Jesus-film af Mel Gibson

1 view

Bo Warming

Jesus-film af Mel Gibson

"Passion of Jesus Crist" kan tolkes extremt antisemitisk, og det siges at
være sket ifølge New York Times anmelder og rabiner og
religionshistorieprofessor, der har smugkikket piratkopi

I tidlig magisk middelalder var pøblen med på at lynche jøder, fordi de
nedstammede fra "dem der myrdede Jesus".

Romerne adlød ordre fra deres besatte Israel, som de gav delvis selvstyre
vedr om Jesus skulle henrettes - men nedarves skyld KOLLEKTIVT og nedarves
skyld
I 2000 ÅR?

Selv i USA vil få tænke sådan, så traditionalist-katolikken Mel Gibsons film
er vedr antisemitisme så harmløs som andre Hollywoodfilm. Overtro er ikke
som dengang man skulle finde en syndebuk for sortedød pesten og så
indebrændte middelalderkøbstadens jøder.

--
Bo Warming
Bjelkes Alle 46, 2200 København N

Kall, Mogens

"Bo Warming" skrev
(news:56Byb.7068$EB6...@fe01-2.private.usenetserver.com...):

> [...]
> vedr om Jesus skulle henrettes - men nedarves skyld KOLLEKTIVT og nedarves

NEJ - I Bibelen står der (GT):

"Fædre skal IKKE lide døden for børns skyld,
og børn skal IKKE lide døden for fædres skyld.
Enhver skal lide døden for sin egen synd."
(5. Mos (Deu) 24,16)

"Den sjæl, der synder, den skal dø;
søn skal EJ bære faders misgerning;
EJHELLER fader søns ..."
(Ez.18,20)

Konklusion:
Synd er noget PERSONLIGT

> [...]
> som dengang man skulle finde en syndebuk for sortedød pesten og så
> indebrændte middelalderkøbstadens jøder.

I Bibelen står der følgende vedrørende Korsfæstelsen (NT):

"... thi de korsfæster for deres del Guds Søn IGEN ... "
(He. 6,6)

Herved tilkendegiver Gud, at et menneske korsfæster Jesus, når vedkommende
begår synd, hvilket er meget nært beslægtet med - for mig at se - at
henrette Guds
Ord i sit hjerte (1.Mos. (Gen) 2,17).

Herudaf kan konkluderes:

Vi har ALLE (uden undtagelser) været med til at henrette Jesus (Rom 3,23).

DADDY-Break (2003-12-01, CET 21:02):
- "Sådan skal denne meddelse være."

Thank You, DAD!

NEXT DADDY

Transmission END.

Jesus-Break (2003-12-01, CET 11:05:02, delay -00:02:08):
0878 (news:hjIyb.49927$jf4.2...@news000.worldonline.dk...)
- "Follow Me."

Jesus-Break (2003-Hebr. 04,12, CET 09:43):
(The GarbageMan)
0528 news:ICPla.15108$y3.13...@news010.worldonline.dk...
- "Min fred efterlader Jeg jer."
(means: Peace is what I leave with you; it is my own peace that I give you.)

Jesus-Break (2003-08-16, CET 18:54:10):
0660 news:Aa90b.51751$Kb2.2...@news010.worldonline.dk...
- "Det vil Jeg (bad: Herre Jesus - Isa - Bed for os, Rom. 8,26.34)."
(means: I will pray for you all, Rom. 8,26.34)

Jesus-DADDY-Break (2003-11-16, CET 09:52):
0741 news:Q%Gtb.34424$jf4.1...@news000.worldonline.dk...
-" Jeg BESVÆRGER jer, Jerusalems døtre - "
09:53
- "I will keep My PROMISES!"

Jesus-Break (2003-12-01, CET 18:13):
0876 news:Uzpyb.49673$jf4.2...@news000.worldonline.dk...
- "Hold jer parate - Jeg kommer snart - Soon."
- "... for at tage jer bort ... [til der hvor] ... Jeg-ér ..."
(means: Be prepare - I am coming soon - to take you to My place)

DADDY-Break (2003-11-18, CET 11:16:47):
0773 news:Grmub.36682$jf4.1...@news000.worldonline.dk...
- "Hold fred med hverandre."
(means: keep peace with one-another, John 13,34-35)

Jesus-Break (2003-12-01, CET 11:07:3x, delay -00:02:08):
0878 (news:hjIyb.49927$jf4.2...@news000.worldonline.dk...)
- "Bevar enhedens bånd; i Mit navn skal I gøre det."
(means: Keep the bonds-of-Únity; in My name shall you do it, Ef.4,1-6.)

