Hvorledes kan man fremskynde Kristi Genkomst ?

a servant of Isa, Yeshua

Win (vind) 1000 Danish Kr. (around 140 US $), jump ...
2233 news:Gb3sc.1684$Vf.5...@news000.worldonline.dk

I Bibelen står der skrevet:

"mens I venter og fremskynder Guds
dags komme ...!

(1.Pet.3,12)

Hvorledes kan man fremskynde Kristi Genkomst ?

Tillad mig at fremhæve i denne forbindelse et Bibelvers fra GT:

"Jeg besværger jer, Jerusalems døtre ...:
Gør ikke kærligheden uro, væk den ikke,
før den ønsker det *selv*!
(Højs.2,7)

Hør! Der er min ven ...
... Han ser gennem vinduet, kigger gennem gitteret."

Hvad er det, helt præcist Kvinden (Bruden) siger ?

... FØREND den *selv* gerne vil ...

Lad os lige standse op og studere dette her.

Hele kærlighedsberetningen (Højsangen) STARTER med, at *Kvinden* tager et
initiativ.

Hvad er det, hun gør ?

Jo! - Hun spørger:

"Sig mig, ...
hvor du vogter din hjord ...
Hvorfor skal jeg gå ved dine
fællers hjorde ..."

Hun LEDER altså efter ham!

Men har ikke fundet ham, endnu.

Dér, hvor han MULIGVIS kunne være, har hun spurgt !!!

-

En-eller-anden svarer (muligvis Brudgommen) ...

Jesus-Break:
(2004-05-23, CET 20:52)
- "Det kan du rolig regne med!"

Hej Jesus :-)

... Brudgommen svarer altså:

"... følg da kun
hjortens spor ..."

Interessante oplysninger !!!

RÅB UD, KVINDE - in the name of Jesus Christ.

Og her i "lille" hemmelighed:

(Brudgommen siger:)

"... (gosch) ... jeg [ligner] dig, min venrinde (min elskede)."
(Højs.1,9)

The servant of Michael

Bible Free Downloads:
From http://www.gospelcom.net/ibs/
From http://www.wbtc.com/default.htm

Ønskes oplysninger om Mormonerne, Jehovas Vidner eller en anden sekt,
da kontakt Dialogcentret http://www.dci.dk/

Last-Informationfile:
( use http://www.google.dk/grphp )
1662 news:sbX3c.108512$jf4.6...@news000.worldonline.dk
2124 news:HzXpc.164474$jf4.8...@news000.worldonline.dk

File-number:
2244

Andreas, Ravsted

I news:wx6sc.1846$Vf.6...@news000.worldonline.dk skrev
a servant of Isa, Yeshua følgende:

> Win (vind) 1000 Danish Kr. (around 140 US $), jump ...
> 2233 news:Gb3sc.1684$Vf.5...@news000.worldonline.dk

Hvad har denne rekvalme med dk.livssyn.kristendom at gøre?

Har du noget du vil "annoncere" for så gør det i din signatur - som
naturligvis ikke må være længere end 4 linier á 72 tegn!

FUT dk.admin.netmisbrug

http://sda-net.dk/ + http://skabelsen.info/
http://ravsted.dk/ - *Byen hvor der sker noget*

Harald Mossige

"a servant of Isa, Yeshua" <John15.13@Heaven> wrote in message

> [...]
>
> Hør! Der er min ven ...
> ... Han ser gennem vinduet, kigger gennem gitteret."
>

> Hvad er det, helt præcist Kvinden (Bruden) siger ?

For det første, det er gud som seier.
For det andre, der er ikkje snakk om noko brud. (du må læra deg å lesa det
som står skrive.

Kjærligheten, eller rettare sagt seksualiteten, kjem av seg sjølv (når
puberteten er ferdig).

Menn smugkikka på "damene" den gong, som nå.

