USA har hævet sanktionen på Kunstgødning.

Lyrik

Men EU er ikke så kloge, som Putin sagde.
De er bange for at hvis de ophæver en sanktion, så bliver de til grin! §;o)

jenserik

Bo Mogensen

Den 18-06-2022 kl. 11:04 skrev Lyrik:
> Men EU er ikke så kloge, som Putin sagde.
> De er bange for at hvis de ophæver en sanktion, så bliver de til grin!

næppe - dybest set handler det om ikke at gå på kompromis med frihed
demokrati menneske rettigheder og ytringsfrihed

--
http://bmm9.dk/ukraine.html

Lyrik

Den 18-06-2022 kl. 11:17 skrev Bo Mogensen:

> næppe - dybest set handler det om ikke at gå på kompromis med frihed
> demokrati menneske rettigheder og ytringsfrihed
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Så du understreger at USA er gået på kompromis med frihed, demokrati,
menneskerettigheder, og ytringsfrihed, ved at ophæve sanktionen på
kunstgødning!??

Pas nu på lammehalen Bo. Det kunne blive en split-hale!

jenserik

Bo M. Mogensen

Den 18-06-2022 kl. 11:44 skrev Lyrik:
> Så du understreger at USA er gået på kompromis med frihed, demokrati,
> menneskerettigheder, og ytringsfrihed, ved at ophæve sanktione

har du nogen kilder på det faktisk skulle være sket ? altså bortset fra
Putins fri fantasi har ikke noget med virkeligheden at gøre nyhedes
kanaler ?

Lyrik

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

https://investogist.com/usa-eases-sanctions-on-russian-agricultural-products-including-fertilizers/

Her er det Bo! og hva' så lammehale?

jenserik

J. Nielsen

On Sat, 18 Jun 2022 16:02:32 +0200, "Bo M. Mogensen" <uz...@gmail.com>
wrote:
Vi skal da også gøre alting for dig Bo:

US Quietly Urges Russia Fertilizer Deals to Unlock Grain Trade
https://www.bloomberg.com/news/articles/2022-06-13/us-quietly-urges-russia-fertilizer-deals-to-unlock-grain-trade

"Ouietly" LOL!
--

-JN-

EXLEX

De eneste tidspunkter sådanne ting foregår "stille" (quietly), er når
man har *MEGET* røde ører over, hvad man foretager sig.

...ellers plejer (især amerikanerne) at være ganske flinke til at kæfte
højlydt op med "krav"...
...men nu "tilskynder" man "stille"...

--
EXLEX

J. Nielsen

Det sørgelige er, at vi i Europa blindt fortsætter vores økonomiske
selvmord, mens USA diskret slækker på de bastante udmeldinger.
Vi ender naturligvis med fortsat at købe russisk ole og naturgas - nu
blot via mellemlande og til forhøjet pris.
--

-JN-

EXLEX

On 6/19/22 09:37, J. Nielsen wrote:

> [...]
> Vi ender naturligvis med fortsat at købe russisk olie og naturgas - nu
> blot via mellemlande og til forhøjet pris.

Selvfølgelig - vi gør det jo allerede indirekte.
Det kan vi så takke vores kære ledere for.

...og huske på, at man i demokratiske samfund har de ledere, som man har
fortjent...

Personligt er jeg skuffet over, at vi tilsyneladende ikke har fortjent
bedre.

--
EXLEX

Helle Jensen

Idioter stemmer på idioter, især idiotiske tyskeres stemme på idiotiske
mutter Merkel, der satte os i den situation vi er i nu.

--
Helle Jensen

Bo Mogensen

Den 18-06-2022 kl. 16:47 skrev Lyrik:

> ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
>

> https://investogist.com/

ja så skal det nok passe ..

--
http://bmm9.dk/ukraine.html

Bo Mogensen

Den 18-06-2022 kl. 19:15 skrev J. Nielsen:
> Vi skal da også gøre alting for dig Bo

ja det kræver en del hvis man synes Putin er den fedeste diktator
nogensinde ..

--
http://bmm9.dk/ukraine.html

Bo Mogensen

Den 19-06-2022 kl. 08:53 skrev EXLEX:
> har *MEGET* røde ører over, hvad man foretager sig.

en del af den frie verden købe jo også stadigt gas at USA køber lidt
gødning går nok ..