Guds fred (til alt Hans folk)
Peace-from-God (to all His people)

with love from
Mogens Kall
The servant of Michael

Bible Free Downloads:
From http://www.gospelcom.net/ibs/
From http://www.wbtc.com/default.htm

Ønskes oplysninger om Mormonerne, Jehovas Vidner eller en anden sekt,
da kontakt Dialogcentret http://www.dci.dk/

The right to believe, to worship and witness
The right to change one's belief or religion
The right to join together and express one's belief
FORUM 18 NEWS SERVICE, Oslo, Norway
http://www.forum18.org/

Jump-Address:

L.Kristi
www.evigliv.com

(Dansk Europamission)
http://www.daneu.dk

(Ordet og Israel)
http://www.ordetogisrael.dk

(Find Your church inside Denmark)
http://giraffen.dk

(SAT7 - Arabic Website)
http://www.sat7.com/main_page.htm

Husk også (hvis interesse haves)...
fly no > 625
Last Live transmission (2003-12-01, Monday, CET 15:35):
0878 news:hjIyb.49927$jf4.2...@news000.worldonline.dk...
0880 news:cqIyb.49932$jf4.2...@news000.worldonline.dk...

Return-Address:
John_15.13@Heaven (Good Friday)
Polykarps martyrium (0340)
0340 news:mclaa.115120$Hl6.10...@news010.worldonline.dk...

Internal:

Last Information-file (0879):
Old contributions can be called up by a
http://www.google.com/intl/da/ jump.
After this click on Newsgroups
After this key-in on the searchline. "Kall, xxxx"
xxxx = The number of this file.
(This contribution should then be possible to find)
After this click on the topical file, which is ...
0879 news:zkIyb.49928$jf4.2...@news000.worldonline.dk...

System-Updating:
0880 news:cqIyb.49932$jf4.2...@news000.worldonline.dk...
0881 news:JsIyb.49933$jf4.2...@news000.worldonline.dk...
0882 news:u2Kyb.49968$jf4.2...@news000.worldonline.dk...
0883 news:k3Kyb.49970$jf4.2...@news000.worldonline.dk...
0884 news:KbKyb.49975$jf4.2...@news000.worldonline.dk...
0885 news:qCKyb.49981$jf4.2...@news000.worldonline.dk...
0886 news:uPMyb.50024$jf4.2...@news000.worldonline.dk...
0887 news:xQMyb.50025$jf4.2...@news000.worldonline.dk...

File-name:
Re: Jesus-film af Mel Gibson
0666 news:8K04b.62739$Kb2.2...@news010.worldonline.dk...
DADDY-responce, Luke 19,40 (2003-11-27, CET 23:29:52, Thursday)
0858 news:cPZxb.48762$jf4.2...@news000.worldonline.dk...
0666+0222=0888

This file has been sent to
dk.livssyn.kristendom

Time for OUTPUT:
2003-12-01, Monday, CET 21:06

Kall, Mogens

Well, Mr. Mel Gibson

None-of-us like innocent people being killed!

I will suggest You do this:

Input into the movie the Word of God:

What shall I write, my Lord ?

A voice came (from Earth):
2003-12-01, CET 21:23
- "Tankevækkende."

means:
... (the voice just like, that I was asking the Lord) ...

What shall I write, my Lord ?

Heaven-Break:
21:25
- "det må du selv om."

means:
... (You may make a choice by yourself) ...

I'm complete emty, my Lord!

DADDY-Break:
21:27:
- "Så skal Jeg nok hjælpe dig."

means:
... (I will help You) ...

DADDY-Break:
21:28
- "Det, du skal skrive er... Følg Mig ... says the Lord."

means:
What you shall write [down] is this: Follow Me, says the Lord.

So this is the Word-of-God to You, Mr. Mel Gibson:

Jesus says (Jesus=DADDY, Luke 5,21.24):
"Follow Me."

-

We ALL killed Him on the Cross (DADDY Himself)

If I should do it, I think, I would mix the Cross with a lot of Mankind evil
like wars, and - of course - ALSO Holocaust pictures.
By this I will lay down an Anti-nazi-propaganda, and helping innocent
people
from being killed.

Can You make a picture out of that ?

Input Movie-memory:

Lazarus (sign no 7)

-

Internal:
I have been waiting a long time, so then I saw the speech
of Mr. Bo Warming, I knew, that it was time for Output.

Have a nice day, Sir!

NEXT DADDY

Transmission END.

Jump-Address:

L.Kristi
www.evigliv.com

(Dansk Europamission)
http://www.daneu.dk

Internal:

0888 news:V9Nyb.50029$jf4.2...@news000.worldonline.dk...

[...]

0666+0223=0889

This file has been sent to
dk.livssyn.kristendom

Time for OUTPUT:
2003-12-01, Monday, CET 21:46

Kall, Mogens

Jesus-Break (2003-12-01, CET 21:54):
- "Det må du gerne (skrive følgende) ..."

What you have done against óne of My children, have you done against Me,
says Jesus (Matt 25,31-46)

21:55
- "... med hilsen fra Mig."

NEXT DADDY

Transmission END.

Jump-Address:

L.Kristi
www.evigliv.com

(Dansk Europamission)
http://www.daneu.dk

Internal:

0889 news:9LNyb.50036$jf4.2...@news000.worldonline.dk...

