Hvad kan vi give Ghttps://groups.google.com/g/dk.livssyn.kristendom/c/o6gBZKoyAkEud

Vidal

Jan 28, 2024, 4:43:00 AMJan 28
Paulus skriver flere steder i sine breve, at mennesket ikke kan give Gud noget. En af de steder, hvor han gør det mest klart, er i Rom 3:27, hvor han siger: "For hvad kan mennesket give Gud, som det ikke allerede har?"

Denne passage er en del af en længere diskussion om retfærdighed. Paulus hævder, at vi bliver retfærdige ved tro på Jesus Kristus, og ikke ved at følge loven. Han siger, at loven er umulig at opfylde, og at vi derfor alle er syndere.

I lyset af denne forståelse af retfærdighed, er det klart, at mennesket ikke kan give Gud noget. Vi er alle syndere, og vi har intet at tilbyde Gud. Alt, hvad vi har, er givet til os af Gud.

Paulus siger også noget lignende i 1 Korinther 4:7, hvor han siger: "Hvad har I, som I ikke har modtaget? Og hvis I har modtaget det, hvorfor roser I jer som om I ikke havde modtaget det?"

Denne passage er en del af en diskussion om kristen ydmyghed. Paulus hævder, at vi skal være ydmyge over for Gud, fordi vi alle er skabt af ham og afhænger af ham.

I lyset af denne forståelse af ydmyghed, er det igen klart, at mennesket ikke kan give Gud noget. Alt, hvad vi har, er givet til os af Gud.

Paulus' lære om, at mennesket ikke kan give Gud noget, er vigtig for vores forståelse af den kristne tro. Den understreger, at Gud er den almægtige skaber, og at vi er hans skabninger. Vi er afhængige af ham for alt, hvad vi har.

Vidal

Jan 28, 2024, 4:59:15 AMJan 28
> Paulus' lære om, at mennesket ikke kan give Gud noget, er vigtig for vores forståelse af den kristne tro. Den understreger, at Gud er den almægtige skaber, og at tanken vi er hans skabninger. Vi er afhængige af ham for alt, hvad vi har.

Overskriften blev lidt lidt mislykket, men tanken er vi mennesker kan ikke give Gud
noget, fordi vi/alt i forvejen er Guds.

jenserik

Feb 3, 2024, 4:07:59 PMFeb 3
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Og deraf konkluderes at vi heller ikke kan give hinanden noget fordu det
eneste vi skal modtage er det der kommer fra gud.

Men så var det "Julemanden" kom på tværs! Hvert år glæder vi os over at
få noget fra hinanden!
På den måde bryder vi med Paulus!

jenserik

Bjarne

Feb 4, 2024, 9:09:40 AMFeb 4
Har du fået lus eller andet utøj?
Bjarne.

Vidal

Feb 4, 2024, 11:24:04 AMFeb 4
Nej, vi kan ikke Gud noget, men din næste kan du. Det er både Paulus' og Luthers'
pointe.

Du forstår hverken Gud, Julemanden eller kristendommen. :-(

jenserik

Feb 9, 2024, 12:17:42 AMFeb 9

jeg forstår at hverken gud eller hans håbefulde søn er andet end
tankemylder! Og gamle menneskepersoner.

Du forstår ikke at de guder mennesker tilbeder er opstået i deres
fantasi. den Gud der har skabt natomet og Universet er aldeles ukendt
for os.

jenserok