--
http://bmm9.dk/ukraine.html

EXLEX

On 6/19/22 21:30, Bo Mogensen wrote:

> en del af den frie verden købe jo også stadigt gas at USA køber lidt
> gødning går nok ..

Se *DET* er næppe pointen, Bo.

Pointen er, at efter div. "frie verdens" landes ledere har meldt *HÅRDT*
ud om sanktioner mod Rusland/Putin ("for så kan han lære det" - og de
fik lejlighed til at vise "lederskab"), begynder de nu så småt at indse
dét, som var åbenlyst for andre fra begyndelsen...
...at der var tale om en lang serie skud mod egne (og hinandens...og til
dels også mod tredjeparters) fødder.

Allerede da planerne om afvikling af russisk olie/gas blev
offentliggjort, og man blev spurgt: "Hvad vil i så bruge i stedet?"
...og svaret lød: "Det véd vi ikke."
...da var det åbenlyst, at planen ikke var gennemtænkt af disse
"visionære" europæiske ledere.

Hvis selvsamme "visionære" europæiske ledere ikke har fundet et
acceptabelt alternativ indenfor nogle få måneder, når det begynder at
blive koldt - så risikerer nogle "visionære" hoveder at rulle.
...for så har man ikke været opgaven voksen, og konsekvenserne *KAN*
blive uddelt med rund hånd.

Den eneste mulige redning i så tilfælde, vil være europæernes politiske
apati, som der desværre efterhånden er tradition for.
Men taget i betragtning hvor hårdt folk i visse problemlande allerede er
trængt af situationen, så skal der ikke meget til at antænde
utilfredshedens bål...

--
EXLEX

Bo Mogensen

Den 20-06-2022 kl. 02:05 skrev EXLEX:

> Allerede da planerne om afvikling af russisk olie/gas blev
> offentliggjort, og man blev spurgt: "Hvad vil i så bruge i stedet?"
> ...og svaret lød: "Det véd vi ikke."
> ...da var det åbenlyst, at planen ikke var gennemtænk

jamen det hele er da også torske dum planlægning allerede under invasion
af Krim skulle der være lagt en plan for , hvordan man kunne gøre sig
uafhængig af Rusland fra den ene dag til den anden.

--
http://bmm9.dk/ukraine.html

EXLEX

Nej.
Det er noget, som der burde være overvejet endnu før man begyndte at
aftage russisk olie/gas.
Simpelthen fordi størstedelen af Vesteuropa var medlem af NATO, og
Rusland dermed var en seriøs "potentiel fjende".
(Uanset hvor meget man stolede på udviklingen)

At gøre sig afhængig af ressourcer fra en "potentiel fjende", som i en
kritisk situation kunne lukke for samme, er ikke "torske dumt".
Det er idioti på et plan, der næppe lader sig beskrive med ord.
...og demonstrerer med al ønskelig tydelighed, hvordan luftkasteller og
mangel på "visionær tankevirksomhed" præger EU - et forhold, som har
været ganske åbenbart for enhver, som seriøst har beskæftiget sig med
foretagendet.

At Putin endnu ikke har svaret igen ved simpelthen at lukke for hanerne
viser klart, at stodderen er i besiddelse af mere omløb i hovedet, end
det samlede persongalleri i Bruxelles - som åbenbart ser det som stort
lederskab at male sig op i et hjørne.

Der skal sluges mange kameler fremover, for at komme ud af det.
Lidt kunstgødning til amerikanerne er blot begyndelsen.
... og deres "stille tilskyndelse" til russerne vidner bare om, at de er
begyndt at indse, hvor deres ulidelige kæften op har bragt dem hen.

--
EXLEX

Helle Jensen

Så det er altså idioti at gøre sig afhængig af russisk olie og gas,
men fornuftigt at gøre sig afhængig af russisk kunstgødning?

