Profet-oplæring (du er bare postbuddet) - Re: 2019 uge 44 (news samlet)

Profet-oplæring (du er bare postbuddet)

File 21.885 ...
Prophet training (profet oplæring)
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/prophet-training/21-885
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/naadegaverne/21-885
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/messenger/21-885

Google-auto-translation:
From Danish to English (and many other languages)...
http://translate.google.com/translate?hl=en&sl=da&tl=en&u=https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/prophet-training/21-885

Other news:

Økonomisk nedtur i Hongkong

2283 days to Nuclearwar (± unknown)

-

Dagens *keywords*:

(Jakob, Jesu bror, skriver:)

... en god og ægte måde at tjene Gud, vores Far, på er
at ... undgå at blive forurenet af verdslighed.

-

Dagens Ord:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Joh+18&version=BPH

Johannes 18, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Jesus pågribes og afslår at forsvare sig

[ ... ]

Peter svigter Jesus første gang

[ ... ]

Ypperstepræsten forhører Jesus

[ ... ]

Peter svigter Jesus anden og tredje gang

[ ... ]

Pilatus bliver presset til at lade Jesus korsfæste

-

Dagens Ord fra ...

BibelLæserRingens andagtstekst
(fås som hæfte, der udgives 4 gange om året: jan, apr, jul og
okt), http://blr.dk/

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Jak+4.1-10&version=BPH

Jakob 4:1-10, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Vend om fra verdslig selviskhed

-

Dagens Ord fra ...

Det Danske Bibelselskabs bibellæseplan 2019 ...
http://www.bibelselskabet.dk/ressourcer/bibellaeseplan

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Jak+1.19-2.7&version=BPH

Jakob 1:19-2:7 Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Lyt, tag imod Guds ord og lev det ud i hverdagen

27
Nej, en god og ægte måde at tjene Gud, vores Far, på er
at tage sig af forældreløse børn og fattige enker og
undgå at blive forurenet af verdslighed.

Vurder ikke folk efter deres status

-

Dagens Ord fra ...

Et Ord til Dagen ...
http://www.ucb.dk/dagensord/

(Her kan du også få tilsendt gratis andagtsteksten i et hæfte
4 gange om året: dec, mar, jun og sep, og det er jo meget
smart, hvis man er væk på retræte eller noget andet.)

=== citat start ===

Ordet for 2019-11-01

Hvorfra får vi hjælp?

"Til dig, Herre, råber min sjæl."
Sl 25,1-BpH

=== citat slut ===

*Synkroniseringen* er "desværre" fortsat røget, fordi i
andagtshæftet står der følgende:

=== citat start ===

Ordet for 2019-11-01

Fri for menneskefrygt

"... jeg redder dig fra folket og fra hedningerne. Dem
sender jeg dig til"
ApG 26,17

Paulus' tjeneste begyndte, da han mødte Jesus på Damaskus
Vejen. I det ydmygende møde sagde Herren til ham: "Men rejs
dig nu op på dine ben! For jeg har vist mig for dig netop for
at udvælge dig til tjener og til vidne både om det, du har
set, og om det, jeg vil lade dig se, når jeg redder dig fra
folket og fra hedningerne. Dem sender jeg dig til for at åbne
deres øjne, så de vender om fra mørke til lys og fra Satans
magt til Gud ..." (vers 16-18).

Før Paulus kunne lykkes i sit kald og tjene effektivt,
måtte han udfries for menneskefrygt. Det omfattede dem, der
kendte ham godt, og dem, han endnu ikke havde mødt, og dem
som slet ikke kendte til ham. Han blev nødt til helt at
slippe behovet for folks anerkendelse.

Faktisk siger Gud til Paulus: "Du er bare postbudet. Nogle
dage kan folk lide det, du leverer - andre dage kan de ikke.
Du skal alligevel levere posten. Så jeg sætter dig fri af
frygten for deres afvisning og behovet for deres accept."