[...]

0666+0224=0890

This file has been sent to
dk.livssyn.kristendom

Time for OUTPUT:
2003-12-01, Monday, CET 21:59

Bo Warming

"Kall, Mogens" <mogen...@ikke.til.raadighed.dk> wrote in message

> Vi har ALLE (uden undtagelser) været med til at henrette Jesus (Rom 3,23).

Og vi har alle medskyld i Holocaust

De tyskere der var stemmeberettigede før 1933 er særlig skyldige
Dem der blev nazimedlemmer lidt mere. Men i hovedsagen har Hannah Arendt og
eksistentialist-filosofferne ret i at vi alle ville have opført os som
tyskerne og det er pjat at gøre kun dem til syndebukke

Kall, Mogens

"Bo Warming" skrev
(news:UNNyb.1674$Yj....@fe01-2.private.usenetserver.com...):

> Og vi har alle medskyld i Holocaust

Ah, det er noget vrøvl, Bo - jeg var end ikke-engang født dengang !

De ansvarlige for Holocaust må selv PERSONLIG tage ansvaret

> De tyskere der var stemmeberettigede før 1933 er særlig skyldige

Hvis man medvirker til ondt; ja, så er man skyldig.

> [...]
> eksistentialist-filosofferne ret i at vi alle ville have opført os som
> tyskerne og det er pjat at gøre kun dem til syndebukke

Er du af tysk afstamning, Bo, siden du forsvarer Der Fatherland ?

Min morfar var tysker, und ich bin auch einem ... Jesus-freak !!!

Is that a problem for you ?

-

Jesus - har Du et ord til Bo ?

Jesus-Break (2003-12-01, CET 23:45):
- "Ja - I LOVE you - i sandhed; kom til Mig - Følg Mig."

Tak Jesus - Jeg ELSKER Dig - El'Shaddai, Almægtige Gud!

0890 news:nXNyb.50038$jf4.2...@news000.worldonline.dk...
0891 news:liPyb.50067$jf4.2...@news000.worldonline.dk...

[...]

0666+0226=0892

This file has been sent to
dk.livssyn.kristendom

Time for OUTPUT:
2003-12-01, Monday, CET 23:49

paw

Bo Warming skrev

>... men nedarves skyld KOLLEKTIVT
> og nedarves skyld i 2000 ÅR?

I henhold til bl.a. 5. Mos. 7,10 er begrebet
arvesynd gået over til kun at være dækkende for
en sjælelig, dvs. psykisk, og ikke just en åndelig,
dvs. i videre forstand mental patalogisk disposition.
Undskyld sproget!

Det er bestemt ikke nogen uvedkommende
problematik, du hermed berører. Den griber
ind i mangen hverdagsagtig sammenhæng.

Kampen for at overleve bortvejer ikke det
faktum at den, som er født, også må dø.
Forvandlingslegemet, dvs. sjælen lever
dog videre i den åndelige sfære, som
igen er opdelt i mange verdener.

Derfor er det bydende nødvendigt for den,
som kan tro, på helligåndens anvisning at bede
i ånd og sandhed, som der i det nye testamente
skrevet står.

>Overtro er ikke som dengang...

Motiver kan ændre karakter; handlingsmønstre
ligeså - de bagvedliggende mekanismer dog ikke.
Dem ordner den ild, som kaldes viljen.

--
Mvh, paw.

Kall, Mogens

Deadline (Last News-input-from-dk.livssyn.kristendom):
2003-12-02, CET 00:17 - Tuesday

Bo!

Når 2304 siger...

0873 news:I9pyb.49637$jf4.2...@news000.worldonline.dk...

> A voice came (2304 - ?):
> (2003-11-30, CET 17:15)
> - "I WANT JUSTICE - NO MATTER THAT !!!"

... så står det IKKE til forhandling!

Du må jo tænke på, at en - "hypotetisk" set - million-år gammel Civilisation
ved, hvad der gavner dig bedst

Output, DADDY ?

DADDY-Break (2003-12-02, CET 02:19:17):
- "Det må du godt."

Bo:
02:19:4x
- "Jeg glæder mig til at høre dit budskab."

Håber svaret bekom dig vel !

NEXT DADDY

Transmission END.

Jump-Address:

L.Kristi
www.evigliv.com

(Dansk Europamission)
http://www.daneu.dk

Internal:

0892 news:bzPyb.50072$jf4.2...@news000.worldonline.dk...
0893 news:oZPyb.50079$jf4.2...@news000.worldonline.dk...

[...]

0666+0228=0894

This file has been sent to
dk.livssyn.kristendom

Time for OUTPUT:
2003-12-02, Tuesday, CET 02:28

Kall, Mogens

"paw" skrev (news:3fcbea3a$0$95047$edfa...@dread11.news.tele.dk...):
... (cut 2003-12-02)

> Kampen for at overleve bortvejer ikke det
> faktum at den, som er født, også må dø.

