Besøg fra rummet (Liv-2 hypotesen) - Hvorfor tallet 144 i Bibelen (Er Bibelen "inficeret") ?

Liv-2 hypotesen:

Forrige indicium var vedr. tallet 40, se indlæg ...

Date: 15. december 2004 CET 20:04
Subject: Besøg fra rummet (Liv-2 hypotesen) - Hvorfor tallet 40 i Bibelen
(Er Bibelen "inficeret") ?
3454 news:IU%vd.75828$Vf.36...@news000.worldonline.dk

Næste indicium i rækken er tallet 144.

Forleden dag læste jeg i en astronomi-bog vedr. Supernovaer.

Bog-citat fra:

Kosmiske katastrofer, af Jan Teuber, Teknisk Forlag, side 84

=== citat start ===

... I 1930 beregnede den unge
indiske astrofysiker Subrahmanyan Chandra-
sekhar, at der for en "fast" stjerne eller stjernekerne
- dvs. et objekt holdt oppe ikke af trykket fra
gassen, men derimod fra de degenererede elektro-
ner - gælder en overraskende sammenhæng mel-
lem masse og radius: Jo større masse, desto mindre
radius. Faktisk var det sådan, at radien svandt ind
til nul for en bestemt masse, som Chandrasekhar
beregnede til 1,44 gange Solens masse. Dette re-
sultat kunne også formuleres sådan, at en fast
stjerne med en masse større end denne kritiske
værdi ikke kan eksistere. Så hvis man har en fast
stjerne med 1,4 solmasser og tvinger den til at
modtage yderligere 0,1 solmasse, vil der ske no-
get drastisk ... (nova- og supernova-eksplosioner).

=== citat slut ===

Umiddelbart - da jeg læste dette - kom jeg til at associere dette tal med
min erindring fra Bibelen.

Et meget gådefuldt skrift (det sidste) kaldes Åbenbaringen. Her omtales der
bl.a.:

1.
De 144.000 udvalgte (12*12.000, Åb. (Rev.) 7,4.5-8) samt ...

2.
"Rumbyens" (Det ny Jerusalem, 2304 km, Åb.21,2.16) mure 144 alen
(Åb.21,17).

De sidstnævnte 144 alen knyttes til 12 grundstene og på dem 12 navne (vers
14).

144.000 kan altså godt - talmæssig set - associeres til 144 i kraft af
nøgleordene 12 og 12, endskønt det ene tal er 1000 gange størrere.

Hvorfor er dette tal (144) så vigtigt at fremhæve ?

Hvor mange mennesker havde dengang kendskab til den kritiske værdi på 1,44
gange Solens masse ?

I forbindelse med de 144 alen får vi endvidere følgende oplysning:

"Og han (own: en engel) målte dens mur: hundrede
og firefyrretyve alen° efter men-
neskers mål, som også er engles
mål."
(Åb.21,17)

I *menneskelig* sammenhæng er opmålingen 144, hvilket jo passer ret godt til
de 1,44 solmasser lige bortset fra, at tallet er 100 gange større.

Eller ér nu tallet også det ?

Vi benytter nu taller 144.000 som "indgangsnøgle" samtidig med, at vi
ihukommer et andet tal fra Åbenbaringsbogen, tallet 3½ (se Dan. 7,25; 12,7
Åb. (Rev.) 11,2; 12,14; 13,5)

1.
144.000 / 100^0 = 144.000

2.
144.000 / 100^1 = 1.440

3.
144.000 / 100^2 = 14,4

3½.
144.000 / 100^2½ = 1,44 ... Wow !!!

Vi har med andre ord fået ENDNU et indicium ... :-)

SETI: Win (vind) 3000 Danish Kr. (around 500 US $), jump ...
3438 news:UeDsd.74075$Vf.35...@news000.worldonline.dk
(use perhaps http://www.google.dk/grphp )
File-number: 3470

"Jesus-loves-you" skrev

[ ... Tallet 144.000 og 144 (Åb.7,4; 21,17) ... ]

> [...]
>
> 3½.
> 144.000 / 100^2½ = 1,44 ... Wow !!!
>

> Vi har med andre ord fået ENDNU et indicium ... :-)

I den forbindelse har jeg følgende date-input:

Dan.12,7:
1260 / 360 = 3,5 (1,44)

Dan. 12,11:
1290 / 360 = 3,583... (0,981060579)

Dan. 12,12:
1335 / 360 = 3,7083... (0,551690906)

Idet tallet 1290 er fór tæt på tallet 1 (vor sols masse), givet det
anledning til følgende hypotese:

Tallet fra Dan. 12,12 angiver Liv-2's-moderstjernes-solmasse ... :-)

Lad os forsøge at beregne unøjagtigheden:

-

Antagelse 1.

