Jeg kan ikke stemme på noget parti!

Lyrik

9 milliarder til dansk krigsførelse betragter jeg som spild af penge.

Jeg er for Rusland og imod Ukraine! Det er ingen partier.
Jeg er for så fri handel som muligt og skråt imod økonomiske sanktioner!
Handel udbygger venskab, sanktioner er noget "amerikansk ævl"!

jeg kan ikke engang finde et parti der tilnærmelsesvis nærmer sig mine
synspunkter.

Det skuffer mig at Morten Messerschmidt er en dikkende lammehale til
amerikansk hegemoni!

Tjaa..

jens

Bo M. Mogensen

Den 05-10-2022 kl. 12:36 skrev Lyrik:

> 9 milliarder til dansk krigsførelse betragter jeg som spild af penge.

efter overgrebet på Ukraine blive demokratiet nød til at beskytte sig
selv ..

> Jeg er for Rusland og imod Ukraine! Det er ingen partier.

kommer det bag på dig ? det er jo en meget mærkelig tanke at man synes
det er en go ide at invadere et naboland der ikke har gjort en noget ,
som helst ..

Malus Lazarus

> [...]
> Jeg er for så fri handel som muligt og skråt imod økonomiske sanktioner!
> Handel udbygger venskab, sanktioner er noget "amerikansk ævl"!

Totalt enig - USA savner Kissingers realisme

> [...]
> synspunkter.
>
> Det skuffer mig at Morten Messerschmidt er en dikkende lammehale til

Man må jo være der, hvor lemmingerne er - på vej i afgrunden

Lyrik

Den 05-10-2022 kl. 13:13 skrev Malus Lazarus:
> Den 05-10-2022 kl. 12:36 skrev Lyrik:

> Man må jo være der, hvor lemmingerne er - på vej i afgrunden
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Jeg kunne måske gøre vejen i afgrunden hurtigere ved at stemme på de
radikale? §;L)

jens

Jesper Ørsted

On Wednesday, October 5, 2022 at 12:36:40 PM UTC+2, Lyrik wrote:
> [...]
> Jeg er for så fri handel som muligt og skråt imod økonomiske sanktioner!
> Handel udbygger venskab, sanktioner er noget "amerikansk ævl"!

Er det virkeligt det? Hvis den pgl. handel ikke udbygger venskaber, men
finansiere krig mod et fredeligt naboland, hvad så? Der er i al fald ikke
hvad jeg forstår ved fredeligt.

> jeg kan ikke engang finde et parti der tilnærmelsesvis nærmer sig mine
> synspunkter.

Det burde da sige dig noget. F.eks. at dine synspunkter er for outrerede for
noget dansk politisk parti. Lad være med at lytte til russisk propaganda eller
personer i den russiske propagandas sold.

> Det skuffer mig at Morten Messerschmidt er en dikkende lammehale til
> amerikansk hegemoni!
>
> Tjaa..
>
> jens

Amerikansk hegemoni? Hvad kalder du det, når Rusland overfalder et fredeligt naboland?
Der er absolut ingen forskel på Ruslands overfald på Ukraine i år og Nazitysklands
overfald på Tjekkoslovakiet i 1938 eller indmarch i Østrig samme år ("anschluß").

Jeg håber det snart er åbenlyst for dig, at du holder på den forkerte hest.

Mærk mine ord: Rusland bliver smidt ud af Ukraine på røv og albuer, de får ikke lov at
beholde så meget som 1 mm2 Ukrainsk territorium og sandsynligvis vil det også være
slut med den russiske flådebase i Sevastopol, hvor de har haft flådebase siden 1783,
men det er jo deres egen skyld. De har ikke været gode naboer. Efter krigen kommer
Rusland til at lære godt naboskab, fordi deres militær er blevet kørt på skrotpladsen.

Слава Україні! (Slava Ukraini)
Героям слава! (Heróyam sláva!)🇺🇦🚜💨

Jesper

Lyrik

Den 05-10-2022 kl. 14:33 skrev Jesper Ørsted:
Efter krigen kommer
> Rusland til at lære godt naboskab, fordi deres militær er blevet kørt på skrotpladsen.

> [...]
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Du har udviklet dig til en Usenet-troll!

der sker det stik modsatte.

jens

Jesper Ørsted

On Wednesday, October 5, 2022 at 2:42:57 PM UTC+2, Lyrik wrote:

> Du har udviklet dig til en Usenet-troll!
>
> der sker det stik modsatte.
>
> jens

"Det stik modsatte", henter russerne det gamle skrot tilbage fra skrotpladsen?

Jeg synes nu du klare det meget fint med at trolle selv, ha' en god dag.

Lyrik

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Rusland har indtaget 20% af Ukraine. det tyder på en kapabel hær.

Dine "Sejre for Ukraine" er ren fantasi.

Vent og se hvad der sker.

Stod det til som du fantaserer om så venter vi på sejrs ceremonien.
Hvornår kommer den?

jens

Mendoza

Ja, der er mange underydende ruzzer-apologeter her i gruppen..... vi må se hvad der sker efter krigen.