Paw!

Dit computer-"ur" går skrup hamrende forkert!

Da jeg sidst var på, klokken ...
2003-12-02, Tuesday, CET 00:17
0893 news:oZPyb.50079$jf4.2...@news000.worldonline.dk...

... da var din besked ikke kommet.

Og nu klokken ...

2003-12-02, Tuesday, CET 02:28

0894 news:AVRyb.50092$jf4.2...@news000.worldonline.dk...

... snakker du a la ... 0893.

-

I morgen vil jeg tale med dig om Enok !!!

NEXT DADDY

Transmission END.

Jump-Address:

L.Kristi
www.evigliv.com

(Dansk Europamission)
http://www.daneu.dk

Internal:

[...]

0666+0229=0895

This file has been sent to
dk.livssyn.kristendom

Time for OUTPUT:
2003-12-02, Tuesday, CET 02:59

Kall, Mogens

"Kall, Mogens" skrev
(news:AVRyb.50092$jf4.2...@news000.worldonline.dk...)

You are a monny-god-Worshipper - Mr. Schröder !!!

Input News:
DR1 s146 tir 02 dec (2003, CET) 10:43:20

Schröder vil have våbenembargo mod Kina
ophævet

Tysklands forbundskansler, Gerhard
Schröder, antydede under sit besøg i
Kina, at han vil arbejde for ophævelsen
af EU's våbenembargo mod landet,
rapporterer den tyske tv-station ZDF.

Dermed er Tyskland efter Frankrig
det andet EU-land, som ønsker våben-
embargoen ophævet.

EU indførte embargoen i 1989 efter de
kinesiske myndigheders blodige fremfærd
mod demonstranter i Beijing.

Schröder ankom mandag til Kina på sit
femte officielle besøg i landet. Han er
ledsaget af en større delegation af
tyske erhversledere.
--- END of News -----------------------------

Er der noget land i verden, som i den grad har krænket
menneskerettighederne, så er det Cannibal-istan (China).

Læs fx rapporter fra Human Rights Watch og Amnesty International.

Og mht. Verdensfreden udgør Cannibal-istan en direkte trussel med deres
agressive fremfærd overfor bl.a. det Demokratiske Taiwan. - Fingerne væk,
You asshole !!!

To Mankind
Når du går ned i en butik og fx køber legetøj (made in China); ja så
støtter du faktisk et antikristeligt regime (Matt 25,31-46) !!!

NEXT DADDY

Transmission END.

Jump-Address:

L.Kristi
www.evigliv.com

(Dansk Europamission)
http://www.daneu.dk

Internal:

0894 news:AVRyb.50092$jf4.2...@news000.worldonline.dk...
0895 news:BkSyb.50093$jf4.2...@news000.worldonline.dk...

File-name:
Schröder - You are a monny-god-Worshipper !
Was:

Re: Jesus-film af Mel Gibson
0666 news:8K04b.62739$Kb2.2...@news010.worldonline.dk...
DADDY-responce, Luke 19,40 (2003-11-27, CET 23:29:52, Thursday)
0858 news:cPZxb.48762$jf4.2...@news000.worldonline.dk...

0666+0230=0896

This file has been sent to
dk.livssyn.kristendom

dk.politik

Time for OUTPUT:
2003-12-02, Tuesday, CET 11:44

Kall, Mogens

"Kall, Mogens" skrev
(news:x1_yb.50263$jf4.2...@news000.worldonline.dk...):

2304:
(2003-12-02, CET 11:53:41, delay -00:02:08):
- "Den skal med."

Yes, Sir:

Man ér Kannibal, når man æder sine medmennesker!

Og man er OGSÅ kannibal, når man forfølger bl.a. de kristne og propper dem i
slave-lejre indtil deres kød skal bruges som organ-donor !!!

Cannibal-istan (China) - You have murdered these people for NO-REASON !!!

-

If You are a person, who are witness (maybe a victim) to murders - no matter
where on Earth, the crime has been commited - Please call the International
Court of Justice and give Your evidence (deposition). The address is:

International Court of Justice
Peace Palace
2517 KJ The Hague
The Netherlands.

Find the E-mail address here:
http://www.icj-cij.org/

Memory ON:
0043 news:aqGo9.84623$Qk5.3...@news010.worldonline.dk...
0263 news:aqGo9.84623$Qk5.3...@news010.worldonline.dk...
0349 news:w05ba.117360$Hl6.10...@news010.worldonline.dk...
0589 news:25xsa.44720$y3.31...@news010.worldonline.dk...
0591 news:MYLsa.45277$y3.32...@news010.worldonline.dk...
0611 news:dhwta.53158$y3.35...@news010.worldonline.dk...
0618 news:jn7ua.54693$y3.37...@news010.worldonline.dk...

The Sherrif of EL PASO (Harwest 1995)

NEXT DADDY

Transmission END.

