Andagt: Det rensende Blod.

Ole Madsen

Feb 18, 2024, 7:13:28 AMFeb 18
Asschenfeldt-Hansen
Ved gry og ved kvæld

December 5

Gry

5. December. I. Læs: Johannes's 1. Brev 1, 5-10.
Det rensende Blod.

"Jesu, Guds Søns Blod renser os fra al Synd", det Ord blev for
mangfoldige en Redningsplanke, da de drev om i Syndenødens Hav, det var
der Hvile i, her var et fuldbragt Værk; og saa dette fra al Synd. Hvor
gjorde det godt! En gammel Ringer, der i mange Aar havde levet i
Selvretfærdighed og trøstet sig med, at han plejede at bede et Fadervor,
naar han havde ringet med Kirkeklokken, blev vakt i sin sidste Tid, saa,
at han havde tjent Djævelen, var i stor Nød. Men Jesu det rene, hellige
Blod blev hans Trøst. "Det rene hellige Blod", saaledes sagde den gamle,
og det blev mig et dyrebart Ord. Vort Blod er Synderblod, det kan ikke
sone, det rene, hellige Blod havde kun han, der fik det dyre Jesusnavn.
Og Jesu Blod renser ikke blot fra Skylden, det er ikke blot givet til at
sone vor Syndeskyld, men det renser ogsaa fra selve Synden; holder du
dig nær til Jesu Blod og Vunder, "da ligger Satan under med al sin Magt
og Ret", da helliges du, selve Synden bliver dig mer og mer en Pine og
Plage. Jesu Blod døder "de giftige Lyster". Men - lad os ikke glemme
Betingelsen: "Dersom vi vandre i Lyset, ligesom han er i Lyset". Dersom
vi sige, at vi har Samfund med Gud og dog vandrer i Mørket, da lyver vi
og gør ikke Sandheden. Nej, ikke vandre i Mørket, i Syndens Tjeneste,
ikke heller blive staaende i Dæmring i Halvmørke, men helt ind i Lyset,
saa vi faar vore Synder bekendt og dømte, helt ind i Lyset fra Golgata,
saa vi tror vore Synders Forladelse, helt ind i Lyset, saa vor Vej over
Jord er i Lys af Guds Ord. Saa har vi Samfund med hverandre, saa først
forstaa vi Ordet om de helliges Samfund, hvortil vi er døbte, og saa har
vi Samfund med vor Gud, kan fare i Fred paa Blodets Regning og ved dets
Kraft i Liv og i Død.

K. Ps. 505. J. M. 228. Hj. 259.

Lyrik

Feb 20, 2024, 11:15:06 AMFeb 20
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Blod er afskyeligt! Man bliver beskidt af det! Det er ikke noget der
renser, men noget man finder ved de værste forbrydelser.
Der din gud ønsker at være.

Lyrik

Bjarne

Feb 20, 2024, 1:23:02 PMFeb 20
Skal jeg så ikke komme og tømme al det skidt ud af din krop.
Det gjorde man i gamle dage hvis folk blev syge.
Der var en præsident i usa der fik så mange åreladninger at han døde af det.
Men det hjalp virkelig, han holdt op med at hoste og stønne.

Og bare rolig jeg tømmer ikke mere end omkring 5 litter ud af dig.
Og så garanterer jeg at du aldrig mere får det dårligt.

😆😵😵‍💫

Bjarne.

Ole Madsen

Feb 20, 2024, 1:25:38 PMFeb 20
du forstår vist dyt af hvad der foregik på korset da Jesus døde for dig
og mig

bibelen siger at livet er i blodet, og som det offerlam Jesus blev udgød
han hans blod og derfor også hans liv som betaling for dine og mine synder

Jesus er opfyldelsen af de forbilleder der er i GT om at et offerlam må
dø som betaling for ens synder

Jesus blev det endelige offer som andre ofre pegede hen på

Bjarne

Feb 20, 2024, 1:46:56 PMFeb 20
Lyrik har helt overgivet sig til Guds modstander, og det er vel derfor han
hader jesus og hans gaver så meget.

Bjarne.

Lyrik

Feb 20, 2024, 5:52:29 PMFeb 20

Nu truer du mig med drab! Jeg skal love for at du er en rigtig kristen!
Er du ikke stolt af dig selv?

Lyrik