Her er et bevis på gud som de fleste voksne kender.

b...@ydicon.dk

Hvis du nogensinde har været forelsket helt og aldeles til op over begge ører.
Så har du på egen krop mærket guds kærlighed.

Hvilket andet behøves egentlig for at vide at gud virkelig eksisterer?

Eller det der sker inde i ens hjerte når man er med til sine børns fødsel.
Det er jo kærlighed og lykke i sådan et format at man må fattes ord.

Jeg kan ihvrtfald ikke finde ord der er store nok til at give gud den ære og tak han har krav på.

Jeg håber for jer alle at i må opleve det store mirakel, for et mirakel er det.

Om så man vandt al guld og rigdom i verden ville det aldrig blot tilnærmelsesvis bringe så meget lykke.

Desværre er der mange der tror at penge er lig med lykke.
Men deri tager man grusomt fejl.

--
Bjarne

Pettersen,Roald

Prøver du at formidle den kærlighed eller forventer du mere af den her?

b...@ydicon.dk

Thomas Corell<nospami...@dum.dk> wrote:
> Følelsen skyldes at hjernen frigiver dopamin og serotonin. Det er
> direkte målbart.
> Samme.. dopamin og serotonin.
> Så din gud er stofferne dopamin og serotonin ?

Hvordan ved disse stoffer hvem man skal forelske mig i?

Og er det også disse stoffer der bestemmer om man er homoseksuel eller ej.

> --
> If you can't improve the silence, be silent

Hvorfor i alverden er der nogen der ikke kan lide at vi kalder ateister for dumme?

Nu påstår en at et bestemt stof er gud.

Kan det så blive dummere?

--
Bjarne

Lyrik

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Ja man kan! man kan blive Bjarne-dum! Du anser dem som ikke deler
Jehovas Vidners teologi, som ateister!
Der er mange som tror på Gud på andre måder end Jehovas Vidners-.

Broderskabet er det som gæl
der i kristendommen. Jehovas vidner har intet fysisk broderskab!
pengene fra indsamlingsbøssen går direkte til Watch-Tower.

Pengene i indsamlingsbøssen i Folkekirken går til nød i lokalsamfundet.

Jehovas vidner vil aldrig uddele noget til menighedsmedlemmerne.
Deres broderskab er kun åndeligt. Ligesom dit! Det eneste du gør er at
håne folk teologisk. Du er et ægte Jehovas Vidne.

jens

Ejvind Kruse

Det er også min vurdering.

--
Ejvind Kruse

E.Dalgas

On Tue, 20 Aug 2019 13:19:49 -0000 (UTC), Thomas Corell wrote:

> Følelsen skyldes at hjernen frigiver dopamin og serotonin. Det er
> direkte målbart.

> Samme.. dopamin og serotonin.

> Så din gud er stofferne dopamin og serotonin ?

Helt ærligt Thomas....tag dig sammen.

--

E.D

E.Dalgas

Villy er da ikke JVer ?

--

E.D

Tom Klausen

Ejvind Kruse

Næh, men ingen skal så meget som krumme et hår på et JV,
så er han der som en høg med det samme, klar til at gribe
misdæderen og knuse ham med kløerne.

--
Ejvind Kruse

Lyrik

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Det er "kun" lørdag Tom! Og allerede så flot en prædiken!

Hvis Gud er kærlighed, er kærlighed så Gud?

jens

Lyrik

Den 23/08/2019 kl. 15.58 skrev E.Dalgas:
> On Fri, 23 Aug 2019 11:46:48 +0200, Lyrik wrote:

> Villy er da ikke JVer ?
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Næh! Det er da Bjarne jeg henvender indlægget til.

jens

E.Dalgas

Ja, men din beskrivelse af JV, fik mig til at tænke på Vidal.

Underligt :)

--

E.G

Tom Klausen

Lyrik
– Skjul citeret tekst –
tomsrk55:
que?
Hvordan kan du tolke mit link som en prædiken?

mvh Tom

Vidal

Er der nogen, der påstår det? Jeg siger noget, hvis nogen
begynder at argumentere ud fra ateistiske misforståelser
af kristendommen.

Tom Klausen

Villy:
....Jeg siger noget, hvis nogen
begynder at argumentere ud fra ateistiske misforståelser
af kristendommen.

tomsrk55:
Bjarnes "misforståelser af kristendommen" har du det omvendt
helt fint med.😈
Og du argumenterer desværre alt for sjældent;
men det skyldes jo nok, at du leger cowboys og indianere.

mvh Tom

Jon Tveten

In article <5d6110de$0$698$1472...@news.sunsite.dk>, vi...@webspeed.dk
says...
Misforståeles er vel at vi tror at kristendommen er grunnlagt i Bibelen.

Lyrik

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Jeg fik blandet det sammen med Bjarnes indlæg. Det er forklaringen.

jens

Ejvind Kruse

Tom Klausen wrote:
> [...]
> af kristendommen.
>
> tomsrk55:
> Bjarnes "misforståelser af kristendommen" har du det omvendt

Ha ha...ja bare man er troende på en eller anden måde,
er man inde i varmen hos Villy.

--
Ejvind Kruse

b...@ydicon.dk

Nu har jeg ikke en skid med jehovas vidner at gøre, udover at jeg kender nogen som er det.