--
Helle Jensen

EXLEX

On 6/20/22 11:29, Helle Jensen wrote:
> [...]
Absolut ikke.
Men amerikanernes træk viser i det mindste, at realiteterne gør et vist
indtryk.
...og alt andet lige er det "fornuftigt" at handle/agere ud fra
realiteter... hvilket ikke har været EU's stærke side.
Havde Europa arbejdet sig hen til en position, hvor der reelt var et
alternativ til russisk olie/gas, havde deres handelsboykot været OK.
...men at save i den gren man sidder på med det formål at "irritere"
naboen, er ikke vejen at gå.

Situationen er fortsat, at vi da "sagtens" kan klippe al handel med
Rusland her og nu - men at befolkningerne/landene i Europa/USA ikke er
klar til det. Hovedsageligt fordi, der umiddelbart ikke findes
alternativer til en række varer...eller fordi disse "alternativer" er
alt, alt for dyre.

--
EXLEX

Bo Mogensen

Den 20-06-2022 kl. 11:01 skrev EXLEX:

> [...]
> kritisk situation kunne lukke for samme, er ikke "torske dumt".
> Det er idioti på et plan, der næppe lader sig beskrive med ord.

enig .. men tænker der på et tidspunkt har været tanker om en fredelig
sameksistens .. og handlen opstod der af , men stadigt dumt.

--
http://bmm9.dk/ukraine.html

EXLEX

Det er ikke nogen undskyldning.
Det viser hvilke dilettanter, der styrer showet.
Render rundt med hovedet under armen, og "planlægger" i henhold til
ønsketænkning i stedet for realiteter.
Det er ikke opgaven voksent.

Fyr dem for helvede !!

...eller alternativt - meld os ud af det hjernedøde foretagende.

Danmark ud af EU !
...helst i går...

--
EXLEX

Bo Mogensen

Den 21-06-2022 kl. 19:58 skrev EXLEX:

> Fyr dem for helvede !!

hvem ?

--
http://bmm9.dk/ukraine.html

EXLEX

On 6/22/22 21:49, Bo Mogensen wrote:

> hvem ?

Tjaaaa...
Hvis nu du ikke var så ivrig for at klippe sammenhængen bort, så fremgik
det faktisk af denne.

Det er faktisk et generelt problem med dig.
Først fjerner du det hele, og spørger derefter ind til det.

Prøv igen...

--
EXLEX

J. Nielsen

Bo arbejder ihærdigt med de få værktøjer skæbnen har forundt ham.
"Don't bring a knife to a gunfight." siges det, men Bo prøver tappert.

>Prøv igen...

Det vil Bo utvivlsomt gøre...
--

-JN-

Bo Mogensen

Den 22-06-2022 kl. 22:07 skrev EXLEX:

> Tjaaaa...
> Hvis nu du ikke var så ivrig for at klippe sammenhængen bort, så fremgik
> det faktisk af denne.

Hvor der stod : "
[...]

Hvilket ikke rigtigt kaster lys over hvem men at det er nogen deletanter
, hvad kan være både fugl & fisk

> Det er faktisk et generelt problem med dig.
> Først fjerner du det hele, og spørger derefter ind til det.

ja det er unægteligt beklageligt.

> Prøv igen...

done

--
http://bmm9.dk/ukraine.html

EXLEX

Ja, ja da... du får points for forsøget.

Hvis du så erindrede, at debatten kredsede omkring Europa's/EU's
(størstedelen NATO-lande) kedelige situation, hvor de havde malet sig
selv op i et hjørne ved at gøre sig afhængige af leverancer af olie/gas
fra en "potentiel fjende".
...og så bemærker sætningen :
"Det viser hvilke dilettanter, der styrer showet."

Herefter opfordringen til at fyre dem.

Efterfulgt af :

"...eller alternativt - meld os ud af det hjernedøde foretagende.

Danmark ud af EU !
...helst i går..."

*HVEM* tror du så der hentydes til?
Drag ikke forhastede konklusioner.
Bare giv dig god tid.
Jeg er sikker på, at du kan regne det ud.
Hvis det kniber, så prøv at læse *HELE* indlægget igen.

Hvis det fortsat kniber - gentag fremgangsmåden.
Det kommer til dig...
...på et tidspunkt.

--
EXLEX

Bo Mogensen

Den 23-06-2022 kl. 13:19 skrev EXLEX:
> [...]
> fra en "potentiel fjende".
> ...og så bemærker sætningen :
> "Det viser hvilke dilettanter, der styrer showet."

