Katolikkernes "ukrænkelige" liv...

Ib Baagře

Mar 11, 2009, 7:19:48 PM3/11/09
Ifølge et interview i DR2 Deadline bifalder og forsvarer
Guds lokale stedfortræder, den danske katolske biskop,
følgende beslutning fra sin brasilianske kollega:

- At moderen til pigen på 9 år, der var blevet gravid med
tvillinger efter at være voldtaget af sin stedfar (og dermed
har slået rekorden fra Als med 4 år!) - smides ud af kirken,
fordi pigen har fået en abort. Også lægen, der udførte
aborten for at redde pigens liv, er blevet smidt ud.

Hvordan faen kan nutidige danskere være medlem af et
sådant forbryderisk foretagende, der direkte går imod
alt, hvad Jesus står for?

Vorherrebevars! -- Ib

Andreas Falck

Mar 11, 2009, 7:26:28 PM3/11/09
Ib Baagøe skrev i

[ ... ]

> Hvordan faen kan nutidige danskere være medlem af et
> sådant forbryderisk foretagende, der direkte går imod
> alt, hvad Jesus står for?

Du er ikke alene om at undres over det!

--
Med venlig hilsen Andreas Falck
http://bibeltro.dk/ + *DebatForum*

Jesus-loves-you

Mar 12, 2009, 4:04:57 AM3/12/09
"Ib Baagøe" skrev

Øh ...

Skønt jeg - ligesom Andreas Falck - heller ej er katolik, betragter jeg dog
katolikkerne som mine brødre i troen på Jesus Kristus ... :-)

Derfor har jeg (og andre) også ved *tidligere* lejlighed gået i rette med
dem, når jeg synes, at der var noget alvorlig galt.

Det har der desværre været bl.a. vedr. abort ... :-(

Input memory from:

Sent: Sunday, January 25, 2009, CET 13:42, GMT 12:42
Subject: Vatikanet i abort-kritik mod Obama -
Was: Paven fortsat imod prævention ...
Abort
8336 <news:glhmn4$1lo$1...@newsbin.cybercity.dk>
<http://groups.google.com/group/dk.livssyn.kristendom/msg/5117a914a2dc8f5d>

[ ... ]
> [ ... ]
> [ ... ]
[ ... ]
> TV2 TTV s119 Søn 25 Jan (2009, CET) 13.35.41
>
> Vatikanet: Obama er arrogant
>
> ... Vatikanet mener, at
> seksuel afholdenhed er den eneste måde
> at undgå uønsket graviditet.
[ ... ]
> Du må godt være imod abort, men er( det ikke "lidt" hyklerisk)...
[ ... ]
> [...]
>

> Og kom ikke og fyr det bavl af, at vi mennesker kan være seksuelt
> afholdende, apropos 1.Kor. 7,5b.
>
> Bevares!
>
> Det kan godt være, at nogle af Jer præster kan være afholdende, men det er
> jo IKKE ensbetydende med, at alle mennesker her på Jorden kan være det,
> vel ?
>
> Ihukom - for dælens, åndeboller (havde jeg nær sagt) - de dersens
> seksuelle overgreb pædofile katolske præster har begået. De ku' da i hvert
> fald *ikke* være afholdende, vel ?
>
> Det er utopia-tænkning!
>
> Mennesket ér en seksuel skabning, apropos ...
[ ... ]
> [...]
>
> Men ved at vi indfører forebyggende prævention, da kan vi faktisk sørge
> for, at mand og kone kan nyde og pleje sex i deres ægteskab (og takke Gud
> for denne *gave*, som sex jo ér, apropos Kol. 2,21-23 Ordsp. 5,19
> Højsangen 5,1b), og dermed undgå at blive fristet over evne mht. utroskab,
> SAMTIDIG med at abort effektivt modarbejdes, idet uønskede undfangelser
> (så godt som) slet ikke længere finder sted!
>
> Comprenez ?
>
> (Eller er I kugleskøre-i-bolden, havde jeg nær sagt, fuldstændig uden
> jordforbindelse, apropos de religiøse galninge fra Taliban, al-Qaeda og

Men meget tyder på, at de IKKE vil lytte efter, hvad vi siger (til dem).

De er så forhippede på, at ... (konsekvens heraf bliver overbefolkning med
dertil hørende kamp/krig om ressourcer osv.) ...

Og har man først valgt en så UANSVARLIG kurs, da kommer man også til at
høste, hvad man har sået.

Nej! Gud har aldrig nogensinde bedt os om at ofre os selv, som man åbenbart
synes denne 9-årige pige burde. Det er religiøs *galskab* !!!

FEJ FØRST FOR EGEN DØR, din *hykler*, apropos de væmmelige og modbydelige
overgreb på mindreårige børn begået af de pædofine "præster" (havde jeg nær
sagt, men sådan må jeg ikke tale til en medkristen).

Jeg takker min Gud og Skaber for, at Han IKKE har sat en mellemmand (fx. en
Pave) mellem mig og Gud, apropos Jesu Ord fra Matt. 23,8-10 (Jer. 31,34) ...
:-)

Med venlig hilsen,
Last OUTPUT: 8559 <news:49b8c20b$0$90265$1472...@news.sunsite.dk>
Info <http://groups.google.com/group/dk.test/msg/0c2acbb0aa88edf8>
( http://groups.google.dk/group/no.kultur.folklore.ufo/ ). File-number: 8560

P.N

Mar 12, 2009, 5:49:12 AM3/12/09

"Andreas Falck" <dew...@tiscali.dk> skrev i en meddelelse

> Ib Baagøe skrev i
> [ ... ]
>
> Du er ikke alene om at undres over det!

Ja det er en skam at vi ikke længere har Jakob Munck til at docere sandheden
om det pavelige forbud imod Prævention og abort.

Andreas Falck

Mar 12, 2009, 7:17:22 AM3/12/09
Jesus-loves-you skrev i

[ ... ]

> Skønt jeg - ligesom Andreas Falck - heller ej er katolik, betragter
> jeg dog katolikkerne som mine brødre i troen på Jesus Kristus ... :-)

Hvordan kan du betragte afgudsdyrkere som brødre i troen??

Firstname Lastname

Mar 12, 2009, 7:26:40 AM3/12/09
Det er absurd lovoverholdelse - som i væsentlig grad minder om den
farisæisme som Jesus gjorde op med.

Per Rønne

Mar 12, 2009, 7:51:18 AM3/12/09
Ib Baagøe <ib-baagoeSNABELprivat.dk> wrote:

> [...]
> fordi pigen har fået en abort. Også lægen, der udførte
> aborten for at redde pigens liv, er blevet smidt ud.