Ét år = 365,25 dage (den nøjagtige *nutidige* version)

1290 / 365,25 = 3,5318... (1,243676595)

Del-konklusion:
Nixen ... tallet afviger ALT for meget fra værdien 1.

-

Antagelse 2.

Ét år = 360 dage (den traditionelle version, Åb. 11,3; 12,6)

1289 / 360 = 3,5805... (0,9936...)

1290 / 360 = 3,583... (0,9810...)

hmm ... tallet er mindre end 1289 !

-

Antagelse 3.

facts:
Nuværende jordklode-omdrejninger pr. år = 365,25
I jordens barndom har en jordomdrejning været helt ned til henved 4
timer (svarende til henved 2191,6 dage pr. år).

Tallet 1290 angiver:

Liv-2 opståen (?)
eller ...
Liv-2 afrejse-tidspunkt (?)
eller ...
Liv-2 ankomst-tidspunkt til vort solsystem (?)

144.000 / 100^( (1290 / X) -1) = 1

X = 368,5714286 omdrejninger pr. år.

svarende til en omdrejning er lig med ...

23 timer 47 minutter 1,395... sekunder

Tidspunktet for dette omdrejning kender jeg desværre ikke.

Vi bliver med andre ord nød til at spørge nyhedsgruppen i dk.videnskab ...
:-)

SETI: Win (vind) 3000 Danish Kr. (around 500 US $), jump ...
3438 news:UeDsd.74075$Vf.35...@news000.worldonline.dk
(use perhaps http://www.google.dk/grphp )

File-number: 3474

"Jesus-loves-you" skrev

> [...]

> anledning til følgende hypotese:
>
> Tallet fra Dan. 12,12 angiver Liv-2's-moderstjernes-solmasse ... :-)

[ ... ]

> [...]
>
> 144.000 / 100^( (1290 / X) -1) = 1
>
> X = 368,5714286 omdrejninger pr. år.
>
> svarende til en omdrejning er lig med ...

I tillæg til dette kan envidere følgende spinkle hypotese opstilles:

Date-input:

Dan.8,14
"... 2300 aftener og morgener* ..."

*: 1150 dage

1150 / 360 = 3,194... (5,88130366)

Liv-2's oprindelses angives ved at finde den omtrentlige retning på himlen
udfra en stjernesol med ca. 5,9 solmasser ... :-)

Det kræver vist endnu et spørgsmål på nyhedsgruppen dk.videnskab

SETI: Win (vind) 3000 Danish Kr. (around 500 US $), jump ...
3438 news:UeDsd.74075$Vf.35...@news000.worldonline.dk
(use perhaps http://www.google.dk/grphp )

File-number: 3479

> [...]

> anledning til følgende hypotese:
>
> Tallet fra Dan. 12,12 angiver Liv-2's-moderstjernes-solmasse ... :-)

Øh ... man kan nu spørge sig selv:

Hvorfor angiver man (ifølge hypotesen) meget præcise tal men venter med at
give indgangsnøglen (tallene 144.000 og 144) i henved 634 år ?

På den baggrund kan følgende hypotes opstilles:

Muligvis er de 1,44 solmasser allerede angivet i Daniels Bog i en
*krypteret* form, altså skjult.

Første gang vi støder på tallet 3½ (der bruges i beregningen) er i Dan.
7,25.

Emnet i denne forbindelse er:
"De fire dyr og menneskesønnen: Verdensrigerne og Guds rige"

I vers 20 m.fl. står der (tæller indsat undervejs):

"om de ti horn på dets hoved og ... "

10

... det andet, som skød frem, ...

10 + 1 = 11

... for hvilket de tre faldt af ..."

11 - 3 = 8

Hmm ... Kender vi disse tal ?

8, 3, 1, 10 ... nej ikke umiddelbart.

Men idet vi kender fasic (tallet 1,44 solmasse), kan vi jo regne baglæns:

1,44 * 8 1/3 = 12

12-tallet, dét kender vi til gengæld, apropos Israels 12 stammer ... :-)

I den forbindelse skal vi bemærke i vers 25, at denne gådefulde tale knyttes
*direkte* til den Højestes (dvs. Gud) hellige (dvs. Israel).

