Google Groups no longer supports new Usenet posts or subscriptions. Historical content remains viewable.
Dismiss

Danmarks bedste radiovært

195 views
Skip to first unread message

Peter Brandt Nielsen

unread,
Sep 17, 2007, 2:59:31 PM9/17/07
to
Ja, man kan stemme, men man kan jo også diskutere. Hvad synes I?

1. Anders Breinholt og Anders Lund Madsen, 'De Sorte Spejdere' på P3
mandag til fredag fra kl. 14 til 16.

2. Mads Steffensen, 'Mads & Monopolet' på P3 lørdag fra kl. 9 til 12.

3. Pia Røn, Henrik Povlsen, Julie Bundgaard og Kanonkongen, 'Go'
Morgen P3' på P3 hverdage fra kl. 5.45 til 9.00.

4. Hans Otto Bisgaard, 'Fredag På Farten' på P4 fredag fra kl. 14 til
16 samt 'Morgenstund' på P4 hverdage fra kl. 5 til 6 og weekend fra
kl. 6 til 7.

5. Jette Beckmann, Charlotte Strib og Ole Jacobsen, 'P4 Morgen
København' på P4 hverdag fra kl. 6 til 10.00

6. Jørgen de Mylius, 'Eldorado' på P4 hver aften fra kl. 18 til 19.

7. Nis Boesdal, 'Formiddag på 4'eren' på P4 hverdage plus lørdag fra
kl. 10 til 12.

8. Simon Jul, Lasse Rimmer og Signe Mussmann, 'Morgenhyrderne' på
Radio 100FM hverdage fra kl. 6 til 9.20.

9. Gitte Madsen, Lars Hjortshøj og Søren Rosenørn, 'Alletiders Morgen'
på TV 2 Radio hverdage fra kl. 05.50 til 9.15.

10. Skovmand & Bue, 'Skovmand & Bue' på Hit FM hverdage fra kl. 6 til
10.

http://ekstrabladet.dk/flash/kultur/article338275.ece

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk


Hauge

unread,
Sep 17, 2007, 3:19:15 PM9/17/07
to
Peter Brandt Nielsen wrote:
> 4. Hans Otto Bisgaard, 'Fredag På Farten' på P4 fredag fra kl. 14 til
> 16 samt 'Morgenstund' på P4 hverdage fra kl. 5 til 6 og weekend fra
> kl. 6 til 7.

Ja Otto burde på ingen måde være i radioen, han er så afsindig kedelig at
høre på..
Hver gang jeg hører den syge stemme, så skifter jeg over på en anden
station.
Det værste er om morgenen, når han ikke kan huske til hvilken morgen han er
ved at optage lige "nu" (3 uger i forvejen).

/Hauge


Fister Løgsovs

unread,
Sep 17, 2007, 3:13:38 PM9/17/07
to
Peter Brandt Nielsen:

1. Jens Gaardbo
2. Poul Friis

Resten kender jeg ikke meget til :-)
Kai


Fister Løgsovs

unread,
Sep 17, 2007, 3:25:56 PM9/17/07
to
Hauge formulerede spørgsmålet:

Han har altid været overvurderet, synes jeg.
Måske kunne han noget, eller stod for noget i 70'erne, men dengang var
jeg mere til Kikkassen og Trille.
Kai


Søren Dahl

unread,
Sep 17, 2007, 3:49:56 PM9/17/07
to
Enig. Han lever slet ikke op til den type radio han lavede da han lavede
Radio Rita.

Han er godt nok blevet ældre, men der står ingen steder at man skal
blive kedelig og langsom med alderen.

Peter Brandt Nielsen

unread,
Sep 17, 2007, 6:33:44 PM9/17/07
to
Fister Løgsovs skrev:

> 1. Jens Gaardbo
> 2. Poul Friis
>
> Resten kender jeg ikke meget til :-)

Ja, listen er ret orienteret omkring det underholdende.

Mit valg fra listen, og nok også i det hele taget, er Anders og Anders
fra De Sorte Spejdere. Det fungerer bare så godt, at det er helt
åndssvagt. Jeg kan også godt lide Mads Steffensen, mere på radioen end
i tv. De andre hører jeg ikke meget.

