Google Groups no longer supports new Usenet posts or subscriptions. Historical content remains viewable.
Dismiss

At være ledig i 2008

0 views
Skip to first unread message

Martin

unread,
Feb 10, 2008, 11:40:14 AM2/10/08
to
Hvad hulen tænker Claus Hjorth og dermed jobcentrene på?

For det første skal der nu "bekræftes aktiv jobsøgning" på www.jobnet.dk
mindst en gang om ugen. Det klarer jeg let, men det er altså endnu ikke
samtlige danskere - især de lidt ældre som har internet. Bevares det kan
klares på jobcenterets pc, men et sådant er der ikke i enhver lille flække.
Det kan let blive en hel dags opgave, hvis man skal med offentlig transport,
og måske oveni have hjælp af en i forvejen stresset jobkonsulent fordi man
ikke har rørt en pc før.

Hvorfor hulen laver man da ikke et telefonsystem som alternativ hvor man kan
gøre det via t taste en kode på telefonen, som 99% af befolkningen har
(eller også kan give naboen 2 kr og låne dennes.)

Men man kan bruge www.checkjobnet.dk Så jer der er ledige og for hjælp hver
uge på jobcentrene for at bekræfte, prøv at få dem til at hjælpe jer med at
få jeg tilmeldt denne service - så spare i både jeres egen, deres, og i
sidste ende alles tid pga sparede skattekroner.

Man får sgu da ikke job hurtigere fordi man trykker på en knap. Tværtimod
begrænses den personlige frihed fordi man nu er forpligtet til at være i
nærheden af en computer med internet til enhver tid inden for en 7 dages
periode. Derfor er der ingen vinterferie for ledige. Højst et par dage i al
fald, eller man må have en dyr bærbar med trådløst internet med som man ikke
har råd til - eller blot benytte sig af ovennævnte site.

Så lige et program på DR1 idag omkring lediges aktivering ved
Roskilde-festivallen. Ud af var det omkring 200 ledige som have været
aktiveret der, havde man fundet 2 eksempler hvor folk rent faktisk havde
fået ordinært arbejde bagefter.

- Men det var efter at de havde taget erhverskørekort/buskort.

Er det bare mig men hvis det var alt der skulle til hvad hulen laver de så
med at være aktiverede på Roskildefestival? Så send dem dog på køreskole med
det samme! Det var endda endt med at kommunen betale deres kørekort. Jeg
tror sgu også jeg vil gå op på kommunen og give dem valget mellem at forære
mig et lastbilkørekort, og alternativt søge kontanthjælp!

Alt imens kunne man se hvordan lederen af stedet hyggede sig helt vildt og
følte sig meget samfundsnyttig.

Men mon ikke han blot har været glad for alt det gratis arbejde disse
personer har udført.
Det var sgu så latterligt at det lige skulle fremhæves at dem som var der
når festivallen afholdes faktisk kommer med til den! Og måske får en T-shirt
eller jakke! Jeg er færdig med at tage på den festival. Prisen er for høj i
forhold til at de benytter gratis arbejdskraft året rundt.

Martin

unread,
Feb 10, 2008, 11:52:26 AM2/10/08
to
PS

Endvidere er jobnet noget værre hø. For mange findes knappen slet ikke.

Plus: Jeg bor i Fårevejle som er i nordvestsjælland. Når søger efter
"lokaljobs" som det hedder så tilbydes jeg job i Århus/djurs og
frederiksværk, hvilket langt overstig 4 timers transport hver vej!

Det er ikke det jeg forstår ved "lokaljob".

Kim Larsen

unread,
Feb 10, 2008, 11:56:40 AM2/10/08
to
"Martin" greb fat i sit tastatur og skrev følgende indlæg
news:47af28b9$0$2112$edfa...@dtext02.news.tele.dk:

> Hvad hulen tænker Claus Hjorth og dermed jobcentrene på?

Manden er komplet idiot men det er der vel ikke ret mange som er i tvivl om.

> For det første skal der nu "bekræftes aktiv jobsøgning" på
> www.jobnet.dk mindst en gang om ugen.

Det er en syg ide.

> Det klarer jeg let, men det er
> altså endnu ikke samtlige danskere - især de lidt ældre som har
> internet. Bevares det kan klares på jobcenterets pc, men et sådant er
> der ikke i enhver lille flække. Det kan let blive en hel dags opgave,
> hvis man skal med offentlig transport, og måske oveni have hjælp af
> en i forvejen stresset jobkonsulent fordi man ikke har rørt en pc før.
>
> Hvorfor hulen laver man da ikke et telefonsystem som alternativ hvor
> man kan gøre det via t taste en kode på telefonen, som 99% af
> befolkningen har (eller også kan give naboen 2 kr og låne dennes.)

