Putin bevæger sig nu mod 3. verdenskrig

Kim Larsen (BlockNews.net)

Putin truer nu åbenlyst Letland. Det minder i DEN grad om Hitlers
fremgangsmåde under 2. verdenskrig. Hvad var det jeg sagde i min forrige
tråd? Putin stopper ikke med Ukraine, Putin planlægger at gå på NATO.
Vil de idioter her gruppen som tager Rusland i forsvar stadig gøre dette
hvis Rusland handlinger vil udløse artikel 5 i NATO-pagten? Jeg håber at
I snart forstår alvoren i det her! Putin er rablende sindssyg, det er
det som jeg hele tiden har skrevet. Hans handlinger kan blive til blodig
alvor også i Danmark.

https://ekstrabladet.dk/nyheder/krigogkatastrofer/tordner-mod-nyt-land-svinagtigt/10049196

--
Kim Larsen (BlockNews.net)
E-mail: kl2...@gmail.com

J. Nielsen

"Putin truer nu åbenlyst Letland" Hvor ser du det, Kim? Putin fortæller blot at det kan have
konsekvenser, hvis man bevidst chikanerer de russiske-talende mindretal - og det gør de baltiske
lande åbenlyst.

Hvad artikel 5. angår kan du tage det helt roligt. NATO har set hvad deres indblanding i Ukraine
konflikten har ført til. De skal næppe have noget klinket. Skulle Rusland begynde at spille med
musklerne overfor de baltiske lande er den såkaldte musketered næppe det papir værd den er skrevet
på. Selv de mest højtråbende EU politikere har ikke længere lyst, endsige råd til at gå med på den
galej - de mange bombastiske udtalelser til trods.
--

-JN-

Kim Larsen (BlockNews.net)

Den 05-12-2023 kl. 17:02 skrev J. Nielsen:

> [...]
> konsekvenser, hvis man bevidst chikanerer de russiske-talende mindretal - og det gør de baltiske

Det er naturligvis det samme. Du glemte denne sætning " så vil de i selv
i sidste ende selv stå over for noget modbydeligt", Det er så godt som
en invasions-trussel. Hitler overlevede ikke en flerfrontskrig, det gør
Putin heller ikke. Putin kommer til at kapitulere eller starte en
atomkrig som hele verden ødelægges ved.

> [...]
> galej - de mange bombastiske udtalelser til trods.

Jeg har ikke fantasi til at forestille mig at NATO ikke griber ind ved
russisk angreb på Letland som er et NATO-land. Vi så hvad den
ligegyldighed førte med sig under 2 WW. Det vil man ikke risikere en
gang til. Det er derfor at vi har NATO i dag. Så lidt flere trusler, så
vil der foregå massive NATO troppebevægelser til Letland. Putin vil ikke
kunne undgå at komme i kamp med NATO-enheder hvis han angriber og så
ruller storkrigen som Rusland taber uanset om der bruges atomvåben eller
ej. Problemet er at Danmark bliver pulveriseret ved atomkrig men det er
vel også det som du og andre Putin-elskere går og drømmer om, det store
atomragnarok.

Putin er en gal hund som skal slås ned som man gør det med alle gale hunde.

J. Nielsen

Din tiltro til NATO's formåen er rørende, Kim, men urealistisk. Kig på et kort! De baltiske lande er
omgivet af Østersøen og russiske og hviderussiske grænser, kun mellem Polen og Lithauen er der
forbindelse til de resterende NATO-lande via Suwalki korridoren (russisk territorium på begge
sider). Det vil være et logistisk mareridt at supplere millitære styrker under en krig.

>Putin er en gal hund som skal slås ned som man gør det med alle gale hunde.

Du skal nok være glad for at det er Putin der leder Rusland og ikke en Joe Biden type med et
dogmatisk verdenssyn, som det du selv ligger under for.
--

-JN-

Jens Erik Bech

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

De baltiske lande er bragt i spil af en krigsgal hund der ledede Danmark, nemlig Anders fjotte Fogh!
Hans krigsgale sjæl har lige anbefalet vesten at de skal aktivt blande sig i Ukraine-konflikten. Hunde ændrer ikke natur! Krigsgal hund Anders Fogh!
Venstre er gudskelov på vej ud af Folketinget. De stræber efter magt, men når de får den så bliver de så syge og dårlige. Send dem ud i laden og stakke hø. Og så ellers holde deres kæft!

jens

jens

Carl Alex Friis Nielsen

On 07-12-2023 08:53, J. Nielsen wrote:

> [...]
> sider). Det vil være et logistisk mareridt at supplere millitære styrker under en krig.

Det er nok mere Russernes mareridt at forsyne Kaliningrad oblasten inden
den overrendes af NATO i tilfælde af krig.

Bjarne Østergård

Ja dig kan vi nok ikke kalde krigsgal.r

Fakta er jo at du er bindegal.

Og det er vel lige så fint.