Flere beviser på at Bibelen er sandhed.

Bjarne Østergård

https://youtu.be/aQ_UxcV-xcM
Et virkelig godt foredrag, vi alle kan lære en masse af.

Tom Klausen

tirsdag den 30. maj 2023 kl. 16.01.41 UTC+2 skrev Bjarne Østergård:
> https://youtu.be/aQ_UxcV-xcM
> Et virkelig godt foredrag, vi alle kan lære en masse af.

tomsrk55:
🙄😴😴😴😴😴

mvh Tom

Bjarne Østergård

Åh ja, det glemte jeg.
Det er naturligvis kun for dem der har evnen til at modtage lærdom.
Så det må du undskylde.

@

een stor gang pladder,
han forudsætter noget der i sig selv ikke er bevist og efterfølgende
våser han blot videre ud fra noget som ikke er bevist

Bjarne Østergård

Kan du bevise det?

@

On Wed, 31 May 2023 12:37:52 -0700 (PDT), Bjarne Østergård
<bjarn...@gmail.com> wrote:

>Kan du bevise det?

behøves ikke
det gør manden da selv

Bjarne Østergård

Ja han kommer med mange beviser.
Og alle beviser viser at du er fuld af løgn.

@

On Thu, 1 Jun 2023 10:59:55 -0700 (PDT), Bjarne Østergård
<bjarn...@gmail.com> wrote:

>Ja han kommer med mange beviser.

han kommer med eet bestemt bevis som er alt rigeligt til at bevise at
han ikke er hverken seriøs eller ærlig

Bjarne Østergård

Kan du bevise det?

@

On Sun, 4 Jun 2023 10:21:11 -0700 (PDT), Bjarne Østergård
ja,
han starter med at forudsætte noget som ikke er bevist, og kører så
videre med påstand om aden ikke beviste forudsætning er et bevis,
det er utroværdigt og uvidenskabeligt,
kort sagt svindel af værste skuffe

Bjarne Østergård

Ja men så lad os se og høre disse beviser.

Thocor 0324.845

Du har lige citeret det. Læs det, hvis du er seriøs.

--
Bad deeds, and deeds hurtful to ourselves, are easy to do; what is
beneficial and good, that is very difficult to do.

Bjarne Østergård

Ja at Bibelens sandhed er bevist, det er jeg da fuldt ud klar over.

Thocor 3357.367

05/06-23 11:59, Bjarne wrote:
> [...]
[klip]

> Ja at Bibelens sandhed er bevist, det er jeg da fuldt ud klar over.

Nej svaret på din opfordring: "..lad os se og høre disse beviser.".

De var der endda, før du efterspurgte dem :-O Men du gad vel som vanligt
ikke læse det du kommenterede.

--
The ability to speak several languages is an asset,
but the ability to keep your mouth shut in any language is priceless

Bjarne Østergård

Ja blot se denne video.

Thocor 5046.710

Du nægter simpelthen, at læse det du kommenterer.

--
If it shouldn't be like this, it wouldn't be like this

Birgit Hansen

''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''

Til hjælp i jeres dybere forståelse af Videnskabelige Metoder i Et Felt,
hvor Beviser ikke kan udgraves og studeres under lup...:

Lige et link til en side om Studier i Religiøse Samfund og iblandt Troende Mennesker...

https://crcc.usc.edu/report/studying-faith-qualitative-methodologies-for-studying-religious-communities/what-is-participant-observation/

Take Care and Go Gentle...!!

Blessings...!

*'''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''

Birgit Hansen

https://www.youtube.com/watch?v=kLVikcZTe0A

Desuden er der Dr. Koeniig, som faktisk har lavet videnskabelig research og fremført beviser
på Et Bedre Helbred og Evnen til Helbredelse
hos Mennesker, der jævnligt deltager i Kristne Fællesskaber
og Indlever sig i Et Personligt Liv med Gud.

Manden er personligt Troende.

:..................................................................................................

Bjarne Østergård

Har du set videoen?

Bjarne Østergård

Det er kun hardcore ateister der nægter at kunne se alle de mange beviser der er på at Bibelen har ret i ald det der står i den.

Der kan selvfølgelig være enkelte ting skrevet i bibelen, som man endnu ikke har fundet naglefaste beviser for.

Jeg kan blot ikke finde nogen.

Thocor 4537.985

> Har du set videoen?