Jeg arbejde sammen med en der var et vidne, men det fandt jeg først ud af efter næsten 10 år.
Han var en flink fyr og han spiste heller ikke små børn til morgenmad.

Det undrer mig at man kan hade andre mennesker bare fordi de er medlem af et bestemt trossamfund.

Tænk lidt over hvad Jesus sagde om emnet.

I de sidste dage vil mine disciple blive hadet og hånet for min skyld.

Og hvilken anden kristen samfund hades og hånes så meget af de øvrige kristne samfund som jehovas vidner?

Der er da mange kirker der kritiserer hinanden og mener de selv er den bedste.

Men fælles for samtlige kirker og kristne samfund er at de hader jehovas vidner, endda så meget at de gerne så dem blive forbudt.

Det er jo allerede sket i Rusland.

Fakta er at jehovas vidner er det trossamfund der passer bedst på Jesus profetier om de sande kristne.

Hvem andre efterligner i den grad de første kristne og apostle som jehovas vidner gør.

Hvem går fra dør til dør over hele den beboede jord for at forkynde evangelierne?

Hvem lever op til reglerne om ikke at må lære at bruge våben.?

Hvem har oversat biblen til samtlige landes sprog?

Så venner måske er jehovas vidner i virkeligheden dem de siger de er.

Men jeg er ikke et jehovas vidne, men jeg har intet imod dem, de skader jo ingen.

Men det er vist sådan at hvis man skal være politisk korrekt, skal man hade og se ned på jehovss vidner.

Gør man ikke det bliver man straks udråbt af diverse idioter til at være et jehovas vidne.

Tænk lige et par minutter over dette.

Hvad vil i sige til Jesus den dag han spørger jer om hvorfor i hånende og hadede hans disciple?

Prøv at læse i bibelen om hvad Jesus sagde om dette.

--
Bjarne

Tom Klausen

Bjarne:
Nu har jeg ikke en skid med jehovas vidner at gøre, udover at jeg kender nogen som er det.

tomsrk55:
Og udover at du nasser på dem.

Bjarne:
Hvad vil i sige til Jesus den dag han spørger jer om hvorfor i hånende og hadede hans disciple?

tomsrk55:
Hyg dig med Bjarne, makker!😈

mvh Tom
mvh Tom

Pettersen,Roald

> Nu har jeg ikke en skid med jehovas vidner at gøre, udover at jeg kender
> nogen som er det. ... Det undrer mig at man kan hade andre mennesker bare
> fordi de er medlem af et bestemt trossamfund. ... Hvad vil i sige til Jesus
> den dag han spørger jer om hvorfor i hånende og hadede hans disciple? ...

At I ikke tror at djævelen er besejret er en hån mod Jesus.

E.Dalgas

Det er nok den bedste linje du har skrevet herinde Roald. Er meget enig.

--

E.D

E.Dalgas

Ikke helt korrekt Ejvind. Jeg er f.eks et hadeobjekt for Villy og sådan har
det været i årevis.

--

E.D

b...@ydicon.dk

Hvem tror så ikke det?
Han fik da klø og blev smidt ud af himlen.

Men han er jo så i stedet for her på jorden.
På jorden er der jo ikke rigtig nogen der kan besejre ham.
Vi kan holde ham væk ved at gøre som Jesus sagde.

Men de fleste har det jo fint med at følge ham og være hans tro disciple.
De kalder sig selv for ateister og lignende ting.

Men man kan kende dem på frugterne.

Spreder de guds lære eller spreder de satans lære.

Evolutionsteorien er satans lære
Skabelsen er guds lære.

Hvem spreder hvad.?

Det er ret nemt at kende de falske fra de sande.
Altså når man ser på frugterne.

--
Bjarne

b...@ydicon.dk

Hvor har du da ellers fundet noget grundlag for kristendommen?

Jeg har aldrig hørt om andre steder hvor man kan lære hvad kristendom er.

Men oplys os.
--
Bjarne

b...@ydicon.dk

Den person har vist ikke evnerne til at kunne tage sig sammen.

Al hans ondskab og had til alt og alle blokerer jo for enhver fornuftigt tanke i hans lille kyllingehjerne.

Undskyld til alle kyllinger.
Så skøre er i jo heldigvis ikke.

--
Bjarne

E.Dalgas

On Sun, 25 Aug 2019 01:12:12 +0200, b...@ydicon.dk wrote:

> Den person har vist ikke evnerne til at kunne tage sig sammen.

Jo, det er netop det han har. Desværre tror jeg at du trækker ham kraftigt
ned i niveau Bjarne.

> Al hans ondskab og had til alt og alle blokerer jo for enhver fornuftigt tanke i hans lille kyllingehjerne.
>
> Undskyld til alle kyllinger.
> Så skøre er i jo heldigvis ikke.

Ikke ligefrem inspirerende tale.

--

E.D

Lyrik

Den 25/08/2019 kl. 01.06 skrev b...@ydicon.dk:

> Hvor har du da ellers fundet noget grundlag for kristendommen?
> Jeg har aldrig hørt om andre steder hvor man kan lære hvad kristendom er.
> Men oplys os.

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Grundlaget for kristendommen er Jesu filosofi. Han udtrykker den i få
sætninger.