Herved nævnes 12-tallet altså indirekte, og kan/skal derfor indgå i
"dekrypteringen" ... :-)

Noget kunne altså godt tyde på, at der allerede i Daniels Bog er indskrevet
en art "copyright".

Vi har med andre ord fået *bekræftet* vores indicium ... :-)

SETI: Win (vind) 3000 Danish Kr. (around 500 US $), jump ...
3438 news:UeDsd.74075$Vf.35...@news000.worldonline.dk
(use perhaps http://www.google.dk/grphp )

File-number: 3484

"Jesus-loves-you" skrev

[ ... Tallet 144.000 og 144 (Åb.7,4; 21,17) ... ]

> Muligvis er de 1,44 solmasser allerede angivet i Daniels Bog i en
> *krypteret* form, altså skjult.

[ ... Dan. 7,20 ... ]

> "om de ti horn på dets hoved og ... "
>
> 10
>
> ... det andet, som skød frem, ...
>
> 10 + 1 = 11
>
> ... for hvilket de tre faldt af ..."
>
> 11 - 3 = 8

> Men idet vi kender fasic (tallet 1,44 solmasse), kan vi jo regne baglæns:

> 1,44 * 8 1/3 = 12

Øh ... jeg er lidt langsom til at tænke ... :-(

Anskuer vi nu disse tal udfra tekstpassagen (Dan. 7,25 - dér hvor 3½
nævnes), da ligger 8-tallet (slut-produktet) nærmest, idet man i gamle dage
skrev teksterne på en lang rulle. Først herefter kommer 3-tallet og til slut
har vi 1-tallet.

Man kan derfor sige, at 3-tallet knytter sig mere til 8-tallet end til
1-tallet, hvilket jo også gør sig gældende i brøken x/3.

3-tallet (tælleren) har altså *større* betydning end x (nævneren).

Endvidere at 1-tallet "klipper" eller "hakker" i 3-tallet, kunne indikere,
at 1-tallet har et *særligt* forhold til 3-tallet, eksempelvis at der er
tale om en brøk ... :-)

Dette skulle alt i alt *bestyrke* hypotesen om, at tallet er 8 1/3 fremfor 8
3/1.

SETI: Win (vind) 3000 Danish Kr. (around 500 US $), jump ...
3438 news:UeDsd.74075$Vf.35...@news000.worldonline.dk
(use perhaps http://www.google.dk/grphp )

File-number: 3485

"Jesus-loves-you" skrev

[ ... solmasse-beregning udfra formel med tallet 144 ... ]

> [...]
>
> Liv-2's oprindelses angives ved at finde den omtrentlige retning på himlen
> udfra en stjernesol med ca. 5,9 solmasser ... :-)

Tillader vi os nu at benytte 12-tallet frit, årsag se ...

3484 news:3rnxd.76423$Vf.36...@news000.worldonline.dk

> Herved nævnes 12-tallet altså indirekte, og kan/skal derfor indgå i
> "dekrypteringen" ... :-)

... samtidig med at vi læser videre fra Dan.8,14 da læser vi om de
halvfjerdsindstyve år.

Herom er der selvfølgelig meget at sige, men i denne specifikke sammenhæng
bør vi undersøge *hvad* dette tal kan symbolisere:

70 / 12 = 5,8333...

Hmm ... dette tal ligger FORBAVSENDE tæt op af de ovenfor beregnede
5,8813... !!!

Gad i grunde vide, hvad tallet bliver, dersom vi lægger ½ til tallet (de 3½
"proppes" ind i teksten i Dan.9,27b) ?

70½ / 12 = 5,875

Ja ... så kom vi endnu tættere på ... :-)

Konklusion:

Vi kan altså beregne os *alene* vha. Daniels Bog frem til tallene 1,44 samt
5,8 UDEN at gøre brug af formlen:

3470 news:AhGwd.76096$Vf.36...@news000.worldonline.dk

> 3½.
> 144.000 / 100^2½ = 1,44 ... Wow !!!