Du glemmer at pigen, hvis graviditeten ikke var blevet afbrudt, havde
risikeret at dø under graviditeten - der i øvrigt var med tvillinger.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Vidal

Mar 12, 2009, 8:29:26 AM3/12/09
Per Rønne skrev:

> Du glemmer at pigen, hvis graviditeten ikke var blevet afbrudt, havde
> risikeret at dø under graviditeten - der i øvrigt var med tvillinger.

Det var dobbelmord, gad vide om de så bliver dobbelt
smidt ud.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Per Rønne

Mar 12, 2009, 9:21:32 AM3/12/09
Vidal <vi...@webspeed.dk> wrote:

Sandsynligvis havde heller ikke tvillingerne overlevet graviditeten; den
9-årige pige var ganske simpelt alt for lille til at det havde kunnet
lade sig gøre.

Måske med kejsersnit og efterfølgende månedlange ophold i kuvøser havde
de kunnet klare det, med alvorlige hjerneskader. Og hele tiden med
risikoen for at den 9-årige var død.

Jesus-loves-you

Mar 12, 2009, 9:40:08 AM3/12/09
"Andreas Falck" skrev

[ ... file 8560 ... ]

> Hvordan kan du betragte afgudsdyrkere som brødre i troen??

Interrupt RETURN from ... (internal business) ...

Sent: Thursday, March 12, 2009, CET 14:04, GMT 11:04
Subject: Farlige fanatikere (Faderhuset og Evangelist). Hvori består
blindgyden ?
8561 <news:49b9087c$0$90274$1472...@news.sunsite.dk>
<http://groups.google.dk/group/dk.livssyn.kristendom/msg/64b91b0a8c38a7e4>

> Jesus-Break:
> (2009-03-12, Thursday, day no 71, CET 13:28, GMT 12:28)
> - "Kom med mig."
>
> CET 13:28
> - "Allesammen."
>
> CET 13:28
> - "Og jeg vil gi' jer ro."
>
> CET 13:29
> - "I jeres sind."
>
> CET 13:29
> - "Og sjæle."

Min opgave består ikke i at sprede, men samle, dér hvor min Herre, Mester og
Frelser sender mig ud ... :-)

Og da det jo IKKE er mig, som er godsets *ejermand* (jeg er jo blot en
forvalter), da bør jeg IKKE følge mine egne "kloge" tanker (som jo let kan
være skjulte "ismaeller"; altså *døde* gerninger), vel ?

Så når min Herre siger:

"Gå ud på Min mark og arbejd i dag."
(apropos Matt. 24,45)

Bør jeg da så ikke gøre dette ?

Eller ...

Er jeg klogere end Gud, med ret til at dømme såkaldte "afgudsdyrkere" ?

Og skulle det vitterlig være tilfældet, at disse mennesker er afgudsdyrkere,
mon ikke også Jesus elsker dem så højt, at Han ofrede sig for dem, netop for
at også de kan være med til den store fest i Himlen ?

Jo! Min Frelser er stor nok til at være alle menneskers frelser ... :-)

De er - for øvrigt - i sandhed mine brødre (i troen), for de kender min
Herre, og de følger Ham, men nogengange har deres ledere det desværre bare
med at forvilde sig bort fra vejen og ind i en blindgyde. Og så må Ordet
kalde dem tilbage på Livets-vej, og hertil benytter Det ind-i-mellem tåber
såsom jeg. Håber du forstår ... :-)

Med venlig hilsen,

Last OUTPUT: 8561 <news:49b9087c$0$90274$1472...@news.sunsite.dk>
Info <http://groups.google.com/group/dk.test/msg/0c2acbb0aa88edf8>
( http://groups.google.dk/group/no.kultur.folklore.ufo/ ). File-number: 8562

Henrik V Blunck

Mar 12, 2009, 9:48:51 AM3/12/09
Den 12.03.2009 kl. 12:26 skrev Firstname Lastname <None>:
> Det er absurd lovoverholdelse - som i væsentlig grad minder om den
> farisæisme som Jesus gjorde op med.

Nu skal det altså være prisværdigt at være lovBRYDER hvis lovoverholdelse
måtte være absurd?

Guldmedaljer til mordere, voldtægtsforbrydere, skydegale fjolser og andre
personager som - om nogen - kunne være et indicie på, at vi måske
alligevel nedstammer fra aberne hvis dén slags måtte blive "normalt"....

Men nu kan du og dine artsfæller da hakke lidt på farisæerne igen.

Tid til at fodre ænder i stedet... ;-)

--
Med venlig hilsen
Henrik Blunck - Dianalund - http://xr.com/henrik

Andreas Falck

Mar 12, 2009, 10:07:18 AM3/12/09
Jesus-loves-you skrev i

[ ... ]

> Min opgave består ikke i at sprede, men samle, dér hvor min Herre,
> Mester og Frelser sender mig ud ... :-)

Ja, men det er da ikke det samme som at have fælles tro med afgudsdyrkere,
for det må det jo være når de er dine brødre i troen.

Firstname Lastname

Mar 12, 2009, 2:58:41 PM3/12/09
Hold da op - jeg ved ikke om jeg skal tage dine udgydelser for pålydende
eller ironisk.
Lovoverholdelse udi det absurde - er absurd.

Hvis man følger den argumentation som den katolske biskop lægger for dagen,
så er der jo tale om stringent lovoverholdelse - og resultatet er netop
absurd - at man skal ofre en niårig, uskyldig piges liv for at overholde en
tolkning af et 2000 årt gammelt påbud med angivelig guddommelig
inspiration - det er absurd.

Vidal

Mar 12, 2009, 5:42:51 PM3/12/09
Firstname Lastname skrev:

Det ville være fint, hvis du citerer (noget af)
det, du svarer på, evt også, hvem du svare.

Det er almindelig praksis på news.

Andreas Falck

Mar 12, 2009, 5:59:46 PM3/12/09
Firstname Lastname skrev i

Hvilket påbud? Dine selvopfundne?

Harald Mossige

Mar 12, 2009, 6:26:02 PM3/12/09
Vidal skreiv:

?

Per Rønne

Mar 13, 2009, 2:07:06 AM3/13/09
Firstname Lastname <None> wrote:

Jeg tror at det ville være svært at finde 2000 år gamle tekster med et
forbud mod provokeret abort.

