Re: DRs lytterservice-telefon

Allan Krautwald

"Max" <Max_...@post9.tele.dk.invalid> skrev i en meddelelse
news:497315ed$0$15892$edfa...@dtext01.news.tele.dk...

> Jeg vil ikke savne den hvis den lukkes, man kan jo bare
> bruge programoversigten.

Måske jeg lige skal slå en ting fast, uden at gide sætte mig ind i
detaljerne om, hvad sendes hvor og hvornår.

Den blå programoversigt er at betegne som et slags første udkast, ofte med
"huller", men meget tæt på det endelige.

Den hvide oversigt kommer et par uger efter den blå og som udgangspunkt den
officielle gældende oversigt.

Men der kan forekomme rettelser herefter og de kan findes i de aktuelle
rettelsessider samme sted.
Ellers er der jo altid tekst-TV, nettet og meget andet.

Allan Krautwald

"Lars" <..> skrev i en meddelelse

> Jeg mener at personalet ved lytterservicetelefonen også skal have lov
> til at have "normale" arbejdstider.

Jeg mener Åge har spildt en masse tid og indlæg på noget han enkelt kunne
have sat sig ind i, hvis han ellers havde været i stand til at læse indenad.

Peter Brandt Nielsen

Allan Krautwald skrev:

> Men der kan forekomme rettelser herefter og de kan findes i de aktuelle
> rettelsessider samme sted.

Jeg tror ikke, der ligger nogen tv-rettelser, men hvis der gør, må du
gerne sige hvor.

Åge Halldorsson

"Lars" <..> skrev i meddelelsen
> On Sun, 18 Jan 2009 12:26:34 +0100, Åge Halldorsson

> Jeg mener at personalet ved lytterservicetelefonen også skal have lov
> til at have "normale" arbejdstider.

Da er der jo ingen grund til at de er der. Det skal jo være når vi har fri.

Hilsen Åge

Allan Krautwald

"Peter Brandt Nielsen" <peterbran...@gmail.com> skrev i en meddelelse

Jeg tror ikke, der ligger nogen tv-rettelser, men hvis der gør, må du
gerne sige hvor.

Næeh du har ret, det er kun radiorettelser, der ligger der for tiden.

Åge Halldorsson

EN SKANDALE

Dr har jo en lytterservicetelefon (tlf. 35203040), som man tidligere kunne
ringe til alle ugens 7 dage kl. 8-22. Nu skulle jeg jo bruge den til at få
helt tjek på hvornår åbnings-halløjjet
fra koncerthuset genudsendes. Dr skriver forskelligt afhængigt af hvilken
side man kigger på.

Gennem de sidste måneder har man skåret telefontiden ned. Tror nok den først
blev sat ned til kl. 8-20, herefter 8-18, hefter kortere tid i weekenden
o.s.v.

Da jeg ringede idag søndag var åbningstiden skåret yderligere ned på
hverdage og weekenden var droppet. Åbningstiden er nu:

Mandag-torsdag kl. 9-16.30 - fredag kl. 9-14 - weekend lukket

KORS! - hvad mener i?

Hilsen Åge

Martin Hughes

"Åge Halldorsson" <aa...@post.tele.dk> wrote in message

I disse moderne tider må man bruge nettet:

http://dr.dk/OmDR/Kontakt_DR/spoergsmaal/TV/20090115114553.htm

/MBH

Max

Hej Åge

> KORS! - hvad mener i?

Jeg vil ikke savne den hvis den lukkes, man kan jo bare
bruge programoversigten eller maile dem.

Ps: jeg har aldrig ringet til DR.

--
Mvh Max

Åge Halldorsson

"Martin Hughes" <martin.hug...@mail.dk> skrev i meddelelsen

> I disse moderne tider må man bruge nettet:
>
> http://dr.dk/OmDR/Kontakt_DR/spoergsmaal/TV/20090115114553.htm

Det kan intet bruges til når DR skriver forskelligt afhængigt af hvilken
side man kigger på.
Den side du linker til fortæller at der er genudsendelse næste søndag og
søndagen derefter.
Men hvad så med den her side fra DRs månedsprogram?
http://www.dr.dk/tvsepl/DRPROG/tv/DR2_2009_4_Blå.txt
Ja HOVSA. Nu er det lige pludselig idag der er genudsendelse. Så bliver man
jo nødt til at ringe.

Hilsen Åge

Åge Halldorsson

"Max" <Max_...@post9.tele.dk.invalid> skrev i meddelelsen

> man kan jo bare
> bruge programoversigten

Hvis du læser hvad jeg skriver, så er det jo ligepræsis det man IKKE kan.
Når der skrives forskelligt áfhængigt af
hvilken side man kigger på fra DR. Jeg henviser til tidligere i tråden, som
du ikke har læst ordentligt.

Hilsen Åge

Carsten Riis

Åge Halldorsson skrev den 18-01-2009 12:26:

> KORS! - hvad mener i?

Spild af penge med en sådan servicetelefon!