Man skal tro på at Gud sendte ham. At han blev korsfæstet, og at Gud
oprejste ham fra de døde.
Man deltager i hans opofrede legeme og blod via nadveren, som alle
deltager i.
Man adopterer hans filosofi i mødet med medmennesket. Elsk din
medkristne bror med en uselvisk kærlighed. Udstræk kærligheden til
medmennesket hvor du møder ham.
Her på jorden Bjarne-her på jorden.

Det står i det nye testamente, som afløser det gamle testamente.

jens

Ejvind Kruse

Så må du jo være undtagelsen der bekræfter reglen.

--
Ejvind Kruse

Ejvind Kruse

b...@ydicon.dk wrote:

> Nu har jeg ikke en skid med jehovas vidner at gøre,

Er du da blevet udstødt, siden du kan sige sådan?

--
Ejvind Kruse

Thomas Corell

b...@ydicon.dk wrote:

> [...]
>
> Al hans ondskab og had til alt og alle blokerer jo for enhver
> fornuftigt tanke i hans lille kyllingehjerne.

Er det dit oplæg til debat om kristendom ?

--
Anything is happening all the time

Pettersen,Roald

Alt er Guds frugt. At du ikke tror alt er Guds frugt er en hån mod Gud.

Pettersen,Roald

> Det er nok den bedste linje du har skrevet herinde Roald. Er meget enig.

Tak Erik. Det glæder mig. Så kan Bjarne nok også tåle den en gang mere.

Vidal

Satan er uddrevet af himlen, til gengæld har vi fået
"fornøjelsen" af ham og hans engle, ateisterne, på
jorden.

Den blev styrtet, den store drage, den gamle slange, som hedder Djævelen
og Satan, og som forfører hele verden – styrtet til jorden, og dens
engle blev styrtet ned sammen med den.
[...]
Så fryd jer da, himle, og I, som har bolig i dem!
Men ve over jorden og havet,
for Djævelen er kommet ned til jer
med stort raseri,
fordi han ved, at hans tid er kort.

https://www.bibelselskabet.dk/brugbibelen/bibelenonline/Ab/12

Så Djævlen er besejret i Himlen, Jesus har besejret ham,
ved sin korsfæstelse, men ikke på jorden i praksis. Det
er hel enkel bibellærdom.

Vidal

Jeg tror du åbenbarer dit eget tilsyneladende primitive
følelsesliv. Du mener jeg hader Putin, Trump og Erik
Dalgas. Og elsker EU.

Jeg kan forsikre dig om, jeg ikke hader dig. Jeg er uenig
med dig i mange ting, men hader dig, det gør jeg ikke. Når
jeg tænker efter, hader jeg vist ikke nogen.

Der er ting, jeg ikke bryder mig om, helt sikkert. Men
hader? Nej! Og da helt sikkert ikke en tilfældig del-
tager i en diskussion på nettet.

Jeg hader heller ikke Thomas Corell, Lyrik, Roald
eller Bjarne, selv om jeg hyppigt er uenig med dem om
deres synspunkter om diverse.

Pettersen,Roald

Hvis du tolker Biblen som at Djævelen lever her nu, så kan du kun besejre
Djævelen ved at ændre den fortolkning, for Biblen ændrer sig ikke.

Pettersen,Roald

> [...]
> nettet. Jeg hader heller ikke Thomas Corell, Lyrik, Roald eller Bjarne,
> selv om jeg hyppigt er uenig med dem om deres synspunkter om diverse.

Hvad med Djævelen? Er det også bare nogen du er uenig med?

b...@ydicon.dk

Ja men det er jo også bibelen.

--
Bjarne

E.Dalgas

On Sun, 25 Aug 2019 13:53:30 +0200, Vidal wrote:

> Jeg tror du åbenbarer dit eget tilsyneladende primitive
> følelsesliv. Du mener jeg hader Putin, Trump og Erik
> Dalgas. Og elsker EU.

Jeg mener at du er hadefuld i bogstavelig forstand. Det kommer gerne til
udtryk overfor anderledestænkende, der formaster sig til at udfordre dine
holdninger og synspunkter. Om du hader nogen personligt? Det ved du selv.

> [...]
> tager i en diskussion på nettet.
>
> Jeg hader heller ikke Thomas Corell, Lyrik, Roald
> eller Bjarne, selv om jeg hyppigt er uenig med dem om

Dine utallige indlæg, vejer tungere end din forsikring her.

--

E.D

E.Dalgas

On Sun, 25 Aug 2019 13:52:58 +0200, Vidal wrote:

[ ]

> Så Djævlen er besejret i Himlen, Jesus har besejret ham,
> ved sin korsfæstelse, men ikke på jorden i praksis. Det
> er hel enkel bibellærdom.

Falsk lære.

--

E.D

b...@ydicon.dk

Bibelen skal ikke fortolkes, den skal blot forstås.

Det Vidal skrev var jo direkte citat fra bibelen.
Så det er ikke nogen fortolkning.

Og det er da ikke til at misforstå.

Hvad er der i den tekst du ikke kan forstå?

Skriv det endelig så kan vi hjælpe dig

--
Bjarne

b...@ydicon.dk

Sige hvad?
--
Bjarne

b...@ydicon.dk

Nej det er ikke falsk lære.

Tror du bibelen er fuld af løgn?