Har Gud kaldet dig til at udføre en bestemt opgave? Er du
bange for, at du vil lave fejl? Regn bare med det - det
kommer du til! Er du bange for, at du bliver kritiseret? Det
følger med jobbet! Folk vil skuffe dig på 100 forskellige
måder, men hvis du er stålsat på at gøre Guds vilje, så bed:
"Herre, sæt mig fri fra ønsket om at behage mennesker, så jeg
kan dele det med dem, som du har givet mig." Og kom så i gang
med jobbet!

=== citat slut ===

(
Kommentar:

Nøgleordene var:
Du er bare postbuddet! Er du bange for, at du bliver
kritiseret? Det følger med jobbet!

Amen?
)

-

Dagens Ord fra ...

Daily Readings - Catholic Online
https://www.catholic.org/bible/daily_reading/
https://www.catholic.org/bible/daily_reading/?select_date=2019-11-01
Daily Reading for Friday November 1, 2019

Reading 1, Revelation 7:2-4, 9-14
Responsorial Psalm, Psalms 24:1-2, 3-4, 5-6
Gospel, Matthew 5:1-12
Reading 2, First John 3:1-3
https://www.youtube.com/watch?list=PL58g24NgWPIzyoqbVhfNR7Jy8alGIAlWD&v=1SEnXX1JOfY

-

TODAY'S BIBLE VERSE (from CBN) ...
http://www1.cbn.com/cbnnews/cwn
http://bible.cbn.com/#!/reading-plan/1/
http://www1.cbn.com/devotions

(2019-10-31, CET 11:3x-5x, GMT 09:3x-5x:)

Everything is pure to those whose hearts are pure. But
nothing is pure to those who are corrupt and unbelieving,
because their minds and consciences are corrupted.
Titus 1:15

-

Mogens Kall skrev ...

Subject: 2019 uge 44 (news samlet)
Date: Mon, 28 Oct 2019 00:27:20 +0100, GMT 23:27 (27/10-19)
21873 news:5db627e7$0$693$1472...@news.sunsite.dk
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/uwqbI2X6FY0/GD3IVwkNCwAJ

https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/nuclearwar/21-xxx/21-221

https://groups.google.com/d/msg/no.kultur.folklore.ufo/I0YKzGo4NjU/-MKW2MicslIJ

https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/kanzi-fortjent-beloenning/19-084

https://sites.google.com/site/kallpol4/home/countries/north-korea/21-xxx/21-286

https://groups.google.com/d/msg/dk.livssyn.kristendom/1-pfgcv8r74/lFNV1Br7AgAJ

https://groups.google.com/d/msg/no.kultur.folklore.ufo/koRifFcgF9g/ggBb8KzVBwAJ

https://sites.google.com/site/kalllitteratur/home/0/maa-jeg-godt-vaere-vred

> [...]
> af Ross Campbell
>
> Kapitel 2:
> Samfundet og vreden, side 18-25
>
> side 20
>
> Oprør mod autoriteterne
>
> Mennesker, der aldrig har fået tilfredsstillet deres behov
> for kærlighed, bliver vrede og lader ofte deres vrede
> komme til udtryk i oprør. Og her har vi den egentlige
> grund til respektløshed og anti-autoritære holdninger.
>
> Kommentar:
>
> Kan dette være årsagen til al den megen had (med vold, mord,
> død og ødelæggelse), vi observerer i Mellemøsten ?

[ ... ]
> [...]
>
> Test dit kærlighedssprog ...
> http://kærlighedssprog.dk/kaerlighedssprog/test-dit-kaerlighedssprog/
>
> Gennemgå profilen, når du er afslappet og har tid nok.
>
> (Vælg en af følgende 2 muligheder:)
>
> Nr. 1
> Jeg er glad for at blive rost
> Jeg kan lide at få et knus
>
> Nr. 2
> Jeg kan godt lide at ...
>

> Med venlig hilsen,
> Mogens Kall, The servant of Michael.
> --
> Coming up news: Iran hit by a Asteroid. Iran is no more (Jer.49,34-) ?

Olieindustrien har i årtier forsøgt at skjule sandheden om klimaforandringer
Bo Karl Christensen
Journalist
https://videnskab.dk/kultur-samfund/olieindustrien-har-i-aartier-forsoegt-at-skjule-sandheden-om-klimaforandringer

Ny rapport samler års forskning: Olieindustrien har bevidst
forsøgt at skævvride forståelsen for klimaforandringer i USA.