Det er ligegyldigt, da det jeg kommenterer ikke handler om videoen.
Hvilket du ville vide, hvis du havde læst det du kommenterer.

Du efterlyser et bevis, @ fremlægger det, hvorpå du svarer ".. så lad os
se og høre disse beviser.", du læser med andre ord ikke det svar du
allerede har fået.

--
Hvis du venter på, at nogen skal komme og frelse dig,
er du på venteliste.

Bjarne Østergård

Ja det er jo den eneste kommentar du har til alt og alle.
Så det kommer jo ikke bag på nogen.

Bjarne Østergård

mandag den 5. juni 2023 kl. 16.48.21 UTC+2 skrev Thocor 4537.985:
Hele tråden handler om de beviser der omtales i videoen, så så længe du ikke har set den, er dine kommentarer jo totalt ligegyldige og ubrugelige.

Det er kun ævl du lukker ud.
Kom igen når du engang vil debattere kristendommen.

Det har jeg vist bedt dig om en del gange.
Men jeg skal vel tage din modstand mod det som et nej tak fra dig til at debattere kristendom.

Du ved nok ikke engang hvad det er.

Thocor 5834.0

> Ja det er jo den eneste kommentar du har til alt og alle.

Den kommentar har jeg aldrig givet før. Så atter et eksempel på, at du
slet ikke læser det du citerer i dine indlæg.

--
Life is what happens to you while you're busy making other plans

Thocor 5943.83

Nej.

Denne deltråd har skiftet emne, det handler om at du beder om beviser
for, at din video ikke holder vand.

Det ville du vide, hvis du læste det du citerede.

--
Follow them who seeks the truth,
but beware of those who claim to have found it

Bjarne Østergård

Kan du bevise det?

Thocor 1144.2

> Kan du bevise det?

Det står i det citerede, hvis man læser det:

--
En ideolog kan forsvare en sag så stærkt, at enhver kan forstå den er svag.
- Piet Hein

@

On Sun, 4 Jun 2023 13:07:12 -0700 (PDT), Bjarne Østergård
hans udgangspunkt er at en eller anden oversættelse af bibelen er et
videnskabeligt bevis,
sådan forudindtagethed har intet med videnskb at gøre

der findes religiøse skrifter i mængder, som beskriver en månegud som
man tilbad i Mekka, en fantasiprofet kaldet Muhammed, en hel flok
nordiske guder, romernes solgud, alle kontineter uden undtagelse havde
uafhængigt af hinanden opfundet guder, især af en eneste grund nemlig
at udødeliggøre sig selv og ophøje sig selv til at være udødelig

hvorfor er folk så bange for at dø?

Bjarne Østergård

Altså nej.
Nå men det vidste jeg jo også godt.
Ateister vil jo aldrig vedkende deres egne ord.

Men uha da hvor har i travlt med at kræve det af andre.

Nå pyt det er der jo intet nyt i,
Sådan har det jo været i mete end to tusind år.

Bjarne Østergård

Det er dog det værste vrøvl og uden hold i virkeligheden.

> hvorfor er folk så bange for at dø?

Hvorfor i alverden tror du dog at folk er bange for det.
Der er da ingen der har fortrudt det endnu.

Det kan vel kun være i ateister, der tror at alle andre er lige så uvidende og stupide som jer selv.

Tom Klausen

tomsrk55:
Bjarne skrev til Vidal:
Bjarne skrev til Vidal:
"Se når du ikke har begreb om hvad Guds ord er, ja så er Forumet her ikke det rette sted for dig.

Der er visse ting som man skal have et minimum af viden om, for at man kan deltage i en debat.

At diskutere med dig ender derfor uvægerligt altid med Hvad er det eller hvad betyder det?

Når man ikke kan bruge almindelige ord og begreber inden for emnet, uden hver gang at skulle ud i en lang forklaring om hvad ordet eller begrebet handler om, ja så siger det da sig selv, at du ikke er på et viden niveau hvor en debat giver mening.

Kom igen når du er konfirmeret, eller på anden måde har tilegnet dig et minimum af kristendomskundskab."

mvh Tom

Bjarne Østergård

Din medicin virker vist ikke så længe af gangen.
Mon ikke du bør sætte intervallet mellem indtagelsen ned, til ca den halve tid.

Thocor 3918.85

Du kan kun svare (ærligt) nej, hvis du ikke læser det jeg har angivet,
som kom efter ':'.

