Andagt: Vi vandre i tro, og op i de voksnes rækker

Ole Madsen

Feb 21, 2024, 9:48:01 PMFeb 21
Tro

Vi vandre i tro, og op i de voksnes rækker
Skrevet af Ole Madsen

Lukas 18:8
Jeg siger eder, han skal skaffe dem Ret i Hast. Men mon Menneskesønnen,
når han kommer, vil finde Troen på Jorden?"

Når vi ser på Lukas 18.8, så taler Jesus her om den bønne svarende tro,
som Han frygter ikke vil være tilstede når Han kommer igen. Altså ikke
den frelsende tro.

Men behøver det det?

Når vi ser på bortrykkelsesmenigheden, så er den ikke særlig stærk, men
Jesus siger at den er stillet foran en åbnet dør ingen kan lukke, dvs
dette ord afspejler en invitation til at få øjnene åbnet for det Jesus
tilbyder os.

Åbenbaringen 3
8 Jeg kender dine Gerninger. Se, jeg bar givet dig, at der foran dig er
en åbnet Dør, som ingen kan lukke; thi du har kun liden Kraft, og dog
har du bevaret mit Ord og ikke fornægtet mit Navn.

Dvs, det behøver ikke være sådan at vi har en svag bønnesvarende tro.
Jesus invitere til at have fællesskab om at der gives svar på vore bønner.

Startede vi ikke på troens vej hvor alt lå åbent for os? At Gud altid
var den der svarede mægtigt med godhed og kærlighed? Det var enkelt da
vi kom ind på troens vej.

Det første, smukkeste og skønneste, den unikke begyndelse af troen; og
så bruger man resten af livet på at genvinde det man havde man mistede
fordi dagligdagen pludselig kom eller prøvelserne.

Er begyndelsen ikke et blueprint for hvordan Gud ønsker at vi skal leve?
Jeg tror, men måske ikke med den samme nærvær der bærer alt. Hvorfor
ikke? Fordi vi skal lære at vandre i tro.

2 Korinterne 5:7
7 thi i Tro vandre vi, ikke i Beskuelse

Vi må op i de voksnes rækker, og de bæres ikke af følelser eller om de
får inspiration eller ikke. De er forvandlede (Rom 12.2) og kender
allerede Guds vilje.