Kim Frederiksen

unread,
Sep 18, 2007, 2:59:24 AM9/18/07
to
Peter Brandt Nielsen wrote:
> Ja, man kan stemme, men man kan jo også diskutere. Hvad synes I?
>

Jeg kan bedst li' Peter Palshøj fra P3... mest at alt fordi han er blæret i
forhold til musik :-) ... kan finde på at lukke et elendigt nummer ned med
en kommentar a'la' "Nææææ, DET skal blive løgn"

/Kim


Herluf Holdt, 3140

unread,
Sep 18, 2007, 3:17:36 AM9/18/07
to
Fister Løgsovs skrev:

> 1. Jens Gaardbo
> 2. Poul Friis

Foruden dine forslag, har jeg endnu et par radiofavoritter:

Rie Koch - P2Morgenmusik (hører jeg mellem 06.00 og 08.00)
http://www.dr.dk/P2/P2morgenmusik/vaerter/rie.htm

Steen Bille - P2 Plus (mellem 12.20 og 16.00)
http://www.dr.dk/P2/p2plus/vaerter/

Helge Baun Sørensen og Claus Berthelsen i Amadeus
(hører jeg mellem 16.10 og 17.00)
http://www.dr.dk/p2/amadeus

Frank Esmann i Essmanns verden, (hver torsdag 10.03-11.30)
http://www.dr.dk/P1/Esmann/20060220120227.htm

--
Herluf :·)


Herluf Holdt, 3140

unread,
Sep 18, 2007, 3:23:19 AM9/18/07
to
Herluf Holdt, 3140 skrev:

Hov. Jeg glemte *Lasse Jensen* i Mennesker og medier.
(jeg hører det hver lørdag 11.03 - 12.00)
http://www.dr.dk/P1/menneskerogmedier/20050831131219.htm

--
Herluf :·)
»deportér alle illoyale imamer«
Mette Vons


Åge Halldorsson

unread,
Sep 18, 2007, 4:01:34 AM9/18/07
to

"Peter Brandt Nielsen" <peterbran...@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:46eece87$0$90275$1472...@news.sunsite.dk...

> Ja, man kan stemme, men man kan jo også diskutere. Hvad synes I?

_____

Jeg siger NIS BOESDAHL, skrapt forfult af Myllemanden og Bissen

Resten kender jeg ikke. Aner ikke hvem de er.


Fister Løgsovs

unread,
Sep 18, 2007, 3:47:33 AM9/18/07
to
Den 18-09-2007, skrev Herluf Holdt, 3140:
- Klip -

>
> Frank Esmann i Essmanns verden, (hver torsdag 10.03-11.30)
> http://www.dr.dk/P1/Esmann/20060220120227.htm

Ja, ham havde jeg lige glemt, han er godt nok også god, og dragende at
høre på. Enhver kedelig personage kan blive interessant når han
beretter om vedkommende.
Kai


John

unread,
Sep 18, 2007, 5:29:17 AM9/18/07
to
Herluf Holdt, 3140 skrev:

> Frank Esmann i Essmanns verden, (hver torsdag 10.03-11.30)
> http://www.dr.dk/P1/Esmann/20060220120227.htm

Enig. Frank Esmann er virkelig god.


Mvh

John

William 'Billy-Boy' Boysen

unread,
Sep 18, 2007, 6:04:07 AM9/18/07
to
On Tue, 18 Sep 2007 10:01:34 +0200, "Åge Halldorsson"
<aa.h@fjern-det-som-står-herpost.tele.dk> wrote:

>Jeg siger NIS BOESDAHL, skrapt forfult af Myllemanden og Bissen
>
>Resten kender jeg ikke. Aner ikke hvem de er.

Siger navnet Lasse Rimmer dig slet ingenting?
Du har da ellers haft adskillige *host* debatter *host* med ham
tidligere.

--
Don't mess with left-wing activists.....

....it's not nice to pick on retards!

Michael Hansen

unread,
Sep 18, 2007, 11:33:46 AM9/18/07
to
Søren Dahl wrote:
> Enig. Han lever slet ikke op til den type radio han lavede da han lavede
> Radio Rita.
>
> Han er godt nok blevet ældre, men der står ingen steder at man skal
> blive kedelig og langsom med alderen.
>

Nu er jeg så "ung" at jeg ikke kan huske Radio Rita særlig godt, men jeg
er slet ikke enig i, at Hans Otto er kedelig og langsom. Jeg synes han
er fantastisk, og var det ikke fordi jeg var E-menneske, så ville jeg
høre hans morgenprogrammer meget mere.