Jump-Address:

L.Kristi
www.evigliv.com

(Dansk Europamission)
http://www.daneu.dk

Internal:

0896 news:x1_yb.50263$jf4.2...@news000.worldonline.dk...

System-Updating:

[...]

0666+0231=0897

This file has been sent to
dk.livssyn.kristendom
dk.politik

Time for OUTPUT:
2003-12-02, Tuesday, CET 12:16

CrocŽ

On Tue, 2 Dec 2003 12:16:08 +0100, "Kall, Mogens"
> [...]

>where on Earth, the crime has been commited - Please call the International
>Court of Justice and give Your evidence (deposition). The address is:

Det er vist kun i de kredse du bevæger dig rundt i, at et offer for
mord kan ringe for at give sandhedsbevis.

Regards Croc®

Bo Warming

> [...]

> - "Det må du gerne (skrive følgende) ..."
>
> What you have done against óne of My children, have you done against Me,

Og det er jo smukt i tråd med når Emerson, Nietzsche og Glistrup m.fl.
udtrykker og lever efter

"Alle dage er helllige, alle mennesker er hellige - der skal ikke være noget
individ, jeg ledes ved eller foragter"

Men i intet land har der været flertal for andet end at mobbe aparte.

Tyskland mobbedes 1920 og gjorde jøder til syndebuk og mobbede dem.

Bo Warming

> [...]

> Er du af tysk afstamning, Bo, siden du forsvarer Der Fatherland ?
>
> Min morfar var tysker, und ich bin auch einem ... Jesus-freak !!!

Jeg følger Jesu ord og er en barmhjertig samaritan der forsvarer de svage -
her tyskere der anklages uretfærdigt for at have skyld, også når de ikke
havde stemmeret ved sidste fri valg i 1933.

Til medierne,der dømmer og bliver ved og bliver ved, minder jeg om at "døm
og du selv skal dømmes" og "Den kaste første sten der selv er ren".

Henrik Svendsen

Vi er i nok ude over, hvad de nuværende mobilnet kan præstere af
dækning. Man i modsat fald kan samtalegebyret klares med et "modtageren
betaler".

Kall, Mogens

"Kall, Mogens" skrev
(news:9LNyb.50036$jf4.2...@news000.worldonline.dk...):

DADDY-Break (2003-12-03, CET 20:48):
- "Det må du gerne (Output internal program)."

Thank You, DAD!

2304:
20:48
- "Du har fået Output-ordre hermed."

Thank You, Sir!

Input News:
CNNTEXT P111 Wed 03 Dec (2003, CET) 20:36:47

Mel Gibson puts 'Passion' on hold

Mel Gibson has pulled 'The Passion of
Christ,' depicting Jesus on screen,
from a Vatican-sponsored film festival
- - because his movie is not ready.

The unreleased, but controversial,
movie about the final hours of the
life of Jesus was scheduled to be
shown Tuesday to a select group of
Roman Catholic officials as part of
teh 'Christ and the Cinema' festival
--- END of News -------------------------------------------

Thank You, Sir! - Jesus LOVES Jews, muslims and - of course - all,
the Mankind.

Long live the King of Kings, Christ Jesus

Keyword:
The-Church-is-Óne, John 17,20-23

Internal message til my brother:
The most important thing is this: Make it perfect !!!

NEXT DADDY

Jesus:
21:00
- "Glæd jer - Jeg har besluttet at give jer Himmeriget."

NEXT DADDY

Transmission END.

Jump-Address:

(Dansk Europamission)
http://www.daneu.dk

Internal:

0896 news:x1_yb.50263$jf4.2...@news000.worldonline.dk...
0911 news:hw8zb.50639$jf4.2...@news000.worldonline.dk...

System-Updating:
0912 news:RLhzb.50693$jf4.2...@news000.worldonline.dk...
0913 news:rXizb.51261$jf4.2...@news000.worldonline.dk...
0914 news:Lhkzb.51274$jf4.2...@news000.worldonline.dk...
0915 news:czkzb.51283$jf4.2...@news000.worldonline.dk...
0916 news:r9lzb.51298$jf4.2...@news000.worldonline.dk...
0917 news:9Bmzb.51320$jf4.2...@news000.worldonline.dk...
0918 news:wYmzb.51323$jf4.2...@news000.worldonline.dk...
0919 news:QFozb.51364$jf4.2...@news000.worldonline.dk...

[...]

0666+0254=0920

This file has been sent to
dk.livssyn.kristendom

Time for OUTPUT:
2003-12-03, Wednesday, CET 21:01

Kall, Mogens

Jesus-Break:
2003-12-03, CET 21:03

- "Fyld det op !"

"Kall, Mogens" <mogen...@ikke.til.raadighed.dk> skrev i en meddelelse

0666+255=0921

Kall, Mogens

HARWEST-Time !!!

