Nordkorea og Iran samarbejder om A-bombe, ser det ud til

Martin Larsen

http://www.jpost.com/IranianThreat/News/Article.aspx?id=303499

Vestlige kilder mener at Mohsen Fakhrizadeh-Mahabadi, faderen til Irans
atomprogram, var til stede ved den nylige prøvesprængning.

Nordkorea gør fremskridt både indenfor bomber og ICBM missil-forskning

Det foruroligende er om iranerne bruger Nordkorea som en bagdørsplan for
deres atom-progra,

Der har været regelmæssigt samarbejde mellem Iran og Nordkorea siden
1980'erne. Nordkorea hjalp også Syrien med en plutoniumfabrik som
gudskelov blev bombet af Israel

"Martin Larsen" <mla...@post7.tele.dk> skrev ...

Sent: Monday, February 18, 2013, CET 18:45, GMT 17:45
Subject: Nordkorea og Iran samarbejder om A-bombe, ser det ud til
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/bsOhYO7cLrM/BQE6dz4b7SYJ

> http://www.jpost.com/IranianThreat/News/Article.aspx?id=303499

02/17/2013 06:38

'Iranian nuclear chief observed Korean nuke test'

Western officials say Mohsen Fakhrizadeh-Mahabadi is
believed to have been in N.Korea for test, 'The Sunday
Times' reports.

> [...]
>
> Der har været regelmæssigt samarbejde mellem Iran og Nordkorea siden 1980'erne. Nordkorea hjalp også Syrien med en plutoniumfabrik

Og "kanske" UFO-meteor-angrebet på Rusland i fredags d. 15, see ...

Anonyme kilder hele vejen igennem, her er et uddrag:

"According to the sources, Fakhrizadeh-Mahabadi was responsible for the
development of a warhead "small enough to fit on to one of the ballistic
missiles developed by Iran from North Korean prototypes," the report
stated."

Iran har slet ikke nogen atomvåben, ensige atomar teknologi til at lave
så små sprænghoveder. Iran beriger uran, de har ingen militære reaktorer
til at lave plutonium i. Nordkorea derimod beriger slet ikke uran, de
har derimod en militærreaktor de fremstiller plutonium i.

Så selvom Iran skulle have udviklet a-våbenteknologi, så er det til
fremstilling af uranbaserede atomvåben, ikke plutoniumbaserede atomvåben
som Nordkora arbejder med.

Derfor kan jeg affeje artiklen i Jerusalem Post som værende rent vås!
--
Jesper
SF har snart slugt så mange kameler, at

Martin Larsen

Pladder med dig. Du ved jo mindre end intet om den nordkoreanske test

/john

""Jesper Ørsted"" <she...@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> Iran har slet ikke nogen atomvåben, ensige atomar teknologi til at lave så
> små sprænghoveder

Tak for den melding, Jesper - svært betryggende.

Men jeg undrer mig over, hvorfor de rare mullah'er finder det nødvendigt med
mega-beskyttelse af sådanne 'ikke-atom' anlæg:
'
"Buried under 90 meters of rock, the facility is a hardened tunnel and is
protected by air defense missile batteries and the Revolutionary Guard, Iran's
most powerful military force":
http://bulletinamaelstrom.wordpress.com/2012/01/08/iran-begins-uranium-enrichment-at-fordo-plant/

90 meter klippe - missiler - Revolutions Garde - hva'ba' ?

Det er MEGET at gøre ud af 'fredelige' atomanlæg..?

Not?

/john

P.N.

"/john" skrev i meddelelsen
Jamen har USA og Israel ikke truet Iranerne med grusomme represalier hvis de
ikke stoppede med atom ernergi forsyning

peterni...@gmail.com

Jeg er helt klart for de nationers samarbejde, hvis at det er
godt for mig på privat personligt plan dvs. at det gør
det nemmere for mig at være i perfekt helbred biologisk,fysisk,psykisk,socialt og økonomisk frem til og med
år 2051 med mulighed for forlængelse fra den dato af!