> Nå men det vidste jeg jo også godt.
> Ateister vil jo aldrig vedkende deres egne ord.

Jeg er ikke ateist.

Hvilke ord ? Du læser det jo ikke, hvordan kan du så vide om andre
vedkender sig deres ord ?

> Men uha da hvor har i travlt med at kræve det af andre.

I denne del-tråd er det alene dig, som kræver det ene bevis efter det
andet; når du får det, så læser du det ikke.

> Nå pyt det er der jo intet nyt i,
> Sådan har det jo været i mete end to tusind år.

Her efter følger beviset/dokumentationen for "Denne deltråd har skiftet
emne, det handler om at du beder om beviser for, at din video ikke
holder vand."

Det var det, som du bad om bevis/dokumentation for.

Tom Klausen

tomsrk55:
Du hader at blive konfronteret med dine egne ord; hvorfor?

mvh Tom

Bjarne Østergård

Kan du bevise det?
Nej vel.

> Hvilke ord ? Du læser det jo ikke, hvordan kan du så vide om andre
> vedkender sig deres ord ?
> I denne del-tråd er det alene dig, som kræver det ene bevis efter det
Næh kun det ene.
Der handlede om kristendommen.
Og som du ikke ved hvad er.
Og det er der da bevis for.

> [...]
> holder vand."
> Det var det, som du bad om bevis/dokumentation for.

Ja men så vis mig dog det bevis.
Men jeg tror da at det i det mindste kræver at man har set og forstået denne video.
Hvilket du jo ikke har påstår du

> --
> Bad deeds, and deeds hurtful to ourselves, are easy to do; what is
> beneficial and good, that is very difficult to do.

Ævle om ævl er du god til.

Bjarne Østergård

Kan du bevise det løgner Tom.

Bjarne Østergård

tirsdag den 6. juni 2023 kl. 21.40.27 UTC+2 skrev Tom Klausen:
Tom skriver noget men påstår det er mig.
Hvor lavt kan man synke, bare fordi man er psykopat?
> mvh PsykoTom

Thocor 1432.708

Værsågod:

Thocor 1912.191

> Kan du bevise det løgner Tom.

Det behøver han ikke, du beviser det ofte, selv.

Thocor 1950.222

07/06-23 11:47, Bjarne wrote:

> Tom skriver noget men påstår det er mig.

Nej, Tom citerer noget (som du *har* skrevet).

> Hvor lavt kan man synke, bare fordi man er psykopat?

Det er noget du har skrevet, og du har fået link til det for nylig.

Men siden du nok ikke har læst det, får du lige linket igen:
https://groups.google.com/g/dk.livssyn.kristendom/c/1U1nbsrOXAY/m/GQyFvImME3IJ

--
Whenever we feel that we are definitely right,
so much so that we refuse to open up to anything or anybody else,

Bjarne Østergård

Ja jeg har ikke tal på hvor mange gange, at jeg har bevist at Tom og i andre ateister er fulde af løgn.

Alligevel vil i jo blive ved med jeres løgne.

Derfor er al slags debat med jer jo også så håbetsløst.

Thocor 2142.769

07/06-23 16:58, Bjarne wrote:
> [...]
[klip]

> Ja jeg har ikke tal på hvor mange gange, at jeg har bevist at Tom og i
> andre ateister er fulde af løgn.

Fortvivl ikke, det har jeg. Indtil videre er du nået op på 0 (nul).

P.S. jeg er ikke ateist.

--
Those who justify themselves do not convince.

Tom Klausen

onsdag den 7. juni 2023 kl. 11.47.03 UTC+2 skrev Bjarne Østergård:
> tirsdag den 6. juni 2023 kl. 21.40.27 UTC+2 skrev Tom Klausen:
> Tom skriver noget men påstår det er mig.

tomsrk55:
Nedenstående link, som Thocor allerede har postet, henviser til, hvornår du skrev de ord. jeg har citeret.
https://groups.google.com/g/dk.livssyn.kristendom/c/1U1nbsrOXAY/m/GQyFvImME3IJ

> Hvor lavt kan man synke, bare fordi man er psykopat?

tomsrk55:
Du lader ikke til at have nogen nedre grænse.
tomsrk55:
At du forfalder til at forfalske min tekst, viser hvor dybt du er
villig til at synke.

mvh Tom

@

enten er du dummere end det burde være muligt eller også fornægter du
fakta,

findes der religiøse skrifter i massevis, også skrifter ældre end
bibelens skrifter

ja eller nej?