> ... FØREND den *selv* gerne vil ...
>

> Lad os lige standse op og studere dette her.
>

> Hele kærlighedsberetningen (Højsangen) STARTER med, at *Kvinden* tager et
> initiativ.
>
> Hvad er det, hun gør ?
>
> Jo! - Hun spørger:
>
> "Sig mig, ...
> hvor du vogter din hjord ...
> Hvorfor skal jeg gå ved dine
> fællers hjorde ..."
>

> Hun LEDER altså efter ham!
>
> Men har ikke fundet ham, endnu.

Det er ein bestemt HANN ho leiter etter.

> Dér, hvor han MULIGVIS kunne være, har hun spurgt !!!
>
> -
>
> En-eller-anden svarer (muligvis Brudgommen) ...

Neidå, det er ikkje brudgommen.

> Jesus-Break:
> (2004-05-23, CET 20:52)
> - "Det kan du rolig regne med!"
>
> Hej Jesus :-)
>
> ... Brudgommen svarer altså:
>
> "... følg da kun
> hjortens spor ..."

Enkelt nok, det er ein gjeter, og ho finn han der sauene er.

HM

a servant of Isa, Yeshua

"Andreas, Ravsted" skrev

> [...]
>
> Har du noget du vil "annoncere" for så gør det i din signatur - som
> naturligvis ikke må være længere end 4 linier á 72 tegn!

Ja - tænkte jeg det ikke nok (altid brok)...

Og hvorfor tillader jeg mig nu det ?

Faktisk indgår fil 2233 i SÆRDELESHED som et delobjekt i spørgsmålet:

Hvorledes kan man fremskynde Kristi Genkomst ?

*Du* kan bare ikke indse det (endnu), fordi strukturen er fór komplex for
dig at overskue!

"Indgangsporten" til forståelsen af strukturen kan fremskaffes i indlæg ...

Name: Kall, Mogens
Date: 4. december 2002 CET 17:16 (vinter-tid)
Subject: Tror udenjordiske-væsener på Gud ? (0215)
0215 news:u%oH9.57579$HU.38...@news010.worldonline.dk
(use http://www.google.dk/grphp )

Der er således IKKE tale om et netmisbrug :-)

The servant of Michael

File-number:
2246

a servant of Isa, Yeshua

"Harald Mossige" skrev

> [...]

[ ... ]

[ ... ]

> For det første, det er gud som seier.

Kan du begrunde dette (vel og mærke udfra Bibelskriftsteder) ?

> [...]
> puberteten er ferdig).
>
> Menn smugkikka på "damene" den gong, som nå.

Mht. begrebet *brud*:

Højsangen har sin egen indre logik: Manden ønsker ægteskab. Nøgleordet er
her *seglringen* i Højs.8,6-7 :-)

Internal (ignorér venligst dette, Harald):
Do You hear this, Mankind ?
"They" (many angels) wish a marriage with You, Sir!
END of Internal-break.

[ ... ]

> Det er ein bestemt HANN ho leiter etter.

Fuldstændig korrekt!

[ ... ]

> Neidå, det er ikkje brudgommen.

Hvem da ? - Stemmen må jo have et vist kendskab til kærlighedsobjektet,
Kvinden søger kontakt med. Eller kunne denne stemme jo ikke anvise hende
vejen til dette kærlighedsobjekt.

[ ... ]

> Enkelt nok, det er ein gjeter, og ho finn han der sauene er.

Den forstod jeg ikke helt (dit sprog er lidt anderledes end dansk og kan
misforstås). Kan du uddybe dette ?

The servant of Michael

File-number:
2247

Harald Mossige

> "Harald Mossige" skrev

> [ ... ]
> [ ... ]

> Kan du begrunde dette (vel og mærke udfra Bibelskriftsteder) ?

Her er jeg vel for rask. Selvsagt er det forfatteren som sier.

> Mht. begrebet *brud*:
>
> Højsangen har sin egen indre logik: Manden ønsker ægteskab. Nøgleordet er
> her *seglringen* i Højs.8,6-7 :-)

Høysangen er eit reint erotisk diktverk (der "presteskapet" sine krav er
ignorert). Mange "puritanske" kristne har mentale vansker med å godta det,
og forsøker å bortforklara den sanselige erotikken.