Antikken har næppe kendt til provokerede aborter, og overskydende børn
blev anbragt i en krukke, og ført ud på lossepladsen. Her kunne andre
mennesker tage dem, og opdrage dem som deres egne [jvf Ødipus] - hvis
ikke rotterne kom først, og åd dem.

Vidal

Mar 13, 2009, 3:58:55 AM3/13/09
Harald Mossige skrev:

Der er mange mysterier her i livet Harald.

Firstname Lastname

Mar 13, 2009, 4:44:24 AM3/13/09

"Vidal" <vi...@webspeed.dk> skrev i en meddelelse

Jo jo - men nu svarede jeg herr Blunck, hvilket fremgår af "træet", så det
var ret indlysende...

Firstname Lastname

Mar 13, 2009, 4:48:58 AM3/13/09
Må det være tilladt at opfordre til at læse, hvad nman svarer på?

"Mine påbud? Mine selvopfundne?"

Nej - såmænd bare det af de ti bud, der forbyder mord - og ale de
afskygninger det findes i rundt i teksterne.

Som jeg skrev - en tolkning af et 2000 år gammelt påbud!

Hvad med at læse indenad inde du farer ud med dine insinuationer?!

Firstname Lastname

Mar 13, 2009, 4:59:36 AM3/13/09
> Jeg tror at det ville være svært at finde 2000 år gamle tekster med et
> forbud mod provokeret abort.'

Nej - men et 2000 år gammelt så godt og vel endda - forbud mod at dræbe
andre - og det er en tolkning af dette, den katolske kirke står for i
spørgsmålet om abort.
Man myrder ikke bare lidt - enten myrder man - eller også myrder man ikke.
Og konsekvensen af dette absurde valg er altså at pigen dør - eller at mor
og læge ekskommunikeres.
Og lovoverholdelsen udi det absurde ville være pigens død.

Harald Mossige

Mar 13, 2009, 5:30:09 AM3/13/09
Per Rønne skreiv:

> [...]
> blev anbragt i en krukke, og ført ud på lossepladsen. Her kunne andre
> mennesker tage dem, og opdrage dem som deres egne [jvf Ødipus] - hvis

I de fleste gamle kulturer har der vert "medisin" som fremkallet abort.
Det var "de kloke konenes" arbeid. I Norge har vi to typer einer, den
ene er i floraen bare nevnt "giftig". Det var en agronom som fortalte
meg det på en fjelltur. Han viste meg forskjellen på plantene.

Jesus-loves-you

Mar 13, 2009, 6:21:22 AM3/13/09
"Andreas Falck" skrev

[ ... file 8562 ... ]

> Ja, men det er da ikke det samme som at have fælles tro med afgudsdyrkere,
> for det må det jo være når de er dine brødre i troen.

De (altså katolikkerne) tror på den *samme* Gud, som jeg; at Jesus var hos
Gud, og var selve Gud (John 1,1 og Fil. 2,6), men at Han gav afkald på al
dette (Fil 2,7a) og tog tjenerskikkelse på og blev et menneske (Fil 2,7b) og
gav sit liv (John 15,13 og Fil 2,8) som et stedfortrædende offer på vores
vegne (John 1,29 + 1.Mos. 22,13), så vi ikke længere står i straffegæld
overfor Gud (Kol. 2,14), den Almægtige°, pga. vores oprør imod Ham i kraft
af vor synd (Rom. 3,10.23)

Det er som hovedregel her ved Golgathas kors at *vranglæren* kommer frem
(apropos 1.John 4,1-), fordi djævelen netop IKKE ønsker at mennesket skal
opnå forsoning med sin Skaber. Djævelen under os ikke Jesu dyrebare *fred*
(John 14,27), fordi han er en løgner og navnlig også en morder (John 8,44).

Det gælder både ... (memory on from) ...

> ... Dialogcentret
> har for eksempel oplevet totalitære træk ved Faderhuset, Evangelist,
> jehovas Vidner, Church of Scientology og Natha Yogacenter.

... de sekteriske kættere 'Jehovas Vidner', men også andre religioner såsom
fx. ... (memory on from) ...

8558 <news:49b8b7cc$0$90269$1472...@news.sunsite.dk>
<http://groups.google.com/group/dk.livssyn/msg/17daad9c94850228>

> Islam:
> ... bogholderi-religion ...
> afbetaling af *gæld*, apropos den gældsbundne tjener,
> Matt.18,21-35
>

> Altså dét, at man evig og altid befinder sig i en art gæld, hvor man i
> grunden ikke ved, om man er købt eller solgt. Og skønt man måske ønsker at
> flygte, så kan man ikke slippe ud af lovtrældommen.

Islam har INTET...

And then I heard a voice from Heaven said:
(2009-03-13, Friday, day no 72, CET 10:37, GMT 09:37)
- "Absolut."

CET 10:38
- "Intet."

... at tilbyde os kristne, udover lovtrældom !

(På tilsvarende vis mht. sekten 'Jehovas Vidner'. For slet ikke at tale om
Scientology, med al deres ækle tvang osv.)

Evangeliet (de Gode Nyheder om Guds *Nåde* og *Barmhjertighed*) ér
en dårskab for disse vranglærere, netop fordi disse mennesker gerne selv vil
gennem præstationer frelse-sig-selv, og dermed har de jo gjort sig selv
til guden, fremfor Gud, ikke sandt ?

Og det er - dybest set - dét, der er problemet mht. afgudsdyrkelse; altså
dét at sætte noget ved siden af Gud, hvad enten det er en billedstatue,
eller sig selv eller sit begær (efter penge eller naboens kone osv.) !!!

Det er SHIRK, så det batter, ikke sandt ?

Katolikker, derimod, beder (ligesom jeg) til den *levende* Gud; Ham, som er
opstået fra de døde, Kristus Jesus (1.Kor. 15,14) ... :-)

De ærer også Jomfru Maria, og det er selvfølgelig heri, at du, Andreas,
finder det anstødeligt (ligesom Martin Luther gjorde), ikke sandt ?

Det har i hvert fald desværre været et stridsemne siden 1500'tallet.

Interrupt from ...

Subject: Fra djævelens blækhus ...
8542 <news:49b48606$0$90271$1472...@news.sunsite.dk>
<http://groups.google.com/group/dk.livssyn.kristendom/msg/723655bab9644707>

Og hvis man iagttager det fra djævelens hovedkvarter, så har det været en
dumdrende succes, fordi dette stridsemne har som en kile hamret en effektiv
splittelse ned over den kristne lejr (faktisk siden Oldkirkens dage), og
dermed gjort evangeliet "tandløst" (apropos 1. Kor. 4,20 set i lyset af John
17,20.23), oder was ?