og i bekræftende fald - hvis du ikke stadig er en faktabenægter -

beskriver disse skrifter en eller anden form for guddom og en eller
anden form for menneskelig eksistens efter et afbrudt liv her på
kloden

ja eller nej?

beskriver disse skrifter guder som har egenskaber der minder tellemlig
mistænkeligt om menneskelige egenskaber . ---

guden(guderne) kan være vrede

ja eller nej?

guden(guderne) vil have magt og bestemme

ja eller nej?

guden(guderne) truer med straf for ulydighed

ja eller nej?

så alt i alt må man hvis man ikke er fuldstændig faktaresistent og
uden tankevirksomhed kunne udlede at det er mennesker der skaber guder
i deres eget billede

>Hvorfor i alverden tror du dog at folk er bange for det.

fordi de fantaserer om at blive udødelige

@

On Wed, 7 Jun 2023 14:19:01 -0000 (UTC), "Thocor 1432.708"
<Ohgh13c...@dum.dk> wrote:

>Follow them who seeks the truth,
> but beware of those who claim to have found it

når en person siger tro mig
så lad være

Bjarne Østergård

Kan du bevise det?
Nej vel, ateister kommer ikke med beviser, de kræver dem bare.

Bjarne Østergård

Ja hvis personen er som dig.
Hvorfor tror i ateister dog altid at alle andre er lige så fulde af løgn som jer selv?

Der findes også ordentlige mennesker.

Bjarne Østergård

Ja de mennesker er dem vi kalder for ateister.

> fordi de fantaserer om at blive udødelige

Ja det er også dem vi kalder ateister, de er jo de eneste der har fantasier om det.

Thocor 4225.688

07/06-23 19:56, Bjarne wrote:
> onsdag den 7. juni 2023 kl. 18.56.28 UTC+2 skrev @:
[klip]

> Ja de mennesker er dem vi kalder for ateister.

Du svarede 'ja', men det må så være fordi du ikke læste, hvad du svarede
'ja' til.

Desuden kan jeg se, at du stadig ikke har forstået hvad 'ateist'
betyder.

--
The greatest enemy of knowledge is not ignorance,
it is the illusion of knowledge. - Daniel J. Boorstin

Thocor 4431.451

07/06-23 19:46, Bjarne wrote:

> Kan du bevise det?

Lige så let, som du kan bevise din tro.

> Nej vel, ateister kommer ikke med beviser, de kræver dem bare.

Jeg (kan ikke udtale mig for ateister) efterspørger kun beviser fra dig,
*efter* du har påstået at du har beviser.

--
People have settled down in ignorance and craving,
constructed truths,

Tom Klausen

Bjarne Østergård

Se som jeg sagde.
Du vil aldrig komme med et bevis på noget som helst du påstår.
Og det er jo simpelt nok, da det jo for det mest blot er noget du opdigtet men altid noget du intet aner noget om.
Men du vil altid forlange bevis for alt af alle andre end dig selv og de andrateister.

Se det var dit indlæg jo et bevis på.

Bjarne Østergård

Ja ihvertfald beviser det at du er fuld af ondskabsfuld løgn.

Thocor 2904.210

08/06-23 13:00, Bjarne wrote:

> Se som jeg sagde.
> Du vil aldrig komme med et bevis på noget som helst du påstår.

Jeg har bevist, at du har skrevet det, som Tom citerede dig for, og som
du påstod aldrig at have skrevet.

Og tro kan ikke bevises; det er der bred enighed om her i gruppen.

> Og det er jo simpelt nok, da det jo for det mest blot er noget du
> opdigtet men altid noget du intet aner noget om.

Nu vi snakker om beviser, så vil jeg bede dig om et enkelt bevis. Bevis
at jeg har løjet her i gruppen.

> Men du vil altid forlange bevis for alt af alle andre end dig selv og
> de andrateister.

Jeg forlanger meget sjældent beviser, det er dig der de sidste dage har
haft et nyt mantra, du skriver næsten hele tiden "kan du bevise det?".

> Se det var dit indlæg jo et bevis på.

Hvis du mener det, så har du enten ikke læst det eller blot ikke
forstået det du læste.

--
If it shouldn't be like this, it wouldn't be like this

Bjarne Østergård

Ja ja og altid det sædvanlige vers fra dig.
Ikke meget variation her.
År ud og år ind.

