Amerikanske forbrugere afviser elbiler

Jens Erik Bech

Forhandlerne klager til regeringen over at elbiler bliver push-edf på forbrugerne. De fylder forhandlernes arealer med usælgelige elbiler, som regeringen har givet omkring 150.000 kroner i røven, per styk. sekten "Woke" har med deres hyleri presset produktionen ud af USA og forbrugerne er usikre på servicepricer som er tørre end normale biler.
Tænk engang at et hospital som Gentofte har 4-6 opladere til tusindvis af ansatte. Forestil dig at de alle købte en elbil.
Elbiler er dead in the water. Ud over det så ved ejerne ikke at de dør ved et frontalt sammenstød. Det kommer senere som en overraskelse.
Skal el være implementeret så er det fornuftigste en "Plug-in-Hybridbil"

Batteriet er langt mindre og dermed billigere.. Den kører 49 kilometer på el. Altså til det daglige lokale kørsel og indkøb. Den kan oplades via en stander, men også via egen motorkraft. langture foregår på normal benzin-vis.

jens

Carl Alex Friis Nielsen

On 03-12-2023 20:49, Jens Erik Bech wrote:
> Forhandlerne klager til regeringen over at elbiler bliver push-edf på forbrugerne. De fylder forhandlernes arealer med usælgelige elbiler, som regeringen har givet omkring 150.000 kroner i røven, per styk. sekten "Woke" har med
Hvad har elbiler med woka at gøre?

deres hyleri presset produktionen ud af USA og forbrugerne er usikre på
servicepricer som er tørre end normale biler.
Mig bekendt er en af fordelene ved elbiler at de kræver væsentligt
mindre vedligeholdelse end benzinbiler. Det kan selvfælgeligt også hænge
sammen med at Tesla har en meget anti-reperations politik der tvinger
ejere til udskiftning af dyre dele, der sagtens kan repareres. De er
også kræsne med hvem de vil levere reservedele til.
Det kan også tænkes at konkurrencen om reperationer er nedsat af at der
er færre kvalificerede mekanikere. Min mekaniker har eksempelvis valgt
ikke at investere i den fornødne efteruddannelse for at kunne arbejde
med elbiler.

> Tænk engang at et hospital som Gentofte har 4-6 opladere til tusindvis af ansatte. Forestil dig at de alle købte en elbil.
Set burde markedet kunne håndtere - er det frit vil der komme det antal
ladestandere der er kunder til.

> Elbiler er dead in the water. Ud over det så ved ejerne ikke at de dør ved et frontalt sammenstød. Det kommer senere som en overraskelse.
Hvorfor mener du en elbil alt andet lige er mindre sikker end andre biler ?

> Skal el være implementeret så er det fornuftigste en "Plug-in-Hybridbil"
Fint nok. Jeg agitere ikke for nogen særlig slag biler her - jeg kører
selv benzinbil og har ingen intention om at udskifte den før den er
udslidt eller totalskadet - Jeg mener den mængde CO2 der udledes når en
evt. erstatning produceres vil overskride den mængde CO2 der udledes af
min bil i resten af dens levetid.

Jens Erik Bech

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Elbiler er meget mindre sikre end andre biler. Det er ikke en mening! Det er et faktum. Den er som hvis du kører siddende på en kasse med sprængstof som detonerer ved hårdt stød!
For det gør den ved et hårdt frontalt sammenstød! Den eksploderer omspændt af flammer ved sammenstødet.
Masser af kinesiske familier døde omspændt af flammer ved sammenstød af el-biler. Bilen er totalt omspændt af flammer i samme nu som den modtager sammenstødet. Absolut INGEN overlever!!

Jeg tænkte at "Tesla" sikkert var bedre!? Men jeg så nylig en video hvor den blev ramt frontalt ved en crashtest. Samme eksplosion som de kinesiske! Absolut INGEN vil nå ud af den.

derfor kære ven.

jens

Carl Alex Friis Nielsen

On 04-12-2023 14:54, Jens Erik Bech wrote:

> [...]
>
> Jeg tænkte at "Tesla" sikkert var bedre!? Men jeg så nylig en video hvor den blev ramt frontalt ved en crashtest. Samme eksplosion som de kinesiske! Absolut INGEN vil nå ud af den.

Jamen så DOKUMENTER DET.

Den eneste video af en eksploderende Tesla jeg kunne finde på en halv
time var en der blev sprængt i luften med dynamit af ejeren i
frustration over Teslas antireperationspolitik.
Hvis du ikke kan komme ud af en brændende elbil i tide kommer du alt
andet lige heller ikke ud af en anden type brændende bil.

Endvidere virker det lidt sært at både amerikanske og eurpæiske
myndigheder ikke har konstateret dette problem i de crashtest der indgår
i typegodkendelsen af bilerne. Tesla rates i den høje ende af sikkerheden.

Ja, baterierne kan selvantænde, brænde ganske voldsomt og være pokkers
besværlige at slukke hvis de brænder; men de eksploderer ikke og
specifikt Teslaer bryder væsentligt mindre hyppigt i brand end
benzinbiler jf. statistikken.

Jeg har set en benzinbil bryde i brand i trafikken, det gik også hurtigt
og brug af brandslukkere før brandvæsnet kom frem gjorde ingen forskel.