I så fald melder et spørgsmål sig (for os kristne):

"I hvor lang tid har vi tænkt os at lade os *narre* af dette trick
?"

eller ...

"Hvornår *indser* vi, at vi slet-og-ret IKKE ejer Kirken°, men
blot er betroede medarbejdere, som hver især må indordne os under
ejermandens vilje (fremfor vor egen) ?"

og ...

"Kommer dette så også til at gælde 1.Kor. 12,21 m.fl. ?"

-

Coming up:
Transformation (George Ortiz forskning)
(linked in some connection to file 8566)

Med venlig hilsen,

Last OUTPUT: 8565 <news:49ba336b$0$90266$1472...@news.sunsite.dk>
Info <http://groups.google.com/group/dk.test/msg/0c2acbb0aa88edf8>
( http://groups.google.dk/group/no.kultur.folklore.ufo/ ). File-number: 8566

Firstname Lastname

Mar 13, 2009, 6:24:47 AM3/13/09
Så går vi rundt om en enebærbusk, enebærbusk......

Per Rønne

Mar 13, 2009, 8:23:43 AM3/13/09
Harald Mossige <har...@hkabel.net> wrote:

I antikken ventede man med aborten til umiddelbart efter fødslen.
Infanticid var datidens provokerede abort.

Det er først med kristendommen at infanticid blev et problem; også vore
»vikinge« forfædre satte nyfødte børn ud som føde til rovdyrene, når
børnene kom »ubelejligt«.

Harald Mossige

Mar 13, 2009, 8:38:11 AM3/13/09
Per Rønne skreiv:

Og så? Er du helt fremmed for at begge metoder kunne eksistere samtidig?

Per Rønne

Mar 13, 2009, 8:58:39 AM3/13/09
Harald Mossige <har...@hkabel.net> wrote:

> Per Rønne skreiv:

> Og så? Er du helt fremmed for at begge metoder kunne eksistere samtidig?

Hvad skulle formålet være ved provokeret abort, en metode der indtil
forrige århundrede var livsfarlig for den gravide, og som stadig er det
hvis udført af kvaksalvere, frem for socialt acceptabel infanticid?

Bortset, måske, for vestalinder, der forventedes at leve kyske.

SDE, vestalinder

Vestas præsteskab (lat. sacerdotes vestales), det eneste kvindelige
præsteskab i Rom, var under tilsyn af pontifex maximus. De blev i
12-15-års-alderen udvalgt blandt de fornemste familier og skulle
forblive jomfruer, indtil deres tjeneste ophørte, tidligst i
40-års-alderen og ofte først ved deres død. Vestalinden tiltaltes
"moder" og var omgærdet af stor respekt; straffen for brud på kyskheden
var ifølge traditionen levende begravelse eller nedstyrtning fra en
klippe.

Andreas Falck

Mar 13, 2009, 9:32:25 AM3/13/09
Jesus-loves-you skrev i

[ ... ]

> De (altså katolikkerne) tror på den *samme* Gud, som jeg;

Så du tror altså også på afguder ;-)

Det tror jeg ikke på at du gør, for katolikkerne tror ikke på den bibelske
Gud. Det viser deres afguderiske tilbedelse af afguder (afdøde mennesker),
og iøvrigt deres tro og lære, at de ikke gør.

Andreas Falck

Mar 13, 2009, 9:41:59 AM3/13/09
Firstname Lastname skrev i

Så det er altså slet ikke budet det er galt med?

Men alene dine og katolikkernes selvopfundne bud og regler.

Andreas Falck

Mar 13, 2009, 9:46:56 AM3/13/09
"Per Rønne" skrev i

Ja, man må da sige at de var meget medmenneskelige og omsorgsfulde de der
hedninge og afgudsdyrkere. Det var jo noget helt andet end de der barbariske
israelitter, der værnede om deres børn liv, og som jo netop havde et forbud
mod den slags blødsødenhed at begrave folk levende eller sætte spædbørn ud
til rovdyrene. LOL

Harald Mossige

Mar 13, 2009, 10:29:24 AM3/13/09
Per Rønne skreiv:

Har du noen gang tenkt deg nomaders situasjon? Noen tider på året er
barnefødsler den sikre død både for mor og barn. Verden er større en den
hvite manns overklasse.

Andreas Falck

Mar 13, 2009, 10:52:00 AM3/13/09
Harald Mossige skrev i

[ ... ]

> Har du noen gang tenkt deg nomaders situasjon? Noen tider på året er
> barnefødsler den sikre død både for mor og barn. Verden er større en
> den hvite manns overklasse.

Og så mener du at det er i roden at de sætter deres børn ud for at dø.

Men hvis israelitter og kristne ville have gjort det samme så ville du have
udskreget det som det rene barberi!

Firstname Lastname

Mar 13, 2009, 11:30:05 AM3/13/09
Andreas:
Hvad er det for et bud jeg har opfundet?

Et konkret sprørgsmål - gerne et konkret svar!

Harald Mossige

Mar 13, 2009, 11:41:17 AM3/13/09
Firstname Lastname skreiv:

> Andreas:
> Hvad er det for et bud jeg har opfundet?
>
> Et konkret sprørgsmål - gerne et konkret svar!

Tror du at bønner virker? Bortsatt fra brune bønner med kjøtt og flesk.

Mar 13, 2009, 12:19:02 PM3/13/09
On Fri, 13 Mar 2009 10:30:09 +0100, Harald Mossige wrote:

> [...]

> ene er i floraen bare nevnt "giftig". Det var en agronom som fortalte
> meg det på en fjelltur. Han viste meg forskjellen på plantene.

4. Mosebog, kapitel 5, vers 11-27, indeholder en anvisning for hvordan
praester skal fremkalde abort paa gifte kvinder, der er blevet gravide med
en anden mands barn. Praesten skal give kvinden "bitterhedens vand" at
drikke, som saa vil fremkalde "forbandelsen", dvs menstruation/abort.

Per Rønne

Mar 13, 2009, 12:34:59 PM3/13/09
#2066 <nes...@hotmail.com> wrote:

Men nu kunne jøderne jo heller ikke acceptere infinticid ...

Harald Mossige

Mar 13, 2009, 12:38:00 PM3/13/09

Og hva kan så "bitterhetens vann" være?

Vidal

Mar 13, 2009, 2:40:39 PM3/13/09
Harald Mossige skrev:

> Og hva kan så "bitterhetens vann" være?

