Re: Éen stor familie - lokation

Mark Jensen

On Sat, 20 Jan 2007 00:29:54 +0100, "kimila" <kimila snabel a mail dot
dk> wrote:

>Her er den rigtige vare.
>
>www.kimila.dk/video/esf_intro.wmv

Også sjovt at der var en gang hvor man "bare" var bogholder, sekretær,
etc.

Jeg synes næsten at hvis man ser nogen ansatte i den private sektor i
visse brancher efterhånden altid har fundet på at kalde sig de mest
fisefornemme engelske titler "Art director" "Senior Consultant" "Desk
top Publisher" "make-up artist" etc, og hvad corporate bullshit lingo
ellers kan byde på.

Det må være et eller andet særligt egobehov, der bliver styrket mere
af en speciel engelsk titel.

Peter B. Juul

Mark Jensen <MR...@it.dk> writes:

> Og så er Sanne ikke engang med i den intro. Hun må åbenbart først have
> været med fra en af de senere episoder.

Mon ikke hun bliver ansat i "Ænglisj is maj bæst"?
--
Peter B. Juul, o.-.o "Larry, everybody steals shrimp
The RockBear. ((^)) and everybody lies about it.

Herluf Holdt, 3140

kimila skrev:

> Her er den rigtige vare.
> www.kimila.dk/video/esf_intro.wmv

Utroligt at se Søren Sætter-Lassen spille en stor knægt,
(kontorbudet) - selvom han i virkeligheden er 27 år gammel.

--
Herluf :·)

Per Vadmand

Han ligner da stadig en stor knægt - liogesom Michael J. Fox.

Per V.

--
En af de vigtigste menneskerettigheder er retten til at være
inkonsekvent.

kimila

> Og så er Sanne ikke engang med i den intro. Hun må åbenbart først have
> været med fra en af de senere episoder.

Her er sanne www.kimila.dk/pic/sanne.jpg , som hedder Lene Poulsen i det
virkelige liv.

Hun er med i 1'st episode men kom først på intro teksterne i episode 2.

--

Med Venlig Hilsen

Kimila.

kimila

Mark Jensen

On Sat, 20 Jan 2007 19:02:34 +0100, "kimila" <kimila snabel a mail dot
dk> wrote:

>Her er sanne www.kimila.dk/pic/sanne.jpg , som hedder Lene Poulsen i det
>virkelige liv.

Jeps, har oplevet hende som skuespiller irl for nyligt(og så hende
også i det der "teatret på ringvejen"

Hendes stemme er iøvrigt meget genkendelig stadig :)

mrboble

Lidt 'out of topic', men jeg savner ind imellem det pæne sprog og
omgangstone man havde dengang, ikke mindst tiltaleformen De. Hvad synes
I?

Mvh,
BoB.

Mark Jensen

On 21 Jan 2007 05:07:27 -0800, "mrboble" <mrb...@fritid.tele.dk>
wrote:

>Lidt 'out of topic', men jeg savner ind imellem det p=E6ne sprog og

>omgangstone man havde dengang, ikke mindst tiltaleformen De. Hvad synes
>I?

Burde De ikke spørge: Hvad synes Eder?

Per Vadmand

Nej. Det ville have heddet: "Hvad synes De" idet De er tiltaleformen i både
en- og flertal (ligesom engelsk "you"). "Eder" er akussidiv, fc kan man
sige: "Hvorledes har man modtaget Eder?" og i genitiv: "Hvad synes man om
Eders forslag?"

Per V

Peter Brandt Nielsen

mrboble skrev:

> Lidt 'out of topic', men jeg savner ind imellem det pæne sprog og
> omgangstone man havde dengang, ikke mindst tiltaleformen De. Hvad
> synes I?

Egentlig ikke. Pænt sprog eksisterer også i dag, det lyder bare lidt
anderledes.

Men ellers er det jo bare om at se noget mere gammelt tv. Der er
rigeligt at tage af, og bliver man ved længe nok, kan man komme til at
forveksle virkeligheden med fiktionen.

--
»Kan du læse?«
»Kun billeder.«

Mark Jensen

On Sun, 21 Jan 2007 16:37:59 +0100, "Per Vadmand" <pe...@post.tele.dk>
wrote:

> [...]
>en- og flertal (ligesom engelsk "you"). "Eder" er akussidiv, fc kan man
>sige: "Hvorledes har man modtaget Eder?" og i genitiv: "Hvad synes man om

Ok, taget til efterretning. Altid rart at lære noget om forlængst
udgået sprogbrug :)

Message has been deleted

c...@forum.dk

Selv om dit indlæg er en del år gammelt er svaret her - håber du kan bruge det :-)
Indgangsdøren har adressen Vester Søgade 8

Herluf Holdt, 3140

c...@forum.dk skrev:

> Selv om dit indlæg er en del år gammelt er svaret her - håber
> du kan bruge det :-)
> Indgangsdøren har adressen Vester Søgade 8

Ja, det er rigtigt. Kontorhuset med adresse i nr. 8 (og 10)
er en del af byggeriet på Sheraton-grunden. Det er opført
i 1971 i 6 etager, samme år og samme arkitekt som Hotel
Sheraton.

I første episode af ser man først en "pano" op ad Hotel
Sheraton i nr. 6, som er 19 etager højt. Så ser man
indgangen til seriens firma "Holly-Gruppen" i nr 8:
https://www.youtube.com/watch?v=n-1Ykbuv2og

Her er koordinaterne til indgangen Vester Søgade 8:
55°40'32.42"N 12°33'33.18"E

--
Med venlig hilsen Herluf Holdt

mrboble

ha

"mrboble" <mrb...@fritid.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Er der nogen i dette forum som ved det?