Hvorfor i det hele taget alt det kællingehysteriske strækmarch-agtige
kontrollanteri. Man skulle efterhånden tro at landet med den borgerlige
regering er blevet forvandlet til en slags DDR med alt det negative det
repræsenterede. Flæskehovedet (Claus Hjort Frederiksen) tænker ikke på at
det ikke er alle som har PC eller råd til at have Internet og at der kan
være ret langt til den nærmeste mulighed for at komme på Internettet. Det er
en yderst usympatisk elitær arrogant holdning som ligger bag de nye regler.

> Men man kan bruge www.checkjobnet.dk Så jer der er ledige og for
> hjælp hver uge på jobcentrene for at bekræfte, prøv at få dem til at
> hjælpe jer med at få jeg tilmeldt denne service - så spare i både
> jeres egen, deres, og i sidste ende alles tid pga sparede
> skattekroner.
> Man får sgu da ikke job hurtigere fordi man trykker på en knap.

Næh, arbejdsgiverne kan sgu da bare ryste op med nogle job til de ledige,
det er da det vi har jobcentrene til.

> Tværtimod begrænses den personlige frihed fordi man nu er forpligtet
> til at være i nærheden af en computer med internet til enhver tid
> inden for en 7 dages periode. Derfor er der ingen vinterferie for
> ledige. Højst et par dage i al fald, eller man må have en dyr bærbar
> med trådløst internet med som man ikke har råd til - eller blot
> benytte sig af ovennævnte site.

Det er en syg ide flæskehovedet har fundet på.

Jeg er glad for at jeg ikke er i det system. De arbejdsløse jages som
fredsløse kriminelle, det er helt urimeligt og skandaløst.

--
Kim Larsen
Socialist, republikaner, EU-tilhænger og atomkraftmodstander.
Tag et kig på: http://dokusiden.port5.com/ground69.htm
Genstart Danmark, stem socialistisk. E-mail: kl2...@gmail.com

Kim Frederiksen

unread,
Feb 10, 2008, 12:04:05 PM2/10/08
to
"Kim Larsen" <kl2...@gmail.com> wrote in message
news:fonada$8ok$1...@news.datemas.de...

>
> Jeg er glad for at jeg ikke er i det system. De arbejdsløse jages som
> fredsløse kriminelle, det er helt urimeligt og skandaløst.
>

Selvom jeg tilhører C, er jeg tilbøjelig til at give dig ret. Klapjagten på
ledige er gået alt for vidt.

mvh.
Kim Frederiksen


Martin

unread,
Feb 10, 2008, 12:21:01 PM2/10/08
to

> Næh, arbejdsgiverne kan sgu da bare ryste op med nogle job til de ledige,
> det er da det vi har jobcentrene til.

Det er jo netop det der er problemet. Mange steder passer de lediges
kvalifikationer slet ikke med de jobs der er.

Samtidigt kan man ikke få lov at uddanne sig medmindre man har lyst til at
bo på kollegie igen, hvilket kan være lidt svært hvis man har stiftet
familie osv.

Martin

unread,
Feb 10, 2008, 12:54:42 PM2/10/08
to
Og hvorfor er det egenligt Claus der fastsætter regler for dagpengeperioder
osv. Som dagpengeberretiget har man jo selv betalt kontingent til det, så
det burde staten vel ikke blande sig i? Jeg er sikker på en A-kasse fik
mange medlemmer hvis det stod denne frit for at have bevaret de 7 år som der
var engang.

Bruno Christensen

unread,
Feb 10, 2008, 2:22:17 PM2/10/08
to

Det er nok fordi staten betaler 2/3 af din understøttelse.

--
MVH
Bruno

Kim Larsen

unread,
Feb 10, 2008, 5:29:57 PM2/10/08
to
"Bruno Christensen" greb fat i sit tastatur og skrev følgende indlæg
news:tlq4ql9rh8zt$.1rta80rayvm5v$.d...@40tude.net:

Mig bekendt er A-kasse-systemet selvfinansierende på grund af den meget lave
ledighed.

pm

unread,
Feb 11, 2008, 1:25:36 AM2/11/08
to
1. Jeg undrer mig over, at der er nogen, som ikke kan få job. Alle mangerl
"hænder", om ikke "hoveder"
2. Var det ikke lidt sværere, da man skulle stå i kø, hver morgen for at
opnå understøttelse ?? Altså en klar forbedring
3. Dagpenge burde sættes op til 90 % af den hidtige indtjening i 4 måneder,
derefter faldende til nuværende niveau
4. og så videre
pm
"Kim Larsen" <kl2...@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:fontt8$8pd$1...@news.datemas.de...