Det er da vist dig der er ude med falsk lære.
Bibelen er ikke i tvivl.

I øjeblikket er jordens hersker satan.
Og det er jo nemt at se.

--
Bjarne

E.Dalgas

Mere falsk lære.

--

E.D

Vidal

Ikke i min tro, men måske i pinsekirken, som jo har deres
helt egne tolkninger af biblen, som andre trossamfund også
har det

Vidal

Den 25-08-2019 kl. 15:43 skrev Pettersen,Roald:

> Hvis du tolker Biblen som at Djævelen lever her nu, så kan du kun besejre
> Djævelen ved at ændre den fortolkning, for Biblen ændrer sig ikke.

Så skulle jeg ændre biblens ord?

Hvilket netop er det jeg påpeger, jeg ikke vil/gør.

Vidal

Den 25-08-2019 kl. 18:08 skrev E.Dalgas:

> Jeg mener at du er hadefuld i bogstavelig forstand.

I modsætning til hvad?

> Det kommer gerne til
> udtryk overfor anderledestænkende, der formaster sig til at udfordre dine
> holdninger og synspunkter.

Anderledes tænkende? Det her er en nyhedsgruppe, hvor
vi diskuterer Gudstroen. I hvert fald ideelt.

> Om du hader nogen personligt? Det ved du selv.

Du udtaler dig ellers ret sikkert om det. Og jeg
benægter det hver gang. Jeg hader ikke Erik Dalgas,
og ej heller (andre?) ateister.

> Dine utallige indlæg, vejer tungere end din forsikring her.

Du ved godt dette er en nyhedsgruppe, dedikeret til at
diskutere kristendom? Du vil gerne gøre det til en hade-
gruppe? Det, jeg forsvarer er kristendommen, som jeg
mener den er formuleret i folkekirken.

Vidal

I mit trossamfund, den danske folkekirke har vi en fast
formel, en trosbekendelse overfor Djævelen:

"Vi forsager Djævelen og alle hans gerninger og alt hans væsen."

I vor tro bekender vi os til Gud og siger samtidig fra over
for det, som skiller os fra Gud.

Djævelen er nemlig navnet for alt det onde eller det, som vil
sætte os op mod Gud. Når vi forsager Djævelen og alle hans
gerninger og alt hans væsen, siger vi fra over for alt ondt.
Kristen tro er altså ikke at lukke øjnene for det onde, men
at se det i øjnene, kalde det ved navn og kæmpe imod det.

Har I noget lignende i din trosretning?

E.Dalgas

Pinsekirken er et anerkendt protestantisk trossamfund.

/Troserklæringen bygger på de tre oldkirkelige trosbekendelser samt den
forståelse af Helligåndens nærværende tjeneste, som er genopdaget gennem
den verdensomspændende pinsebevægelse.
https://mosaik.one/troserklaering/

Hvad vil du sige med 'din' tro ?

--

E.D

E.Dalgas

On Sun, 25 Aug 2019 19:35:32 +0200, Vidal wrote:

> I modsætning til hvad?

Dit pladder.

> [...]
> diskutere kristendom? Du vil gerne gøre det til en hade-
> gruppe? Det, jeg forsvarer er kristendommen, som jeg

Blev nogen klogere af det her ?

--

E.D

Tom Klausen

Villy:
Du ved godt dette er en nyhedsgruppe, dedikeret til at
diskutere kristendom? Du vil gerne gøre det til en hade-
gruppe?

tomsrk55:
Perfid?
Eller stupid?

Villy:
Det, jeg forsvarer er kristendommen, som jeg
mener den er formuleret i folkekirken.

tomsrk55:
Kristendoomen er i folkekirken kun formuleret
i kirkens bekendelsesskrifter,
og dine udlægninger af den kristne tro
harmonerer dårligt med disse.
Det eneste du forsvarer er dine egne
personlige kæpheste.
Kæpheste er niveauet over gyngeheste,
Har du overvejet en rigtig hest?

mvh Tom

Tom Klausen

E.Dalgas
tomsrk55:
Det du skriver her, er ganske dækkende for min egen opfattelse
af Villys debatadfærd; men jeg ville nok snarere anvende
ordet foragt end ordet had.

mvh Tom

Tom Klausen

Villy:
Jeg tror du åbenbarer dit eget tilsyneladende primitive
følelsesliv.

tomsrk55:
Og hvad tror du at ovenstående
åbenbarer om dig selv?

mvh Tom

Pettersen,Roald

Pointen er at du ikke kan forstå noget uden at elske det som dig selv.

Vidal

At jeg har et rigt nuanceret følelsesliv og omverdensforståelse?

Vidal

Den 25-08-2019 kl. 20:12 skrev Tom Klausen:
> tomsrk55:
> Det du skriver her, er ganske dækkende for min egen opfattelse
> af Villys debatadfærd; men jeg ville nok snarere anvende
> ordet foragt end ordet had.

Når diskussionen bliver alt for våset, kan jeg nok
blive i tvivl, hvad folk/ateister har af uddannelse,
når de ikke har den fjerneste forståelse af, hvad
det handler om.

