Hvad er Play-kanaler?

Kurt Hansen

Jeg har Boxer, men støder hele tiden ind i at diverse stationer tilbyder
"Play". Hvad er det? Kan jeg modtage dem på mit TV, eller kun på
håndholdte enheder?
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

ASKF

On Wed, 21 Nov 2018 10:42:13 +0100, Kurt Hansen <ku...@invalid.dk>
wrote:

>Jeg har Boxer, men støder hele tiden ind i at diverse stationer tilbyder
>"Play". Hvad er det? Kan jeg modtage dem på mit TV, eller kun på
>håndholdte enheder?

Det er streaming tv og kræver specifikke apps. Det er muligt du kan
installere en app på dit smart tv, streaming boks (f.eks. Apple TV
eller Nvidia Shield) eller spillekonsol.

De lister gerne de enheder du kan bruge:
https://viaplay.dk/devices
https://play.tv2.dk/about/devices/

Nu hvor du har Boxer er det sikkert Boxer Play du først skal give dig
i kast med https://www.boxertv.dk/tv/boxer-play/
--
Allan Stig Kiilerich Frederiksen
-Myron Tribus

Kurt Hansen

Den 21/11/2018 kl. 19.26 skrev ASKF:

> [...]
> https://viaplay.dk/devices
> https://play.tv2.dk/about/devices/
>
> Nu hvor du har Boxer er det sikkert Boxer Play du først skal give dig

Tak for dit input, Allan. Jeg har kviklæst dine links, men er foreløbigt
ikke blevet meget klogere. Jeg aner ikke hvordan jeg installerer en app
(og ved dårligt nok hvad en app er) på et TV. Som jeg forstår det ved at
læse dine links, burde mit LG Smart-TV være på omgangshøjde, men jeg
skal have det skruet ned af væggen for at se modelnummeret.

Dette indlæg er ikke særligt konkret og jeg forventer derfor ikke at du
(eller andre) går nærmere ind i en rådgivning, selv om det selvfølgelig
vil være velkomment :-)

ASKF

On Thu, 22 Nov 2018 16:30:44 +0100, Kurt Hansen <ku...@invalid.dk>
Det er ikke sikkert du behøver skrue den den fra væggen. På min Sony
kan jeg under instillinger finde et punkt som blot hedder "Om" (på
engelsk antager jeg det er "about"), og her kan jeg se "Enhedens navn"
hvilket er modellens nummer.

Her er et par guides til at installere apps (søgte blot på "lg tv
install apps"):
https://www.wikihow.com/Add-Apps-to-a-Smart-TV#On_LG_Smart_TVs_sub
https://www.tomsguide.com/us/lg-tv-settings-guide,review-5624-3.html

I forummet på https://www.recordere.dk/ er der folk som ved ret meget
om tv, så de kan måske guide dig bedre og hvis ikke de kan så er der
nok nogen som kan på https://www.flatpanels.dk/ (mange deltager dog på
begge). Jeg ved intet om LGs modeller og vil være nødt til at google
tingene, hvilket du sagtens selv kan gøre, så snart du ved hvad du
skal søge efter.