Severodonetsk befriet

Martin Larsen

https://www.aljazeera.com/news/2022/6/24/ukraine-forces-to-retreat-from-embattled-severodonetsk-governor

"De ukrainske væbnede styrker bliver nødt til at trække sig tilbage fra
Severodonetsk. De har modtaget en ordre om at gøre det," sagde Serhiy
Haidai fredag på Telegram.

Al kritisk infrastruktur er blevet ødelagt. Halvfems procent af byen er
beskadiget, 80 procent af huse skal rives ned.

Jesper Ørsted

Og nu kan den ukrainske hær med sindsro trække sig tilbage til Lysychansk, den ligger på den anden side af Donets
floden og bag den ligger der nogle høje bakker, hvor ukrainerne har frit udsyn over området og kan bombardere russerne med Cesare selvkørende artilleri, M777 let haubitzer og HiMARS raketsystemet. Russerne skal erobre Lysychansk før de kan erklære hele Donets erobret, så det kommer de til at brænde rigtigt mange tropper og materiel af på. Vel og mærke uden at nå deres mål.

Kim Larsen (BlockNews.net)

"Re: Severodonetsk befriet"

Er det ikke snarere begrebet besat som er det korrekte narrativ...

--
Kim Larsen (BlockNews.net)
E-mail: kl2...@gmail.com

J. Nielsen

On Fri, 24 Jun 2022 05:43:10 -0700 (PDT), Jesper Ørsted <theex...@gmail.com>
wrote:

> [...]
> med Cesare selvkørende artilleri, M777 let haubitzer og HiMARS raketsystemet.

Flere "Wunderwaffen" i den endeløse strøm af "game changer" våben som ville vende
slagets gang og nu skal hjælpe Ukraine til at holde deres version af Seelower
Höhen. Tror du selv på den, Jesper? Lysychansk kan meget vel ende med at blive
omringet og bare det at skulle trække sig tilbage til byen kan blive en vanskelig
operation - broer er en eklatant mangelvare i området.

> Russerne skal erobre Lysychansk før de kan erklære hele Donets erobret,
>så det kommer de til at brænde rigtigt mange tropper og materiel af på. Vel og mærke
> uden at nå deres mål.

Russerne har god tid og tiden arbejder for dem (uanset hvad MSM påstår).
Er Lysychansk først omringet står forsvarerne i en håbløs situation.

Hvis jeg var Zelensky ville jeg kigge grundigt under sengen før jeg lagde mig til
at sove. Utilfredsheden med præsidenten og hans dispositioner ulmer...
https://nationalinterest.org/feature/five-reasons-why-zelensky-failing-ukraine-164181
--

-JN-

Bo Mogensen

Den 24-06-2022 kl. 13:03 skrev Martin Larsen:
> "De ukrainske væbnede styrker bliver nødt til at trække sig tilbage fra
> Severodonetsk. De har modtaget en ordre om at gøre det," sagde Serhiy
> Haidai fredag på Telegram.

Hvis man skal være tro imod dit emne , så er det svært at forklare
hvordan en invasion kan forveksles med en befrielse ?

> Al kritisk infrastruktur er blevet ødelagt. Halvfems procent af byen er
> beskadiget, 80 procent af huse skal rives ned.

Invasions styrken er foretagsomme mit bedste bud er at det IKKE bliver
Rusland der kommer til at betale for genopbygning

--
http://bmm9.dk/ukraine.html