Jeg har andet steds sammenlignet det med at diskutere
Einstein med en neanderthaler. Mange har ikke den fjer-
neste forståelse af filosofi, endsige teologi, men vil
alligevel tilbyde deres meninger om ting, de ikke forstår
det fjerneste af. Det kan måske godt opfattes som foragt,
og det er selvfølgeligt ikke hensigtsmæssig.

Men det er jo efterhånden blevet vilkåret i dk.livs-
syn.kristendom. Ingen har begreb om noget som helst
relevant, men udtaler sig skråsikkert om ting de ikke
begriber.

Vidal

Den 25-08-2019 kl. 20:00 skrev Tom Klausen:
> [...]
> mener den er formuleret i folkekirken.
>
> tomsrk55:
> Kristendoomen er i folkekirken kun formuleret

Ok?

> og dine udlægninger af den kristne tro
> harmonerer dårligt med disse.

Nej. De harmonerer perfekt.

> Det eneste du forsvarer er dine egne
> personlige kæpheste.

Jeg forsøger rent faktisk at forklare den kristne tro.
Der er masser af ateistiske fejltagelser. der fx inddrager
tordenvejr og vulkaner som en plausibel forklaring af
kristentroen. Og der kan min påpegning af fakta måske
virke trættende.

> Kæpheste er niveauet over gyngeheste,
> Har du overvejet en rigtig hest?

Vås.

Vidal

Den 25-08-2019 kl. 19:53 skrev E.Dalgas:

> Blev nogen klogere af det her ?

Jeg tvivler, nogen her bliver klogere.

Vidal

Den 25-08-2019 kl. 19:52 skrev E.Dalgas:

> Pinsekirken er et anerkendt protestantisk trossamfund.

Grundtvigsk-luthersk?

https://www.kristendom.dk/kristendom.dk/er-folkekirken-grundtvigsk

> /Troserklæringen bygger på de tre oldkirkelige trosbekendelser samt den
> forståelse af Helligåndens nærværende tjeneste, som er genopdaget gennem
> [...]

Hvad vil du sige med det?

> Hvad vil du sige med 'din' tro ?

Masser. Du skal bare lige angive retningen.

Pettersen,Roald

> Så skulle jeg ændre biblens ord?
> Hvilket netop er det jeg påpeger, jeg ikke vil/gør.

Nej, Biblen kan du ikke ændre. Så alt du forstår ud fra Biblen er permanent.
Det eneste du kan er at forstå Biblen anderledes. Hvis du vil forsage Djævelen
må du også forsage Djævelen i Biblen. Korsfæstelsen er nøglen til det.

Pettersen,Roald

Jeg kan ikke have nogen anden Gud end din. Det er din kristne misforståelse.

Tom Klausen

Villy:
> [...]

blive i tvivl, hvad folk/ateister har af uddannelse,
når de ikke har den fjerneste forståelse af, hvad

At diskussionen "bliver alt for våset",
skyldes som oftest dine egne bidrag.

Villy:
[...]

Absurditeten i ovenstående er næsten
til at skære sig på!😈

Villy:
[...]

Tom Klausen

Villy:
Jeg hader heller ikke Thomas Corell, Lyrik, Roald
eller Bjarne, selv om jeg hyppigt er uenig med dem om
deres synspunkter om diverse.

tomsrk55:
Dagens opgave:
Hvilken af de ovennævnte passer ikke ind i sammenhængen?

mvh Tom

Jon Tveten

In article <5d6276a5$0$700$1472...@news.sunsite.dk>, vi...@webspeed.dk
says...

> Satan er uddrevet af himlen, til gengæld har vi fået
> "fornøjelsen" af ham og hans engle, ateisterne, på
> jorden.

Jeg trode en stund at også kristne kunne respekter anderes overbevising,
men jeg ser nå at det ikke er riktig.

Ejvind Kruse

> Sige hvad?

Er du dum, eller hvad, eller det bare noget du spiller,
når du ikke vil svare på et spørgsmål?

--
Ejvind Kruse

Ejvind Kruse

Thomas Corell wrote:

> Det siger du, men du kommer derefter med lovprisningER af JV:

> Du er formodentlig ikke (registreret) medlem af JV, men faktum er at du
> ofte benytter deres artikler og deres udgave af biblen, i din
> argumentation (når du en sjælden gang i mellem har sådanne).
>
> Og hver gang nogen er kritiske overfor JV, kommer du straks og sætter
> lighedstegn mellem kritik og had, og derefter udstiller JV som martyrer.
>
> Din retorik bliver også skinger, og man fornemmer du tager det meget
> personligt, når der udtrykkes kritik af JV.

Ovenstående er også min vurdering.

--
Ejvind Kruse

Vidal

Den 25-08-2019 kl. 21:01 skrev Thomas Corell:

> Så valget er mellem en udødelig djævel, eller en kommende rettelse i
> biblen.

Er du nu også blevet ekspert i biblen?

Det er et falsk valg.

Vi skal alle dø, men vi skal også alle genopstå. Det gælder
også Satan

Men læs selv:

https://www.bibelselskabet.dk/brugbibelen/bibelenonline/Ab/12

Her fortælles, at Satan som hele den øvrige ånd skal inkarneres
på Jorden og miste den magt han har i Guds åndeskare og skal
dø lige som alle andre dør. Hvis du var kristen, burde du kunne
forstå det.

Og forstå, at Roald bibelsyn er pivfalsk.

