Google Groups no longer supports new Usenet posts or subscriptions. Historical content remains viewable.
Dismiss

Landmænd og Landbruginteresseret.. kig her

4 views
Skip to first unread message

Rasmus og Karina

unread,
Feb 9, 1999, 3:00:00 AM2/9/99
to
Jeg har på mine hjemmesider, fået et messegeboard om Landbrug.. men jeg
mangler brugere !!!
indtil videre står der ikke noget seriøst, og jeg kunne godt tænke mig at få
lidt gang i debatten !!!
hvis dette vækker nogen interresse så kig forbi på
http://w1.1755.telia.com/~u175502253/landbrug/.htm
Hvis der er nogen der kender lign. steder på nettet, evt. en ERFA gruppe vil
jeg gerne høre om det...

Venlig Hilsen Rasmus..


Per A. Hansen

unread,
Feb 15, 1999, 3:00:00 AM2/15/99
to

Rasmus og Karina skrev i meddelelsen <79q57l$r16$1...@news101.telia.com>...

>Jeg har på mine hjemmesider, fået et messegeboard om Landbrug.. men jeg
>mangler brugere !!!
>indtil videre står der ikke noget seriøst, og jeg kunne godt tænke mig at

>lidt gang i debatten !!!
>hvis dette vækker nogen interresse så kig forbi på
>http://w1.1755.telia.com/~u175502253/landbrug/.htm
En fin side der næsten kræver høreværn!
Men jeg kunne tænke mig, at der var en side om jeres dagligdag med
kommentarer til situationen.
Hvordan driver i gården etc.
Altså lidt i retning af Søren Ilsøe´s hjemmeside.
Det kunne have interesse for en del uden for landbruget.
Hvis i får det med, skal jeg gerne linke den på min hjemmeside.

Mvh
Per A. Hansen

Bent Brogaard

unread,
Mar 20, 1999, 3:00:00 AM3/20/99
to

En landmand fra Rhode ved Galten er ved byretten blevet dømt for at have
pløjet og derefter have dyrket sin jord indenfor den af Folketinget vedtagne
2m dyrkningsfrie zone langs et å-løb. Pløjningen, som nærmest havde karakter
af en happening, var i god tid kundgjort til pressen som en provokation
overefor imod loven og imod overholdelsen af landets love ligesom formålet
skulle være at føre sagen så langt i retssystemet som muligt. Landmanden,
der på "gerningstidspunktet" var formand for den lokale landboforening,
skulle i sagens natur som nydende offentlig hverv have et særligt etisk
ansvar. Hvad mener Nyhedsgruppen (dk.politik.miljø) om sagen og forløbet??
At loven skulle krænke ejendomsretten har jeg ingen forståelse for, idet
brugsretten ikke er frataget landmanden men kun indskrænket til et niveau,
som var normalt for en generation siden (græsning og høslæt)og som kan
sidestilles med offentlig adgang til strande, skovveje,
beplantningsklausuler og forbud mod ødelæggelse af vandhuller, skrænter ved
kystlinier, fortidsminder og andre særlige følsomme naturområder.
I det hele taget burde almenvældets interesser i forbindelse med bevaring af
vore grundvandsreserver og naturområder opproprietærs.
>
>
B B

nmb...@vip.cybercity.dk
>

tobias

unread,
Mar 21, 1999, 3:00:00 AM3/21/99
to
Ja, hvor provokerende er det klogt at være ?

Landbruget som sådan har flere gange nævnt, at erhvervet er offer for en
samfundsmæssig hetz ?
Der findes ikke en nemmere / billigere måde for erhvervet at få god PR i
befolkningen på, end netop de 2 meter dyrkningsfri bræmmer.

Faktisk er det mit indtryk, at de fleste landmænd finder ideen god.

Vil erhvervet holde fast i en tildelt rolle, som værende uden interesse for
miljøet, er det en effektiv vej at gå!!
Altså, at støtte op omkring de paranoide ekstremister, som dels ikke kan se
andre værdier end den private ejendomsret og dels ikke forstår betydningen
af imagepleje.

Og til slut et skulderklap til de landmænd, som i årtier har levet op til
kravet og høster dels økonomiske fordele ved salg af fiskerettigheder til
deres rige og varierede vandløbsstrækninger og dels viser vejen for
fremtidens landbrug.

tobias


Bent Brogaard skrev i meddelelsen <7d0dig$erv$1...@news.cybercity.dk>...

Jørn Rasmussen

unread,
Mar 21, 1999, 3:00:00 AM3/21/99
to

tobias skrev i meddelelsen ...

>Ja, hvor provokerende er det klogt at være ?
>
>Faktisk er det mit indtryk, at de fleste landmænd finder ideen god.
>


Hvor får du dine indtryk fra - eller er det ønsketænkning.?

>Altså, at støtte op omkring de paranoide ekstremister, som dels ikke kan se
>andre værdier end den private ejendomsret og dels ikke forstår betydningen
>af imagepleje.