Dette *bestyrker* hypotesen ... :-)

Lad os se om vi også kan finde det tidligere beregnede tal på 0,551690906
... vel og mærket UDEN brug af formlen fra fil-indlæg 3470 ... :-)

SETI: Win (vind) 3000 Danish Kr. (around 500 US $), jump ...
3438 news:UeDsd.74075$Vf.35...@news000.worldonline.dk
(use perhaps http://www.google.dk/grphp )

File-number: 3486

"Jesus-loves-you" skrev

[ ... solmasse-beregning udfra formel med tallet 144 ... ]

> Lad os se om vi også kan finde det tidligere beregnede tal på 0,551690906

> ... vel og mærket UDEN brug af formlen fra fil-indlæg 3470 ... :-)

Umiddelbart kan vi sige, at der muligvis er en lille hentydning i Daniels
Bog vedr. de 70 åruger. Et skriftsted herunder knytter sig nemlig *mere* end
de andre til tallet 3½ fra Dan.7,25, både mht. værdien og symbol-indholdet
(den ondes hærgen):

" ... én uge, og i ugens sidste halvdel skal ... "
(Dan.9,27):

Først får vi tallet ét.

Dernæst "klippes" tallet op i 7-enheder.

Derefter angives en tal-størrelse, som er lidt under halvdelen af disse
7-enheder (>3½).

Herved fremkommer det skjulte tal:

7 - >3½ = <3½

Omregner vi det til 1-tals-enheder, får vi altså et tal, som er lidt større
end 0,5 ... :-)

Men kan vi ikke få et MERE nøjagtigt ?

Ihukommer vi nu den forgående beregnings-procedure, se ...

3485 news:wMnxd.76426$Vf.36...@news000.worldonline.dk

> Anskuer vi nu disse tal udfra tekstpassagen (Dan. 7,25 - dér hvor 3½

> nævnes), da ligger ... (x) ... nærmest, idet man i gamle dage
> skrev teksterne på en lang rulle. ...

... da konstaterer vi, at vi undervejs fra Dan.9,27 passerede tallet 2300
fra Dan.8,14.

Dette tal indeholder en knap så skjult værdi, tallet 1150, og dette svarer
omtrent til lidt under 3½ år.

Tallet er altså FORBAVSENDE tæt på værdien 0,5 dersom 7 år er lig med én uge
i Dan.9. Meget kunne godt tyde på dette, idet Dan.8,13-14 *netop* omtaler
den ondes hærgen (ødelæggelsens misgerning, se endvidere Dan.9,27b vedr.
ødelæggelsens vederstyggelighed). Ligeledes mht. at et helligt sted krænkes,

Lad os foretage en nøjagtig beregning:

1150 / ( 360 (dage pr. år) * 7 ) = 0,4563...

Rest-produktet bliver da:

1 - ( 1150 / ( 360 (dage pr. år) * 7 ) ) = 0,543650794

Dette tal er FORBAVSENDE tæt på de føromtalte 0,551690906

Men hvordan kan vi "bevise" (udfra) skriften, at det er *rest-produktet*,
der indeholder informationerne om liv-2's moder-stjernesol (det kunne jo
ligeså godt være omvendt) ?

Vi læser nu kronologisk om de 70-åruger fra Dan.9:

vers 25 ( 7 + 62)

Tæller (Counter) = 69

vers 26:

"Men *efter* de 62 ...

Dvs. Counter nu gået ind i den *sidste* uge's FØRSTE halvdel, altså det
*store* tal ... :-)

vers 26:

"... skal en salvet ..."

Dvs. en *konge* ... aha ... altså liv modsat ikke-liv, apropos Jeg-ér modsat
Jeg-er-ikke, I-am contra I-am-not, 2.Mos. (Ex.) 3,14.

Liv-2 modsat liv-2-not.

Første halvdel af ugen er altså dér, hvor liv-2 angiver sin position,
hvilket vil sige, at tallet er på henved 0,54 solmasser.

Afvigelsen er på blot ca. 1,45% (småting).

Dette *bestyrker* hypotesen ... :-)

-

Hvorfor skriver liv-2 i dunkle vendinger, kunne man så spørge ?

Svaret er måske givet af dem i Højsangen:

Jeg BESVÆRGER jer, Jerusalems
døtre:
Væk ikke kærligheden førend, at
den ønsker det selv.
(Højs. 3,5)

De mødte os, som når vi møder et barn i sin vugge, apropos en LILLE-søster
(Højs.8,8).

En dag vil denne LILLE-søster, som endnu ej har bryster, blive kønsmoden og
få bejlere ... :-)

Jeg er en mur, siger *bruden*. Mine bryster tårne (Højs.8,10a).