Vidal

Den 25-08-2019 kl. 21:01 skrev Thomas Corell:
> OK. Hvis ikke indholdet i biblen kan ændres, så har du to
> muligheder (hvilket jeg tror er Roald's pointe):
> - djævlen kan ikke udrydes/nedkæmpes blandt mennesker
> - at djævlen kan nedkæmpes, men så vil indholdet i biblen være forkert,
> der hvor der står at djævlen er iblandt os
>
> Så valget er mellem en udødelig djævel, eller en kommende rettelse i
> biblen.

Nej, det er ikke det valg. Det er blot Roalds
forkerte udlægning af biblen. Apokalypsen be-
tragtes af alle/ de allerfleste kristne, som et
eskatologisk skrift. Men der findes mange ud
lægninger af kristendommen nu om dage.

Nogle er åbenlyst forkerte og forkaster al bi-
belforståelse og historiske forståelse og tra-
dition.

Læs selv:

https://www.bibelselskabet.dk/brugbibelen/bibelenonline/Ab/12

Hvis du nu vil opkaste din ekspertstatus i skriften,
så må du i det mindste læse det, du udtaler dig om.

Vidal

Johannes åbenbaring betragtes af de fleste kristne
som en apokalypse, dvs en åbenbaring af noget
skjult. Den er til alle tider blevet betragtet
som en fremtidsåbenbaring og har lige siden dens
udbredelse forsøgt fortolket som en profeti om
de sidste tider, hvad der sker inden Jesus genfødsel.

Hvis din forståelse af korsfæstelsen modbeviser den
tanke, er den forståelse forkert. Helt forkert!

Læs selv: Johannes skriver selv Jesus ord til ham

»Skriv det, du har set, og det, som er, og det, som siden skal ske.«

»Kom herop, så vil jeg vise dig, hvad der siden skal ske.«

*Det som siden skal ske*, hvad tror du det betyder?

Er det Jesus, der lyver for os? Er det biblen, der
lyver for os? Dine tanker om korsfæstelsen er i hvert
fald delvis forkerte, hvis de påviser, at biblen lyver

Det, jeg kan frygte, er, at folk, der er svage i troen, kan
tro du taler sandt.

Vidal

Den 25-08-2019 kl. 21:41 skrev Pettersen,Roald:
Hvem mener du har det?

> Det er din kristne misforståelse.

Af hvad? Det er muligt jeg misforstår din tro, men min
egen tro står på bibelsk grund, hvad din i stigende grad
ikke synes at gøre.

Vidal

Hvis din overbevisning er, at Gud ikke eksisterer,
tror jeg næppe, den bliver respekteret af ret mange
kristne.

Men i disse tider, hvem ved?

Tom Klausen

Villy:
Hvis du nu vil opkaste din ekspertstatus i skriften,
så må du i det mindste læse det, du udtaler dig om.

tomsrk55:
Jeg tror at din underbevidsthed forsøger
at fortælle dig noget.😉

mvh Tom

Vidal

> Da jeg forholder mig til de fremførte argumenter, så har jeg allerede
> læst det jeg kommenterer. Ved godt du vil dreje den over på at man skal
> være cand.teol emeritus, inden man kan udtale sig om biblen. Men det er
> ikke det jeg gør.

Hvis man vil udbrede sig om kristendommen er
et mindstekrav, at man ved i hvert fald lidt
om, hvad man taler om.

Er det ikke grundlaget for enhver diskussion?

Kristne har ofte gået i kirke eller læst i
biblen.

Tom Klausen

Vidal
Den 26-08-2019 kl. 11:52 skrev Thomas Corell:

> [...]
> ikke det jeg gør.

Hvis man vil udbrede sig om kristendommen er
et mindstekrav, at man ved i hvert fald lidt

Et mindstekav som du ikke selv er i stand-eller
villig til at opfylde.

Villy:
Er det ikke grundlaget for enhver diskussion?

tomsrk55:
Jo da!

Villy:
Kristne har ofte gået i kirke eller læst i
biblen.

tomsrk55:
Og??????

mvh Tom

Ejvind Kruse

Du har da helt åbenlyst ingen selverkendelse.

--
Ejvind Kruse

Ejvind Kruse

Vidal wrote:

> Når diskussionen bliver alt for våset, kan jeg nok
> blive i tvivl, hvad folk/ateister har af uddannelse,
> når de ikke har den fjerneste forståelse af, hvad
> det handler om.

Hvilken uddannelse vil da være bedst for at forstå
din form for kristendom?

> Men det er jo efterhånden blevet vilkåret i dk.livs-
> syn.kristendom. Ingen har begreb om noget som helst
> relevant, men udtaler sig skråsikkert om ting de ikke
> begriber.

Og det er slet ikke dig selv du omtaler her, vel?

--
Ejvind Kruse

Pettersen,Roald

> påviser, at biblen lyver. Det, jeg kan frygte, er, at folk, der er svage
> i troen, kan tro du taler sandt.

Det eneste jeg siger er at Korsfæstelsen er sand. Så må resten rette ind.
Jeg må forholde mig til alt andet ud fra Korsfæstelsen, eller rettere
så er jeg på vildspor hvis jeg ikke kan acceptere Korsfæstelsen. Johannes
åbenbaring skal læses i lyset af Korsfæstelsen, det er det eneste jeg siger.