> [...]
>
> Fuldstændig korrekt!
>
> [ ... ]

> Hvem da ? - Stemmen må jo have et vist kendskab til kærlighedsobjektet,

Forfatterer, skjønner du. Dei har frihet.

> Kvinden søger kontakt med. Eller kunne denne stemme jo ikke anvise hende
> vejen til dette kærlighedsobjekt.

Tenk praktisk. Ho går og leiter der ho trur han er, han er ikkje der, men ho
spør dei som er der.

> [ ... ]

Enkelt, det er en hyrding (hun leter etter) og han er å finne der fårene
gresser.

HM

a servant of Isa, Yeshua

"Harald Mossige" skrev

[ ... ]

> Her er jeg vel for rask. Selvsagt er det forfatteren som sier.

:-)

[ ... ]

> Høysangen er eit reint erotisk diktverk (der "presteskapet" sine krav er
> ignorert). Mange "puritanske" kristne har mentale vansker med å godta det,
> og forsøker å bortforklara den sanselige erotikken.

Jeg anser dig, Harald, for at være ret kvik i knolden.

Der er - hypotetisk set - 3 versioner:

1. Kærlighed mellem mand og kvinde
2. Kærlighed mellem Liv-1 og Liv-2
3. Kærlighed mellem *skabning* og *Skaberen*

Kan du følge mig i denne tankegang ?

[ ... ]

> Forfatterer, skjønner du. Dei har frihet.

:-)

> Tenk praktisk. Ho går og leiter der ho trur han er, ...

FULDSTÆNDIG korrekt !!!

Input memory:
2. Kærlighed mellem Liv-1 og Liv-2

> ... han er ikkje der, ...

Kan vi nu også være så sikre på det ?

Faktisk får hun jo et svar af en stemme (som du og jeg åbenbart ikke 100 %
kan blive enige om at identificere nøjagtig). Stemmen siger jo (omtrent):

"... (dejlige kvinde) ...
Dér har din elskede ALLEREDE gået ...
Kan du se fodsporene (de afslører ham) ? ...
Følg blot disse fodspor, og du vil finde din elskede :-) ..."

(frit "oversat" Højs.1,8)

> ... men ho

> spør dei som er der.

Sætning desværre IKKE forstået :-(
(i den henseende er jeg desværre en idiot, Harald)

> Enkelt, det er en hyrding (hun leter etter) og han er å finne der fårene
> gresser.

:-)

The servant of Michael

Vind 1000 Danske Kr., jump ...
2233 news:Gb3sc.1684$Vf.5...@news000.worldonline.dk

File-number:
2250

a servant of Isa, Yeshua

"a servant of Isa, Yeshua" skrev

[ ... ]

> [...]
> Dér har din elskede ALLEREDE gået ...
> Kan du se fodsporene (de afslører ham) ? ...
> Følg blot disse fodspor, og du vil finde din elskede :-) ..."

Mistanken er mht. version 2 (Kærlighed mellem Liv-1 og Liv-2):

Ér *fodsporet* bl.a. *Højsangen* ?

Last memory (file 2251):
They are WAITING for *Your* "Hello"-signal :-)

The servant of Michael

Vind 1000 Danske Kr., jump ...
2233 news:Gb3sc.1684$Vf.5...@news000.worldonline.dk

File-number:
2252

Harald Mossige

> [...]

> 1. Kærlighed mellem mand og kvinde
> 2. Kærlighed mellem Liv-1 og Liv-2
> 3. Kærlighed mellem *skabning* og *Skaberen*

Ja. Eg er dresert inn i "Den norske (vestlandske) indremisjonen", og eg er
godt kjent dei med tanker og fobier som rår der, også med den systematiske
dobbeltmoralen som hersker innanfor miljøa.

Om du ønsker å tolka høysangen som noko anna en eit erotisk skrift, så står
det deg fritt, men du kan også forsøka (håper eg!) å lesa med den
forutsetningen at der er snakk om rein erotikk, og så trekka slutninger
utfrå den "hypotesen". Deretter kan du lesa det under andre forutsetninger.