Israelerne var nok omkring Norge efter urter. :-)

Ib Baagře

Mar 14, 2009, 1:20:28 AM3/14/09
"Firstname Lastname" skrev i en meddelelse:

> Man myrder ikke bare lidt - enten myrder man - eller også myrder man ikke.

Netop. At dræbe (eller at beslutte, at andre skal udføre drabet)
kan være en kristen pligt. Men samtidig også den største kristne
synd. At undfly beslutningen ved at gemme sig kan være en
endnu større synd. Her er vi ved kernen i den protestantiske
kristendom: Du må selv tage beslutningen, og du må selv tage
konsekvenserne. Men tilgivelsen er sikret, hvis ellers sagen har
været alvorlig nok.

(Blot til orientering, ikke til debat: For 45 år siden gjorde jeg
mig skyldig i et fosterdrab gennem ikke-beslutning, fordi jeg
var for umoden til at håndtere, da min daværende kone blev
gravid med enten mig eller en af mine kolleger. Konen tog så
selv beslutningen, men jeg sad tilbage med skylden pga. min
ubeslutsomhed.
For 5 år siden tog jeg livet af min sidste kone, naturligvis efter
hendes eget ønske og ikke egenhændigt men pr. stedfortræder.
Det kaldes "ikke livsforlængende smertebehandling", fordi de
danske politikere ikke har kristent hår på brystet til at være
ærlige og kalde det aktiv dødshjælp. En kristen pligt).

V.h. -- Ib

Andreas Falck

Mar 14, 2009, 6:37:04 AM3/14/09
Harald Mossige skrev i

[ ... ]

> Og hva kan så "bitterhetens vann" være?

Et rituelt udtryk. Læs teksten der blev henvist til.

Andreas Falck

Mar 14, 2009, 6:36:29 AM3/14/09
"Per Rønne" skrev i

[ ... ]

> Men nu kunne jøderne jo heller ikke acceptere infinticid ...

Han mener at det ville væe langt bedre at barnet blev født, og derefter sat
ud som føde til de vilde rovdyr.

Og der er jo så rent faktisk heller ikke noget i teksten der siger noget om
at man ville fremkalde en fosterfordrivelse. Ritualet skulle nedbringe en
straf over kvinden, såfremt hun havde været utro, og straffen skulle være at
hun ikke længere kunne føde børn.

Men nu er det jo ikke spor ukendt at fanatiske ateister gør alt hvad der
står i deres magt for at fejltolke tekster så de kan tjene som redskab i
deres smædekampangner mod kristendommen.

Andreas Falck

Mar 14, 2009, 6:27:04 AM3/14/09
Firstname Lastname skrev i

> Andreas:
> Hvad er det for et bud jeg har opfundet?
>
> Et konkret sprørgsmål - gerne et konkret svar!

Det er dig der snakker om bud. Og det endda bud der ikke findes i
kristendommens grundbog, Bibelen. Så du må da selv, i lighed med den
hedenske katolske kirke, selv have opfundet nogle bud du så bruger som
stråmænd i en smædekampangne mod kristendommen.

Jesus-loves-you

Mar 14, 2009, 7:39:34 AM3/14/09
"Andreas Falck" skrev

[ ... file 8566 ... ]

> [...]
> Gud. Det viser deres afguderiske tilbedelse af afguder (afdøde mennesker),
> og iøvrigt deres tro og lære, at de ikke gør.

Hmm ...

Se, nu er det jo ikke nogen hemlighed, Andreas, at du har dit oprindelige
religiøse ståsted hos Adventisterne, hvorudfra også sekten Jehovas Vidner
i sin tid udsprang.

Uheldigvis har Adventisterne ligget i strid med den katolske kirke pga.
religiøse læresætninger osv.

Spørgsmålet er så, om denne anklage er berettiget, fordi ...

Lad os prøve at se det fra en anden synsvinkel:

Vi kristne *anklages* i Koranen for at have opstillet guder ved siden af
Skaberen, blot fordi vi *tilbeder* Jesus.

Her er altså anklagen den samme. Vi kristne begår SHIRK (altså
afgudsdyrkelse)

Men kunne det ikke ligeså godt tænkes, at muslimerne (eller rettere sagt
Muhammed) har MISFORSTÅET noget *grundlæggende* ang. den kristne tro ?

Og mht. katolikkerne tro synes jeg, at vi bør rette henvendelse til deres
biskop her i Danmark, så vi kan få afklaret *om* denne din anklage nu også
overhovedet er berettiget. For det kunne jo også tænkes, at du (og andre)
ligesom Muhammed har *misforstået* et-eller-andet, oder was ?

Man bør i hvert fald altid gi' modparten mulighed for at forsvare sit
standpunkt gennem ytringer osv.

Så undgår man også bagvaskelse og sladder, ikke sandt ?

Kristeligt Dagblad har faktisk oprettet et debat-forum, hvor man kan stille
spørgsmål, vist nok også til den katolske biskop, så det var da en mulighed
værd at prøve, ikke sandt ?

Med venlig hilsen,

Last OUTPUT: 8573 <news:49bb974e$0$90267$1472...@news.sunsite.dk>
Info <http://groups.google.com/group/dk.test/msg/0c2acbb0aa88edf8>
( http://groups.google.dk/group/no.kultur.folklore.ufo/ ). File-number: 8574

Arne H. Wilstrup

Mar 14, 2009, 7:45:41 AM3/14/09
"Jesus-loves-you" <John...@1.John4.8.Heaven> skrev i meddelelsen

> [...]

Naturligvis tror de på den bibelske gud. Det var ikke det der fik Luther
til at afsværge den katolske kirke, men alene det forhold at man opfandt
ting som IKKE stod i bibelen (afladshandel, mv.). Men han anklagede den
ikke for at afsværge troen på den bibelske gud.

> Lad os prøve at se det fra en anden synsvinkel:
>
> Vi kristne *anklages* i Koranen for at have opstillet guder ved siden
> af
> Skaberen, blot fordi vi *tilbeder* Jesus.

Hvor i Koranen står det?

> [...]

> sagt
> Muhammed) har MISFORSTÅET noget *grundlæggende* ang. den kristne tro ?

Det kunne også godt tænkes at du har misforstået noget "grundlæggende"
angående islam.

> [...]
> andre)
> ligesom Muhammed har *misforstået* et-eller-andet, oder was ?

Eller at du har.