Pettersen,Roald

Der er kun én Gud så vi kan kun have den samme. Du antyder andre muligheder.
Uanset om du er ateist eller kristen så er det en kristlig misforståelse.
Dit problem er at du har en videnskabelig tilgang til din tro, dermed
udelukker du alt uvidenskabeligt dvs. kærligheden til andre end dig selv.
Konkret afviser du tungetale med mindre det er din egen tungetale.

Thomas Corell

Vidal wrote:

> Hvis man vil udbrede sig om kristendommen er
> et mindstekrav, at man ved i hvert fald lidt
> om, hvad man taler om.

Du læser ikke hvad jeg skriver, jeg "udbreder mig ikke om
kristendommen", jeg forholder mig til de argumenter der formuleres og
fremføres i indlæg i denne gruppe.

Det er det det betyder, når jeg skriver:
"Da jeg forholder mig til fremførte argumenter.."

> Er det ikke grundlaget for enhver diskussion?

Grundlaget er vel at vi forstår hinandens *argumenter*, og accepterer at
vi ikke er enige.

> Kristne har ofte gået i kirke eller læst i
> biblen.

Formodentlig, relevans ?

--
Just because you think it, doesn't mean its true

b...@ydicon.dk

Det er svært at få bugt med de falske kristne.

De vil se og se men intet forstå, og de vil høre og høre men vil ikke kunne fatte det de hører.

Når en blind leder en døv vil de begge falde i grøften.

Næsten ordret udtalelse af Jesus.

--
Bjarne

b...@ydicon.dk

Dine foredomme er jo ikke spørgsmål men blot din trang til at kunne håne.

Hvis du vil spørge om noget vedrørende kristendom, så stil et spørgsmål.

--
Bjarne

b...@ydicon.dk

Vidal<vi...@webspeed.dk> wrote:

> Er der nogen, der påstår det? Jeg siger noget, hvis nogen
> begynder at argumentere ud fra ateistiske misforståelser
> af kristendommen.

Pas på ikke at fortælle du tror på bibelen, for så bliver man automatisk af tosserne her inde udnævnt til at være et jehovas vidne

Gad egentlig godt vide hvorfor det er sådan.

Men desværre kan man aldrig få noget fornuftigt svar ud af dem der kommer med beskyldningerne.

--
Bjarne

b...@ydicon.dk

E.Dalgas<e....@live.dk> wrote:

> Dit pladder.

> Blev nogen klogere af det her ?
> --
> E.D
Måske ikke da vi vidste det i forvejen.
Men hvert ord han skrev er jo sandt.

--
Bjarne

b...@ydicon.dk

Vidal<vi...@webspeed.dk> wrote:
> Jeg tvivler, nogen her bliver klogere.

Du har ret, det kræver jo at man har evner for indlæring.

Selv høns er istand til at lære nyt.

--
Bjarne

b...@ydicon.dk

Vidal<vi...@webspeed.dk> wrote:
> [...]
> syn.kristendom. Ingen har begreb om noget som helst
> relevant, men udtaler sig skråsikkert om ting de ikke

Hvor har du dog bare ret.
Der er vist heller ikke mange kristne tilbage her på debatten, til gengæld sværmer det med ateister og andre forsagere af kristendommen.

--
Bjarne

Tom Klausen

Bjarne:
Hvis du vil spørge om noget vedrørende kristendom, så stil et spørgsmål.

tomsrk55:
😁😁😁😁😁😁😁😁😁😁😁😁

mvh Tom

JA

[b...@ydicon.dk --> Pettersen,Roald]

> Bibelen skal ikke fortolkes, den skal blot forstås.

Jeg forstår meget godt hva som står i Bibelen. Det eneste som trengs
for å forstå det som står i Bibelen lærte jeg for ganske nøyaktig 53
år siden - nemlig det å lese.

> Det Vidal skrev var jo direkte citat fra bibelen.
> Så det er ikke nogen fortolkning.
>
> Og det er da ikke til at misforstå.

Det er helt riktig - det Vidal sier kan ikke misforstås, men...

...det som står i Bibeltekstene under her er heller ingen
fortolkning og kan derfor heller ikke misforstås...eller?

Matteus, 10:34-39
Salmenes bok, 137:8-9
Andre samuelsbok, 12:13-15
Første samuelsbok 15:2-4
Andre kongebok, 2:23-24
Dommerne, 19:22-29
5. mosebok, 21:18-21
Andre mosebok, 11:4-6
5. mosebok, 28:28-37
Andre Mosebok, 20:4-5:
Tredje mosebok, 27:3-6
Femte mosebok, 25:11-12

Jeg er ikke det minste opptatt av om verken Gud eller Satan finnes
eller ikke finnes. Det er det ingen av oss som vet. I N G E N!! Dere
må gjerne TRO at dere "vet" det, men dere vet det ikke. Bibelen
beviser ingen verdens ting. Prøv å forstå det!

Det JEG er mest opptatt av, er hvorfor dere (såkalt) "troende"
aldri, aldri, ALDRI siterer fra HELE Bibelen, men kun fra den
"fromme" og "fredselskende" delen av den. Den delen er alle enige i.

Hvordan kan dere forsvare det som, svart på hvitt, står å lese i
Bibelen på de stedene jeg referer til over her?

