Goddag igen!

Toke Nørby

Jeg har lyst til at skrive: "Her har I mig igen". Mit første indlæg i
gruppen er fra 1998 og mit seneste indlæg var fra 2006, så I husker
mig selvfølgelig :-)

Jeg interesserer mig for dansk posthistorie og blev vel modtaget her i
gruppen af Poul Friis.

Det var lidt tilbageblik.

Jeg har for første gang i mit knap 70-årige liv besøgt jeres dejlige ø
idet min kone og jeg lånte et lille sommerhus på Stampen Vej af en god
ven (bornholmer) - Undskyld, vi burde have besøgt øen langt tidligere,
men ikke alt går, som man ønsker.

Det var en fin og god oplevelse og det lykkedes da også at genetablere
en kontakt, som jeg fik i 1998: Svend Torben Jensen, som jeg besøgte i
Gudhjem. Vi talte om igen om Bornholmstrafikken, idet denne
interesserede mig i 1998, da jeg ønskede at skrive historien om
bådenes kronede posthorn. Der er løbet meget vand i åen siden og jeg
er ikke kommet længere med min historie. Meg andet har jeg dog lavet i
mellemtiden.

Ret skal være ret. Svend Torben kunne ikke huske mig - selv om jeg
viste ham det, som han i 1998 havde bedt Bornholmstrafikken sende mig
til oplysning. Det gør nu ikke noget, for det er sin sag at ringe til
Svend Torben og sige: "Dav, her har du mig igen (fra 1998), må jeg
kikke forbi?"

Jeg blev skam fint modtaget og vi havde en hyggelig snak om "66" og om
nogle af alle de bøger, som er udgivet om "66".

Svend Torben viste mig en bog, jeg ikke havde: "De Hvide Skibe" af
Bjarni Åkeson Filholm. Forlaget Nautilus og udgivet 2000.
Jeg har ikke kunnet finde den på "nettet" og vil spørge jer, om den
kan købes på Bornholm? Kan den skaffes?

--------

Det er svært for en "udlænding" at forstå den bornholmske endelse
"-ker": Klemmensker, Ibsker etc. Jeg spurgte flere bornholmere om
endelsen, men ingen kunne give mig forklaringen - heller ikke Svend
Torben. Forklaringen ligger dog - som alt muligt andet - på nettet:
http://da.wikipedia.org/wiki/-ker

Så blev jeg så klog!

Men nu håber jeg, at en af jer kan skaffe mig bogen "De hvide Skibe",
tak!

Mvh
Toke
--
Toke....@Norbyhus.dk
Læs om "Skivearket" og "Skibsgrisens Flugt"

xxx jens xxx

Den 10-06-2012 18:51, Toke Nørby skrev:
> Jeg har lyst til at skrive: "Her har I mig igen". Mit første indlæg i

nttp er død

Lars

On Thu, 21 Jun 2012 01:02:09 +0200, xxx jens xxx <spt...@me.not>
wrote:

>nttp er død

Kun skindød

--
Lars

Toke Nørby

Hej Jens og Lars.

Tilsyneladende er de fleste danske ngs ganske rigtigt skindøde. Denne
er desværre ikke noget særsyn, men nu er der da et par inlæg til
adspredelse for læserne ;-)

Thomas S. Iversen

Men det er nntp ikke

Thomas