Ham, Mylle og Jette Beckman er mine favoritter af de nævnte.

Mvh
Michael

Hauge

unread,
Sep 18, 2007, 11:56:25 AM9/18/07
to
Michael Hansen wrote:
> Nu er jeg så "ung" at jeg ikke kan huske Radio Rita særlig godt, men
> jeg er slet ikke enig i, at Hans Otto er kedelig og langsom. Jeg
> synes han er fantastisk, og var det ikke fordi jeg var E-menneske, så
> ville jeg høre hans morgenprogrammer meget mere.

Når jeg er så uheldig at skulle møde på arbejde før kl 6, og starter bilen,
så spiller radioen lystigt på P4.. Det værste der så kan ske, er at Hans
Otto begynder at snakke, for så bliver der trykket på "sluk".. Han er så
ulidelig kedelig at høre på "Jaaahhh, oooggg såå skal vi høøøøre, jaaehh,
eeht nummer meehd xxx fra .. jaaeehhh 1984..."
At han så også ødelægger programfladen fredag eftermiddag, er en ret slem
ting.. Der bliver så også skiftet væk til anden side.. Nej ikke til P3 eller
Våjs.
Men jeg er så gammel, at jeg godt husker Radio Rita, men det var nu ikke min
stil. Og nu burde han være kulet 3 alen under jorden, eller bare være gået
på pension..

/Hauge


Alex Linaa

unread,
Sep 18, 2007, 2:19:51 PM9/18/07
to
On Mon, 17 Sep 2007 21:49:56 +0200, Søren Dahl
<aageli...@denlukkede.dk> wrote:


>Han er godt nok blevet ældre, men der står ingen steder at man skal
>blive kedelig og langsom med alderen.

Det er han sikkert heller ikke. Verden er bare blevet hurtigere, uden
værten har formået at komme op i et tilsvarende tempo.

Anders & Anders får helt klart min stemme

/Alex

Søren Dahl

unread,
Sep 18, 2007, 3:21:51 PM9/18/07
to
Ja både Hans Otto og Mylle er frygtelige og burde fjernes fra P4s flade.
Mylle gik musikalsk i stå med 70erne - det er mig stadigvæk en stor
undren hvordan han kan kalde et program Eldorado og næsten ikke spille
80er musik - det var jo på det tidspunkt Eldorado blev sendt i fjernsynet.

Og når vi er i gang med dårlige P4 værter, så kan du også skrive Nis
Boesdal, Leif Wivelsted og Karlo Staunskær på listen.

P4 trænger til en fornyelse hvor man bygger på de "yngre" værter istedet
for en række medarbejere som ikke har lært radio håndværket. P4 skal jo
ikke henvende sig til 60år+, men 30år+. Det var et frisk pust, da f.eks.
en person som Tanja Dyhl lavede P4.

Åge Halldorsson

unread,
Sep 18, 2007, 3:48:10 PM9/18/07
to

"William 'Billy-Boy' Boysen" <Billy-Bo...@tur.for.første.gang> skrev i
en meddelelse news:mh8ve3pb6h0a7iibq...@4ax.com...

> Siger navnet Lasse Rimmer dig slet ingenting?

___

Jeg så ikke lige at han stod som nummer to under 8

Jo, tak. Jeg kender ham tilstrækkeligt fra tv, engang for et par år siden.


Kate

unread,
Sep 18, 2007, 4:38:30 PM9/18/07
to
"Hauge" <ha...@CUTsmart-tech.dk> wrote in
news:46eff529$0$15876$edfa...@dtext01.news.tele.dk:

> Når jeg er så uheldig at skulle møde på arbejde før kl 6, og
> starter bilen, så spiller radioen lystigt på P4.. Det værste der
> så kan ske, er at Hans Otto begynder at snakke, for så bliver der
> trykket på "sluk".. Han er så ulidelig kedelig at høre på
> "Jaaahhh, oooggg såå skal vi høøøøre, jaaehh, eeht nummer meehd
> xxx fra .. jaaeehhh 1984..."