> Man bør i hvert fald altid gi' modparten mulighed for at forsvare sit
> standpunkt gennem ytringer osv.
>
> Så undgår man også bagvaskelse og sladder, ikke sandt ?

enig - hvis du så undgår at postulere noget som du ikke kan redegøre
for.

> [...]
> stille
> spørgsmål, vist nok også til den katolske biskop, så det var da en

Jamen, så prøv det da.

Jesus-loves-you

Mar 14, 2009, 9:00:19 AM3/14/09
"Arne H. Wilstrup" skrev

[ ... file 8574 ... ]

AF:

AHW:

> [...]
> ting som IKKE stod i bibelen (afladshandel, mv.). Men han anklagede den
> ikke for at afsværge troen på den bibelske gud.

MK:

AHW:

> Hvor i Koranen står det?

Un moment, s'il vous plaît ...

Koranen på dansk ved ved A. S. Madsen, 1967:

(NB! Vær opmærksom på, at denne oversættelse kan i vers-inddeling være lidt
forskellig fra andre, +/- 1-2 vers)

Surâ ...

002,164 Og jeres Gud er En Gud ...
002,166 Og (dog) er der blandt mennesker sådanne, som sætter guder ved
siden af Allah ...

Så langt, så godt (vist nok), men så slår den klik:

004,172 ... og sig ikke: Tre(-enighed)! ...
005,073 Sandelig, de er vantro, som siger: Allah - det er Messias, Marias
søn! ...

Øh ... Her skal ordet Allah tolkes og forstås som begrebet 'Gud' (modsat
afguder). Ordet 'Allah' benyttes således også i de arabiske kristne Biblers
oversættelse fra hebraisk og græsk for ordet 'Gud'.

005, 117 ... Allah: O Jesus ... har du sagt ...: tag mig ... som ...
gud... ved siden af Allah ? ... (Jesus sagde: Det passer
ikke) ...

*Dokumentation* okay ?

MK:

AHW:

> Det kunne også godt tænkes at du har misforstået noget "grundlæggende"
> angående islam.

Nej! Det tror jeg faktisk ikke. Jeg er ret sikker på dette!

Men bevares! Teoretisk set foreligger der altid den mulighed, i hvert fald
hypotetisk, at et menneske kan tage fejl ... :-)

MK:

AHW:
> Eller at du har.

Se ovenfor.

MK:

AHW:

> enig - hvis du så undgår at postulere noget som du ikke kan redegøre
> for.

Det var dog utrolig, som du har set dig "gal i hovedet" over ... well, never
mind!

MK:

> Jamen, så prøv det da.

Øh ...

Jeg tror desværre, at min taletid er opbrugt hos biskoppen, fordi jeg
allerede er gået i rette med dem pga. nogle presserende sager ang. Nazimus,
så en anden må nok gøre dette.

Med venlig hilsen,

Last OUTPUT: 8575 <news:49bb9b62$0$90265$1472...@news.sunsite.dk>
Info <http://groups.google.com/group/dk.test/msg/0c2acbb0aa88edf8>
( http://groups.google.dk/group/no.kultur.folklore.ufo/ ). File-number: 8576

Arne H. Wilstrup

Mar 14, 2009, 9:43:38 AM3/14/09

> [...]
>
> Surâ ...
>
> 002,164 Og jeres Gud er En Gud ...
> 002,166 Og (dog) er der blandt mennesker sådanne, som sætter guder

Det gøre de kristne jo heller ikke. Der findes kun en gud i
kristendommen. At denne gud er en treenig gud, er blot et forsøg på at
forklare både Gud, Helligånden og Jesus som en og samme og dog
forskellig fra hinanden. Det er vanskeligt at forstå dette uden videre
tolkning.

> Så langt, så godt (vist nok), men så slår den klik:
>
> 004,172 ... og sig ikke: Tre(-enighed)! ...

Der har siden kristendommens tilblivelse været strid om hvorvidt man kan
tale om treenighed. Det er altså ikke kun noget Koranen har patent på at
afsværge. Men der står intet i Koranen om at de kristne har opstillet
guder ved siden af Gud. Der er tale om EN gud, som kan tolkes som
værende af mindst tre enheder: faderen, sønnen og helligånden.

Endelig skulle du måske læse kommentaren til netop dette synspunkt:

Rûh, der sædvanligvis betyder: ånd -kan også
oversættes -barmhjertighed... Den påstand, at treenigheden efer Qu'ânen
består af Gud, Jesus og Maria, er fuldstændig forfejlet. Hvor Marias
påståede guddommelighed nævnes, nævnes treenigheden ikke - og omvendt;
hvor treenigheden nævnes (som her), er der ikke tale om at Maria
tilbedes af visse kristne.
Allah indblæser all mennesker Sin ånd (se f.eks. 15:30, 32:10, 38:73).
Hvis man insisterer på at oversætte Rûh med 'ånd', må det som ellers i
Qu'ânen tages i betydningen 'åbenbaringsord' eller 'Gabriel', der er
åbenbaringens engel. De troende modtager altså 'en ånd fra ham'.

> [...]
> Biblers
> oversættelse fra hebraisk og græsk for ordet 'Gud'.

Som der står i kommentaren til den pågældende sûra, så er det med
treenighed ikke noget enestående i kristendommen.
Men igen: hvor i koranen står der en anklage specielt rettet mod kristne
om at kristne har opstillet en Gud ved siden af Gud? Du kan naturligvis
fortolke det sådan at man har gjort det ved at opfinde treenigheden, men
hvis man siger om et menneske at det har to arme, betyder det så at den
ene arm er lige så mægtig som hele mennesket? Er det armen der styrer
mennesket?

> 005, 117 ... Allah: O Jesus ... har du sagt ...: tag mig ... som
> gud... ved siden af Allah ? ... (Jesus sagde: Det
> [...]

O.K. at du tolker det anderledes end jeg gør, er imidlertid ikke en
dokumentation for noget som helst. Din principale påstand var imidlertid
at man i koranen anklager de kristne for at sætte andre guder på niveau
med Gud, og det er der ikke tale om.

I øvrigt er de øvrige kristne religioner jo også uenige om mangt og
meget.

> MK:

> AHW:
>
> Nej! Det tror jeg faktisk ikke. Jeg er ret sikker på dette!

Jeg er ikke enig i din fortolkning. Jesus-troen bygger ikke på en
opfattelse af at han er Gud på samme niveau, men blot at han evt. tages
med på råd som den hjælper på lavere niveau han er. Men at mene at det
var nødvendigt for Gud at få en søn, er latterligt. Det er jeg enig med
muslimerne i.

