Sang i 'ikke flere mord'

Helge

I Maria Langs 'Ikke flere mord', der blev sendt onsdag aften (for tredie
gang vist), sang Sara Jarnfeldt (Lou) en sang, som Joan Sutherland i sin
tid gjorde til et hit. Men hvad hedder sangen? Er der nogen her, der ved
det?

Bertel Lund Hansen

Helge skrev:
Jeg aner ikke hvilken sang det drejer sig om.

På denne her side kan du høre udpluk af Joan Sutherland's hits:
https://www.allmusic.com/album/joan-sutherland-greatest-hits-mw0001819389

--
/Bertel

Helge

Der er jo så mange, og sikke en stemme, men jeg opdagede at min bedagede
hjerne har spillet mig et puds, for Joan Sutherland er sopran, og det
var hende jeg tænker på ikke. Så hvis jeg ikke tager fejl igen, så var
det Kathleen Ferrier, der havde dette hit i giro 413 for mange år siden.

Bertel Lund Hansen

Helge skrev:

> [...]
> var hende jeg tænker på ikke. Så hvis jeg ikke tager fejl igen, så var
> det Kathleen Ferrier, der havde dette hit i giro 413 for mange år siden.

Åh ja, Kathleen Ferrier.

Er det denne her?
https://www.youtube.com/watch?v=O7h_LuVVoyg
"What Is Life to Me Without Thee"

--
/Bertel

Helge

Lige præcis, den har rumsteret i mit hoved siden onsdag. Nu fik jeg fred:-)

Bertel Lund Hansen

Helge skrev:

> Lige præcis, den har rumsteret i mit hoved siden onsdag. Nu fik jeg fred:-)

Det er en meget smuk melodi. Jeg hørte den - med Kathleen Ferrier
- som barn, og den blev brugt som udgangsmelodi til en
fremragende britisk tv-serie der hed "Widows".

--
/Bertel