Hvis det gør det sværer så er jeg imod, og hvis det ikke
forandre noget, når det drejer sig om det med mit helbred,
så er jeg egentlig ligeglad!(men internationalt samarbejde
mellem nationer er da en god ting)

Peter(Tyrens Stjernetegn)

S.A.Thomsen

On Tue, 19 Feb 2013 11:36:31 +0100, P.N. wrote:

> [...]
>
> Jamen har USA og Israel ikke truet Iranerne med grusomme represalier hvis de
> ikke stoppede med atom ernergi forsyning

Øhhh... NEJ. :-P

@

On , she...@hotmail.com (Jesper Ørsted) wrote:

> [...]
>stated."
>
>Iran har slet ikke nogen atomvåben, ensige atomar teknologi til at lave

det er så DIN påstand

> Iran beriger uran, de har ingen militære reaktorer
>til at lave plutonium i.

har de virkelig ikke,

har du helt egenhændigt gennemsøgt det enorme land siden du kan vide
det?

og

sæt dig lige lidt ind i hvad du skriver om

http://da.wikipedia.org/wiki/Plutonium-239

> [...]
>
>Så selvom Iran skulle have udviklet a-våbenteknologi, så er det til
>fremstilling af uranbaserede atomvåben, ikke plutoniumbaserede atomvåben

og hvad skulle forhindre Iran i at fabrikere uranbaserede A-våben ?

>Derfor kan jeg affeje artiklen i Jerusalem Post som værende rent vås!

du kan kun igen igen en gang udstille dit jødehad

og stort set samtlige indlæg fra din side kan jeg affeje som værende
rent og helt uforfalsket vås!

Jesper Ørsted

@ <Sna...@snabel.net> wrote:

> [...]
> det?
>
> og
>
> sæt dig lige lidt ind i hvad du skriver om

Jeg ved en del mere om det end du gør. Pu-239 findes ikke i naturen, det
fremstilles i en reaktor. Atomreaktorer afgiver enorme mængder af varme
og deres varmesignatur kan ses af satelliter fra rummet. Irans eneste
atomreaktor er et civilt kernekraftværk, hvor russerne leverer brændslet
og tager det brugte brændsel tilbage.

> og hvad skulle forhindre Iran i at fabrikere uranbaserede A-våben ?

Intet, giv tid og så kommer de såmænd nok, men de kan ikke fremstille
plutoniumsbaserede A-våben. De har ingen plutonium, det er simpelthen
ikke den teknologi de arbejder på.

> du kan kun igen igen en gang udstille dit jødehad
>
> og stort set samtlige indlæg fra din side kan jeg affeje som værende
> rent og helt uforfalsket vås!

Jødehad? Vås? Jeg har lige dokumenteret overfor dig, at Iran ikke råder
over en plutoniumsbaseret atomar teknologi og derfor ikke kan hjælpe
Nordkorea med det.

Jesper Ørsted

Kære John, det er helt sikkert at Iran beriger uran og de kan da sikkert
også en dag få samlet nok højt beriget uran til at lave en bombe. Men
udenlandske efterretningskilder er også enige om, at Iran ikke er nået
dertil endnu.

/john

""Jesper Ørsted"" <she...@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> selvom Iran skulle have udviklet a-våbenteknologi, så er det til
> fremstilling af uranbaserede atomvåben, ikke plutoniumbaserede atomvåben

For Israel gør det vel ingen forskel, om et fjendtligt A-våben er baseret på
uran eller plutonium?

Begge vil sige BUM! - og efterlade et stort hul i jorden.

/john

/john

> [...]

> også en dag få samlet nok højt beriget uran til at lave en bombe. Men
> udenlandske efterretningskilder er også enige om, at Iran ikke er nået

Nåee.. jamen så er jeg da straks mere rolig - spørgsmålet er så, om
israelerne også er det.

Ayatollah'erne har jo gentagne gange truet med at udslette Israel - og
så'n..

/john

Jesper Ørsted

Det er bare ikke relevant ift Jerusalem Post artiklen.

Jesper Ørsted

All bark and no bite!