We got OUTPUT-Ordre (2003-12-03, CET 21:03)

With love from your brother
Mogens Kall

O God, Have mercy . pour out Your Spirit of LOVE

Heaven:
21:15
- "Det skal du få"

answers-to-the-prayers

"Kall, Mogens" <mogen...@ikke.til.raadighed.dk> skrev i en meddelelse

Bo Warming

Gibsons påfund at lade alle i filmen tale latin, er smuk internationalisme.

Katolikker er især spansk- og engelsk-talende - lad alle stilles lige dårlgt
og læse skriftens ord på underSKRIFTer på deres eget sprog

At Kaifas-sandhed forhåner nutids-jøder er vås.

Selv hvis Pontius Pilatus havde været jøde, ville der ikke være kollektiv
skyld med vor tids vurdering. Luthers jødehadpåfund er forældede.

Klogt at Mel Gibson gør sig kostbar, og ikke viser filmen før den er færdig,
efter at New York Times anmeldte filmen udfra en ufærdig piratkopi.

Anders Peter Johnsen

"Bo Warming" <ELTZNX...@spammotel.com> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> I tidlig magisk middelalder var pøblen med på at lynche jøder, fordi de
> nedstammede fra "dem der myrdede Jesus".

Øh, har du glemt nazzisterne?

> Romerne adlød ordre fra deres besatte Israel, som de gav delvis selvstyre
> vedr om Jesus skulle henrettes - men nedarves skyld KOLLEKTIVT og nedarves
> skyld I 2000 ÅR?

Det er der jo tydeligvis nogle, der mener.

Ikke desto mindre er det jo - set ud fra kristne briller - en kunstig
problemstilling:

1) Jesus Kristus var netop profeteret som (blandt andet) "Den Lidende
Herrens Tjener"...

2) ...og Han genopstod jo...

3) ...hvorved Han jo - ironisk nok - ifølge vor kristne opfattelse
endegyldigt beviste sig som jødiske Messias...

4) ...og Han gad ikke engang på dèt tidspunkt at hade sine ortodokse,
jødiske trosfæller, men var lissom hinsides den slags latterlige pettitesser
som Døden.

Hvad Fanden - undskyld udtrykket! - skulle der være tilbage at "hævne"
gennem jødehad? Tværtimod kan man da - inspireret af Mesteren Selv (Jesus
kaldtes jo netop "Rabbi"!) - kun være dem taknemmelige for måske at "have
kvajet sig gevaldigt" (de var sådan set oppe mod selveste Guds Vilje) og så
ellers ha' ondt af dem over alt det, de har måtte finde sig i lige siden...

Det er sørgeligt sigende, når selverklærede "kristne" i ramme alvor hævder
at ville "hævne Kristus". De har jo netop ikke fattet en brik af deres egne
mest elementære, kristne trossandheder, herunder især Genopstandelsen! Nu er
man jo sådan set forfalden til Helvedes flammer ved at kalde folk tåber, men
det er ellers tæt på at jeg vover pelsen...

--
Mvh
Anders Peter Johnsen

Anders Peter Johnsen

> Gibsons påfund at lade alle i filmen tale latin, er smuk
internationalisme.

Nej, så dum er han da vel forhåbentlig ikke???

Jesus talte jo aramæisk, hebraisk og muligvis græsk, men ROMERSPROG? ;-)

> Katolikker er især spansk- og engelsk-talende - lad alle stilles lige
dårlgt
> og læse skriftens ord på underSKRIFTer på deres eget sprog
>
> At Kaifas-sandhed forhåner nutids-jøder er vås.

De kan ligesom ikke undgå at associere til deres egen historie...Hvilket vel
i virkeligheden kun er helt okay, at de gør. Det kunne måske hjælpe dem til
accept af Kristus - og derigennem Kristi accept af dem?

> Selv hvis Pontius Pilatus havde været jøde, ville der ikke være kollektiv
> skyld med vor tids vurdering. Luthers jødehadpåfund er forældede.

Helt enig. Luthers jødehad er såmænd også eneste grund til at jeg trods hans
brilliante Kristendomsfortolkning ikke begår den fejltagelse at opfatte ham
som Parakleten ("Talsmanden"=Helligånden) selv! ;-D

Lars Erik Bryld

Scripsit Anders Peter Johnsen:

> Nej, så dum er han da vel forhåbentlig ikke???
>
> Jesus talte jo aramæisk, hebraisk og muligvis græsk, men
> ROMERSPROG? ;-)

Næ - så dum er han ikke. Filmen foregår på både aramæisk og latin

http://abc.net.au/news/newsitems/s682222.htm

--
Med venlig hilsen
Lars Erik Bryld

Bo Warming

"Anders Peter Johnsen" <ande...@mail.dk> wrote in message

> [...]
hans
> brilliante Kristendomsfortolkning ikke begår den fejltagelse at opfatte

*ENESTE* GRUND til at tage afstand fra Luther?

