Hvorfor er politikerne holdt op med at snakke om "Hjælp i nærområdet"?

Jahnu Dasa

At spørge om det, svarer fra Krishna's synspunkt til, at interviewe dig på TV om, hvordan det går ude i myretuen på din græsplæne. I virkeligheden er din kropslige eksistens ligeså interessant for Gud som din interesse for hvad, der foregår i myreturen ude på græsplænen.

Krishna siger:

Hvis man regnet i solår lægger et tusind tidsaldre sammen får man længden af Brahmas dag. Lige så lang tid varer hans nat (8 milliarder solår). (Bg. 8.17)

I begyndelsen af Brahmas dag bliver alle de levende væsener manifesteret fra deres umanifesterede stadie, og derefter, når natten falder på, indgår de igen i deres umanifesterede form. (Bg. 8.18)

Igen og igen, når Brahmas dag bryder frem, bliver alle levende væsener til, og når hans nat falder på bliver de hjælpeløst tilintetgjort. (Bg. 8.19)

Dog findes der en anden umanifesteret natur, der er evig, og som er hævet over denne manifesterede eller umanifesterede materielle energi. Denne sfære er suveræn og bliver aldrig tilintetgjort. Når alle de materielle verdener tilintetgøres, forbliver denne del som den er. (Bg.8.20)

Det, som Vedantisterne beskriver som det umanifesterede og ufejlbarlige, det, der er kendt som det højeste mål, det sted hvorfra ingen vender tilbage, når først de er nået dertil - det er Min højeste bolig. (Bg. 8.21)

Den Højeste Personlige Guddom, der er større end alle andre, kan opnås gennem ren hengivenhed. Selvom Han er tilstede i sin bolig, er Han altgennemtrængende, og alting befinder sig i Ham. (Bg. 8.22)

EXLEX

On 5/16/22 10:37, Jahnu Dasa wrote:

> Hvorfor er politikerne holdt op med at snakke om "Hjælp i nærområdet"?

Fordi de har problemer med virkeligheden.

> At spørge om det, svarer fra Krishna's synspunkt til, at interviewe dig på TV om, hvordan det går ude i myretuen på din græsplæne. I virkeligheden er din kropslige eksistens ligeså interessant for Gud som din interesse for hvad, der foregår i myreturen ude på græsplænen.

Og alligevel interesserer han sig nok for til at true "modvillige samt
hele deres civilisation" med "hurtig udryddelse"?
...du véd... derude i myretuen...

ja ja... små ting morer små hjerner.

> Krishna siger:
>
> Hvis man regnet i solår lægger et tusind tidsaldre sammen får man længden af Brahmas dag. Lige så lang tid varer hans nat (8 milliarder solår). (Bg. 8.17)

EXLEX siger:

Så *HVIS* han skulle kikke forbi om "et øjeblik"...
...eller måske "i morgen"...
....så er der næppe grund til at frygte "hurtig udryddelse".
~~~ EXLEX - Usenet 17/5/2022

--
EXLEX