Skjult kamera i taxi...fusk

/ / dentro / /

Jeg kan huske at der engang kørte et amerikansk program ligesom det
gamle danske "Natmadsen" hvor man ser taxa chauffører køre i New Yorks
gader om samle en masse forskellige typer op. Jeg husker tydeligt
engang der var en tysk negerkvinde med kort afbleget hår som spørger
chaufføren om han vil have et knald.

Lige før så jeg så "Wivels TV-vafler" hvor de viste det samme. Her
snakkede damen altså tysk! Det var ikke eftersynkronisering, for det
passede 100 % med læberne!

Er det hele bare skuespil??! (så bliver jeg fandeme skuffet!)

/ / dentro / /

Anders F. Nielsen

"/ / dentro / /" wrote

> [...]
> passede 100 % med læberne!
>
> Er det hele bare skuespil??! (så bliver jeg fandeme skuffet!)

Jamen snakkede hun engelsk i Taxa-programmet eller hvad?

VH
Anders

Lasse Rimmer

/ / dentro / / skrev:

> [...]
> gader om samle en masse forskellige typer op. Jeg husker tydeligt
> engang der var en tysk negerkvinde med kort afbleget hår som spørger

<SNIP>

Jeg tror du blander to programmer sammen.

Anders Lund Madsen fik sit tv-gennembrud i "Taxi" (hed det vist), en
dansk udgave af "Taxi Cab Confessions" efter han i nogle år havde stået
for Ekstra-Bladets bagside sammen med Poul Høst Madsen.

"Natmadsen" var et lidt aparte studie-talkshow, der først blev vist på
TV2 i 1997.

--
VH, Lasse Rimmer

lasse@evilpandapunktumdk
http://www.lasserimmer.com

/ / dentro / /

"Anders F. Nielsen" <a...@nospam.dk> skrev i en meddelelse

: Jamen snakkede hun engelsk i Taxa-programmet eller hvad?

Ja, hun snakkede altså engelsk i "Cab Confessions" er jeg ret sikker
på.

/ / dentro / /

:
[...]

: TV2 i 1997.

Ja, du har ret. Men bare I ved hvad jeg mener :o)

Lars Ladingkaer

"/ / dentro / /" <ke...@mail.dk> skrev:

> Er det hele bare skuespil??! (så bliver jeg fandeme skuffet!)

Det er ikke til at vide præcist, men jeg tror ikke at der er snydt med
skuespil.

TVstationer i USA, England, Frankrig, Italien og Tyskland m.fl.
eftersynkroniserer det meste til deres eget sprog. Så hvis der har optrådt
en tysker i en af de oprindelige "Cab Confessions", så har det 99,9% sikkert
været eftersynkroniseret til engelsk i selve udsendelsen. Det klip du har
set senere, på tysk, kan så meget vel have været det originale.

Mvh; lars

mjtm...@gmail.com