Brug tekst-tv eller andre nyhedskilder istedet.

Eller anskaf dig en harddisk-optager, hvor du så optager udsendelsen
første gang den bliver vist!

Carsten Riis
www.de3faktorer.dk

Åge Halldorsson

"Carsten Riis" <carste...@gmail.com> skrev i meddelelsen

> Brug tekst-tv eller andre nyhedskilder istedet.

Det ændrer jo ikke på hvilken DR-side jeg skal stole på, når de skriver
forskelligt. Skuller det hjælpe at se på TTV.
Kan man stole mest på DRs Ttv-side ?.'
Det kan vel være lige så rigtigt hvad der står i drs uge-oversigt, Drs
månedsoversigt eller Drs spørgsmål-svar-side ???

Hilsen Åge

Lars

<aa...@post.tele.dk> wrote:

>KORS! - hvad mener i?

Jeg mener at personalet ved lytterservicetelefonen også skal have lov
til at have "normale" arbejdstider.

--
Me fail English? That's unpossible.

Lars

De moderne tider? Hva' er det? Er det sådan noget de har fået indført
i Kjøwenhavnstrup? Det er ihvertfald ikke vi har fået indført på Fur?
:o)

Ralph

"Åge Halldorsson" <aa...@post.tele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Når der skrives forskelligt áfhængigt af
> hvilken side man kigger på fra DR. Jeg henviser til tidligere i tråden,

HVIS de flinke lytterservicefolk nu HAVDE været på arbejde, hvad tror du så
de ville have gjort? De ville gå ind på deres egen hjemmeside og fortælle
dig at koncerten sendes dato/klokken på kanal XX, så siger Aage, ja, ja det
er godtnok, men på den her side står der noget andet, så siger
lytterservice, vi undersøger sagen, du får et brev i løbet af de næste 5
arbejdsdage - ha' en fortsat go' dag.

Men hvis jeg var dig ville jeg da bare tænde for fjernsynet idag, hvis det
så ikke kommer, så kan du starte et par tråde om hvor dårligt det er, og
klokken 9:00 i morgen kan du jo så ringe til lytterservice og starte en tråd
om hvor dumme de er, og at det er for dårligt at der skal gå fem arbejdsdage
inden du får svar.

--
Ralph

Ralph

> Men hvad så med den her side fra DRs månedsprogram?
> http://www.dr.dk/tvsepl/DRPROG/tv/DR2_2009_4_Blå.txt

Uge 4 ??

> Ja HOVSA. Nu er det lige pludselig idag der er genudsendelse. Så bliver
> man jo nødt til at ringe.

Det forstår jeg ikke, dette er snippet direkte fra siden:

"O 14.00 Gift med en statsminister
U Anne-Mette, Mie og Lone. Vi er på fornavn med både den nuværende og de to
tidligere statsministerfruer. De tre fortæller om at leve med manden med
magten - om at være tættest på både når noget lykkes og når noget går
grueligt galt.
P (0-065-09-2006-0)
O 14.30 Den 11. time med Anker Jørgensen
U Anker Jørgensen var gæst i Den 11. time den 1. maj 2007. Sammen med
Mikael Bertelsen tog Anker bussen til Dragør. Her møder de blandt andet en
gruppe italienske turister og en folk kvindelige fans af den tidligere
statsminister.
P (0-065-09-2008-0)
O 15.00 DR2 Klassisk
U Koncertprogram der byder på et bredt repertoire af værker indenfor den
klassiske musik.
P (0-086-09-3001-0)
O 16.00 Kellys helte16:9
U Amerikansk krigsfilm fra 1970 med Clint Eastwood.
U (Kelly's Heroes)
U Midt i 2. verdenskrigs kaos får den barske Kelly færten af 14.000
guldbarrer i det besatte Frankrig. Dem vil han have, og med hjælp af andre
skrappe drenge får han etableret en helt speciel kampenhed. Og så går Kelly
i krig.
U Kelly: Clint Eastwood.
U Big Joe: Telly Savalas.
U Oddball: Donald Sutherland.
U Manuskript: Troy Kennedy-Martin.
U Instruktion: Brian G. Hutton.
U Uegnet for mindre børn.
P (0-002-51-4756-0)
O 18.15 The Daily Show
U Emmy-belønnet amerikansk satireshow.
U Studieværten Jon Stewart og hans hold af knivskarpe korrespondenter og
krasse kommentatorer kaster et satirisk blik på døgnets politiske
begivenheder.
P"

Hvis du går ind på DR's tv-oversigt står der.

15.00 DR2 Klassik - og beskrivelsen lyder:
Koncertprogram der byder på et bredt repertoire af værker indenfor den
klassiske musik. Denne gang med Beethovens Pastorale-symfoni og arien "Ah!
Perfido", sunget af Inger Dam-Jensen. Thomas Dausgaard dirigerer DR
SymfoniOrkestret

Jeg kan ikke se noget forkert?