Og læg nu mærke til fortsættelsen, menneskehed:

Da blev jeg i *hans øjne* som en,
der finder fred.

You have a Big-sister, Mankind. Grow up; be strong!

SETI: Win (vind) 3000 Danish Kr. (around 500 US $), jump ...
3438 news:UeDsd.74075$Vf.35...@news000.worldonline.dk
(use perhaps http://www.google.dk/grphp )

File-number: 3487

"Jesus-loves-you" skrev

[ ... Tallet 144 afstedkommer Daniels bog.12,11 undersøgelse ... ]

> [...]

> Tidspunktet for dette omdrejning kender jeg desværre ikke.
>
> Vi bliver med andre ord nød til at spørge nyhedsgruppen i dk.videnskab ...

Jeg har foretaget en midlertidig beregning (i mangel af bedre) og derved
fremkom der - for mig at se - interessant "News":

Date: 21. december 2004 CET 01:20
Subject: Re: Hvornår havde jordkloden en omdrejning på henved 23 t 47 m ?
Newsgroup: dk.videnskab
3488 news:E%Jxd.76589$Vf.36...@news000.worldonline.dk

> [...]
> øget gennem årene.
>
> ( (23t47m - 4) * 4,5 millarder år / (24t - 4t) ) - 4,5 milliarder år
>
> = -0,04875 milliarder år
>
> ... altså for henved noget i retning af ca. 49 millioner år siden.
>

> Såfremt der skal tages højde for månens med tiden mindre påvirkning, da
> bliver tallet noget større.
>
> I den forbindelse kunne det være fristende at nævne en kosmisk katastrofe
> (et meteornedslag) som indtraf her på jorden for henved 65 millioner år
> siden, og som formentlig var en medvirkende årsag til dinosaurernes

Jeg har muligvis taget fejl mht. min antagelse:

> Tallet 1290 angiver:
>
> Liv-2 opståen (?)
> eller ...
> Liv-2 afrejse-tidspunkt (?)
> eller ...
> Liv-2 ankomst-tidspunkt til vort solsystem (?)

Der er for så vidt mere logik i, at tallet på henved 49-millioner-år skal
knyttes til *vort* sol-system, idet udgangsmaterialet jo var et tal næsten
lig 1 solmasse.
Det vil også give nogen logik først at tale om en type kosmisk katastrofe
(supernova-eksplosioner, dersom den aktuelle solmasse overstiger 1,44), for
derefter at komme ind på en anden type kosmisk katastrofe (meteor-nedslag).

Daniels bog kap. 12 starter for øvrigt med at omtale en trængselstid af
hidtil UFATTELIG størrelse, dvs, *mere* alvorlig end begivenheden for henved
65 millioner år siden.
Måske antydes der i Daniel-teksten forskellige typer eksistenstruende
katastrofer, som menneskeheden - ligesom Liv-2 for øvrigt - bør/skal holde
øje med ... you know, *Family*-business ...:-)

Liv-2 responce 1 (?) kunne endvidere også antyde dette, se ...
3481 news:wMmxd.76414$Vf.36...@news000.worldonline.dk

Dermed IKKE sagt, at den oprindelige antagelse vedr. Liv-2 på forhånd kan
udelukkes ... :-)

SETI: Win (vind) 3000 Danish Kr. (around 500 US $), jump ...
3438 news:UeDsd.74075$Vf.35...@news000.worldonline.dk
(use perhaps http://www.google.dk/grphp )

File-number: 3489

Vidal

Jesus-loves-you wrote:

> Daniels bog kap. 12 starter for øvrigt med at omtale en trængselstid af
> hidtil UFATTELIG størrelse, dvs, *mere* alvorlig end begivenheden for henved
> 65 millioner år siden.

Hvordan afgør du, hvilken trængseltid, der er den mest
alvorlige?

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Andreas Falck

I news:41c89b99$0$294$edfa...@dread12.news.tele.dk skrev
Vidal følgende:

[ ... ]

> Hvordan afgør du, hvilken trængseltid, der er den mest
> alvorlige?

Ved at læse hvad der står i f.eks. Dan 12 og Matt. 24

http://maranatha.dk/ + http://skabelsen.info/
http://ravsted.dk/ - *Byen hvor der virkelig sker noget*
http://ravsted.net/ - *Lokalhistoriske sider*

"Vidal" skrev

> Hvordan afgør du, hvilken trængseltid, der er den mest
> alvorlige?