Desværre har jeg foruden ovenstående fået lagt mærke til at han bruger
ordet simpelthen, hele tiden. Føler ikke der er en sætning uden ordet
indgår. Nej, jeg slår også væk. Fredagseftermiddagsfladen er
fuldstændigt ødelagt og jeg hører aldrig radio om fredagen, på vej
hjem, mere.
Desværre synes jeg så ikke at de kanaler jeg kan tage, i bilen som
hjemme, er gode alternativer til DR, derfor bliver radiolytning til en
sjældnere og sjældnere foreteelse i mit liv. Undtaget er dog DR's
radioaviser, som jeg stadig meget gerne tænder for høre på timeslag og
så slukker radioen igen bagefter.

--
Kate

Se kattenes have og andre ting om mit liv med katte.
http://oliwer.dk/
Husk en killing skal være minimum 12 uger før den tages fra sin mor,
gerne ældre.

Kate

unread,
Sep 18, 2007, 4:34:21 PM9/18/07
to
Michael Hansen <mic...@FJERNDETTEgoej.dk> wrote in
news:46efefc9$0$7612$157c...@dreader2.cybercity.dk:

> Nu er jeg så "ung" at jeg ikke kan huske Radio Rita særlig godt,

Jeg kan svagt huske det, og mindes også vi blev rimeligt underholdt.
Tror det var der radiotegneserien "Pas på varerne Arne" var, den mindes
jeg som sjov.

Jeg kører hjemmefra på slaget 5 hver morgen (nat, vel nærmest), men må
opgive næsten hver maorgen at høre radio. Kan ikke klare Hans Otto.


> Ham, Mylle og Jette Beckman er mine favoritter af de nævnte.

Mylle er jeg enormt ambivalent med, for han spiller faktisk rigtigt
meget musik som jeg kan li', men han vrøvler og ævler og kan slet ikke
blive færdig med sine historier, som ellers kunne være gode nok hvis
han bare kunne få dem afsluttet.

Jette Bechmann er guld, hun er det bedste der er sket for radio i nyere
tid :-D og jeg syntes samspillet mellem hende og Ole Jacobsen var
formidabelt, men at Charlotte Strib har ødelagt flowet. Ikke at hun
nødvendigvis er dårlig, men samspillet er ikke så godt mellem de 3,
synes jeg.

Kate

unread,
Sep 18, 2007, 4:41:39 PM9/18/07
to
Søren Dahl <aageli...@denlukkede.dk> wrote in
news:46f02524$0$46971$edfa...@dread16.news.tele.dk:

> Det var et frisk pust, da f.eks.
> en person som Tanja Dyhl lavede P4.

Må jo give dig ret, også i det jeg har klippet fra. Selve konceptet
Danmarks Quizzen, det hedder den da ikke, den ml 13 og 14, kan jeg godt
li'. Synes dog at både Karlo og Nis vrøvler for meget i stedet for at
komme i gang med spørgsmålene. Jeg lytter til programmet for quiz-
delen. Hvis jeg vil høre det ringer vi spiller så kan jeg tænder for
DK4, der sidder Jørn Hjorting brændt fast.

Alex Linaa

unread,
Sep 19, 2007, 3:17:53 AM9/19/07
to
"Søren Dahl" <aageli...@denlukkede.dk> wrote in message
news:46f02524$0$46971$edfa...@dread16.news.tele.dk...

> Ja både Hans Otto og Mylle er frygtelige og burde fjernes fra P4s flade.
> Mylle gik musikalsk i stå med 70erne

Jeg synes han altid har været gået i stå. I 70'erne var der to programer der
kom lige efter hinanden, som hed "pop før" og "pop nu". Gæt hvem der lavede
"pop før"? :o)
Det tyder mest på at mylles hjerne er omkring 10-20 år om at nye toner til
at maifestere sig som musik, så han er, og har altid været bagud.

> Og når vi er i gang med dårlige P4 værter, så kan du også skrive Nis
> Boesdal, Leif Wivelsted og Karlo Staunskær på listen.

Enig. De er pendanter til Søren Ryge i fjernsynet.
Folk der alle ville gøre sig godt som historiefortællere på et plejehjem,
men som gør radio og TV så træge og dræbende kedelige, at selv vejrudsigten
ligner et topunderholdningsprogram.