@

On Wed, 7 Jun 2023 10:56:38 -0700 (PDT), Bjarne Østergård
<bjarn...@gmail.com> wrote:

> [...]

og B. Ø. svarer ikke IGEN en gang

@

<bjarn...@gmail.com> wrote:

> [...]

OK så kom med bevis på vrøvl, det eneste du hidtil har tilføjet denne
gruppe er svineri ig hadefulde udfald, debat vil eller kan du ikke

og IGEN vil B Ø ikke svare manglende evner måske?

> [...]

og IGEN vil B Ø ikke svare manglende evner måske?

og IGEN vil B Ø ikke svare manglende evner måske?

>Ja de mennesker er dem vi kalder for ateister.

nej, det er netop ikke ateister der opfinder guder, djævle, engle plus
diverse andre fantasifostre

>Ja

netop,
det er et gennemgående træk i stort set alle religioner at de
religiøse opfinder noget som gør dem udødelige

det er ikke noget ateister gør

Bjarne Østergård

Ja alle undtagen kristendommen.

I ateisternes religion er der jo mange fantasier.

Thocor 1954.772

> [void]

Ingen kommentarer ?

> [void]

Ingen kommentarer ?

> [void]

Ingen kommentarer ?

--
Time you enjoy wasting is not wasted time

Tom Klausen

tomsrk55:
Bjarne har slettet de indlæg, jeg har citeret fra.
De burde stadig være tilgænglige på Narkive;
men Narkive har ingen søgefunktion.
Har du mulighed for at finde dem?

mvh Tom

Thocor 1736.663

> tomsrk55:
> Bjarne har slettet de indlæg, jeg har citeret fra.

Som du selv skriver, så er de jo stadigt tilgængelig, blot de er
citerede:
https://groups.google.com/g/dk.livssyn.kristendom/c/1U1nbsrOXAY/m/TTEgbW3h_foJ

Bjarne er lidt Orwell'ssk ;-) Hvis ikke han kan lide historiske
oplysninger, så kan man omskrive dem...

> De burde stadig være tilgænglige på Narkive;
> men Narkive har ingen søgefunktion.
> Har du mulighed for at finde dem?

Ofte får man hit, ved at indsætte en lang linie fra det originale
indlæg, med " rundt om, i en søgemaskine.

--
Anything is happening all the time

Tom Klausen

tomsrk55:
Det ved jeg; og jeg har postet samme link til Bjarne. Men når jeg forsøger at gå tilbage til
Bjarnes oprindelige indlæg på Narkive, kan jeg kun gå 500 tråde tilbage, så bliver jeg mødt
af en "jeg er ikke en robot", og når jeg har bekræftet at jeg ikke er det, bliver jeg sendt tilbage til start.

> [...]
> Ofte får man hit, ved at indsætte en lang linie fra det originale
> indlæg, med " rundt om, i en søgemaskine.

@

On Thu, 8 Jun 2023 09:49:34 -0700 (PDT), Bjarne Østergård
mangler stadigvæk sver

mangler stadigvæk sver

mangler stadigvæk sver

>Ja

nej

giv mig navnet på bare en eneste ateist der fantaserer om udødelighed

>I ateisternes religion er der jo mange fantasier.

og du har stadigvæk ikke fundet ud af hvad ateisme er

Bjarne Østergård

Du kan ikke forvente at få svar på noget du ikke har spurgt om.
Hvis du mangler svar på noget, må du jo først stille et spørgsmål.

> nej
>
> giv mig navnet på bare en eneste ateist der fantaserer om udødelighed

Hr.jensen.

> og du har stadigvæk ikke fundet ud af hvad ateisme er
Jo.

Tom Klausen

@

On Sun, 11 Jun 2023 12:22:38 -0700 (PDT), Bjarne Østergård
<bjarn...@gmail.com> wrote:

>Du kan ikke forvente at få svar på noget du ikke har spurgt om.
>Hvis du mangler svar på noget, må du jo først stille et spørgsmål.

jeg har spurgt indtil flere gange, det er dig der ikke vil svare og
pøver at lyve dig fra det

>Hr.jensen.

og det kan du få ham til at bekræfte

dine fantasier og løgne er noget trættende,
teister fantaserer om guder,
ateister gør ikke,
det er forskellen,
men du har jo fortsat ikke fundet ud af hvad ateisme er

Bjarne Østergård

Er det måske et spørgsmål.