Kanal 5 m.fl. på internet

miche...@gmail.com

Den 1. januar mistede YouSee's tv-kunder Kanal 4, Kanal 5, 6'eren, Canal 9, Discovery Channel, Discovery Science, Animal Planet, Investigation Discovery, TLC, EuroSport 1 og EuroSport 2 fra Discovery.

Det har betydet mange vrede kunder hos YouSee og sikkert med rette. Jeg er selv kunde hos YouSee og har undersøgt, hvordan man kunne få Discoverys tv-kanaler igen. Og det kan man hos det såkaldte DPlay.dk, hvis man kan nøjes med at se dem på pc'en og må slippe 100 kr. for dem om måneden, og det er der nok mange, der ikke vil betale, hvilket jeg udmærket forstår.

Man kunne hos Dplay.dk teste de første 14 dage gratis for at se, om det var noget, man kunne bruge, og det prøvede jeg. Her fik man de 11 tv-kanaler samt Travel Channel og Food Network. Man kunne også se mange af Discoverys tidligere programmer, hvis man ikke har set dem før.

Og det virkede faktisk ganske udmærket. Jeg sad selv og så "Star Wars 7" på pc'en uden problemer i går og har også set mange andre programmer. Jeg må dog have ført pc-vinduet over til mit tv for at kunne se det ordenligt der. Selvom man ikke har tv hos YouSee kan dette også anvendes hos andre internetudbydere.

Jeg kan anbefale at teste det i de 14 dage, hvor det er gratis for at se, om det er noget, der kan bruges. :-)

Martin Sørensen

søndag den 16. februar 2020 kl. 04.43.22 UTC+1 skrev miche...@gmail.com:
> [...]
>
> Det har betydet mange vrede kunder hos YouSee og sikkert med rette. Jeg er selv kunde hos YouSee og har undersøgt, hvordan man kunne få Discoverys tv-kanaler igen. Og det kan man hos det såkaldte DPlay.dk, hvis man kan nøjes med at se dem på pc'en og må slippe 100 kr. for dem om måneden, og det er der nok mange, der ikke vil betale, hvilket jeg udmærket forstår.

Hej

Ingen grund til PC. Dplay fører faktisk direkte på de fleste nyere TV, apple TV boks, chromecast mm.

.Kody

miche...@gmail.com

Det lyder interessant, da mit tv efterhånden er så gammelt, at jeg nok må udskifte dette, og så må jeg sikre mig, at det nye kan læse kanalerne, hvis ikke YouSee og Discovery indstiller deres "kamp". Det lyder det, som om de vil, men der sker jo ikke rigtigt noget. :-)

Martin Sørensen

tirsdag den 18. februar 2020 kl. 21.08.44 UTC+1 skrev miche...@gmail.com:
> Det lyder interessant, da mit tv efterhånden er så gammelt, at jeg nok må udskifte dette, og så må jeg sikre mig, at det nye kan læse kanalerne, hvis ikke YouSee og Discovery indstiller deres "kamp". Det lyder det, som om de vil, men der sker jo ikke rigtigt noget. :-)

Hej Hvis dit TV har HDMI stik, sætter du da bare en Chromecast i, så er du kørende.

.Kody