> P4 trænger til en fornyelse hvor man bygger på de "yngre" værter istedet
> for en række medarbejere som ikke har lært radio håndværket.

Man behøver ikke at være "håndværker" for at være god. Man behøver bare at
brænde for sagen, og have en energi og entusiasme som man formår at formidle
ud gennem radioen.

>P4 skal jo ikke henvende sig til 60år+, men 30år+.

Det kan være det er der fejlen ligger. 30+ er for bred en målgruppe, så
hverken 30-60, eller 60+ føler sig underholdt af den. Jeg går ind for en
decideret pensionistkanal, hvis det kunne holde de kedelige værter og den
elendige musik ude af p4 :o)

/Alex


Michael Hansen

unread,
Sep 19, 2007, 4:27:47 AM9/19/07
to
Søren Dahl wrote:
> Ja både Hans Otto og Mylle er frygtelige og burde fjernes fra P4s flade.
> Mylle gik musikalsk i stå med 70erne - det er mig stadigvæk en stor
> undren hvordan han kan kalde et program Eldorado og næsten ikke spille
> 80er musik - det var jo på det tidspunkt Eldorado blev sendt i fjernsynet.
>
> Og når vi er i gang med dårlige P4 værter, så kan du også skrive Nis
> Boesdal, Leif Wivelsted og Karlo Staunskær på listen.
>
> P4 trænger til en fornyelse hvor man bygger på de "yngre" værter istedet
> for en række medarbejere som ikke har lært radio håndværket. P4 skal jo
> ikke henvende sig til 60år+, men 30år+. Det var et frisk pust, da f.eks.
> en person som Tanja Dyhl lavede P4.
>

Jeg er slet ikke enig, alle de værter du nævner, gør netop at P4 er det
jeg gerne vil lytte til. Jeg gider ikke høre en klon af 100 FM, Radio 2
eller en "P3 for voksne". Og med lige netop de værter der findes nu på
P4, så er det den eneste radiokanal, der er værd at lytte på. Og uanset,
hvad folk mener om værterne, så må der jo være mange, der mener som jeg,
eftersom P4 er Danmarks mest lyttede radiokanal (såvidt jeg husker?).

Mvh
Michael

Søren Dahl

unread,
Sep 19, 2007, 4:49:14 AM9/19/07
to
Nu har studieværter som Tanja Dyhl slet ikke noget at gøre med 100FM,
Radio 2 eller "P3 for voksne".

Tag Hej P4 som et eksempel. Mange af P4s kernelyttere havde mulighed for
ønske deres musik og fortælle deres historie. Noget du slet ikke finder
på nogle de kommercielle stationer du nævner.

Og ja P4 er danmarks mest aflyttede radiokanal, men der er efter min
mening mange der lytter P4 af nød - simpelthen fordi der ikke er andet
for dem. Det er kun i nogle få områder af Danmark hvor der findes radio
til det voksne publikum uden det savlet ind i dansktop og anden ekstrem
musik.

Peter

unread,
Sep 19, 2007, 1:20:00 PM9/19/07
to
Serviceoplysning -----

Man kan ikke regne med hvad Åge Halldorsson skriver i hans indlæg her i NG.
- han tager stortset altid fejl, men ønsker sjovt nok ikke indrømme hans
fejl.

Så se venligst bort fra hans indlæg, da de ikke er andet end støj !
(Nøjagtig som det der kommer ud af hans grundig-radio)

----- Serviceoplysning slut


Hauge

unread,
Sep 19, 2007, 1:51:04 PM9/19/07
to
Peter wrote:
> Serviceoplysning -----

Hej Åge, har du fået nyt nick?

/Hauge


Allan Krautwald

unread,
Sep 19, 2007, 2:40:00 PM9/19/07
to

"Hauge" <ha...@CUTsmart-tech.dk> skrev i en meddelelse
news:46f16188$0$15883$edfa...@dtext01.news.tele.dk...

> Hej Åge, har du fået nyt nick?
>
> /Hauge

LOL :-)


Åge Halldorsson

unread,
Sep 19, 2007, 4:16:12 PM9/19/07
to

"Hauge" <ha...@CUTsmart-tech.dk> skrev i en meddelelse
news:46f16188$0$15883$edfa...@dtext01.news.tele.dk...

har du fået nyt nick?