-

DR S151 tor 31 okt 17:45:28
31.oktober dr.dk/nyheder 13:46

KINESISKE DRONER FÅR FLYVEFORBUD
Sidste år sendte USA's
indenrigsministerium droner i luften
mere end 10.000 gange.

Dronerne bliver brugt til en lang række
formål fra naturkatastrofer til
geologiske undersøgelser. Men nu har
ministeriet givet alle sine droner, der
er produceret i Kina, eller som har
kinesiske dele, flyveforbud.

Forbuddet skyldes en voksende frygt i
USA for, at kinesisk teknologi kan
bruges til spionage til fordel for
Kina.

Det er den samme frygt, som har fået
amerikanerne til at lave indgreb mod
mobilproducenten Huawei.

Kinesiske droner får flyveforbud i USA
kl. 13:46
https://www.dr.dk/nyheder/udland/kinesiske-droner-faar-flyveforbud-i-usa

-

Efter politisk kaos: Ukraine bandlyser Rusland-venlige sangere i Melodi
Grand Prix
kl. 15:03
https://www.dr.dk/nyheder/kultur/efter-politisk-kaos-ukraine-bandlyser-rusland-venlige-sangere-i-melodi-grand-prix

-

Demokrater siger klart ja: Mulig rigsretssag mod Trump er rykket tættere på
kl. 16:41
https://www.dr.dk/nyheder/udland/demokrater-siger-klart-ja-mulig-rigsretssag-mod-trump-er-rykket-taettere-paa

-

156 IS bekræfter: Baghdadi er dræbt

IS bekræfter: Baghdadi er blevet dræbt og udnævner ny leder
kl. 17:13
https://www.dr.dk/nyheder/udland/bekraefter-baghdadi-er-blevet-draebt-og-udnaevner-ny-leder

-

Iraks premierminister trækker sig efter måned med uro
kl. 19:02
https://www.dr.dk/nyheder/udland/iraks-premierminister-traekker-sig-efter-maned-med-uro

-

DR S168 fre 01 nov 08:03:06
1.november dr.dk/nyheder 07:30

ØKONOMISK NEDTUR I HONGKONG
Urolighederne I Hongkong har snart
stået på i fem måneder.

Konflikten sætter nu tydelige spor på
økonomien i Hongkong, der er en af
Asiens vigtigste finansieller byer, og
som stadigvæk er omverdenens foretrukne
by at føre penge ind og ud af Kina
igennem.

Hongkongs økonomi er nu for første gang
i ti år i recession. Ifølge nye tal har
der nemlig været minusvækst de seneste
to kvartaler, og det vil sige, at
økonomien bliver mindre.

For eksempel er antallet af turister
halveret i oktober i forhold til samme
måned i 2018.

(
Hacker-attack came ...
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/hacker-attack
2019-11-01, CET 07:59, GMT 06:59, mark E-
)

Uroligheder giver økonomisk nedtur i Hongkong
kl. 07:30
https://www.dr.dk/nyheder/udland/uroligheder-giver-oekonomisk-nedtur-i-hongkong

-

169
19:02

samt ...

Forsker ønsker halloween-kostumer fjernet: - De stigmatiserer psykisk syge
31. okt. 2019, 12:50
https://nyheder.tv2.dk/2019-10-31-forsker-oensker-halloween-kostumer-fjernet-de-stigmatiserer-psykisk-syge

Spændetrøje-kostumer skaber et billede af psykisk syge, som
ikke stemmer overens med virkeligheden, advarer forsker.

-

Mæslinger sletter immunforsvarets hukommelse, viser nye studier
1. nov. 2019, 05:40
https://nyheder.tv2.dk/udland/2019-11-01-maeslinger-sletter-immunforsvarets-hukommelse-viser-nye-studier

-

Frost driller igen letbanen – her kører der ingen tog
01. nov. 2019, 07:12 ...
V-formand vil stå sammen med rød blok om klimalov
01. nov. 2019, 05:55 Opd. 01. nov. 2019, 07:43 ...

