Døde havfugle og klimaet

Martin Larsen

https://www.berlingske.dk/danmark/doede-havfugle-fundet-paa-strande-paa-hele-vestkysten

Der er gjort fund af døde havfugle langs hele Vestkysten.

Formand for Dansk Ornitologisk Forening, Egon Østergaard:

- Vi ved, at havtemperaturen i Vesterhavet er steget på grund af
klimaforandringer, og det betyder, at nogle af fiskebestandene, som
havfuglene lever af, trækker længere nordpå

Dansk Ornitologisk Forening ved ikke, hvorfor fuglene er døde. Fuglene
skal undersøges på Aalborg Universitet.

----

Nej, de ved ikke en skid, men de kan deres narrativer ;-)

Min mening er at fuglene er stressede af vejrmøller eller direkte ramt
af dem ;-)

Bo Mogensen

Den 20-06-2022 kl. 00:42 skrev Martin Larsen:
> n mening er at fuglene er stressede af vejrmøller eller direkte ramt af dem

ja det er godt at have en mening , men fakta er langt de fleste fugle
går til p.gr katte og ved kollision med vinduer ..

--
http://bmm9.dk/ukraine.html

Martin Larsen

Den 20-06-2022 kl. 09:30 skrev Bo Mogensen:

> ja det er godt at have en mening , men fakta er langt de fleste fugle
> går til p.gr katte og ved kollision med vinduer ..

Oh - de flyvende katte over Vesterhavet - tak for din visdom Chokma :-D

EXLEX

...*OG* de usynligt opsatte vinduer...
(Må være dem der sidder i EU's luftkasteller)

--
EXLEX

J. Nielsen

On Mon, 20 Jun 2022 00:42:23 +0200, Martin Larsen
<mla...@post7.tele.dk> wrote:

>Nej, de ved ikke en skid, men de kan deres narrativer ;-)
>
>Min mening er at fuglene er stressede af vejrmøller eller direkte ramt
>af dem ;-)

Fugleinfluenza.
https://jyllands-posten.dk/indland/ECE14165121/forsker-doede-fugle-paa-vestkysten-er-formentlig-fugleinfluenza/
(Men den skyldes *garanteret* den globale opvarmning.)
--

-JN-

Bo Mogensen

Den 20-06-2022 kl. 11:50 skrev Martin Larsen:

> Oh - de flyvende katte over Vesterhavet

hvis fugle skulle begå selvmord i stor stil imod vind møller så er det
sært der er andet ind hønse fugle tilbage efter , som de aldrig ville
overleve mødet med en skov - fugle flyver ikke ind i noget de kan se ..

Collisions. Window strikes – estimated to kill 97 to 976 million
birds/year – Millions of houses and buildings, with their billions of
windows, pose a significant threat to birds. Birds see the natural
habitat mirrored in the glass and fly directly into the window, causing
injury and, in 50% or more of the cases, death ...

med andre ord de flyver ind i vinduer fordi de ikke kan se dem og katten
er for snil en jæger til der ikke ryger en fugl i ny og nær

--
http://bmm9.dk/ukraine.html

EXLEX

On 6/21/22 18:15, Bo Mogensen wrote:

> Collisions. Window strikes <snip yada yada>...
>
> ...og katten
> er for snil en jæger til der ikke ryger en fugl i ny og nær

Så må du som menighedsrådsmedlem vel være fortaler for tildækning af
kirkens vinduer..... og åbning for mord på katte igen...

--
EXLEX

Bo Mogensen

Den 21-06-2022 kl. 20:04 skrev EXLEX:

> Så må du som menighedsrådsmedlem vel være fortaler for tildækning af
> kirkens vinduer..... og åbning for mord på katte igen...

pladder

--
http://bmm9.dk/ukraine.html

EXLEX

On 6/22/22 21:45, Bo Mogensen wrote:

> pladder

Så du mener ikke, at hele historien om vindue-kollisioner og kattes
fugle-mord betyder noget i virkeligheden?

--
EXLEX

Bo Mogensen

Den 22-06-2022 kl. 21:51 skrev EXLEX:
> Så du mener ikke, at hele historien om vindue-kollisioner og kattes
> fugle-mord betyder noget i virkeligheden?

Det er unægteligt beklageligt , men det oprindelige postulat gik på at
et sted i mellem mange og de fleste fugle omkom med mødet med vind
møller (hvad er noget sludder) da fugle flyver uden om det , de kan se ,
hvad som bekendt kniber med vinduer ..

--
http://bmm9.dk/ukraine.html

Helle Jensen

De fleste trækfugle flyver om natten, hvor meget kan de da se?

--
Helle Jensen