Jens Erik Bech

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Elon er milliardær! Tror du ikke han kontrollerer alle påstande om at Tesla er en "flyvende bombe"

Men intet kan i længden skjules. her er et "recent" eksempel:
https://www.youtube.com/watch?v=72y6imzcHSQ

jens

Jens Erik Bech

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Her er en hverdagssituation:

https://www.youtube.com/shorts/uVSZ7KMJKWg
En ven af min ven har købt en Tesla. Han er så ked af den at det gør ondt. Du skal tænke på at alt kører med strøm. Strømmen går fra motoren helt ud i hjulene. Det er forseglet så godt det kan lade sig gøre. Men alligevel udvikler der sig kondens i systemet, som til sidst når de elektriske komponenter. Det er en "Kold" bil med megen kondens.
Hold jer fra den! Ejeren er grædefærdig efter at have brugt 10.000 på kondens-skader.

jens

jens

Carl Alex Friis Nielsen

On 07-12-2023 12:08, Jens Erik Bech wrote:

> Elon er milliardær! Tror du ikke han kontrollerer alle påstande om at Tesla er en "flyvende bombe"

Nej det tror jeg ikke. Der er rigeligt med personer der ikke bryder sig
om Elon Musk - mig inklusive, som straks ville lække ethvert forsøg på
at skjule noget sådant.

> Men intet kan i længden skjules. her er et "recent" eksempel:
> https://www.youtube.com/watch?v=72y6imzcHSQ

1. Videoen viser ikke forløbet.
2. Bilen ligner ikke noget der er eksploderet.
3. Der siges intet om hvorfor passagerne ikke kunne komme ud af bilen.
4. De interviewede personer virker som om det skete er en del af
normalbilledet på stedet hvad angår biltrafik generelt.

Altså intet der angiver at det gjorde en forskel at det var en Tesla -
at folk kan blive brændt i biler der er gået ild i er der intet ny i.
Skader på karroseriet kan gøre det nødvændigt at bruge værktøj til at få
folk ud af smadrede biler, og skader på folk i smadrede biler kan gøre
dem ude af stand til at hjælpe sig selv.

Som allere sagt har jeg overværet en bil spontant bryde i brand i
trafikken - og det gik stærkt. Uanset hvilken bil du sidder i, så forlad
den så hurtigt så muligt hvis den bryder i brand.

Carl Alex Friis Nielsen

On 07-12-2023 12:15, Jens Erik Bech wrote:

> Her er en hverdagssituation > https://www.youtube.com/shorts/uVSZ7KMJKWg

Nu ved vi jo ikke hvor ofte Teslaer spontant bryder i brand længe efter
de er skadet og om den viste brand fatisk er spontan - det hænder jo at
utilpassede malmøborgere sætter biler i brand. Bilen var i hvert
tilfælde ikke eksploderet.
Og så er du godt nok dum hvis du ikke tager godt vare på
Lithiumbatterier der har fået tæsk uanset hvad de sidder/har siddet i.

> [...]
> Hold jer fra den! Ejeren er grædefærdig efter at have brugt 10.000 på kondens-skader.

Her er så på ufatteligt sjælden vis enige om noget.

Jeg bryder mig ikke om den måde Teslaer er indrettet på og jeg opfatter
dem som havende usædvanlig ringe kvalitet.
De er kendt for at blive leveret med uden dele der bare mangler at blive
monteret, døre der ikke kan lukke ordentligt osv.
Jeg vil heller fortsætte med at køre i min 98 Mondeo end en ny Tesla Det
er i min vurdering en meget bedre bil.

Jørgen Nielsen

torsdag, 07-12-2023, Carl Alex Friis Nielsen skrev:

> [...]
>
> Jeg bryder mig ikke om den måde Teslaer er indrettet på og jeg opfatter
> dem som havende usædvanlig ringe kvalitet.

Det tyske inspektionsinstitut TÜV rangerer Tesla Model 3 dårligst af
alle i den årlige rapport for bilsyn.
<https://www.motormagasinet.dk/article/view/1068349/tesla_model_3_mest_fejlfyldte_bil_ifolge_tyske_tuv>

Jeg havde de lovpligtige kørelektioner med trailer i vinter med så vidt
jeg ved en Tesla Y. Den kører væsentligt mere glidende end min gamle
dieseltramper, men udover prisen var der nok en del andre grunde til
ikke at købe den.

--
Mvh. Jørgen
[e-mail address is valid]

Bjarne Østergård

Misundelse er nu engang en træls ting! På

Helle Jensen

Nåh, det er da ellers ikke mange måneder siden at I to roste hans bil til skyerne?

--
Helle Jensen

Jens Erik Bech

https://www.youtube.com/shorts/C-ktYGWq_JA

jens som bliver bestandig klogere med tiden.

J. Nielsen

Det lyder næsten som løgn, men en tysk Tesla ejer har kørt 1.900.000 km over en periode på ti år.
Det gav også en rekord i motorskift - 14 stk!. Det må være en rekord, som selv en notorisk ringe bil
som Austin fra British Leyland ville få svært ved at slå.
https://www.youtube.com/watch?v=0gMwjvdrfaQ&ab_channel=WattEnergy
--

-JN-

Helle Jensen

> https://www.youtube.com/shorts/C-ktYGWq_JA
>
> jens som bliver bestandig klogere med tiden.

Jamen så se at få brændt din frimærkesamling af på julekort til moster Oda
og tante Frida, ja og måske også et par til din ven Villy i det jyske, der her i
efteråret måtte afstå sit svinedyre luksussommerhus i Hvide Sande, så vi
ikke skal høre på din jammer om værdiløse frimærker og mangel på postkasser
i det nye år:
https://via.ritzau.dk/pressemeddelelse/13756821/vedtagelsen-af-ny-postlov-medforer-justeringer-hos-postnord?publisherId=13561058&lang=da

--
Helle Jensen

Jørgen Nielsen

> Misundelse er nu engang en træls ting! På

Hvilken missundelse?
At siddestillingen er meget ubehagelig og selv de meste brugte
betjeninger foregår via en skærm, en høj bagagerumskant og lignende
upraktiske ting har vel ikke noget med missundelse at gøre.

Bjarne Østergård

Al slags misundelse, vil jeg mene.