Sortehavsflådebingo

Jesper Ørsted

Feb 15, 2024, 9:28:28 PMFeb 15
Ja, så sank endnu en af den russiske sortehavsflådes skibe: En af de
store langangsfartøjer, Caesar Kunikov, den blev angrebet af ukrainske
dronebåde og eksploderede med så stort en brag, at ingen kunne være i
tvivl om at den var lastet med våben og ammunition. Sænkningen fandt
sted ud for Krims sydspids, så hvis man spiller Sortehavsflådebingo, så
kan man krydse endnu et skib af. Sig til når i får bingo.
Ruslands reaktion: De fyrede sortehavsflådechefen,Admiral Viktor
Sokolov. Problemet er bare, at han døde i et Storm Shadow missilangreb
for et halvt år siden og ingen har set ham siden da. Nu kan russerne
slippe for pinlige bortforklaringer, plus de kan tørre fiaskoen af død mand!
I andre nyheder: Russerne runder 400.000 mand elemineret fra slagmarken.
Dvs. enten døde eller så svært kvæstedem, at de ikke kommer tilbage.
Ukraine har taget deres GLSDB-raketter i brug på slagmarken og
tilintetgjort et russisk ammunitionsdepot, og der mange flere raketter
hvor den kom fra.
Generaostabschef Valery Gerasimov er stadigvæk ikke set i livesiden d.
2. januar i år, hvor han meldtes dræbt. Vi ser bort fra nogle stock
footage videoer som prorussiske bloggere har offentliggjort for at
bevise han var i live. Det, at de ikke kan fremvise troværdige
optagelser af generalen peger klart på det modsatte. Men det jo altid
rart for Putin & Co at have en død mand de kan fyre og gøre til syndebut
for deres fiaskoer.
--
Слава Україні! (Slava Ukraini)
Героям слава! (Heróyam sláva!)🇺🇦🚜💨

Jesper

J. Nielsen

Feb 16, 2024, 2:25:45 AMFeb 16
On Fri, 16 Feb 2024 03:28:25 +0100, Jesper Ørsted <theex...@gmail.com> wrote:

>Ja, så sank endnu...
<KLASK!>

Så er Jesper igang med at forberede sig mentalt på Festung Avdeevkas fald. Dørmanden kom aldrig.

Måske I skulle danne en støttegruppe på Reddit? Her kan I udveksle ukraines taktiske (men
ubetydelige) "sejre" og glemme de strategiske nederlag.
--

-JN-

Jesper Ørsted

Feb 16, 2024, 5:43:51 AMFeb 16
Den 16.02.2024 kl. 08.25 skrev J. Nielsen:
> [...]
>
> Måske I skulle danne en støttegruppe på Reddit? Her kan I udveksle ukraines taktiske (men
> ubetydelige) "sejre" og glemme de strategiske nederlag.

Manden med leen kommer hver dag og besøger russerne i Adviivka og tager
i gennemsnit 600 med om dagen. Adviivka er gaven der bliver ved med at
give med russiske tab på 20:1-10:1 ift. ukrainerne og så er Avddivka
gået hen og blevet den største bilkirkegård for russiske pansrede
køretøjer: Indtil videre over 220 kampvogne og PMVer. Avdiivka ender som
ednu en russisk pyrrhussejr med tab på 2000 mand pr km og så er det nu
russerne bedste enheder det går ud ove: VDV-tropperne. I dag er Avdiivka
en rygende ruinhob, hvor der ikke nor nogen og så er den ligesom Bakhmut
ganske uden strategisk værdi.

J. Nielsen

Feb 16, 2024, 9:02:43 AMFeb 16
On Fri, 16 Feb 2024 11:43:48 +0100, Jesper Ørsted <theex...@gmail.com> wrote:

>russiske tab på 20:1-10:1 ift. ukrainerne...

LOL!

Jesper har endegyldigt forladt virkelighedens verden.
--

-JN-

Bjarne

Feb 16, 2024, 10:16:04 PMFeb 16
Ja den russiske visdom er lig med vanvid.
Og det vil blive endnu værre ved vi.
Bjarne.

Bjarne

Feb 16, 2024, 10:20:55 PMFeb 16
Er det virkelig så sjov for dig med dette blodbad?
I denne sindsyge krig startet af Rusland?

Bjarne.

Helle Jensen

Feb 17, 2024, 2:15:46 AMFeb 17
Jørgine Nielsen er troende kommunist, han ønsker alle ukrainere
kastet på møddingen.

--
Helle Jensen

J. Nielsen

Feb 17, 2024, 3:24:55 AMFeb 17
Lad nu være at spille hellig, Bjarne. Du og andre religiøse tosser længes jo usigeligt efter jeres
amageddon, verdens ende!
--

-JN-

J. Nielsen

Feb 17, 2024, 3:24:55 AMFeb 17
Helle vil vist gerne at hendes gæster rejser hjem? Det har desværre lange udsigter.

Hvad Ukraine angår, har Vestens indblanding direkte medvirket til at en halv million af befolkningen
foreløbigt er blevet "kastet på møddingen".
--

-JN-

Helle Jensen

Feb 17, 2024, 10:38:49 AMFeb 17
J. Nielsen wrote:

> Helle vil vist gerne at hendes gæster rejser hjem?
> Det har desværre lange udsigter.

Så længe Buntesamt betaler, så må de gerne blive, de generer ikke nogen,
det er søde og rare mennesker.