Jo men Putin har måske aldrig været ligefrem sympatisk men er da først
over tid blevet et uhyre - hvorfor det kan forklares hvorfor det på et
tidspunkt ga mening at gøre forening - men det var torske dumt ikke at
have en plan for at afvikle dette samarbejde fra den ene dag til den anden.

--
http://bmm9.dk/ukraine.html

EXLEX

Dig og dine "uhyrer"...

Det var ikke alene dumt eller "torske-dumt".
Der er tale om endeløs stupiditet på et niveau der næppe kan beskrives
med ord.

Hvilket blot igen får mig til at bemærke, at det viser, hvilke
dilettanter der styrer showet.
Folk som med selvindbildt "forståelse" føler at de hører til "eliten med
visioner"?
...men ikke magtede at se idiotien i, at planlægge ud fra ønsketænkning
fremfor realiteter.

Fyr for helvede tumperne!!
(og denne gang er du forhåbentlig ikke i tvivl om hvem?)

Eller alternativt, meld os ud af galehuset som *KUN* har (magt)fulde
kaptajner og styrmænd på broen - men ikke fatter hverken søkort eller
sømærker...endsige fyrtårn...
Ledelsen tilbage på danske hænder, så kan vi i det mindste fyre
lallehovederne selv, i stedet for at skulle skændes med idioter som
makronen og mutter "wir schaffen das" Merkel.

Ukrainerne har i det mindste selv valgt deres klovn, vi andre får bare
nogen stukket ud.

Danmark ud af EU!

Bo Mogensen

Den 23-06-2022 kl. 20:09 skrev EXLEX:

> Dig og dine "uhyrer"...
>
> Det var ikke alene dumt eller "torske-dumt".
> Der er tale om endeløs stupiditet på et niveau der næppe kan beskrives
> med ord.

egentligt ikke man kan ikke dømme en nation på en forbrydelse (invasion)
, som den endnu ikke har begået MEN som jeg har skrevet før , så (som
sagt) burde man have været forberedt på det kunne ske - det er den frie
verden så nu og når det først fungere , så kommer det ikke til at
gentage sig (at man ikke er forberedt) ..

--
http://bmm9.dk/ukraine.html

EXLEX

Tror du også på nisser?

Det handler ikke om at "dømme en nation".
(Hvordan du så ellers kommer frem til den betragtning)

Det handler om begrebet "forsyningssikkerhed".
At sikre sig alternativer, dersom den regulære forsyning svigter.

EU blev advaret om muligheden siden engang i firserne!!
Og i al den tid sad de med tommelfingrene oppe i røven, og foretog sig
intet i retning af at sikre sig alternativer.

De forstår ikke røde, blinkende alarmlamper, om så de sprang ned fra
væggene, og bed dem i fjæset.
Det er som om virkeligheden ragede dem en papand, så længe de kunne
fortsætte med at planlægge ud fra idealiseret ønsketænkning... og så
undgå at forholde sig til realiteter og reelle muligheder.

UD MED KLAMPHUGGERNE !!
Fyr dem for helvede.

Det er kun et spørgsmål om tid, før den samme fremgangsmåde får os alle
malet op i et andet hjørne, fordi tumperne ikke tager ved lære.
...simpelthen fordi det ingen konsekvenser har.

Alternativt, så få Danmark ud af vanvidsprojektet hurtigst muligt.
...helst i går..

--
EXLEX

J. Nielsen

On Fri, 24 Jun 2022 22:00:53 +0200, EXLEX <no...@nowhere.com> wrote:

>EU blev advaret om muligheden siden engang i firserne!!
>Og i al den tid sad de med tommelfingrene oppe i røven, og foretog sig
>intet i retning af at sikre sig alternativer.

'Faldt lige over dette 30 sekunders klip. Daværende præsident Trump advarer
Tyskland mod at gøre sig afhængig af russisk olie - og de tyske delegerede ryster
mildt overbærende på hovederne:
https://www.youtube.com/watch?v=FfJv9QYrlwg&t=28s&ab_channel=BloombergQuicktake%3ANow
--

-JN-