Personlig trur eg ikkje at jødefolket på den tid var eit "kjønslaust"
folkeferd. (Snarare tvert imot.) Han med høysangen hadde nok fulldagsjob med
å "betjena" eit tusen "hustruer og elskerinner". (Muligvis hadde han hjelp
av "tenarane" sine?)

men hun spørrer de som er der (hun forventet å finne ham).
Eg trur det er den religiøse vinklinga di som spelar deg eit puss :-) ikkje
språket mitt.

HM.

PS
Eg synes du bør opperera med bare ein avsender.
DS

a servant of Isa, Yeshua

"Harald Mossige" skrev

[ ... ]

> Ja. Eg er dresert inn i "Den norske (vestlandske) indremisjonen", ...

Interessant udmelding du her kommer med :-)

> [...]

> dobbeltmoralen som hersker innanfor miljøa.
>
> Om du ønsker å tolka høysangen som noko anna en eit erotisk skrift, så

Merci buku :-)

Det er meget normalt at anvende billed-eksempler, når "man" skal gøre sig
forståelig :-)
(version 2 og 3 )

> ... men du kan også forsøka (håper eg!) å lesa med den
> forutsetningen at der er snakk om rein erotikk, ...

Jo, så sandelig. Der er jo version no 1: Kærlighed mellem mand og kvinde

> ... og så trekka slutninger

> utfrå den "hypotesen". Deretter kan du lesa det under andre
> forutsetninger.

Enig :-)

> [...]
> med
> å "betjena" eit tusen "hustruer og elskerinner". (Muligvis hadde han hjelp

Højsangen starter jo med at oplyse, at det er *Salomo* sang. Om ham véd vi
jo, at han havde mange hustruer.

[ ... ]

Punkt: Højs.1,7

> men hun spørrer de som er der (hun forventet å finne ham).

Halleluja !!!

Ikke alene spørger hun ...

Hun tiltaler Ham med et *du* - altså taler hun DIREKTE til ham !!!

Hun ikke alene forventer at finde ham ...

Hun tror faktisk, at han kan HØRE hendes stemme !!!

Internal (ignorér venligst dette, Harald):

Do You understand this, Sir (igt. version no.2) ???
END of Internal-break.

> Eg trur det er den religiøse vinklinga di som spelar deg eit puss :-)
> ikkje språket mitt.

Men når du forklarer dig lidt nærmere, fatter jeg dit ord :-)

> PS
> Eg synes du bør opperera med bare ein avsender.
> DS

Sætning ikke forstået. Kan du uddybe den ?

The servant of Michael

Last-Informationfile:

2254 news:eAjsc.1939$Vf.8...@news000.worldonline.dk

Vind 1000 Danske Kr., jump ...
2233 news:Gb3sc.1684$Vf.5...@news000.worldonline.dk

File-number:
2256

a servant of Isa, Yeshua

"a servant of Isa, Yeshua" skrev

[ ... ]

> Højsangen starter jo med at oplyse, at det er *Salomo* sang. Om ham véd vi
> jo, at han havde mange hustruer.

"Teologisk" set (version 2) ér 2304 faktisk en *brud* (jævnfør Åb.21,2).

:-)

2304-symbol:
Åb.(Rev.) 21,16 - ca. 2304 km i diameter. Månen ca. 3000 km i diameter.

The servant of Michael

Vind 1000 Danske Kr., jump ...
2233 news:Gb3sc.1684$Vf.5...@news000.worldonline.dk

File-number:
2257

Harald Mossige

"a servant of Isa, Yeshua" <John15.13@Heaven> wrote in message

> "Harald Mossige" skrev
> Men når du forklarer dig lidt nærmere, fatter jeg dit ord :-)

Muligens, du burde forklare nærmere hva som er vanskelig å forstå?

> Sætning ikke forstået. Kan du uddybe den ?

I avsenderfeltet har du flere identiteter. Det er svært uheldig, særlig
fordi du har "ein navnebror" som det er lett å forveksle med.