/john

""Jesper Ørsted"" <she...@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> All bark and no bite!

Jaja - MÅSKE er det bare retorik - men tør vi løbe an på det - og sa'e man
ikke noget lignende om en vis lille mand med overskæg..

Ikke AhMADInejad, men Khamenei er Irans øverste leder: The Supreme Leader.

Leader: Führer - tankevækkende - og slå selv Den sidste Mahdi op.

Så tør vi mon løbe an på, at det bare er retorik?

/john

peterni...@gmail.com

Hed den ikke bare Profit den der tv serie, med ham der med jakkesættet, der sov i papkassen inde i hans hus?

Jim Profit eller noget?

Peter(Tyrens Stjernetegn)

peterni...@gmail.com

http://m.imdb.com/title/tt0115323/

Peter(Tyrens Stjernetegn)

@

> [...]
>og deres varmesignatur kan ses af satelliter fra rummet. Irans eneste
>atomreaktor er et civilt kernekraftværk, hvor russerne leverer brændslet

og det har du fuldstændig styr på -

så mangler vi bare at du lige dokumenterer

>Intet, giv tid og så kommer de såmænd nok, men de kan ikke fremstille
>plutoniumsbaserede A-våben. De har ingen plutonium, det er simpelthen
>ikke den teknologi de arbejder på.

den påstand om ingen plutonium bygger du jo udelukkende på en anden af
dine heller ikke underbygede påstande

>Jødehad? Vås? Jeg har lige dokumenteret overfor dig, at Iran ikke råder
>over en plutoniumsbaseret atomar teknologi

nej det har du ikke -

du har fremført en påstand uden hold i noget som helst

Jesper Ørsted

@ <Sna...@snabel.net> wrote:

> den påstand om ingen plutonium bygger du jo udelukkende på en anden af
> dine heller ikke underbygede påstande

Ingen reaktorer = ingen plutonium.

Og Iran har ingen skjulte reaktorer der kører. Varmesignaturen fra en
atomreaktor kan ikke skjules, så den ikke kan opdages af en satellit.

@

>Ingen reaktorer = ingen plutonium.

og Iran HAR reaktorer og centrifuger

http://content.usatoday.com/communities/ondeadline/post/2012/08/un-says-iran-has-doubled-centrifuges-to-enrich-uranium/1#.USTF8TdXsYI

http://www.b.dk/verden/iran-begynder-installere-uran-centrifuger

>Og Iran har ingen skjulte reaktorer der kører. Varmesignaturen fra en
>atomreaktor kan ikke skjules, så den ikke kan opdages af en satellit.

indtil videre har du ikke dokumenteret een eneste af dine tåbeligheder
- sikkert med god grund

det eneste der er meget nemt at dokumentere når det gælder dig er din
glødende antisemiisme

Jesper Ørsted

@ <Sna...@snabel.net> wrote:

> [...]
>
> http://content.usatoday.com/communities/ondeadline/post/2012/08/un-says-ir
> an-has-doubled-centrifuges-to-enrich-uranium/1#.USTF8TdXsYI

Undskyld, hvor l�ser du at de har reaktorer? Du er jo fuldkommen
talentl�s, der st�r intet i de to artikler om reaktorer. Iran har 1
civil reaktor, som Rusland levere atomart br�ndsel til og tager det
brugte br�ndsel tilbage. Der er ingen mulighed for at skaffe plutonium
den vej.

> indtil videre har du ikke dokumenteret een eneste af dine t�beligheder
> - sikkert med god grund
>

> det eneste der er meget nemt at dokumentere n�r det g�lder dig er din
> gl�dende antisemiisme

Sikke da noget v�s!