Martin

unread,
Feb 11, 2008, 5:12:51 AM2/11/08
to

"pm" <ps...@tzeliamail.dk> skrev i meddelelsen
news:47afea7d$0$2089$edfa...@dtext02.news.tele.dk...

> 1. Jeg undrer mig over, at der er nogen, som ikke kan få job. Alle mangerl
> "hænder", om ikke "hoveder"

Ja det siges der. Og det passer da også nogle steder i landet.

Problemet opstår når den lediges kvalifikationer ikke passer til de jobs der
måtte være at få. Hvis man er skolelærer og der mangler læger og
maskinmestre og kranførere... så dur det jo ik vel...

Kim Larsen

unread,
Feb 11, 2008, 11:42:35 AM2/11/08
to
"pm" greb fat i sit tastatur og skrev følgende indlæg
news:47afea7d$0$2089$edfa...@dtext02.news.tele.dk:

> "Kim Larsen" <kl2...@gmail.com> skrev i en meddelelse
> news:fontt8$8pd$1...@news.datemas.de...
>> "Bruno Christensen" greb fat i sit tastatur og skrev følgende indlæg
>> news:tlq4ql9rh8zt$.1rta80rayvm5v$.d...@40tude.net:
>>> On Sun, 10 Feb 2008 18:54:42 +0100, Martin wrote:
>>>
>>>> Og hvorfor er det egenligt Claus der fastsætter regler for
>>>> dagpengeperioder osv. Som dagpengeberretiget har man jo selv betalt
>>>> kontingent til det, så det burde staten vel ikke blande sig i? Jeg
>>>> er sikker på en A-kasse fik mange medlemmer hvis det stod denne
>>>> frit for at have bevaret de 7 år som der var engang.
>>>
>>> Det er nok fordi staten betaler 2/3 af din understøttelse.
>>
>> Mig bekendt er A-kasse-systemet selvfinansierende på grund af den
>> meget lave ledighed.
>
> 1. Jeg undrer mig over, at der er nogen, som ikke kan få job. Alle
> mangerl "hænder", om ikke "hoveder"

Jeg undrer mig over at der ikke er flere arbejdsgivere som tilbyder job når
de nu sådan står og skriger på arbejdskraft.

> 2. Var det ikke lidt sværere, da man skulle stå i kø, hver morgen for
> at opnå understøttelse ?? Altså en klar forbedring

Er det et argument for at drive meningsløs klapjagt på folk som er
arbejdsløse ?

> 3. Dagpenge burde sættes op til 90 % af den hidtige indtjening i 4
> måneder, derefter faldende til nuværende niveau
> 4. og så videre

Skulle det skaffe folk i job ?

Kan du i øvrigt ikke mellemposte eller bundposte dine indlæg, det er en
fandens til afsnits-/citations-gymnastik man skal i gang med for at besvare.

Bruno Christensen

unread,
Feb 11, 2008, 1:36:12 PM2/11/08
to
On Mon, 11 Feb 2008 07:25:36 +0100, pm wrote:

> 1. Jeg undrer mig over, at der er nogen, som ikke kan få job. Alle mangerl
> "hænder", om ikke "hoveder"

Det skrives der, om det er korrekt ved ingen..

> 2. Var det ikke lidt sværere, da man skulle stå i kø, hver morgen for at
> opnå understøttelse ?? Altså en klar forbedring

Personligt mener jeg at den daglige kontakt var bedre end "vi ses om et
halvt år".


> 3. Dagpenge burde sættes op til 90 % af den hidtige indtjening i 4 måneder,
> derefter faldende til nuværende niveau

For min skyld ingen alarm.

Jeg har sjældent haft så godt et arbejdssted som mit nuværende (knap 10
mdr.) til trods for at jeg har 50 km hver vej.

Men, OK, om 3 år og nogle dage "vinker" efterlønnen, og jeg tager den!

--
MVH
Bruno

Jesper

unread,
Feb 11, 2008, 6:03:56 PM2/11/08
to
Martin <jad...@hotmail.com> wrote:

Bla, bla , bla! Verden er fyldt med dårlige undskyldninger. Kan man ikke
finde ud af det kan man få hjælp af bibliotekaren på sit lokale
bibliotek eller de ansatte på AF. Alle ledige har ret til en
anvisningfri periode om året, hvor de kan tage på ferie eller lign. Og
skal man noget af længere varighed, så afmelder man sig bare som ledig i
den periode og tilmelder sig igen bagefter, længere er den ikke.
--
Jesper
On the 7th day, God rested.... Chuck Norris took over.
htp://theextract.blogspot.com/

0 new messages