HM

Andreas, Ravsted

I news:wmhsc.1912$Vf.8...@news000.worldonline.dk skrev

a servant of Isa, Yeshua følgende:

> Ja - tænkte jeg det ikke nok (altid brok)...
>
> Og hvorfor tillader jeg mig nu det ?

Udelukkende fordi du opfører dig som et ignorant fjols!

Ret dig nu efter den fundats.

Endnu engang FUT dk.admin.netmisbrug

a servant of Isa, Yeshua

"Harald Mossige" skrev

[ ... ]

> I avsenderfeltet har du flere identiteter. Det er svært uheldig, særlig
> fordi du har "ein navnebror" som det er lett å forveksle med.

Nåh - det har jeg ikke været opmærksom på.

Min identitet er følgende:

Mogens Kall
The servant of Michael

Jeg har hidtil skrevet indlæg med: "Kall, Mogens" i afsenderfeltet, samt den
fiktive E-mail-adresse: <mogen...@ikke.til.raadighed.dk>

Men forleden dag fandt jeg det hensigstmæssig af forandre denne min fiktive
E-mail-adresse til <John15.13@Heaven> for herigennem at komme med et for mig
at se glædeligt budskab (det andet var jo alligevel intet-sigende)

Og dernæst tænkte jeg: Hvorfor i grunden ikke fremhæve Jesus i stedet for
mit eget navn. Så derfor ændrede jeg også afsenderfeltet til at blive noget
muslimer og jøder forhåbentlig kan forstå, nemlig: "a servant of Isa,
Yeshua".

-

Er der andre end *mig*, som benytter disse navne og E-mail-adresser ?

The servant of Michael

Vind 1000 Danske Kr., jump ...
2233 news:Gb3sc.1684$Vf.5...@news000.worldonline.dk

File-number:
2260

Harald Mossige

"a servant of Isa, Yeshua" <John15.13@Heaven> wrote in message

Forslag frå meg:
Bruk ein identitet når du er med i vanlig diskusjon og ein annan når du
brevveksler med deg sjølv eller oppdaterer "databasen din"

HM

Willy B. Stellander

Hvis Jesus (Yeshua) genkom til os på jorden, er jeg sikker på at han ville
friste en krank skæbne i lighed med den han led i sit hjemland. man ville
ikke tro ham for hvad han er. Man ville håne ham og forlange beviser for at
han er den han udgiver sig for at være. Sådan er vi mennesker nu engang.
Mistroiske. Vor tro er ikke stærk nok til ubetinget at acceptere Jesus hvis
han stod foran os. Vi påberåber os at være troende kristne, men vi lever i
en anden verden end den han kom fra og vi er styret af nogle helt andre
mekanismer, så som materialisme, mistro m.m. og ville ikke kunne rumme
Jesus.

Jeg skriver dette fordi jeg lige har set "The passion of the Christ" og har
fået langt mere indhold i mit kristne liv og forståelse for hvor ubetinget
man skal tro og ikke forstå. Først nu indser jeg hvad jeg aldrig tidligere
har set. Netop at vi mennesker er uendeligt små set i livets store
sammenhæng og at vort liv blot er et lysglimt her på jorden.

Jeg takker ydmygt for det offer Jesus gjorde for menneskeheden.

Kind regards / Med venlig hilsen
Willy B. Stellander
www.educarephilippines.dk
educa...@hotmail.com

"a servant of Isa, Yeshua" <John15.13@Heaven> wrote in message

---

a servant of Isa, Yeshua

"Willy B. Stellander" skrev

> [...]
> en anden verden end den han kom fra og vi er styret af nogle helt andre
> mekanismer, så som materialisme, mistro m.m. og ville ikke kunne rumme

Enig :-)

Jesus siger faktisk:

"Men når Menneskesønnen (Jesus, red.) kommer,
*mon* Han så vil finde troen på jorden?"

(Luk.18,8)

Intern rapport:

Jesus-Break:
(key: ... like a flower ...)
(2004-05-24, CET 11:18)

- "... [Ønsker I det] ... At Jeg skal komme ?"