For at fremstille plutonium skal du bruger atomreaktorer. Der kan som
tommelfingerregel fremstilles 0,9 g plutonium pr. megawatt termisk
effekt pr. dag. Da der skal skiftes br�ndsel p� dem ofte (n�dvendigt n�r
man vil have weapons grade plutonium ud af det!), s� betyder det, at
sammen med almindelig vedligeholdelse og reparationer, s� vil reaktoren
kun kunne k�re 200 dage om �ret. Der skal 6 kg plutonium til fremstille
en atombombe af Nagasaki-typen, s� for at fremstille nok plutonium til 1
bombe om �ret, s� kr�ves der en 33,3 MW reaktor. 33,3 MW kan opvarme
286.657 liter vand fra 0�C til 100�C i timen!
Hvordan vil du skaffe dig af med al den varme uden at blive afsl�ret af
en satellit?
--
Jesper
SF har snart slugt s� mange kameler, at

/john

""Jesper Ørsted"" <she...@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> Iran har 1 civil reaktor, som Rusland levere atomart brændsel til og tager
> det
brugte brændsel tilbage. Der er ingen mulighed for at skaffe plutonium den
vej

- men:

"Rusatom, built and commissioned Bushehr under an agreement that all spent
fuel would be returned to Russia and stored.

So the International Atomic Energy Agency was surprised on Oct. 15 when Iran
notified the U.N. watchdog that it was discharging all of the nuclear fuel
from Bushehr and storing it in a cooling pond at the site"

"Independent nuclear experts estimate that this discharged fuel was made up
of between 22 and 220 pounds of weapons-grade plutonium, enough to produce
as many as 24 nuclear bombs, if reprocessed further":

http://online.wsj.com/article/SB10001424127887323717004578155510372482102.html

/john

@

On , she...@hotmail.com (Jesper Ørsted) wrote:

>Undskyld, hvor læser du at de har reaktorer?

det har de sgu da haft længe

det er da almen viden for folk som ikke blot har deres jødehad at gå
op i

http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-34523898:iran-fylder-br%C3%A6ndsel-p%C3%A5-atomreaktor.html

Tirsdag d. 26. okt. 2010
De iranske myndigheder er begyndt at hælde brændsel på landets første
atom­reaktor i byen Bushehr i den sydlige del af landet, rapporterer
den stats­lige tv-station Press TV.

nå hvad bliver det så til med dokumentation for at iran ikke har
atomreaktor - :-))

>For at fremstille plutonium

man behøver ikke plutonium for at fremstille atombomber

Jesper Ørsted

Der er bare lige det lille problem med det brugte brændsel fra Bushehr,
at den ikke producerer weapons grade plutonium (indeholder <7% Pu-240):
Den producerer reactor grade plutonium (indeholder >19% Pu-240).
For at lave bomber ud af reactor grade plutonium kræves fusionsboosting.
En avanceret atomvåbenteknologi som ingen vordende atommagter råder
over. Så selvom det brugte brændsel ikke blev returneret, så kan Iran
intet stille op med det.

@

On , she...@hotmail.com (Jesper �rsted) wrote:

>Der er bare lige det lille problem

at

udelukkende p� grund af at noget er skrevet i Jerusalem Post er det i
din verden forkert -

l�r dog at leve med dit j�dehad,

men spar dog alle andre for dit vr�vl,

Iran er i besiddelse af beriget uran, og dette kan bruges til at lave
atombomber af,

s� alle dine sidespring nyttere IKKE

Jesper Ørsted

BULLSHIT!
Det har intet at g�re med at det st�r i Jerusalem Post
Og s� forveksler du antizionisme med antisemitisme, her er lidt at l�se:
http://www.jewsnotzionists.org

P.N.

"@" skrev i meddelelsen news:sdh9i819bua75h949...@4ax.com...

> [...]

- sikkert med god grund

det eneste der er meget nemt at dokumentere n�r det g�lder dig er din

S�vidt jeg kan se er Jesper den der dokumenterer objektivt, mendens du og
John er drevet af gl�dende islamofobi.

P.N.

""Jesper �rsted"" skrev i meddelelsen

"/john" <nn@ok> wrote:

> [...]
>
> /john

Det er bare ikke relevant ift Jerusalem Post artiklen.

Jeg m� sige at jeg er overrasket over hvor godt styr du har p� det faglige
aspekt af emnet, godt g�et Jesper.