Luther var skitzo i takt med fyrsternes ønsker
- han forbød udenægteskabelig sex når det var bekvemt
- han gjorde undtagelser når en fyrste ville have en gift frille("til
venstre hånd")

- han charmede for jøder, når håb om alliance mod paven
- han hetzede når fyrstevenner ikke ville betale gæld til jøder

Hans ganske temperament der drev reformationen var splittergalt - drevet af
had og resentiment, som han selv kælede for.

Han var uærlig - ikke sober som Malankton, Calvin, Zwingli-
En dejlig tosse som fyrsterne kunne bruge til reformationens vigtigste mål,
som ikke var teologisk, men var at overtage
1. snerperi mht. sex Lækre forbud at administrere og dispensere fra.
2. den eksplosivt spirende godhedsindustri som var opfundet af munkeklostre,
og gøre det til den infame jobskabelse som vi ser i godhedsindustrialisme og
hallalhippieisme idag.

Kall, Mogens

"Kall, Mogens" skrev
(news:qwrzb.51685$jf4.2...@news000.worldonline.dk...):

> HARWEST-Time !!!
>
> We got OUTPUT-Ordre (2003-12-03, CET 21:03)

The message was this:

2003-12-03, Wednesday, CET ...
0920 news:qhrzb.51678$jf4.2...@news000.worldonline.dk...

> Jesus:
> 21:00
> - "Glæd jer - Jeg har besluttet at give jer Himmeriget."

means:
Rejoy - I have decided to give you ...

Jesus-Break (2003-12-06, CET circa 07:55):

- "all of you."

... the Kingdom of Heaven.

0921 news:Jkrzb.51680$jf4.2...@news000.worldonline.dk...

> Jesus-Break:
> 2003-12-03, CET 21:03
>
> - "Fyld det op !"

means:
Fill it up (the Kingdom of Heaven).

It's HARWEST-Time, my brothers and sisters.

Thank You, DAD.

DADDY:
08:21
- "Jeg ELSKER jer så meget, Mine børn."

means:
I LOVE you very much, My children."

NEXT DADDY

Transmission END.

DADDY-Break, 2003-12-04, Thursday, CET ...
0928 news:GAHzb.51994$jf4.2...@news000.worldonline.dk...

> 15:30
> - "Glæd jer! - Fryd jer!"
>
> means:
> Be happy. Rejoice
>
> 15:32
> - "I'm coming home."

Jump-Address:

(Dansk Europamission)
http://www.daneu.dk

TV2 Kl 20:00 indtil Jul, Jesus og Josefine.
fly no > 625 ( + 6 = 631 )
Last Live transmission (2003-12-03, Wednesday, CET 18:02)

[...]

0923 news:EaBzb.51879$jf4.2...@news000.worldonline.dk...
0940 news:G91Ab.53335$jf4.2...@news000.worldonline.dk...

System-Updating:
0941 news:AwfAb.53572$jf4.2...@news000.worldonline.dk...

[...]

0666+0276=0942

This file has been sent to
dk.livssyn.kristendom

Time for OUTPUT:
2003-12-06, Saturday, CET 08:28

Kall, Mogens

"Kall, Mogens" skrev
(news:qhrzb.51678$jf4.2...@news000.worldonline.dk...):

News:
Billy Graham says "yes" to "The passion of Christ"

DADDY-Break (2003-12-06, CET 13:44:4x, delay -00:02:08):
- "Den skal med (i dk.l.k)."

Kristeligt Dagblad, lørdag 2003-12-06

Graham forsvarer Gibsons Jesusfilm

USA: Mel Gibson står bag en film
om jesu sidste timer og hans op-
standelse "The passion of Christ"
(Jesu lidelse), der allerede under
optagelserne blev beskyldt for at
være antisemitisk, fordi jøderne
angiveligt får skylden for Jesu død
i filmen. Mel Gibson, som selv er
medlem af en fundamentalistisk
kristen gruppe, har forsvaret fil-
men, og han bakkes nu op af den
verdenskendte evangelist Billy
Graham. Evangelisten fortalte efter
at have set filmen, at han var blevet
rørt til tårer undervejs. - Jeg tvivler
på, at der har været en mere billed-
lig og rørende præsentation af Jesu
død og opstandelse, som kristne jo
mener er den vigtigste begivenhed
i menneskehedens historie, sagde
Graham ifølge nyhedsbureauet AP.
Mel Gibson har investeret 30 mil-
lioner dollar i filmen, som får ame-
rikansk premiere den 25. februar.
--- END of News ---------------------------

Vi glæder os MEGET til at se den !