E.Dalgas

Bjarne rygklapper

--

E.D

E.Dalgas

Bjarne...du bliver ikke en kristen ved at klappe Vidal på ryggen.

--

E.D

E.Dalgas

On Sun, 25 Aug 2019 21:20:58 +0200, Vidal wrote:

> Grundtvigsk-luthersk?
>
> https://www.kristendom.dk/kristendom.dk/er-folkekirken-grundtvigsk

Nej.

> Hvad vil du sige med det?

Pinsekirken er et anerkendt protestantisk trossamfund. Altså er der INTET
at komme efter når det gælder fundamental kristen lære.

> Masser. Du skal bare lige angive retningen.

Ja, mon ikke. Jesus besejrede Satan på korset...tyg lidt på den.

--

E.D

b...@ydicon.dk

Det er da klart at du ikke kan forstå det.

Du vil jo ikke forstå det.
Så længe du ikke vil kendes ved gud vil han heller ikke kendes ved dig.

Du skal se og se men intet forstå.)
Og du skal høre og høre men intet fatte.

Du er et fantastisk bevis på at Jesus talte sandt da han fortalte dette til apostlene.

Ingen kan derfor hjælpe dig før du selv søger gud.

--
Bjarne

b...@ydicon.dk

Tror du da man bliver det ved at lyve om ham?

For så er der godtnok mange meget kristne her.

!
--
Bjarne

E.Dalgas

Det er irrelevant. Hans løgne løber foran ham, til skræk og advarsel.

> For så er der godtnok mange meget kristne her.

Når du klapper ham på ryggen...så lyver du på en måde, mest for dig selv.

--

E.D

Vidal

Den 26-08-2019 kl. 19:51 skrev E.Dalgas:

> Det er irrelevant. Hans løgne løber foran ham, til skræk og advarsel.

Jeg lyver ikke, min *tro står på biblens grund* . Du må
gerne fortælle, hvor min tro ikke gør det.

> Når du klapper ham på ryggen...så lyver du på en måde, mest for dig selv.

Det tillægger mig alt for megen magt. Både pinsevenner og
ateister er imod mig. Hold dig til Jesus.

Vidal

Den 26-08-2019 kl. 15:23 skrev Pettersen,Roald:

[...]

> Der er kun én Gud så vi kan kun have den samme.

Ja.

> [...]

> udelukker du alt uvidenskabeligt dvs. kærligheden til andre end dig selv.
> Konkret afviser du tungetale med mindre det er din egen tungetale.

Ja, tungetale er ikke lige min yndlingskost. Men jeg kan ikke
afvise, den for nogen har en berettigelse. Men heller ikke
Paulus var for begejstret for bavl og savl.

Mht videnskabelig tilgang er det ikke forbudt i kristendommen og
ikke et problem. Kun i forhold til dig og dine pinsevenner, der
der ser videnskab som et problem.

Vidal

Ja. Det gjorde han, så han/Satan blev uddrevet af åndens/Guds
rige og følgeligt måtte lade sig inkarnere, som resten af ånde-
skaren, selv om han var modstander af mennesket. Altså så
han/Satan selv blev inkarneret som et menneske, sammen med
sine tilhængere.

Vidal

Den 26-08-2019 kl. 15:23 skrev Pettersen,Roald:
> Det eneste jeg siger er at Korsfæstelsen er sand.

Det er vi enige om.

> Så må resten rette ind.

Ja, og det giver dig en fejl forståelse af Apokalypsen.

> [...]
> åbenbaring skal læses i lyset af Korsfæstelsen, det er det eneste jeg siger.

Det må du sige alt det du vil, men det forhindrer
dig åbenbart i at kunne forstå, hvad Apokalypsen
handler om:

I bibelens sidste bog; Johannes´ åbenbaring kan
man læse om
en masse ting, der vil ske i fremti-
den. Det er altså forudsigelser der endnu

ikke er gået i opfyldelse. Dette er den almindeligste
forståelse i kristendommen.

Hvordan forholder du dig til Jesus profetier? Kommer
de ikke til at gå i opfyldelse efter din mening. pga
korsfæstelsen?

Vidal

Den 26-08-2019 kl. 15:56 skrev Thomas Corell:
> Du læser ikke hvad jeg skriver, jeg "udbreder mig ikke om
> kristendommen", jeg forholder mig til de argumenter der formuleres og
> fremføres i indlæg i denne gruppe.

I indlægget tilslutter du dig tilsyneladende Roalds
præmisser for forståelse af Apokalypsen..

> Det er det det betyder, når jeg skriver:
> "Da jeg forholder mig til fremførte argumenter.."

OK

Vidal

Den 26-08-2019 kl. 17:46 skrev JA:
> Dere
> må gjerne TRO at dere "vet" det, men dere vet det ikke. Bibelen
> beviser ingen verdens ting. Prøv å forstå det!

I min udgave af kristendommen tror vi ikke vi ved
noget.

Vi tror på Gud. Prøv du at forstå det!

Tom Klausen

Vidal
– Vis citeret tekst –
[...]

Det står der ikke et ord om at Satan "måtte lade sig inkarnere"
eller at de engle som blev uddrevet af Himlen er ateister.

mvh Tom
It is loading more messages.