Putins støtter vakler - ingen har svaret på, hvordan Rusland kan vinde krigen

Jesper Ørsted

https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-05-31-putins-stoetter-vakler-ingen-har-svaret-paa-hvordan-rusland-kan-vinde-krigen

Senest mandag aften da det populære politiske talkshow Mesto Vstrechi (Mødestedet, red.) løb over skærmen på den statskontrollerede tv-station NTV.

Her stod det hurtigt klart, at værten og paneldeltagerne var rygende uenige om, hvad Ruslands egentlige krigsmål er, og hvordan Putin vil opnå en sejr i Ukraine.

- Siden starten af den særlige operation har jeg rejst masser af gange rundt i landet, og hver gang bliver jeg spurgt: ”Hvorfor tager det så lang tid, hvorfor er vi ikke mere i kontrol? Eller for at sige det hårdt, ”hvorfor udrydder vi dem ikke som rotter?”, proklamerede værten Andrey Norkin.

Den bemærkning fik hurtigt en af gæsterne til at gå i kødet på tv-værten, som er kendt for at være en af Kremls mest tro væbnere.

- Når du siger, at dit publikum og dine seere spørger dig, hvorfor vi ikke er mere barske, hvorfor vi ikke udrydder dem alle sammen som rotter, ville jeg svare dem med et modspørgsmål, sagde politisk analytiker Viktor Olevich henvendt til værten.

- Er du klar til, at alle dine børn dør og bliver pulveriserede i skyttegravene? Vil du have, at de alle skal ende der?

Слава Україні! (Slava Ukraini)
Героям слава! (Heróyam sláva!)🇺🇦🚜💨

Jesper