Google Groups no longer supports new Usenet posts or subscriptions. Historical content remains viewable.
Dismiss

Erfaringer med import af bil til Sverige?

208 views
Skip to first unread message

jpc

unread,
Sep 6, 2004, 1:21:58 PM9/6/04
to
Jeg vil importere min dansk indregistrerede bil til Sverige. Er der nogen,
der har erfaringer med det?
Kan man f.eks. undgå at undvære den, hvis man melder flytning lige inden
syn? Hvor længe varer det, inden man får pladerne?
Hilsen jpc


Thomas Løjmann Jørgensen

unread,
Sep 6, 2004, 1:52:39 PM9/6/04
to

Jeg har faktisk ikke prøvet det selv, men jeg ved at det ikke er noget
problem med f.eks. import af tyske biler - så hvorfor skulle det være
det med danske, måske vil der gå llidt tid inden du får afgiften
tilbage fra told og skat i danmark.

Jeg tror man kan afmelde den i DK samme dag som den skal synes i
sverige - og så er du fri for at miste den.
Faktisk kan man møde op i enkelte synshaller i sverige og holde i kø
og hvis de har tid - så kommer du til, men jeg ved ikke hvor meget
tryk der er på sådan steder, har ikke haft mine biler længe nok til de
skulle synes :)
Svensk syn, læs mere her: www.bilprovningen.se

Dog skal du være opmærksom på at import biler ikke er "lige så fine" i
sverige som en svensk soldt bil, de er oftest billigere. F.eks. i
tyskland registrer man ikke hvor langt en bil har gået ved hver syn,
dvs. ingen dokumentation for at den fine mercedes man vil købe kun har
gået 70.00 km og ikke 400.000 etc.

Det jeg vil anbefale dig at gøre er at undersøge med told og skat,
hvor meget du kan få tilbage af afgiften ved at eksporter bilen til
sverige.
Så skal du trække det fra den danske markedspris og sammenligned det
tal med markedsprisen i sverige, kig på www.bytbil.com eller
www.blocket.se (der sælges også 1000 andre ting, men du kan sorter!)
og se om du kan tjene penge (regn med du får lidt mindre for den, når
den er import) og vurder så om det er arbejdet værd.

I Sverige koster det vidst noget der ligner 2500,- af få den
indregistreret og synet - dvs. ud over at få den her over så skal du
regne med en udgift på 2500,- hvilke jo ikke er alverden!

Måske der også står noget spændende på Vägverkets (vv) side:
http://www.vv.se/

Husk at hvis du har en bil indregistreret i sveirge, men ikke
forsikret bliver den automatisk forsikret midlertidligt hos vv, og det
er helt vildt dyrt, så sørg for at du hele tiden har din bil
forsikret, ellers kan du få en kedelig efterregning. Betalt 70 SKR pr.
dag for min tidligere volvo - så det kan hurtigt løbe op!

Ang. forsikring så kan jeg anbetale at ringe til Insplanet
(www.insplanet.com) de kan oplyse dig om firsikrings priser hos de
forskellige selskaber, jeg bruger dem!
Dog er det kun en ca. pris du får, hvis du ikke har en adresse i
sverige, svensk personnummer og bilens reg. nr. Men en ca. pris kan jo
også hjælpe en lidt :)

Det var vidst svar på mere en du spurgte om, så slut for mig her!

/Thomas

jpc

unread,
Sep 6, 2004, 4:07:51 PM9/6/04
to

"Thomas Løjmann Jørgensen" <loj...@lojmann.dk> wrote in message
news:q78pj0tiihvmtroa0...@4ax.com...

Tusind tak for det fyldige svar. Det er godt at vide alt det om
forsikringen, og hvordan jeg får fat i sådan en.
Dog har jeg checket med bilprovningen ang. drive-in syn. Det kan man ikke
bruge, når man skal registrere en bil fra Danmark, så skal der bestilles
tid, hvilket jeg har gjort.
jpc


Thomas Løjmann Jørgensen

unread,
Sep 6, 2004, 4:39:51 PM9/6/04
to
On Mon, 6 Sep 2004 22:07:51 +0200, "jpc" <j...@despammed.com> wrote:

>
>Tusind tak for det fyldige svar. Det er godt at vide alt det om
>forsikringen, og hvordan jeg får fat i sådan en.
>Dog har jeg checket med bilprovningen ang. drive-in syn. Det kan man ikke
>bruge, når man skal registrere en bil fra Danmark, så skal der bestilles
>tid, hvilket jeg har gjort.
>jpc
>

Velbekommen, det lyder som om du er kommet langt i hele processen med
at komme fra DK til SE.
Hvis du mangler links til andet så har jeg sikkert lidt i arkivet - du
skriver bare :)

/T

kenn...@gmail.com

unread,
Jan 27, 2015, 6:53:34 AM1/27/15
to
Hej Thomas
Jeg er ved at flytte over til min kæreste der har boet i Sverige 1år han har svensk id og cpr.nr ,vi ville rigtigt gerne købe en bil men da vi er på førtidspension i dk og betaler skat i dk har vi et problem med finansieringen, min kærestes pension går ind i svensk bank og han har ingen anmærkninger men problemet er der på papirne fra skatteværket i Sverige står 0 indkomst fordi han jo modtager dem fra dk.
Har du nogle råd til hvad vi som dansker gør der gerne vil blive boende herover??

Mange hilsner
Rikke
0 new messages