Jeg har lynende travlt men jeg tager den med ro.... Hvad hed han ham der sang den?

Peter Brandt Nielsen

Peter Bjerre Rosa skrev:
> Er der så nogen, der ved, om pæren virkelig bar nummeret 42?
> Jeg mindes, at det var 14 - eller et eller andet med 4. (Så jeg
> udelukker altså ikke 42).

Jeg er "næsten sikker på, at det var" 42.

Konklusionen er foreløbig, at denne tråds skribenter ikke længere
ser børne-tv. Planetafsnittene er faktisk blevet sendt flere gange
i de seneste år, men formået at optage dem eller blot huske dem
nøjagtigt er vi åbenbart ikke i stand til.

Jeg har i en mail til DR bedt om så mange oplysninger om
planetserien som muligt.

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk

Lasse Hedegaard

Peter Bjerre Rosa skrev:

>Er der så nogen, der ved, om pæren virkelig bar nummeret 42? Jeg mindes,
>at det var 14 - eller et eller andet med 4. (Så jeg udelukker altså ikke
>42).

Jeg husker det også som 42.

Venligst,
Lasse Hedegaard

--
http://www.simlock.dk/ - låsesmeden til din mobiltelefon!

simlock.dk fejrer fødselsdag i marts, med tilbud til alle modtagere af
nyhedsbrevet - så tilmeld dig: http://www.simlock.dk/nyheder.php

Lasse Hedegaard

Christian Bech skrev:

>Jeg er temmelig sikker på, at det ikke var ham. Dels havde han ikke
>kraft nok i stemmen og dels var han tættere på at være normalvægtig
>end Bamse nogensinde har været.

Det var IKKE Bamse! Aner ikke hvem det er, men kan tydeligt se ham for
mig - og det er ikke Bamse!

Per K. Hansen

I indlægget <b45uda$orb$1...@sunsite.dk> skrev Peter Bjerre Rosa:

> Er der så nogen, der ved, om pæren virkelig bar nummeret 42? Jeg mindes,
> at det var 14 - eller et eller andet med 4. (Så jeg udelukker altså ikke
> 42).

Self. var det 42 ! det er jo svaret på universet, livet og alting.
Det er ikke bekræftet.. men det kan vel ikke være et tilfældigt tal de
har valgt ?

--

Mvh Per K. Hansen

martin...@gmail.com

Dag Hollerup spillede Arthur.

flot...@gmail.com

Og svaret er..... Dag Hollerup :-)
Dag spiller rollen som Arthur og Dag synger også sangen. :-)
Vh. Moose.

kristine.da...@gmail.com

Søren Rohde

Hej,

Jeg kom pludselig i tanker om dengang DRs gule Bamse havde en serie der hed
"fjernsyn for dyr". Bamse var på planeten Joachim sammen med dyret
forlæns-baglæns. Engang imellem kom en pære (!) med tallet 42 malet på siden
der skulle forestille et rumskib fordi, og en mand snakkede lidt med bamse,
og sang den samme sang "Jeg har lynende travlt men jeg tager den med ro -
fantasi fantasi den er go". Men hvem var denne mand?

Jeg har søgt en del på Google og DR men kun kunnet finde ovenstående. Jeg
mente at deet var sangeren Bamse men det er måske ikke rigtigt. Måske er det
bare de sædvanlige i Bamses univers....

--
Mvh. Søren Rohde

Tjek vores hjemmeside for køb og salg:
http://home1.stofanet.dk/fam_rohde/

Stefan Holm

"Søren Rohde" <fam_ro...@mail1.stofanet.dk> writes:

> Men hvem var denne mand?

Hans rigtige navn, det er Arthur.

--
"Me fail English? That's unpossible!"

Stefan Holm

Martin Poulsen <pi10...@sneakemail.com> writes:

> Hvor ved du det fra?

Øv, afsløret. Jeg ved det slet ikke, men gætter bare.

--
"I didn't order any vampires..."

Karina Hjorth

> Hans rigtige navn, det er Arthur.

Det hed han også på TV...

Mvh
Karina

rhexis

"Søren Rohde" <fam_ro...@mail1.stofanet.dk> wrote in
message news:3e64b272$0$19124$ba62...@nntp02.dk.telia.net...

> [...]
> malet på siden der skulle forestille et rumskib fordi, og en mand
> snakkede lidt med bamse, og sang den samme sang

Stod der virkelig '42' på siden af rumskibet? Sejt, det var jeg slet
ikke klar over.

--
rhexis

Jakob Baunsgaard

"Stefan Holm" <nos...@algebra.dk> skrev i en meddelelse

Simpsons lever!!!

Jakob Pedersen

Måske kan det her hjælpe. Ingen af navnene siger mig noget i forhold til
manden der søges!

http://us.imdb.com/Credits?0320007

Med venlig hilsen Jakob Pedersen

"Søren Rohde" <fam_ro...@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

Stub

Havde det været sangeren Bamse, hvem var så inde i hvem???
Husker at Allan Olsen var med i starten af Bamse og Kylling, men ikke i
versionen med Athur i den flyvende pære. Mener at det var Lars Elstrøm der
var inde i Bamse dengang, men hvem der sang ..... ?? det må stå hen i det
uvisse.... Hvad mon der blev af Athur??