Jesper Ørsted

On Wednesday, October 5, 2022 at 3:13:39 PM UTC+2, Lyrik wrote:

> [...]
>
> Dine "Sejre for Ukraine" er ren fantasi.
>
> Vent og se hvad der sker.
>
> Stod det til som du fantaserer om så venter vi på sejrs ceremonien.

Åh jo, den russiske hær har en glorværdig fortid som kapabel hær, det er
der ingen der kan tage fra den og ja, de erobrede 20% af ukrainsk territorium
(ganske vidst en del af det erobrede de i 2014) på et tidspunkt hvor Ukraine
ikke have mobiliseret og hvor hovedparten af deres våbensystemer bestod af
gamle sovjetrussiske våben. Det er lidt ligsom situationen med den stærke
dreng fra de ældre klasser der overfalder en dreng fra de mindre klasser og
stjæler hans slik i skolegården.
Siden da er det gået helt galt for den russiske hær, de måtte helt opgive den
nordlige del af landet og kunne ikke trænge frem til Kyiv og Kharkiv.
Vesten begyndte at sende våbenhjælp til Ukraine, tidligere Warszawapagt lande
startede med at sende deres gamle sovjetrussiske grej til Ukraine og de vestlige
lande sendte GMS-styrede artilleri og raketsystemer.
Så fulgte sænkningen af "Moskva" og tabet af Slangeøen.
Så fulgte en periode med en vis succes for de russiske styrker: Støttet af massive
artilleribombardamenter indtog de Izyum, Lyman Siervodonetsk og Lysychansk, men
det var virkeligt hvad man kalder for en pyrrhussejr, fordi det kostede russerne enorme
mængder af mandskab og materiel. HIMARS kom på slagmarken med GMLRS-raketter
med en 85 km rækkevidde og en præcision så de lander indenfor en cirkel med en
diameter af 4 meter. Så gik det hårdt ud over russernes ammunitionsdepoter. Når russerne
er i angreb brænder de 20.000 granater af om dagen, det er umuligt for dem at foretage
sådan et artilleriangreb, hvis ikke der ligger et stort ammunitionsdepot tæt på frontlinjen,
så russerne erklærede en "operativ pause" i deres angreb. Den blev ret permanent!
I september gik Ukraine i modangreb i Kharkiv og Kherson regionerne og disse angreb
var afslørende for, hvor afpillet den russiske hær er i dag. Fordi, sideløbende med det,
har Ukraine med succes angrebet de russiske forsyningslinjer, som i forvejen var
underdimensionerede. Og Rusland løb tør for granater og måtte gå tiggergang til
Nordkorea og Tadjikistan for at få flere. Hviderusland har forlængst tømt deres lagre
og sendt til Rusland.
Rusland er tilsyneladende også løbet tør for moderne kampvogne og måtte rulle gamle
T-62 kampvogne fra lager. En russisk general i materielkommandoen begik selvmord, da
han fandt ud af, at 95% af de kampvogne han havde på lager ikke var funktionsdygtige.
En anden russisk general har lige fundet ud af, at der er forduftet 1,5 mio uniformer fra
lagrerne, videooptagelser viser russiske rekrutter få udleverede gennemrustne rifler.
Situanen er så slem, at de nye rekrutter i dag selv skal medbringe camouflageuniform,
regnslag, støvler, thermoundertøj, stålhjelm, førstehjælpsudstyr, sovepose og soveunderlag,
det eneste de får udleveret, er, en riffel! Nederlagene på slagmarket i Kherson og nu Kharkiv
er jo legendariske. Den russiske hær var ikke engang i stand til at etablere og holde en
forsvarslinje langs Oskil-floden. Det er en stor bred flod, der mange steder er over 1 km bred.
Alt hvad de skulle gøre, var, at holde broerne over floden, ikke engang det kunne de klare. Også
er der de forsmædelige nederlag i Izyum og Lyman og den nordlige del af kherson-lommen der er
ved fuldstændigt at kollapse.
Jeg tror den nærmeste analog til de russiske styrker i Ukraine i dag, er, den tyske Wehrmacht i de
sidste dage af Anden Verdenskrig.

Lyrik

Den 05-10-2022 kl. 16:28 skrev Mendoza:

> Ja, der er mange underydende ruzzer-apologeter her i gruppen..... vi må se hvad der sker efter krigen.
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
""
Udsigten til at du kommer ind i "Hippokorpset" er nok meget lille.
16 Himars systemer er ødelagt indenfor de sidste 24 timer og
atomkraftværket Z. er blevet overtaget.

jens

Lyrik

Den 05-10-2022 kl. 16:37 skrev Jesper Ørsted:

> Jeg tror den nærmeste analog til de russiske styrker i Ukraine i dag, er, den tyske Wehrmacht i de
> sidste dage af Anden Verdenskrig.
>
> Слава Україні! (Slava Ukraini)
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Det er præcis det slogan ukrainerne brugte i Nazitiden. Ukraine
udspringer af den tyske Nazi-værnemagt, mens Rusland udspringer af USSR
kommuniststaten.