> Men bevares! Teoretisk set foreligger der altid den mulighed, i hvert
> fald
> hypotetisk, at et menneske kan tage fejl ... :-)

Jeg? Tage fejl? Umuligt. :-)

> MK:
>
> AHW:
>
> Se ovenfor.

Cirkelslutning. Jeg anklager ingen her, men jeg konstaterer at
katolikkerne ER kristne - det er så det du tilsyneladende afviser. Og
jeg efterlyser grundlaget for påstanden.

> MK:

> AHW:
>
> Det var dog utrolig, som du har set dig "gal i hovedet" over ... well,
> never
> mind!

Nej, jeg har ingen aktier i dette spil. Jeg konstaterer blot at din
påstand med at katolikker ikke er kristne, er gedigent vås.

> [...]
>
> Jeg tror desværre, at min taletid er opbrugt hos biskoppen, fordi jeg
> allerede er gået i rette med dem pga. nogle presserende sager ang.

Altså ansvarsforflygtelse? Igen beviser eller argumenter, blot påstande?

Andreas Falck

Mar 14, 2009, 9:29:10 AM3/14/09
Jesus-loves-you skrev i

[ ... ]

> Se, nu er det jo ikke nogen hemlighed, Andreas, at du har dit
> oprindelige religiøse ståsted hos Adventisterne, hvorudfra også
> sekten Jehovas Vidner i sin tid udsprang.

Burde du ikke lige se at få din historieviden på plads inden du fremsætter
påstand om at Jehovas Vidner udspringer fra Adventisterne?

Sandheden er at ham der grundlagde Jehovas Vidner ikke kunne vinde
tilhængere for sin noget aparte teologi blandt Adventisterne. Så vidt jeg
har kunnet finde frem til var han ikke engang et døbt medlem af
Adventistkirken.

Der er jo heller ikke meget fælles trosgrundlag mellem Adventister og
Jehovas Vidner. Ikke på de betydende punkter i al fald. Adventisterne har
langt mere fælles trosgrundlag med f.eks. Den Danske Folkekirke end med
Jehovas Vidner.

Andreas Falck

Mar 14, 2009, 9:39:24 AM3/14/09
Jesus-loves-you skrev i

> [...]

> anklage nu også overhovedet er berettiget. For det kunne jo også
> tænkes, at du (og andre) ligesom Muhammed har *misforstået*

Det er en kendsgerning at katolikker tilbeder både Maria og andre afdøde
mennesker.

Det er en kendsgerning at Pavestolen kalder sig selv for "Gud på jord".

Læs mere her:
http://tagryggen.dk/show_article.php?num=329

rul ned på siden til "index" hvor du finder en lang række artikler om den
hedenske katolske kirke.

Foruden overstående bør du ikke gå glip af dette:
http://www.biblebelievers.com/babylon/

Her bliver det tydeligt dokumenteret på en faglig og saglig måde hvordan den
hedenske katolske kirke altså er gennemsyret af hedenskab og afgudsdyrkelse
og ikke har ret mange promille af bibelsk kristendom i sig.

Denne bog burde oversættes til dansk og masseuddeles.

kaz

Mar 14, 2009, 10:28:14 AM3/14/09
Jesus-loves-you wrote:

> Se, nu er det jo ikke nogen hemlighed, Andreas, at du har dit
> oprindelige religiøse ståsted hos Adventisterne, hvorudfra også
> sekten Jehovas Vidner i sin tid udsprang.

Synes du ikke du burde hæve dig over brug af stråmænd og personangreb?

Arne H. Wilstrup

Mar 14, 2009, 1:51:00 PM3/14/09
"Andreas Falck" <dew...@tiscali.dk> skrev i meddelelsen

> Jesus-loves-you skrev i
>
> [ ... ]
>
> Det er en kendsgerning at katolikker tilbeder både Maria og andre
> afdøde
> mennesker.

Det er en kendsgerning at katolikker ikke tilbeder Maria eller andre
afdøde mennesker, men at de beder TIL disse, hvilket er noget ganske
andet. De opfatter ikke Maria som en gud.

> Det er en kendsgerning at Pavestolen kalder sig selv for "Gud på
> jord".

'Det er en kendsgerning at pavestolen dogmatisk mener at den er sat som
guds repræsentant på Jorden. Det gør imidlertid ikke den til en guddom,
eller mere guddommelig end at protestanterne mener at Jesus er en del af
den treenige gud.

> [...]
> afgudsdyrkelse
> og ikke har ret mange promille af bibelsk kristendom i sig.

Linkene er noget gedigent vås, og tyder på et ringe kendskab til den
katolske tro. Til gengæld kan man finde "rare" ting på nettet om
kristnes fremfærd der bestemt ikke vidner om at de er kristne i ordets
egentlige forstand.

Man kan altid argumentere så det passer i ens kram -især hvis man
udelader ting og sager der over for en uindviet virker som fakta.

Vidal

Mar 14, 2009, 2:24:18 PM3/14/09
Arne H. Wilstrup skrev:

> Til gengæld kan man finde "rare" ting på nettet om
> kristnes fremfærd der bestemt ikke vidner om at de er kristne i ordets
> egentlige forstand.

Hvad er det at være kristen i ordets egentlige
forstand?

Du kan godt lide muslimer, men ikke kristne?

Andreas Falck

Mar 14, 2009, 2:46:02 PM3/14/09
Arne H. Wilstrup skrev i

> Det er en kendsgerning at katolikker ikke tilbeder Maria eller andre
> afdøde mennesker, men at de beder TIL disse, hvilket er noget ganske
> andet. De opfatter ikke Maria som en gud.

Jeg ændrer min formulering:
Det er en kendsgerning at katolikker dyrker Maria og andre afdøde mennesker.

Og det er, iflg. Bibelen altså også afgudsdyrkelse. Afgudsdyrkere er ikke
kristne.

Og det er altså stadig en kendsgerning at Pavestolen titulerer sig selv som
"Gud på jord" omend det er en titel der kun yderst sjældent er blevet
anvendt.

Der kan sagtens argumenteres en del imod tagryggen.dk. Men bogen "The two
Babylons" er et studie der er veldokumenteret. På dette link:
http://www.biblestudy.org/bibleref/the-two-babylons/introduction.html findes
den med illustrationer der sammen med teksten giver et langt bedre overblik
over hvad og hvori den katolske kirkes hedenskab og afgudsdyrkelse består i.