Hej Villy,

Som jeg tidligere skrev i en noget tilsvarende situation vedr. tallet 40,
se ...

3478 news:LYcxd.76327$Vf.36...@news000.worldonline.dk

> Men mht. "Liv-2 hypotesen" har denne sit fundament i naturvidenskaben. En
> under-kategori her er efterforskningen vedrørende, om Liv-2 har efterladt
> sig et budskab gennem Bibelens Skrifter, uanset hvad man i øvrigt mener om
> denne ... :-)

... så er det min umiddelbare *frie* hypotese, at der indirekte i teksten
tilkendegives, at der fra Liv-2's moder-stjernesol til stadighed udsendes
radio-impulser mhp. interstellar kommunikation, altså aktiv opsøgning af liv
i Universet ... :-)

Sammenhængen er det konkrete *faktum*, at ...

Date: 21. december 2004 CET 03:00
Subject: Etableringen af Interstellar kommunikation
Newsgroup: dk.videnskab
3490 news:6uLxd.76599$Vf.36...@news000.worldonline.dk

> Det forventes at en observatør til stadighed holder øje med genstande
> såsom meteoritter for derved - i tide - at kunne træffe sine
> modforholdsregler, dersom sådanne genstande er på kollisionskurs.
> Med andre ord er en hypotetisk modtager i forvejen *tvunget* til at
> overvåge himmelrummet, ...

"Koden" var jo (i hypotesen):

3474 news:V4Jwd.76125$Vf.36...@news000.worldonline.dk

> [...]
> anledning til følgende hypotese:
>
> Tallet fra Dan. 12,12 angiver Liv-2's-moderstjernes-solmasse ... :-)

Hvilket kunne betyde:

... der er sikkert mange andre forslag ... :-)

Dan.12,7:
En kosmisk konstant
(på grænsen til supernova-eksplosioner, som kan indebære en katastrofe)

Dan. 12,11
Vort solsystem (inklusiv jorden)
(måske med antydning af en begivenhed for henved 49 millioner år siden, en
kosmisk "lokal" katastrofe, et asteroidenedslag)

Et spørgsmål står ubesvaret mellem linierne:

Hvad vil du gøre ved det ?

Svaret hertil er:

Denne typer katastrofer kan undgås, dersom man - i tide - *overvåger*
nær-orienten og træffer sine modforholdsregler. Men IKKE-synlige (små)
genstande vil forblive skjulte. Disse kan dog muligvis opdages vha. fx.
radar.

Og det er så her, hypotesen kommer ind i billedet ... :-)

Radar er blot elektromagnetiske bølger med en bestemt frekvens. Intet
mystisk i dette. Men den måde de bliver udsendt på bevirker, at
energi-strålen *ikke* spredes ret meget (akkurat som en parabol), hvorved
de - teoretisk set - vil kunne blive modtaget mange lysår borte. Et
TV-signal udsendt fra en sendemast her på jorden derimod vil spredes og
drukne i baggrundsstøj på de store afstande.

Faktisk er der et projekt (vist nok Fønic kaldes det) i USA, der netop leder
efter sådanne elektromagnetiske bølger, idet man *forventer*, at en
udenjordisk civilisation på et tidspunkt i deres udvikling vil benytte disse
i deres komet/asteroide-"forsvars"-system.

Dersom man indirekte antyder katastrofen for henved 65 millioner år siden,
da antyder man måske *samtidig* også emnet: radio-kommunikation.

Dette er i fuld overensstemmelse med undersøgelsen af tallet 666, se fx. ...

Name: Kall, Mogens
Date: 16. november 2003 CET 02:46 (DK vinter-tid 2004)
Subject: Re: 666
0736 news:JFAtb.34405$jf4.1...@news000.worldonline.dk
(benyt http://www.google.dk/grphp idet indlægget er forældet)

Dan. 12,12:
Antageligvis Liv's moder stjernesol
(memory on: "radar")

-

Mht. den nøjagtige beregning af ...

Hvornår havde jordkloden en omdrejning på henved 23 t 47 m ?

... er der desværre endnu ikke kommet data ind fra dk.videnskab

Det kunne ellers være interessant at få afklarer om tallet ligger meget tæt
op af de 65 millioner år ... :-)

-

Det interne religiøse aspekt kommer Andreas fint ind på, se ...