Ja Herre! Kom :-)

> [...]
> sammenhæng og at vort liv blot er et lysglimt her på jorden.
>
> Jeg takker ydmygt for det offer Jesus gjorde for menneskeheden.

Ja! - Tak Jesus at Du gav Dit liv for vor skyld.

-

Jeg har lige et specifikt spørgsmål til dig:

Første gang du skriver indlæg her på nyhedsgruppen dk.livssyn.kristendom, er
den 23. april 2004, CET11:12 - Har du skrevet tidligere (evt. under andet
navn) ?

The servant of Michael

Vind 1000 Danske Kr., jump ...
2233 news:Gb3sc.1684$Vf.5...@news000.worldonline.dk

File-number:
2304

a servant of Isa, Yeshua

"Harald Mossige" skrev

[ ... ]

> Forslag frå meg:
> Bruk ein identitet når du er med i vanlig diskusjon og ein annan når du
> brevveksler med deg sjølv eller oppdaterer "databasen din"

Tak for forslaget, Harald :-)

I praksis vil det dog blive ret vanskeligt for mig at styre dette, I'm
sorry.

The servant of Michael

Vind 1000 Danske Kr., jump ...
2233 news:Gb3sc.1684$Vf.5...@news000.worldonline.dk

File-number:
2306

Willy B. Stellander

Mogens skrev:

[...]

Nej, jeg har aldrig skrevet under et andet navn :-)

--

Kind regards / Med venlig hilsen
Willy B. Stellander

President & Founder
www.educarephilippines.dk
educa...@hotmail.com

---

Lars Erik Bryld

Scripsit Willy B. Stellander:

> [...]
> skrevet tidligere (evt. under andet <navn) ?
>
> Nej, jeg har aldrig skrevet under et andet navn :-)

Og første stellander-post på d.l.k. er da også fra 27 jun 2002

Lars Erik Bryld

Andreas, Ravsted

I news:1wike0efvp1se$.dlg@lebryld.fqdn skrev
Lars Erik Bryld følgende:

> Og første stellander-post på d.l.k. er da også fra 27 jun 2002

Og har det nogen relevans for debatten, eller troll'er du bare?

Jesus loves you

> [...]

> forståelig :-)
> (version 2 og 3 )

> Jo, så sandelig. Der er jo version no 1: Kærlighed mellem mand og kvinde

I dag, Pinsedag, kommer andagtsteksten ( www.blr.dk ) noget ind på dette
emne, at GT-skrifter kan være billed-eksempler:

=== citat start ===

Søndag d. 30. maj. 2004

Dine ord er en lygte

Salme 119,97-112

Hele afsnittet vers 97-104 er en glødende kærlighedserklæring. Hvis man
forestiller sig, at salmisten er en brudgom og *din lov* (eller ord,
befalinger, bud osv.) er hans brud, så passer billedet.

Brudgommen elsker sin brud, kender hende langt bedre end alle fjender,
lærere og kloge, gamle mænd.

Han giver gerne afkald på alt muligt for at være hos hende, og han suger
hendes ord og udstråling til sig og lærer hende derved endnu bedre at kende

Han er ét med sin brud og vil være det.

Og sådan, siger Bibelen, er den troendes forhold til Gud og hans ord!

Der bruges hede ord, men meningen forstår vi faktisk godt.

Mange andre steder i Bibelen er billedet brugt modsat, så at Gud/Jesus er
brudgommen og menigheden hans brud.

=== citat slut ====

The servant of Michael

> [...]

[ ... ]

> Hør! Der er min ven ...
> ... Han ser gennem vinduet, kigger gennem gitteret."

DADDY-Break:
(2004-06-13, CET 10:48)
- "Når tid er inde - henter Jeg Min brud."

SETI: Win (vind) 1000 Danish Kr. (around 140 US $), jump ...
2475 news:iBLxc.10366$Vf.5...@news000.worldonline.dk
(use http://www.google.dk/grphp )
File-number: 2530