0942 news:QxfAb.53573$jf4.2...@news000.worldonline.dk...
0943 news:6zfAb.53574$jf4.2...@news000.worldonline.dk...
0944 news:zXfAb.53576$jf4.2...@news000.worldonline.dk...
0945 news:VggAb.53578$jf4.2...@news000.worldonline.dk...
0946 news:HlgAb.53580$jf4.2...@news000.worldonline.dk...
0947 news:5DgAb.53581$jf4.2...@news000.worldonline.dk...
0948 news:uIgAb.53583$jf4.2...@news000.worldonline.dk...
0949 news:nUgAb.53586$jf4.2...@news000.worldonline.dk...
0950 news:a6hAb.53595$jf4.2...@news000.worldonline.dk...
0951 news:6chAb.53597$jf4.2...@news000.worldonline.dk...
0952 news:vkhAb.53600$jf4.2...@news000.worldonline.dk...
0953 news:kmiAb.53606$jf4.2...@news000.worldonline.dk...
0954 news:hviAb.53607$jf4.2...@news000.worldonline.dk...

[...]

0666+0289=0955

This file has been sent to
dk.livssyn.kristendom

Time for OUTPUT:
2003-12-07, Sunday, CET 08:56

Kall, Mogens

"Kall, Mogens" skrev
(news:P1BAb.54540$jf4.3...@news000.worldonline.dk...):

> News:
> Billy Graham says "yes" to "The passion of Christ"

News:
Paven har godkendt Jesus-film

Kristeligt Dagblad skrev i går lørdag (20/12-03):

LONDON: Pave Johannes Paul II har ved en for-scree-
ning set Hollywoodstjernen Mel Gibsons stærkt kontro-
versielle Jesus-film, som får verdenspremiere i 2004.
- Det var sådan, det var, sagde paven ifølge kilder i Vati-
kanet om filmen, der skildrer de sidste timer i Kristus'
liv. Filmen "The Passion of Christ" er i USA blevet kriti-
seret af jødiske organisationer for at være "fuld af had,
fanatisme og antisemitisme". Gibson, der er instruktør
og ikke selv spiller med i filmen, er selv dybt troende ka-
tolik. Han tilhører de såkaldte traditionalister, der ikke
accepterer de forandringer, der blev indført i katolicis-
men i Det Andet Vatikankoncil fra 1962 til 1965. Da gik
Vatikanet blandt andet officielt væk fra holdningen om,
at jøderne bærer kollektiv skyld for Jesu død, og det ind-
ledte en dialog med jødeme. /ritzau/AFP

(citat slut)

5.Mos.24,16. Ez 18,20

Vi glæder os til at se den, Gibson (vel og mærket UDEN at jøderne skal bære
en kollektiv skyld for Jesu død)!

Kærlig hilsen
Mogens Kall
The servant of Michael.

0666+0420=1086

Kall, Mogens

"Kall, Mogens" skrev

[ ... ]

> Vi har ALLE (uden undtagelser) været med til at henrette Jesus (Rom 3,23).

I heard your voice wednesday, and I like your confession (irt. *again*
Hebr.6,6).

May God bless you.

With love from your brother in Jesus Christ
Mogens Kall
The servant of Michael.

Last-Informationfile:
1547 news:3G_Yb.93563$jf4.5...@news000.worldonline.dk

File-number:
0666+0902=1568

Bo Warming

> "Kall, Mogens" skrev
>
> [ ... ]
3,23).

Og vi har alle medskyld i holocaust - for danskere idag har samme
flokmentalitet som tyske nazier havde dengang

NEDENFOR ER DER LINK TIL TRAILER FOR GIBSONFILMEN

> Jeg tvivler på at datidens aktører overhovedet har tillagt manden så meget
> betydning som biblen foreskriver. Jeg mener, hvori består truslen fra en
> person, der i offentligheden påberåber sig at være guds søn. Rent gak gak
> imho.

Romerleder Pilatus var imod henrettelse, men bøjede sig for religiøs
jødeleder,Kaifas/Herodes, og det vidner om behov for revisionisme også her,
når Mel Gibson har fjernet en sætning fra biblen om at "Hans (Jesus's) blod
skal komme over os og vore efterkommere" som jøderne i begejstring siger, da
de fravælger frikendelse af morderen Barabas.
Den meddelagtighed i Jesu henrettelse som pøbel og ledere viste, er det vist
forældelse på idag, så det er søgt at Hollywood har protesteret over at
filmen var antisemitisk indtil den sætning blev strøget
Pøbel-opbakkede justitsmord har forekommet alle steder til alle tider, fx
mod Sokrates, og ingen hader grækernes efterkommere af den grund.

Mon ikke den assisterende instruktør får en Oscar*G*

Mel Gibson "Helligånden arbejdede gennem mig på den her film"

www.PassionofTheChrist.com PÅ DETTE LINK ER DER TRAILER TIL FILMEN

www.seethePassion.com
www.thePassionmovie.com

Det andet Vatikanråd:
www.christusrex.org

Udtalelsen fra Peven om at "Det er sådan det var" , sagt efter han så
filmen, er blevet dementeret.

Iøvrigt er katolikker lige så lidt gerningsretfærdige som lutheranere idag,
og antisemitisme er lige sjælden i alle kristne sekter, idag.

Per Stavnsbo