Andreas Falck

Mar 14, 2009, 2:47:21 PM3/14/09
Vidal skrev i

> Hvad er det at være kristen i ordets egentlige
> forstand?
>
> Du kan godt lide muslimer, men ikke kristne?

Du ved jo også godt at det er den generelle opfattelse hos ateister (især
hos de fanatiske og fundamentalistiske af slagsen) at det er kristendommen
og den alene der er skyld i alverdens ondskab, nød og elendighed.

Arne H. Wilstrup

Mar 14, 2009, 4:25:16 PM3/14/09

> Arne H. Wilstrup skrev i

>>> mennesker.

Det gør protestanter også - de dyrker Jesus som forlængst er død.

> Jeg ændrer min formulering:
> Det er en kendsgerning at katolikker dyrker Maria og andre afdøde
> mennesker.

Det er en kendsgerning at protestanter dyrker Jesus som forlængst er
død.

> Og det er, iflg. Bibelen altså også afgudsdyrkelse. Afgudsdyrkere er
> ikke kristne.

Der er ikke tale om afguderi - Jesus opfattes som Guds søn og en del af
den treenige gud. Ergo er han en gud. De kristne protestanter dyrker
ham, ergo er de afgudsdyrkere og ifølge dig selv ikke kristne.

> Og det er altså stadig en kendsgerning at Pavestolen titulerer sig
> selv som "Gud på jord" omend det er en titel der kun yderst sjældent
> er blevet anvendt.

Det er også en kendsgerning at Luther viede en fyrste der allerede var
gift i forvejen med henvisning til at GT tillod flerkoneri. Gør det
pludselig Luther til Jøde?

> [...]
> findes den med illustrationer der sammen med teksten giver et langt
> bedre overblik over hvad og hvori den katolske kirkes hedenskab og

Den bog er formentlig bygget op på samme måde som bøger fra JV.
Pseudovidenskabeligt nonsens og partsindlæg.

Arne H. Wilstrup

Mar 14, 2009, 4:27:37 PM3/14/09

> [...]
> (især hos de fanatiske og fundamentalistiske af slagsen) at det er
> kristendommen og den alene der er skyld i alverdens ondskab, nød og

Jeg er overbevist om at man vil finde at du - ved et nærmere øjensyn -
er ekstremt mere fanatisk og fundamentalistisk end jeg. Jeg er ateist,
men jeg prædiker ikke ateisme på nogen som helst måde. Jeg anser folks
tro som en privat sag, og jeg anser ikke kristendommen som værende alene
skyld i alverdens ondskab,nød og elendighed. Hvor mon du har det fra?
Dine egne fordomme?

Andreas Falck

Mar 14, 2009, 4:42:50 PM3/14/09
Arne H. Wilstrup skrev i

> jeg anser ikke kristendommen som værende
> alene skyld i alverdens ondskab,nød og elendighed.

Hvor skrev jeg det?!

Andreas Falck

Mar 14, 2009, 4:44:10 PM3/14/09
Arne H. Wilstrup skrev i

[ ... ]

> Den bog er formentlig bygget op på samme måde som bøger fra JV.
> Pseudovidenskabeligt nonsens og partsindlæg.

Dyrk du blot dine egne fordomme og uvidenhed. Det lærer du nemlig intet af.

Arne H. Wilstrup

Mar 14, 2009, 6:47:28 PM3/14/09

> Arne H. Wilstrup skrev i
>
> [ ... ]
>
> Dyrk du blot dine egne fordomme og uvidenhed. Det lærer du nemlig
> intet af.

Det samme kan jeg jo sige til dig. Jeg er i det mindste ikke bundet af
et religiøst synspunkt som jeg mener er det eneste korrekte. Det er du.

Lyrik

Mar 15, 2009, 4:51:47 AM3/15/09

"Ib Baagøe" <ib-baagoeSNABELprivat.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> Hvordan faen kan nutidige danskere være medlem af et
> sådant forbryderisk foretagende, der direkte går imod
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

"Moren til den niårige brasilianske pige, som blev voldtaget af sin stedfar
og fik en abort, bliver alligevel ikke bandlyst af den katolske kirke i
Brasilien. Det meddeler landets Nationale Biskopråd, efter sagen har skabt
heftig debat i det store sydamerikanske land."

"Brasiliens Nationale Bisperåd meddelte fredag, at det tilbagekalder
ekskommunikeringen af den niårige pige og lægerne, der udførte aborten."

Så har vi kun din forargelse tilbage.... Lad os se lidt på den.Citat:

[...]

Dine egne handlinger er åbenbart hævet over debat. men Guds eneste legale
kirkes status som kirke kan du sagtens vurdere og debatere?

MvH
Jens

Lyrik

Mar 15, 2009, 5:08:09 AM3/15/09

"P.N" <p...@tmail.dk> skrev i meddelelsen

> "Andreas Falck" <dew...@tiscali.dk> skrev i en meddelelse

> Ja det er en skam at vi ikke længere har Jakob Munck til at docere
> sandheden om det pavelige forbud imod Prævention og abort.
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Jeg skal gerne tage Jakobs handske op "Pastor Poul". I Danmark var vi
protestanter jo "meget smartere!" Vi fandt ud af at velstand kom når man
begrensede børn. Så kunne man leve i luksus uden børn eller med et enkelt
eller to.
Helst med begge potentielle forældrespirer dybt forankret i jagten på
goderne! Hurra Danmark sejrede!???

Nåh! Nej! Nu mangler Danmark indbyggere!! De importerer folk fra hele verden
mens deres eget folk bliver mindre og mindre, for tilsidst helt at
forsvinde?

Jamen så var Kirken-Guds Kirke, den eneste legale Kirke-under pavens
ledelse- jo klogere!? Hvorfor den eneste legale Kirke? Jo den er indstiftet
af Jesus med bemyndigelse til Peter som en evig kirke. Dødsrigets porte skal
ikke få magten over den!

"Havde de hørt til hos os så havde de ikke forladt os!" Paulus kommentar til
nye kirkefraktioner. Kirken er INSTITUTIONEN for kristne! Denne INSTITUTION
har bemyndigelse til at afgøre sager for kristensamfundet! Afgørelser der er
gyldige i Himlen og på Jorden!

"Hvad i binder på jorden er også bundet i himlen!"

Der skulle vi alle have befundet os! Hvorfor? Jo for der er ikke andre at
tilhøre ud over dem den Katolske Kirke bemyndiger!

I den Institution for kristne der er instiftet som "institution for
kristne" af Jesus Kristus selv! Det er den eneste instituti