Regler omkring kædebrev osv!!

... BlackOut ...

Hejsa...

Jeg har en masse spørgsmål omkring kædebrev, MLM og hvad det nu hedder alt
sammen.

Kort sagt : Hvad er lovlig og hvad er ikke....

Må det godt handle om penge hvis der er et produkt med. En form for kædebrev
hvor det er et produkt man sælger - og forskellige personer får % der af!

Fortæl mig hvad du ved - eller hvor man kan få oplysninger om dette
område... Tak!

Mvh BlackOut

Peter Makholm

pXFUT: dk.videnskab.jura

"... BlackOut ..." <blac...@hotmail.com> writes:

> Jeg har en masse spørgsmål omkring kædebrev, MLM og hvad det nu hedder alt
> sammen.
>
> Kort sagt : Hvad er lovlig og hvad er ikke....

Jeg tror at den bedste gruppe du kan spørge om den slags i er
dk.videnskab.jura.

dk.opslag.* er ikke gode gruppe, da disse er til opslag (doh) og
ikke diskussioner.

Opfølgninger til dette indlæg vil gå til dk.videnskab.jure

--
Makholm d.y.

Fornavn Efternavn

MLM er lovligt, men kun hvis der er et produkt at sælge, endvidere kan jeg
fortælle dig at MLM bliver mere og mere udbredt over hele verden, så gælder
det bare om at finde det rigtige. Selve konceptet er genialt fodi det er
direkte salg dvs. at du springer alle de fordyrende mellemled over, og kan
sælge et kvalitetsprodukt til en rimelig pris med stor fortjeneste. Det
rigtige spændende er at du kan sætte andre igang med at gøre det samme som
dig og tjene penge på dem og deres forhandleres salg 3 led ned. Jeg arb.
selv i et MLM firma, og har prøvet flere forskellige inden jeg fandt det
der var det rigtige for mig.
Jeg beklager at jeg ikke kunne gøre meddelelsen kortere.
Venlig hilsen
Anita Jensen
lind...@post10.tele.dk

... BlackOut ... <blac...@hotmail.com> skrev i artiklen
<6okso0$3936$1...@news-inn.inet.tele.dk>...

Alex Bach Andersen

In message <01bdb3c1$5b367ec0$LocalHost@default>
"Fornavn Efternavn" <Bruge...@post6.tele.dk> wrote:

> Jeg beklager at jeg ikke kunne gøre meddelelsen kortere.

Du kunne da i det mindste have skåret det originale indlæg væk. :-)

--
Alex Bach Andersen, free-lance conductor UIN: 8285066
NodeSats/MusicTypesetting - Acorn RISC PC 600 - 710ARMed

Kim Jürgensen

Som forbruger lyder det ikke umiddelbart genialt, hvis det du kalder
direkte salg går gennem fire led, der alle åbenbart har en stor fortjeneste
????

/Kim

Fornavn Efternavn <Bruge...@post6.tele.dk> skrev i artiklen

Timo Jensen

Kim Jürgensen skrev i meddelelsen
<01bdb407$59003b00$8aa2f9c3@compaq>...

> [...]
kalder
>direkte salg går gennem fire led, der alle åbenbart har en stor
Varerne flyttes direkte fra fabrik til forbruger, uden om alle
led. Men fabrikken udbetaler provision for al den omsætning du er
ansvarlig for. I dette tilfælde fire led i strukturen. I det
firma jeg arbejder mest med, er der provivion fra ALLE led du har
andel i.

Se evt. mere på http://home1.inet.tele.dk/procella/lr_dan.doc
--
Timo Jensen, LR Forhandler:
http://home1.inet.tele.dk/procella/netvaerk.htm

Timo Jensen

Fornavn Efternavn skrev i meddelelsen
> [...]

Jeg arb.
>selv i et MLM firma, og har prøvet flere forskellige inden jeg
Det der er det rigtige for mig, giver provision på uendelig
dybde, og bredde :-))

The BMA man

On 20 Jul 1998 17:54:56 GMT, "Kim Jürgensen" <k...@post8.tele.dk>
wrote:

>Som forbruger lyder det ikke umiddelbart genialt, hvis det du kalder
>direkte salg går gennem fire led, der alle åbenbart har en stor fortjeneste
>????

Øhh, så har du misforstået. :-)
I MLM køber _alle_ forhandlere varen direkte fra leverandøren. Og
sælger den igen. Derfor siges der direkte, og stor fortjeneste.

Men en producent/leverandør, der forhandler sine vare på "gammeldags"
maner, bruger en del penge på markedsføring. Det er _disse_ penge, der
tilfalder folkene i "de fire led". Som en bonus for (eller tak, kan
man sige) at man har skaffet kunder.

Det er svært at forklare fyldestgørende kort :-)

Stay loving & keep cool

BMA

If you send e-mail to me
please remove NOSPAM from my address.

Benjamin Poulsen

For ganske kort at præcisere hvad Network marketing er så kan det beskrives
således:

I den etisk korrekte koncern, er det det mest forbrugervenlige koncept der
findes. Det åbner op for at kunden kan købe de varer denne har lyst til og
senere opnå rabat.

Har kunden lyst til det kan denne selv begynde at skaffe varerne til andre
der kan få rabat.

Firmaerne belønner den indirekte reklame frem for at bruge pengene på
direkte TV2- og avisreklamer.

Jeg er selv god til at reklamere ved at snakke om de produkter jeg selv er
kunde af og tjener over kr. 60.000,- pr. md.

Du kan finde seriøs og objektiv information på foreningen af firmaer der
benytter direkte salg's hjemmeside (Direct Selling Association).
www.dsa.org eller www.dsa.org.uk sidstnævnte gør at du får de europæiske
tal.

Med venlig hilsen

Benjamin Poulsen