> Hvad Ukraine angår, har Vestens indblanding direkte medvirket til
> at en halv million af befolkningen foreløbigt er blevet "kastet på møddingen".

Nå ja hvad, russerne skal jo ikke kastes, de står allerede i møddingen.

--
Helle Jensen

Bjarne

Feb 17, 2024, 1:51:07 PMFeb 17
Nej jeg flytter ikke til denne dal, jeg bliver boende her på Djursland.

Men hvorfor kalder du den for verdens ende.

Bjarne.

J. Nielsen

Feb 18, 2024, 9:23:28 AMFeb 18
On Sat, 17 Feb 2024 16:38:46 +0100, "Helle Jensen" <ham...@gmail.jensen> wrote:

>Så længe Buntesamt betaler, så må de gerne blive, de generer ikke nogen,
>det er søde og rare mennesker.

Det er godt at høre, at det er "søde og rare mennesker". Lad os håbe det fortsætter...

Jeg tvivler stærkt på at den almindelige ukrainer vil fortsætte med deres næsegruse beundring af USA
og EU. Bliv ikke forbavset når der opstår en "dolkestøds" myte i Ukraine, hvor skurken er USA & EU,
der lokkede landet ud i en krig de ikke kunne vinde, under falske løfter om medlemskab af EU og
NATO, samt ubegrænset millitærhjælp.

Man burde have lyttet til Obama, der allerede i 2015 advarede mod at støtte Ukraine med våben:
“In part, he has told aides and visitors that arming the Ukrainians would encourage the notion that
they could actually defeat the far more powerful Russians, and so it would potentially draw a more
forceful response from Moscow.”

"...forceful response from Moscow.” Mon ikke! Det burde efterhånden være gået op for selv vores mest
krigsgale politikere, at Rusland agter at gennemføre "Den Specielle Millitære Operation" til den
bitre ende - uanset Vestens impotente protester og sanktioner.
Vi kommer til at stå som tabere når støvet har lagt sig. Der skal sluges nogle gevaldige kameler i
de kommende år og historien vil næppe se med milde øjne på vores ensidige indblanding.

>Nå ja hvad, russerne skal jo ikke kastes, de står allerede i møddingen.

Ja, ja - og de har udendørs lokum og halvdelen af dem kan hverken læse eller skrive.
Lige forbandet er de i fuld gang med at give Ukraine og NATO røvfuld. Der er ikke længere nogle
wunderwaffen kaniner vi kan trække op af hatten for at vende udviklingen.
--

-JN-

Lyrik

Feb 18, 2024, 9:34:19 AMFeb 18
> ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

"Helvede har altid en etage dybere nede"! Mette har lige udtalt at de
bare skal forsynes med våben der rækker længere. Det var amerikanske
våben der gav dem mulighed for at ramme borgerne i Belgorod.

jenserik

Martin Larsen

Feb 18, 2024, 10:35:17 AMFeb 18
Mon hun stadig arbejder på en toppost i NAZO efter Stoltentue? Mark
pRutte er vist den, der er mindst uenighed om pt. Usle von der Leyen er
for krigsliderlig til jobbet.

Helle Jensen

Feb 18, 2024, 12:31:36 PMFeb 18
Det eneste skammelige er, at et lille land som nordkorea er i stand til
at producere flere granater, end hele den vestlige verden tilsammen.

--
Helle Jensen

Bjarne

Feb 18, 2024, 12:48:10 PMFeb 18
Til gengæld er hele befolkningen samt deres soldater ved at sulte ihjel.

Alle de soldater der er flygtet ud af Nordkorea til Sydkorea, var alle fuld
af mangelsygdomme på grund af underernæring.

Så dette land tror jeg ikke vi skal frygte.
Det er kun så længe at den fede diktator kopi af Putin er ved magten at de
er farlige.

Bjarne.

Helle Jensen

Feb 18, 2024, 1:09:47 PMFeb 18
Nej, men vi skal frygte deres våbenproduktion, som Rusland
nyder godt af under den nuværende konflikt.

--
Helle Jensen

Lyrik

Feb 19, 2024, 5:01:07 AMFeb 19
Den 18-02-2024 kl. 18:31 skrev Helle Jensen:

> Det eneste skammelige er, at et lille land som nordkorea er i stand til
> at producere flere granater, end hele den vestlige verden tilsammen.
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Ja det er det der er i vejen med dine synspunkter. De kan se de
problemer de volder, ligesom en tyr der kan se den røde klud, men de kan
ikke se tyrefægteren og deres skæbne når de tordner imod den røde klud!
Kapitalisme og privatisering. Det er fejlen og ondets rod!

Men der er ting som er statsopgaver! Det er våbenproduktion og forsvar.
Det ved Nordkorea og det ved Rusland. Men USA ved det ikke.
Det er russiske våbenfabrikker der producerer de våben der vandt i Avdeevka.
Ingen privat fabrik kan leve op til nationale opgaver, fordi de ikke
bygger på nationalitet men på "Profit"

Det lykkedes terroristerne i Venstre at afvikle nationalstaten og
svindle sig til profit ideres lokale hønsehuse.
Det er også kapitalismen der ligger bag Globaliseringen. Ingen
nationalstater og fri mulighed for profit!

Hvor finder vi en bæredygtig model for Danmark? Den finder vi i det
russiske koncept.
Men du bener afsted efter den røde klud! Gør du ikke Helle-bisse?

Din bror.