Date: 21. december 2004 CET 23:10

Teksten indeholder informationen *folkeslag*, hvilket altså sagtens kan være
en mindre katastrofe end den for de henved 65 millioner år siden.

Den kunne - for øvrigt - være menneskeskabt (se Åb.11,18b). Fx. en Atomkrig.

Hør ... det minder mig for resten IGEN om Interstellar kommunikation, se ...

Date: 21. december 2004 CET 03:00
Newsgroup: dk.videnskab
3490 news:6uLxd.76599$Vf.36...@news000.worldonline.dk

Hypotesen kan altså bruges i *begge* sammenhæng ... :-)

SETI: Win (vind) 3500 Danish Kr. (around 600 US $), jump ...
3493 news:UIMxd.76610$Vf.36...@news000.worldonline.dk

File-number: 3505

> [...]

> Hvorfor angiver man (ifølge hypotesen) meget præcise tal men venter med at
> give indgangsnøglen (tallene 144.000 og 144) i henved 634 år ?

Tallet 1,44 samt 5,8 blev dog fundet i Daniels Bog, se indlæg ...
3486 news:U9oxd.76434$Vf.36...@news000.worldonline.dk

Tallet 0,55... blev ligeledes fundet i Daniels Bog, se indlæg ...
3487 news:2Xoxd.76441$Vf.36...@news000.worldonline.dk

Tallet 144.000 kan omtrent findes:

7 *12^4 = 145.152

7 og 12-tallet kender vi kristne allerede ret godt ... :-)

4-tallet gives i forlængelse af Dan.7,20.8 ...
(dér hvor tallet 8 1/3 blev fundet)

... idet forrige vers omtaler det *fjerde* dyr. Dvs. at 4-tallet står i
Dan.7,7

Procent-afvigelsen er på 0,8 %

-

Lad os se på formlen igen.

Input var:

3470 news:AhGwd.76096$Vf.36...@news000.worldonline.dk

> 1.
> 144.000 / 100^0 = 144.000
>
> 2.
> 144.000 / 100^1 = 1.440
>
> 3.
> 144.000 / 100^2 = 14,4
>
> 3½.
> 144.000 / 100^2½ = 1,44 ... Wow !!!

144.000 / 100^( ( X / 360 ) - 1) = solmassen

Hmm ... vi mangler at finde tallet 100.

Undervejs i beregningen at 1,44 fremkom et såkaldt "skjult" tal ...

> 1,44 * 8 1/3 = 12

... og dette tal skal vi benytte igen:

8 1/3 * 12 = 100

Procent-afvigelsen er på 0,0 %

Konklusion:

*Hele* formlen står altså allerede indirekte (skjult) i Daniels Bog.

Vi har med andre ord fået ENDNU et indicium ... :-)

SETI: Win (vind) 3500 Danish Kr. (around 600 US $), jump ...
3493 news:UIMxd.76610$Vf.36...@news000.worldonline.dk

File-number: 3508

> [...]

> anledning til følgende hypotese:
>
> Tallet fra Dan. 12,12 angiver Liv-2's-moderstjernes-solmasse ... :-)

Dette gav anledning til et spørgsmål på nyhedsgruppen dk.videnskab, se ...

Date: 17. december 2004 CET 23:57
Subject: Hvad er levetiden for en rød dværg på ca. 0,55 gange vor solmasse ?
3476 news:ewJwd.76133$Vf.36...@news000.worldonline.dk

Med andre ord identificerede jeg tallet med en stjernesol kaldet en såkaldt
rød dværg.

Men ved nærmere eftertanke behøver tallet 0,55... ikke direkte at hentyde
til en moderstjerne, idet astronom Sven Nielsen bl.a. skriver følgende
interessante oplysning:

Date: 18. december 2004 CET 13:27
Subject: Re: Hvad er den præcise værdi for Chandrasekhars grænsemasse ?
Newsgroup: dk.videnskab

> ... Hvide dværge har alle
> masser på omkring 0,6 solmasse, dvs. lidt under halvdelen af
> Chandrasekhar-masen. Noget lignende gælder for neutronstjerner.

Tallet 0,55... (ifølge hypotesen) kunne således ligeså godt hentyde til en
hvid dværg.

Videnskablig set består hvidt lys af samtlige farver i det synlige område af
de elektromagnetiske bølger.