-

104 SVT Text Fredag 01 nov 2019

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

* 20 grader varmare på Svalbard......130

* Brand i naturområde i Brasilien....131

* USA-sanktion mot iransk byggsektor 132

Utredning mot Trump går vidare.....133
Ny ledare för terrorrörelsen IS....134

Skogsmaffia skövlar rumänsk urskog 135

OAS granskar omtvistat Bolivia-val 136
Ja till nya bostäder på Västbanken 137

Övriga rubriker 105

-

105 SVT Text Fredag 01 nov 2019

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

Delstaten Jammu-Kashmir delas......138
Hongkongprotest i halloweenmasker..139

"Fel att vägra ta emot flyktingar" 140

-

130 SVT Text Fredag 01 nov 2019
UTRIKES PUBLICERAD 1 NOVEMBER

20 grader varmare på Svalbard

Vintrarna på Svalbard kan bli upp till
20 grader varmare innan århundradet är
slut. Om utsläppen fortsätter i dagens
takt kommer den norska ögruppen år
2100 inte längre att räknas som ett
arktiskt område.

Klimatförändringarna blir ofta större
nära polerna, och enligt en studie
från Klimaservicesenter blir
utvecklingen dramatisk på Svalbard.

Centralorten Longyearbyen har redan
haft 100 månader i rad med tempera-
turer över medel, skriver norska
Klassekampen.

-

132 SVT Text Fredag 01 nov 2019
UTRIKES PUBLICERAD 1 NOVEMBER

USA-sanktion mot iransk byggsektor

USA har utökat sina sanktioner mot
Iran, med fokus på byggsektorn,
skriver AFP.

UD i Washington motiverar det med att
denna sektor kontrolleras av
Revolutionsgardet, som USA ser som en
terrororganisation. Sanktioner införs
också mot "fyra strategiska material
när de används till Irans atom-,
militär- eller ballistiska robot-
program".

USA hoppade förra året av stor-
makternas uppgörelse med Iran om
atomforskning, medan EU-länder ännu
försöker att rädda uppgörelsen.

-

138 SVT Text Fredag 01 nov 2019
UTRIKES PUBLICERAD 31 OKTOBER

Indiska delstaten Jammu-Kashmir delas

Indiens regering har delat delstaten
Jammu-Kashmir i två administrativa
delar som ska styras direkt från
huvudstaden Delhi.

Delstaten delas upp i två territorier:
Ladakh i öst och Jammu-Kashmir i väst.

Pakistan, som gör anspråk på hela
Kashmir, har fördömt delningen. Även
Kina, som har en gränstvist med Indien
om Ladakh, kritiserade beslutet att
ensidigt ändra delstatens status.

Lokala myndigheter i Kashmir har satt
regeringsstyrkor i högsta beredskap
mot anti-indiska protester.

-

NRK:
31. oktober 2019 kl. 07:39 - 1. november 2019 kl. 04:34

1. november 2019 kl. 04:53
Nord-Korea med ny rakettest
https://www.nrk.no/nyheter/1.14765084

Nord-Korea hevder at de fredag gjennomførte sin tredje
oppskyting av en «superstor» rakett som sies å kunne ødelegge
fiendtlige mål i overraskelsesangrep. Det melder det statlige
nyhetsbyrået KCNA som sier oppskytingen var en suksess.

-

1. november 2019 kl. 08:00

-

Regeringsforhandlinger: En sæbeopera, der hverken kan slutte eller komme
videre
Af Anders Hjorth Vindum 31. October 2019
https://www.ordetogisrael.dk/aktuelt-2-2-2/regeringsforhandlinger-en-saebeopera-der-hverken-kan-slutte-eller-komme-videre

Benny Gantz har ikke fået meget udbytte af sin første uge som
forhandlingsleder. Han og Netanyahu placerer ansvaret for det
manglende gennembrud på hinanden.

-

U.S. ambassador slams Merkel’s dismissal of Iran’s call to destroy Israel

Antisemitism experts blast Merkel for ignoring Iranian
antisemitism

By Benjamin Weinthal
November 1, 2019 08:24
https://www.jpost.com/Middle-East/US-ambassador-slams-Merkels-dismissal-of-Irans-call-to-destroy-Israel-606520