Du prøver at bytte narrativer, men den går ikke Jesper.

jens

Jesper Ørsted

"Hippokorpset", er det dem der kommer ridende på flodheste? 🤣

Jesper Ørsted

Nej Jens,
Ukraine blev en selvstændig stat i 1991. Det er 46 år efter nazitysklands fald.

Lyrik

Den 05-10-2022 kl. 18:50 skrev Jesper Ørsted:

> Nej Jens,
> Ukraine blev en selvstændig stat i 1991. Det er 46 år efter nazitysklands fald.
>,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Den har aldrig fungeret.

jens

Jesper Ørsted

On Wednesday, October 5, 2022 at 6:07:31 PM UTC+2, Lyrik wrote:

> 16 Himars systemer er ødelagt indenfor de sidste 24 timer og
>
> jens

Ukraine have kun 16 HIMARS systems til at begynde med, men hvis man
lægger sammen alle de HIMARS systemer som du indtil nu har påstået
at russerne har ødelagt, så kommer vi op på flere hundrede...eller måske
kommer der en lille nisse om natten, der på magisk vis gendanne de
ødelagte HIMARS systemer?

Det er jo det rene Komiske Ali det her.

Mendoza

Jeg tænkte mere på retsopgøret med landsforrædderne efter WW2.... måske skal skuret på Bådsmandsstrædes Kaserne gøres klar igen?

J. Nielsen

On Wed, 5 Oct 2022 07:28:47 -0700 (PDT), Mendoza <mikae...@gmail.com> wrote:

>Ja, der er mange underydende ruzzer-apologeter her i gruppen..... vi må se hvad der sker efter krigen.

Var det en trussel? Tsk, tsk, - sølle menneske...
--

-JN-

Helle Jensen

Ja, det kunne måske få jer russerrøvslikkere på andre tanker.

--
Helle Jensen

Lyrik

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Landsforræder kan man kun blive hvis man går imod Danmarks krigsindsats.
Men nu er Danmark ikke i krig, så det er en ikke-sag.

jens

Lyrik

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Du har ret. Det går også ad helvede til i Mexico.

jens

S. A. Thomsen

On Wed, 5 Oct 2022 12:36:37 +0200, Lyrik wrote:

> 9 milliarder til dansk krigsførelse betragter jeg som spild af penge.
>
> Jeg er for Rusland og imod Ukraine! Det er ingen partier.

Selvfølgelig støtter ingen danske partier Ruspands fascisme. :-P

> [...]
> Handel udbygger venskab, sanktioner er noget "amerikansk ævl"!
>
> jeg kan ikke engang finde et parti der tilnærmelsesvis nærmer sig mine

Heldigvis. :-P

> Det skuffer mig at Morten Messerschmidt er en dikkende lammehale til
> amerikansk hegemoni!

Fordi han ikke støtter Ruslands angrebskrig.? :-(

--
Denne mail er blevet tjekket for vira af AVG-antivirussoftware.
www.avg.com

Mendoza

En trussel? Nej, jeg kan ikke, og ønsker ikke, at true nogen. Jeg taler om et retsopgør efter krigen, på samme måde som efter WW2. Tsk, tsk - værdiløse klovn.

Lyrik

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

For at få et sådant opgør kræver det at der har været en krig som
Danmark officielt har deltaget i. Der er indtil nu, ingen krig, fordi
Danmark opfører sig som en pjalt!
Jeg passede den dommer der dømte folk til døden i retsopgøret efter WW2.
Jeg var med til hans begravelse. Hans urne blev sat ned i Lundtofte kirke.
Hans navn var Ulrik T. De stoppede hurtigt med at henrette folk fordi
det i grunden ikke var dansk at gøre sådan noget. Men der blev alligevel
henrettet omkring 46, inden de stoppede.
Da de tog politiet, blev Ulrik T. sendt i koncentrationslejr i Tyskland.
Dansk politi fik sin egen barak. men de kunne ikke fylde den så der blev
iblandet kriminelle fanger. Den daglige kost var kålerabisuppe.
Begik nogen kriminalitet blev de hængt.
Og her knækkede filmen. For Ulrik syntes at Hitler havde ret! Derfor
brød hans søn senere al kontakt med faderen.
Ulrik troede ikke på koncentrationslejre med afgasning. Jeg viste ham
film som skulle bevise det. Vi blev venner og det var vi indtil døden
tog ham.
Du holder tilsvarende med nazisterne! Du tror ikke at de voldtager
kvinder, men jeg ved de gør det! De mishandler og torturerer fanger.
Måske havner du selv i et retsopgør?

jens

Bo M. Mogensen

Den 05-10-2022 kl. 15:13 skrev Lyrik:

> Rusland har indtaget 20% af Ukraine. det tyder på en kapabel hær.

Deres invasions styrke bliver da presset mere og mere tilbage