Tegnefilms-spørgsmål

Mads Tilst

Det her er et meeeget svært spørgsmål. Hvis nogen har en anelse, så vil jeg
blive glad for hints:

I starten af 80'erne sendte DR TV en tegnefilm for børn, der handlede om en
løve der elsker skumslik.
Den drager fra junglen og ind til byen for at prøve livet af der.
Det er Anne Marie Helger, der lægger stemme til.

Er der nogen, der kan huske den? Og findes den evt. på video, eller måske i
bogform?

Venlig hilsen Mads

Henrik 'Egern' Jensen

Mads Tilst skrev i meddelelsen <7mfm2n$p49$1...@news.inet.tele.dk>...

Det var Løven, der elskede skumslik. Den hed Leopold.
Jeg mener, at den er kommet på video.
Spørg på biblioteket.

-- HEJ.
...Leopold eeelskede skumslik...

Jacob Jacobsen

nej nej jeg kan da også godt huske den. den hed da Lafkadio!! og er skrevet af
Shel Silverstein og er både på bog og video?!

MVH
Jacob

lykkeberg....@gmail.com