> /Hauge

_____


Nyt ??? øhhh.....hvad?

Hilsen Åge

Åge Halldorsson

unread,
Sep 19, 2007, 4:16:51 PM9/19/07
to

"Allan Krautwald" <krau...@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
news:46f16d0b$0$2465

> LOL :-)

____

Hvad griner du af ???

Jeg vil også være med

Hilsen Åge


William 'Billy-Boy' Boysen

unread,
Sep 20, 2007, 3:14:51 AM9/20/07
to
On Wed, 19 Sep 2007 22:16:12 +0200, "Åge Halldorsson"
<aa.h@fjern-det-som-står-herpost.tele.dk> wrote:

>
>"Hauge" <ha...@CUTsmart-tech.dk> skrev i en meddelelse
>news:46f16188$0$15883$edfa...@dtext01.news.tele.dk...
>
> har du fået nyt nick?

>Nyt ??? øhhh.....hvad?

Han spørger om du har fået nydt Nick? ;-)

Message has been deleted

Åge Halldorsson

unread,
Sep 20, 2007, 4:17:22 PM9/20/07
to

"Lars Christensen" <la...@snot.invalid> skrev i en meddelelse
news:j895f3179ffn7culh...@4ax.com...
> On Thu, 20 Sep 2007 09:14:51 +0200, William 'Billy-Boy' Boysen
> <Billy-Bo...@tur.for.første.gang> wrote:

>
> Jeg har altidt vidst at .....

______


SV: ? ? ? ? ?


Hilsen Åge


Åge Halldorsson

unread,
Sep 20, 2007, 4:54:34 PM9/20/07
to

"Hauge" <ha...@CUTsmart-tech.dk> skrev i en meddelelse
news:46eed33a$0$15889$edfa...@dtext01.news.tele.dk...

> Ja Otto burde på ingen måde være i radioen, han er så afsindig kedelig at
høre på..

SV: Ja, ens clockradio får jo faktisk modsat virkning hvis man forsøger at
blive vækket til hans program. HAHAHA

Hilsen Åge

PS: det var sån en lille vits

Michael

unread,
Sep 22, 2007, 4:38:48 PM9/22/07
to
Hej,

Lnagt de fleste værter kender jeg ikke, så dem vil jeg ikke bedømme (og
P3-værterne ville sikkert heller ikke få pæne ord med på vejen, men da jeg
heller ikke er deres målgruppe, ville det være uretfærdigt).

> 4. Hans Otto Bisgaard, 'Fredag På Farten' på P4 fredag fra kl. 14 til 16
> samt 'Morgenstund' på P4 hverdage fra kl. 5 til 6 og weekend fra kl. 6 til
> 7.

Manden er jo i stand til at hensætte én i dvale med sin afsindigt
søvndyssende brummen. Manden er uduelig som studievært.

> 5. Jette Beckmann, Charlotte Strib og Ole Jacobsen, 'P4 Morgen København'
> på P4 hverdag fra kl. 6 til 10.00

Når der skæres ned hos DR, skal der naturligvis være to værter i stedet for
én på P4 Morgen Kbh. Beckmann er ok, men de to andre selvfede fniserøve
("orv, her er en sjov artikel...") sender omgående min cd-afspiller i
omdrejninger om morgen som alternativ til P4.

> 6. Jørgen de Mylius, 'Eldorado' på P4 hver aften fra kl. 18 til 19.

Holder stadig trods alderen. Tommelfingeren op for Mylle!

/Michael


Peter

unread,
Sep 23, 2007, 4:23:58 AM9/23/07
to
*LOL*

--
Peter


Peter

unread,
Sep 23, 2007, 4:24:41 AM9/23/07
to

Peter

unread,
Sep 23, 2007, 4:24:54 AM9/23/07
to

Hauge

unread,
Sep 23, 2007, 4:33:48 AM9/23/07
to
Peter wrote:
> Så se venligst bort fra hans indlæg, da de ikke er andet end støj !

Indtil nu er du da vist den der kommer med mest mundlort og støj.

/Hauge


Peter

unread,
Sep 23, 2007, 7:55:27 AM9/23/07
to
*LOL*

- så du har ikke fulgt med i gruppen...... synd for dig.....

*LOL*


0 new messages