Hvem vil du betegne som paranoide ekstremister, når miljøhysteriet bliver inddraget i lovgivningen om de 2 m bræmmer.

>Og til slut et skulderklap til de landmænd, som i årtier har levet op til
>kravet og høster dels økonomiske fordele ved salg af fiskerettigheder til
>deres rige og varierede vandløbsstrækninger og dels viser vejen for
>fremtidens landbrug.


Hvad har 2 m bræmmer med salg af fiskerettigheder at gøre?

Med venlig hilsen
Jørn Rasmussen
http://www.farman.dk

tobias

unread,
Apr 3, 1999, 3:00:00 AM4/3/99
to

Jørn Rasmussen skrev i meddelelsen <20cJ2.1788$74....@news030.image.dk>...

tobias skrev i meddelelsen ...
>Ja, hvor provokerende er det klogt at være ?
>
>Faktisk er det mit indtryk, at de fleste landmænd finder ideen god.
>


Hvor får du dine indtryk fra - eller er det ønsketænkning.?

Ved dialog med mine medmennesker.

>Altså, at støtte op omkring de paranoide ekstremister, som dels ikke kan se
>andre værdier end den private ejendomsret og dels ikke forstår betydningen
>af imagepleje.


Hvem vil du betegne som paranoide ekstremister, når miljøhysteriet bliver
inddraget i lovgivningen om de 2 m bræmmer.


Sådan nogle som dig, der ikke kan se miljømæssige sammenhænge og for hvem
ord som biotop, artsdiversitet, faunapassage og rodzone er opfundet af
venstreorienterede miljøhystader.


>Og til slut et skulderklap til de landmænd, som i årtier har levet op til
>kravet og høster dels økonomiske fordele ved salg af fiskerettigheder til
>deres rige og varierede vandløbsstrækninger og dels viser vejen for
>fremtidens landbrug.


Hvad har 2 m bræmmer med salg af fiskerettigheder at gøre?


Ja, det kan du naturligvis ikke se, men et´er rettigheder, noget andet
værdien af fiskevandet. Værdien hænger naturligvis sammen med
fangstmuligheder og naturoplevelser iøvrigt, hvilke begge er mangefold
større ved uberørte bræmmer.

Med venlig hilsen
Jørn Rasmussen
http://www.farman.dk

(Linket henviser til én lang reklame for højreekstremistisk politik)

tobias

Jørn Rasmussen

unread,
Apr 4, 1999, 4:00:00 AM4/4/99
to
tobias skrev i meddelelsen ...
>Sådan nogle som dig, der ikke kan se miljømæssige sammenhænge og for hvem
>ord som biotop, artsdiversitet, faunapassage og rodzone er opfundet af
>venstreorienterede miljøhystader.


Skulle vi ikke blot holde os til det saglige og ikke forvirre begreberne med højre og venstre.

Forfatteren Kelvin Lindemann skrev i 1992 "At blomster aldrig har været glade for botanikere"
Rodzone klinger da positivt i mine øre.

>http://www.farman.dk
>
>(Linket henviser til én lang reklame for højreekstremistisk politik)


Hvad synes du om indholdet er der noget du konkret er uenig i.

/JR


hfm

unread,
Apr 10, 1999, 3:00:00 AM4/10/99
to
Nej forståelse var nok ikke at forvente. Måske har han haft det på samme
måde!- Ingen forståelse for holdningen til de 2 m dyrkningsfri bræmmer.
Derfor vil det jo køres op i en spids. Landmænd og folk uden for erhvervet
er som to røvbalder der gnider mod hinanden,- der kommer kun lort ud af det!


Henrik Madsen

BECHIR STEPHANE

unread,
Aug 14, 2023, 6:23:01 AM8/14/23
to
Le samedi 10 avril 1999 à 09:00:00 UTC+2, hfm a écrit :
INVITE (Illuminati)
Come and live in general, total and absolute abundance.
Have you ever heard of the Illuminati and its extraordinary privileges?
Did you also dream of becoming a member of the Illuminati to benefit from its extraordinary privileges?
Here is the personal invitation that gives you the unique opportunity to join illuminati

* You dream of becoming rich and even very rich (millionaire, billionaire, truly wealthy).
* You are a simple artist and you dream of becoming a star, a celebrity, a living legend.
* You are an amateur and you dream of becoming a football star, a
powerful businessman.

* You wish to enjoy good health, longevity with a happy and stable family.
* You dream of becoming a political authority (Mayor, Deputy
or President of the Republic).
* Whatever your ambitions, dreams and fantasies,
illuminati has the power to transform your dreams and ambitions into absolute realities very quickly.
* To become a member, send your membership request using the contact form.
You will receive the procedure, conditions as well as the necessary to do for the validation of your application for membership in illuminati.
Once a member, you will enjoy the extraordinary benefits and privileges that illuminati bestows on all of its members.
Email: illuminati...@gmail.com
0 new messages