film om albatros

Kirstine

Hej NG :-)

For meget lang tid siden blev der vist en film i fjernsynet om
albatrosser. Den var hylende grinagtig. Man havde filmet fuglene, mens
de forsøget at lande og lette, og så havde man lagt stemmer ind. Jeg
kunne så godt tænke mig at gense den...men jeg kan ikke huske, hvilken
kanal, der sendte den. Og så tænkte jeg, at I måske kunne hjælpe??

Kirstine
---
http://www.minipip.dk
*Trying to do what works - trying to do what matters*

S. Sørensen

"Kirstine" <min...@minipip.dk> wrote in message

> [...]
> kunne så godt tænke mig at gense den...men jeg kan ikke huske, hvilken
> kanal, der sendte den. Og så tænkte jeg, at I måske kunne hjælpe??

Uh ja, den kan jeg godt huske. Der var hele familien derhjemme også nede på
gulvet og rulle rundt af grin.
Kan desværre ikke hjælpe dig med hvem der sendte den, jeg ville ellers også
gerne se den igen =)

Steinbjørn

Tybalt

"Kirstine" <min...@minipip.dk> wrote in message

Hej Kirstine

Eftersom jeg udmærket husker den fra min barndom i det vestjyske, er jeg
ganske overbevist om, at det må være DR som sendte den. Umiddelbart vil jeg
placere tidspunktet som midt i 80'erne - altså for Tv2.

Mvh. Henrik

Kim Ludvigsen

Klaus Ellegaard wrote:

> Det var en ingrediens i et nytårsshow.

Og jeg er temmelig sikker på, at den var engelsk, hvilket vil sige, at
det sandsynligvis er BBC eller Thames Television, der har lavet den.

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Peter B. Juul

Klaus Ellegaard <klausel...@msn.com> writes:

> Det var en ingrediens i et nytårsshow.

Den har også været sendt i et program med "sjove optagelser af dyr",
som hende der spillede Major Houlihan i M*A*S*H var vært for. Sendt
for en 15 års tid siden vil jeg tro.
--
Peter B. Juul, o.-.o "Kritikken af dine indlæg skyldes alene det
The RockBear. ((^)) faktum, at du er en idiot."

Ralph

"Kirstine" <min...@minipip.dk> skrev i en meddelelse

> For meget lang tid siden blev der vist en film i fjernsynet om
> albatrosser. Den var hylende grinagtig. Man havde filmet fuglene, mens
> de forsøget at lande og lette, og så havde man lagt stemmer ind. Jeg

Mon ikke du tænker på Jonathan Livingstone Seagull (J.L. Havmåge på dansk)
Ikke så meget grinagtig som smuk - handler om Jonathan der kun drømmer at
lave det perfekte dyk, god musik (dengang).

Venligst
Ralph

Niels Søndergaard

pb...@enzym.rnd.uni-c.dk (Peter B. Juul) skrev:

>Den har også været sendt i et program med "sjove optagelser af dyr",
>som hende der spillede Major Houlihan i M*A*S*H var vært for. Sendt
>for en 15 års tid siden vil jeg tro.

Det var på DR midt i firserne, og det var ganske rigtigt med Loretta
Swit som vært. Jeg tekstede udsendelsen, men kan ikke huske
originaltitlen, men på dansk hed den "Dyr er også en slags mennesker".

Sjovt nok giver en søgning på Google efter "Loretta Swit" og "goony
birds" nul hits.

--
Niels Søndergaard

Besøg Bøfsiden: http://www.titlevision.dk/boeuf.htm
Suveræn samling af sproglige smuttere

hanzen

"Ralph" <r...@post6.tele.dk> skrev i en meddelelse

nej, nej. Jonathan Livingstone er en utrolig dejlig film, men den med
albatrosserne var som tidligere nævnt del af en længere udsendelse om dyr og
deres sjove opførsel.
Det sjove ved albatrossen er at den flyver fantastisk godt, men har store
problemer med at starte og lande.

--
hilzen
hanzen

Eksperter peger på at det enten kan være støtter eller modstandere
af Saddam Hussein der står bag bomben.
TVA 7/8-2003

Niels Søndergaard

"hanzen" <han...@mailme.dk> skrev:

> [...]
>deres sjove opførsel.
>Det sjove ved albatrossen er at den flyver fantastisk godt, men har store

Hvad man i øvrigt også kan se i "Bernard og Bianca".

Else Holm

"Klaus Ellegaard" <klausel...@msn.com> skrev i en meddelelse

> Det var en ingrediens i et nytårsshow.

- også jeg kan huske det - det var utroligt grinagtigt -
det blev sendt sammen med andre grine-klip bl. a. med
Dean Martin som beruset pilot og Goldie Hawn i et grineflip sammen med
Dean Martin
- klippet med albatrosserne er senere sendt i en udsendelse med andre
morsomme klip om dyr, præsenteret af "Hotlips" fra M.A.S.H. - og det

have været på DR eller TV2.

--
Else

Niels Søndergaard

"Else Holm" <hol...@hotmail.com> skrev:

>- også jeg kan huske det - det var utroligt grinagtigt -
>det blev sendt sammen med andre grine-klip bl. a. med
>Dean Martin som beruset pilot og Goldie Hawn i et grineflip sammen med
>Dean Martin

Den sketch, du tænker på, var med Foster Brooks og Dean Martin, og det
var Brooks, der var den berusede pilot. Der kunne selv Dean ikke være
med.

vadmand

"Niels Søndergaard" <n...@post.cybercitypunktumdk> skrev i en meddelelse

> Den sketch, du tænker på, var med Foster Brooks og Dean Martin, og det
> var Brooks, der var den berusede pilot. Der kunne selv Dean ikke være
> med.

"You sure you're not an airline pilot?"

I samme udsendelse var også sketchen med manden, der taper sin toupé ned i
ostedippen. Det er her, Dean ikke kan holde masken, så hens medspiller
udbryder: "I want a straight man, that doesn't laugh at me!"

Per V.

Else Holm

"vadmand" <pe...@post.tele.dk> skrev i en meddelelse

Yes!! - Hvis der på et tidspunkt kommer et ønskeprogram, hvor
man kan ønske sig en genudsendelse af et eller andet, så vil det
stå øverst på min liste! :-)

--
Else

vadmand

"Else Holm" <hol...@hotmail.com> skrev i en meddelelse
Jeg har det heldigvis på video.

Per v.

Jesper Brogaard

"vadmand" <pe...@post.tele.dk> skrev i en meddelelse

Husker ikke sammenhængen som I omtaler det, men mande med toupé var i øvrigt
Buster Keaton.

--
Jesper Brogaard, Denmark
(Please do not reply by email)

vadmand

"Jesper Brogaard" <m...@privacy.net> skrev i en meddelelse

Nej, DET var det BESTEMT ikke!

Per V.

Jesper Brogaard

"vadmand" <pe...@post.tele.dk> skrev i en meddelelse

Nå, nå. Min fejl, jeg tænkte på den gamle s/h skjult kamera hvor Buster
Keaton taber sin toupé ned i suppen.

http://www.wayoutwest.org/archive/30-7.html#films Se Candid Camera.

vadmand

> Nå, nå. Min fejl, jeg tænkte på den gamle s/h skjult kamera hvor Buster
> Keaton taber sin toupé ned i suppen.

Alt forladt, kære ven.

Per V.

knap...@gmail.com

Jeg har lige fundet den på youtube - søg under albatros airline :-)