I den forbindelse har jeg tænkt på, at vor kildemateriale (Bibelen) angiver,
at Jesu Genkomst (inklusiv Liv-2's ankomst ifølge hypotesen) beskreves
symbolsk med en rytter på en *hvid* hest (Åb.19,11). Rytterens øjne som
flammende *ild* (Åb.19,12, dvs. hele farvespektret ifølge hypotesen). De
himmelske hærskarer (symbolet på Liv-2) på *hvide* heste (Åb.19,14) samt at
de havde *hvide* linnedklæder (Åb.19,14).

Undtagelsen er, at Rytteren (symbolet på Jesus) har en kappe, dyppet i blod
(Åb.19,13, dvs. rød ifølge hypotesen).

Hvide dværge er ...

(Lademanns astronomi-leksikon, 1976)

=== cita start ===

En stjerne, hvis diameter kun er ca. 1% af Solens, og hvis lysstyrke er
10.000 gange mindre. Skønt disse stjerner kaldes hvide dværge, kan de
faktisk have en hvilken som helst farve, afhængigt af deres
overfladetemperatur; men de varmere hvide stjerner med overfladetemperaturer
omkring 10.000°C var de første, der blev observeret. Bedst kendt er
Siriusledsageren (Sirius B).

De repræsenterer det sidste trin i stjernernes udvikling - døende
stjerner. der vil være milliarder af år om at køle ned til sorte kugler.
Deres lys stammer fra en tynd brintatmosfære, der skinner som følge af den
varme, der kommer ud fra det indre, og i modsætning til andre stjerner har
de ingen atomar energikilde. Der har derfor ikke været noget, der kunne
hindre, at de faldt sammen til planetstørrelse. Deres stof befinder sig i,
hvad man kalder en degenereret tilstand, hvor atomerne er blevet berøvet
deres elektroner, og elektronerne er presset tæt sammen mellem atomkernerne.
Hvide dværge er degenereret i deres centrale områder, og de degenererer mere
og mere, efterhånden som de køler ned. Deres tæthed er derfor meget høj,
omkring 1 million gange vandets.

Tyngdekraften på overfladen af en hvid dværg er 10.000 gange større end
Jordens som følge af den hvide dværgs ringe størrelse og forholdsvis store
masse. Selv lyset taber energi og bliver genstand for rødforskydning, når
det forlader disse stjerner. Der er en øvre massegrænse,
Chandrasekhar-massen, omkring 1,5 gange Solens, over hvilken en hvid dværg
ikke kan eksistere. Man ved ikke præcist, hvordan de tungere stjerner
mister tilstrækkelig meget masse til at kunne blive hvide dværge.

=== citat slut ====

Tallet 10.000 nævnes hele 3 gange:

1:
Lysstyrken 10.000 gange mindre end Solen

2:
Overfladetemperaturen på omkring 10.000°C
(NB! Denne måleenhed var dog ej opfundet dengang)

3.
Tyngdekraften 10.000 gange større end Jordens

Tallet 10.000 genkender vi. Det blev brugt, da tallet 144.000 skulle
afkodes:

3470 news:AhGwd.76096$Vf.36...@news000.worldonline.dk

> 1.
> 144.000 / 100^0 = 144.000
>
> 2.
> 144.000 / 100^1 = 1.440
>
> 3.
> 144.000 / 100^2 = 14,4
>
> 3½.
> 144.000 / 100^2½ = 1,44 ... Wow !!!

Indgangs-"koden" lød jo "en, to og en halv" (Dan.7,25; 12,7 Åb.12,14).

en:
100^0 = 1

to (+ en):
100^2 = 10.000

og en halv (+ to + en):
Chandrasekhar-massen (ifølge hypotesen)

Hmm ... en-til-titusind står der omtrent i mellem-beregningen.

-

Til understøttelse af denne antagelse nævnes det vedr. tallet 144.000, at de
(Guds beseglede tjenere fra Israels 12 stammer) har tvættet deres klæder og
gjort dem *hvide* i Lammets blod (Åb.7,14).

Farven *hvid* nævnes altså direkte i tilknytning beregningstallet, hvorimod
farven *rød* IKKE nævnes direkte.

Konklusion:

Noget kunne altså godt tyde på, at der med det beregnede tal på ca. 0,55...
hentydes til en hvid dværg ... :-)

SETI: Win (vind) 3500 Danish Kr. (around 600 US $), jump ...
3493 news:UIMxd.76610$Vf.36...@news000.worldonline.dk

File-number: 3515