Lene

Jacob Herold Nielsen

Henrik 'Egern' Jensen

Jacob Herold Nielsen skrev i en meddelelse...

> Jeg tror også det var Bamse... Altså sangeren.

Nu må I altså lige styre jer.......... Arthur havde INGEN lighed med
Flemming "Bamse" Jørgensen OVERHOVEDET... altså bortset fra de begge synger
af og til.

Men jeg kan desværre ikke på nuværende tidspunkt komme med et navn på hvem
Arthur er..

-- HEJ
...............farede lige ud af blækhuset................

Silver

Mener at det var Lars Elstrøm der
> var inde i Bamse dengang,

JAAAAAY!! hehe det var min fars fætter :D

Mvh
En Elstrøm'er

Søren Rohde

"Stefan Holm" <nos...@algebra.dk> skrev i en meddelelse

> Hans rigtige navn, det er Arthur.

Hedder han det i virkeligheden, eller? Jeg synes da han virkede bekendt....

Søren Rohde

"Jakob Pedersen" <Pede...@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Måske kan det her hjælpe. Ingen af navnene siger mig noget i forhold til
> manden der søges!
>
> http://us.imdb.com/Credits?0320007

Hmmm. Den eneste der er angivet som medvirkende er Søren Hauch, der spillede
bamse. Næste opgave må være at finde ud af hvem der var inde i hhv. forlæns
og baglæns ;-)

Stefan Holm

"Søren Rohde" <fam_ro...@mail1.stofanet.dk> writes:

> Hedder han det i virkeligheden, eller? Jeg synes da han virkede
> bekendt....

Jeg ved ikke hvem skuespilleren er, men selve fyren i 42-rumskibet
hedder Arthur (men det er der ingen der ved).

--
"Hvis jeg nu er en flytning af rummet ..."

Hov-Hov

> fantasi fantasi den er go". Men hvem var denne mand?

Jeg mener han hedder Poul Nesgaard. Men jeg er ikke 100% sikker.....

Johnny

RH

"Hov-Hov" <j...@juice.dk> wrote in news:b45r0i$fom$1...@news.cybercity.dk:

> Jeg mener han hedder Poul Nesgaard. Men jeg er ikke 100% sikker.....

Mega LOL. ;-)

Mvh
RH.

Christian Bech

"Stub" <s.s...@mail.dk> skrev:

> [...]
>versionen med Athur i den flyvende pære. Mener at det var Lars Elstrøm der

Så vidt jeg ved, har der aldrig været en Lars Elstrøm inde i Bamse og
på det tidspunkt mener jeg nu, at det var Søren Hauch-Fausbøll (den
rigtige Bamse) der havde rollen.
--
Christian

"jeg kender en der er medlem af Harry Krisna"
- Chokmah Mogensen

Christian Bech

Peter Bjerre Rosa

Stefan Holm skrev:

> [...]

Er der så nogen, der ved, om pæren virkelig bar nummeret 42? Jeg mindes,

at det var 14 - eller et eller andet med 4. (Så jeg udelukker altså ikke

Mvh. Peter
"So now welcome our keynote speaker, Professor Melvin Fenwick - the man
who, back in 1952, first coined the now-famous phrase: 'Fools! I'll
destroy them all!'."

Peter Bjerre Rosa

Hov-Hov skrev:

> Jeg mener han hedder Poul Nesgaard. Men jeg er ikke 100% sikker.....

Jeg er næsten sikker på, at det var Birthe Røn Hornbeck.

--
Mvh. Peter
"Rumours of my assimilation have been greatly exagerrated."

morp...@gmail.com

kender i slet ikke wiki??

Søren Hauch-Fausbøll (Bamse 1983-1994,1998, 2010-)
Lars Elstrøm (Bamse på Bamser i Luften 1983/84 )
Morten Eisner (Bamse 1986-1994)
Lars Bom (Bamse 1993-1997)
Henrik Lykkegaard (Bamse 2000-2010, 2010-)
Christian Damsgaard (Bamse 2000-2003)
Aske Bentzon (Aske 1983-1996)
Pernille Skov (Pernille 1983-1984)
Dag Hollerup (Planetpasseren Arthur)
? (Planeten Joakims stemme)
Bent 'Bibo' Nykjær Jørgensen (Forlæns i dobbeltdyret Forlæns og Baglæns)
Brian Patterson (Kylling 1983-, Baglæns i dobbeltdyret Forlæns og Baglæns)
Mogens Tripsen Nielsen (Kylling 1993-1996)
Alberte Winding (Luna 1985-1997)
Hanne Windfeld (Lund) (Viola 1988-1989)
Joan Bentsen (Ælling 1993-2000)
Gitte Melgård (Ælling 2001-)
Claus Bue (Viggo 2000-2001)
Flemming "Bamse" Jørgensen på planeten sammen med Forlæns og Baglæns

sssv...@gmail.com

Li...@derhjemme.dk

https://www.youtube.com/watch?v=8ta8_X28RuI

--
Posted with NewsLeecher v6.5 Beta 2

blan...@gmail.com

Sangeren lyder som Otto Brandenburg, men derfor kan skuespilleren godt være Dag Hollerup