Prøv Nordisk Film, det er dem der lavede serien for DR.

/ha

Jørgen

On 17 Jan 2007 09:28:26 -0800, "mrboble" <mrb...@fritid.tele.dk>

Jeg har altid troet at det var et sted i Nyropsgade.

Mvh

Thomas H.

"mrboble" <mrb...@fritid.tele.dk> skrev i en meddelelse

Mange hilsner,
BoB.

Aner det ikke, men kan stadig spille melodien (fuck hvor det underligt!)

Michael Hansen

mrboble wrote:

Så vidt jeg ved, så er det hotellet der ligger foran Planetariet.
Scandic Copenhagen, eller hvad det hedder.

Mvh
Michael

Peter B. Juul

"Thomas H." <thhedkFjernd...@gmail.com> writes:

> Aner det ikke, men kan stadig spille melodien (fuck hvor det underligt!)

Sikker?

Sangen "En stor familie" med familierne Belli, Heick og Seebach har
intet med TV-serien at gøre, hvis det er den, du tænker på. (Den
dukkede op på TV i Sonny Soufflé Chok Show).

(Men OK, jeg kan godt huske temaet til TV-serien "En stor
familie". Der er bare mange, der tager fejl.)

--
Peter B. Juul, o.-.o "[Freverts website] bliver ustandseligt hacket af
The RockBear. ((^)) mystiske fremmede, så det for stakkels Louise kommer

Thomas H.

"Peter B. Juul" <p...@enzym.rnd.uni-c.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> (Men OK, jeg kan godt huske temaet til TV-serien "En stor
> familie". Der er bare mange, der tager fejl.)

Ja jeg er helt sikker, Belli-sangen ville jeg aldrig lære at spille :o)
Det er sådan en rigtig sprød, luftig og melodisk 80'er-agtig synthesizer
melodi med en bossanova-agtig rythme :o)

Peter B. Juul

> [...]

> Det er sådan en rigtig sprød, luftig og melodisk 80'er-agtig synthesizer
> melodi med en bossanova-agtig rythme :o)

jeps, det er den :)

Ole Erling, er det dig? :)

Thomas H.

> jeps, det er den :)
>
> Ole Erling, er det dig? :)

Meget må du kalde mig, bare ikke Ole Erling eller Frank Aaen!
Nu er mine Synths lige pt pakket ned, men frit fra hukommelsen og mit
elendige pianomodul, lød det nogenlunde sådan:

www.snabelapunktumdk.dk/En_stor_familie.mp3 ;o)

Thomas H.

Eliasen

"Thomas H." <thhedkFjernd...@gmail.com> wrote in message

Endda ret præcist.

--
Eliasen

Thomas H.

"Eliasen" <kys...@stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> Endda ret præcist.

Nu er det 24-25 år siden vi har hørt den sidst, så helt præcis er det nok
ikke, og at den er i C-dur vil jeg heller ikke hænges op på :o)

Eliasen

"Thomas H." <thhedkFjernd...@gmail.com> wrote in message

Mit gehør er muligvis delvist forsvundet med årene, men lur mig om ikke den
skal sættes en anelse op. Den bli'r mig en kende for dyb. ;-)

--
Eliasen

Thomas H.

> Mit gehør er muligvis delvist forsvundet med årene, men lur mig om ikke
> den skal sættes en anelse op. Den bli'r mig en kende for dyb. ;-)

Men C-dur er så let :o)

Peter Bjerre Rosa

Thomas H. skrev:

> Men C-dur er så let :o)

Enhver keyboardspiller ved, at der kun findes C-dur og
transponeringsknappen.

--
Mvh. Peter

Unknown

Thomas H.

"kimila" <kimila snabel a mail dot dk> skrev i en meddelelse

Hvorfra har du den??

Men ja der kan man bare høre, jeg synes den var fed dengang, i dag er den
noget spinkel og intetsigende, sus-akkorder kunne jeg ikke huske og så er
den i A-dur :o)
Men hvor er det sygt at bruge 3 minutter på en intro der faktisk bare viser
hvem der er med, der er sgu sket meget med tiden siden.

Peter B. Juul

"kimila" <kimila snabel a mail dot dk> writes:

Ih dog. 3 minutters intro. Flere amerikanske serier er efterhånden
nede under 10 sekunder :)

Og så fik vi bygningen at se. Er det ikke Scandic inde ved Tycho Brahe
Planetariet?

--
Peter B. Juul, o.-.o "I så fald er din mening objektivt
The RockBear. ((^)) forkert. Efter min mening."

Herluf Holdt, 3140

Peter B. Juul skrev:

> Og så fik vi bygningen at se. Er det ikke Scandic inde ved
> Tycho Brahe Planetariet?

Det hed "Sheraton" dengang.

--
Herluf :·)

Mark Jensen

On Sat, 20 Jan 2007 00:29:54 +0100, "kimila" <kimila snabel a mail dot
dk> wrote:

De var forud for deres tid.
Ideen var jo god nok, det har vi set med "The office" :)

Mark Jensen

On 20 Jan 2007 02:21:49 +0100, p...@enzym.rnd.uni-c.dk (Peter B. Juul)
wrote:

>Ih dog. 3 minutters intro. Flere amerikanske serier er efterhånden
>nede under 10 sekunder :)

Og så er Sanne ikke engang med i den intro. Hun må åbenbart først have
været med fra en af de senere episoder.

Carl Gustaf Hjelt Liebe

Nyropsgade 36