--
Ralph

Åge Halldorsson

"Ralph" <r...@post6.tele.dk> skrev i meddelelsen

> "Åge Halldorsson" <aa...@post.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg kan ikke se noget forkert?
>
> --
> Ralph

Nej, for i formiddagens løb har de ændret i månedsoversigten. Der står ikke
længere at det grenudsendes i dag. Jeg tror nogen i DR følger med
i nyhedsgruppen.
Det var her der igår stod at det genudsendes i dag.
http://www.dr.dk/tvsepl/DRPROG/tv/DR2_2009_3_Blå.txt

De har åbenbart opdaget fejlen.

Hilsen Åge

Åge Halldorsson

"Åge Halldorsson" <aa...@post.tele.dk> skrev i meddelelsen

> De har åbenbart opdaget fejlen.
>
> Hilsen Åge

Nej, det har de vist ikke alligevel. Her står at det genudsendes IDAG

http://www.dr.dk/tvsepl/DRPROG/tv/DR2_2009_3_Hvid.txt
Se nederst på siden

Hvorfor skal man ikke tro på denne side???, men på den anden side ?

Peter Brandt Nielsen

Ralph skrev:

> Uge 4 ??

> Det forstår jeg ikke, dette er snippet direkte fra siden:

Åge har henvist til de rigtige sider i den anden tråd.

DR2_2009_3_Hvid.txt har;

O 15.00 DR2 Klassisk
U Koncertprogram der byder på et bredt repertoire af værker indenfor
den klassiske musik.

U I dag 1. del af åbningskoncerten fra DR Byens Koncerthus. Musikken
er af bl.a. Saint-Saëns og Andy Pape. DR SymfoniOrkestret dirigeres af
Thomas Dausgaard, og blandt solisterne er Bo Skovhus og Andreas
Brantelid.
P (0-086-09-3001-0)

DR2_2009_4_Hvid.txt og DR2_2009_4_Blå.txt har:

O 15.00 DR2 Klassisk
U Koncertprogram der byder på et bredt repertoire af værker indenfor
den klassiske musik.

U I dag 2. del af åbningskoncerten fra DR Byens Koncerthus med bl.a.
Ravels "Bolero". DR SymfoniOrkestret dirigeres af Thomas Dausgaard, og
blandt solisterne er Martin Fröst og Measha Brueggergosman.

Altså er disse sider i modstrid med den almindelige programoversigt og
med FAQ-svaret.

Åge Halldorsson

"Lars" <..> skrev i meddelelsen

Øhhhh....... bette mand. Er moderne tider når man får modsatrettede
oplysninger om den samme ting, afhængig af hvilken hjemmeside man ser på fra
DR.
Hmmmmm.... er det snildt? - Og er det MODERNE?

Hilsen Åge

Åge Halldorsson

> [...]
> lytterservice, vi undersøger sagen, du får et brev i løbet af de næste 5

Jeg forventer da at de selv ved hvad de havde tænktr at sende idag kl. 15
?????
Aner de ikke selv hvad de har med at gøre? - hvordan kan de så overhovedet
sende tv.
Ingen aner hvad de selv hedder.

> [...]
> klokken 9:00 i morgen kan du jo så ringe til lytterservice og starte en
> tråd om hvor dumme de er, og at det er for dårligt at der skal gå fem

Jeg tror ligesågodt jeg kan spørge en dør

Åge Halldorsson

"Lars" <..> skrev i meddelelsen

> On Sun, 18 Jan 2009 12:26:34 +0100, Åge Halldorsson
> <aa...@post.tele.dk> wrote:

> Jeg mener at personalet ved lytterservicetelefonen også skal have lov
> til at have "normale" arbejdstider.

Jeg mente det var vigtigt at de har åbent når vi andre har fri. Det synes
jeg lyder logisk.

Hilsen Åge

Peter Brandt Nielsen

Åge Halldorsson skrev:

> [...]
> Se nederst  på siden
>
> Hvorfor skal man ikke tro på denne side???, men på den anden side ?

Som jeg skrev i den anden tråd, er der tale om tekniske sider, som
redigeres flere uger før sendetidspunktet. Derfor kan man nok have
større tillid til den almindelige programoversigt.

Jeg vil foreslå dig at lade være med at brokke dig til DR om det. Det
ender bare med, at de fjerner siderne. Det ville være ærgerligt, da de
er brugbare til andre formål.

Åge Halldorsson

"Peter Brandt Nielsen" <peterbran...@gmail.com> skrev i meddelelsen

Jeg vil foreslå dig at lade være med at brokke dig til DR om det. Det
ender bare med, at de fjerner siderne. Det ville være ærgerligt, da de
er brugbare til andre formål.

Det ville heller ikke hjælpe noget spom helst

Åge Halldorsson

> Det ville heller ikke hjælpe noget spom helst

Det viser sig nu sat det IKKE bliver genudsendt idag. De sender noget andet
klassisk halløj-værk.

Hilsen Åge

Ps: Man skal vist ikke stole for meget på den månedsoversigt

sae...@gmail.com