Homoseksualitet er ikke medfødt

Kall, Mogens

Jan 22, 2004, 8:27:33 AM1/22/04
I desplatten om homoseksualitet skriver den kristne ugeavis Udfordringen d.
22 jan. 2004:

Homoseksualitet er ikke medfødt

Forskning dokumenterer at homoseksualitet kan "helbredes"

Af Svend Løbner

- Homoseksuelle kan blive heteroseksuelle, hvis bare de vil. Det hævder den
amerikansk professor i psykiatri, Robert Spitzer, efter at have undersøgt
200 personer, som har ønsket at ændre sin seksuelle adfærd. Undersøgelsen
bygger på telefoninterviews med 143 mænd og 57 kvinder.

Rapporten blev fremlagt for Den amerikanske Psykiatri-kongres i New
Orleans i maj 2001. Til New York Times sagde Spitzer efterfølgende:
- Forskningen viser, at mange homofile kan ændre livsstil og blive
heterofile, og vi bør tage dette i betragtning.
Robert Spitzer var selv skeptisk, da han påbegyndte undersøgelsen. Han
ledte nemlig allerede i 1973 den komité, som fik strøget homoseksualitet af
listen over mentale forstyrrelser, og siden har han næsten været betragtet
som en "guru" i homokredse.
Men undersøgelsen fik ham til at ændre opfattelse. Den viste nemlig, at
to tredjedele af mændene og næsten halvdelen af kvinderne kunne ændre adfærd
og fungere som heteroseksuelle efter terapeutisk behandling.

Må være motiverede
- Personerne må være stærkt motiverede for at ændre sine tilbøjeligheder
for at det kan lykkes, og de behøver meget hjælp, sagde han bl.a. til ABC
News.
Robert Spitzer og hans forskerteam kom frem til, at 66 pct. af mændene og
44 pct. af kvinderne efter et år viste "gode heteroseksuelle funktioner".
Dvs. de kunne leve i et "følelsesmæssigt tilfredsstillende
kærlighedsforhold" med en partner af modsatte køn og dyrke sex med
vedkommende mindst en gang om måneden. 89 pct. af mændene og 95 pct. af
kvinderne i disse forhold, svarede, at de ikke længere havde problemer med
homoseksuelle tanker eller dragning mod deres eget køn (Se flere
sammenligninger, own: i tabel).
Spitzers undersøgelse gør op med den opfattelse, at homofili enten er
medfødt eller skyldes skævhed i barnets opdragelse, som har været
fremherskende gennem de sidste 15 år. En yderligere detalje i undersøgelsen
er, at majoriteten af forsøgspersonerne var "usædvanligt religiøse" og gav
udtryk for at det at blive gift og være tro mod sin ægtefælle var vigtigt
for dem.

Har ret til terapi
Efter rapportens offentliggørelse blev Spitzer kritiseret for ,,uetiske"
konklusioner. Hertil svarede han:
- Efter at have snakket med personerne er det helt klart, at de har fået
hjælp af terapien. At påstå, at dette er uetisk, synes jeg er latterligt.
Han får opbakning fra redaktøren for det ansete tidsskrift Psychology
Today, der forsvarer muligheden for at en del homofile vil kunne ændre sin
seksuelle orientering og at de har ret til faglig hjælp.
Spitzers opdagelse er ikke ny. I en rapport til et bispemøde i Den norske
Kirke i 1995 skriver en overlæge Arne Austad bl.a.
- I psykoterapeutisk faglitteratur foreligger et større antal
dokumenterede terapier som viser, at ændring i seksuel orientering i voksen
alder er fuldt ud mulig. l forskellige efterundersøgelser er det blevet
påvist, at en sådan behandling ofte giver positive resultater - særlig i de
tilfælde, hvor der findes en vis seksuel tiltrækning.

-

Homoseksuel tiltrækning:

Før Efter
91% 23% mænd
88% 8% kvinder

Heteroseksuel tilfredsstillelse:

Før Efter
25% 98% Følelsesmæssigt
41% 100% Fysisk

Tallene er fra hhv. 12 måneder før og 12 måneder efter terapi.
Kilde: www.newdirection.ca

-

Hvad siger Bibelen?

1. Gud skabte mennesket som mand og kvinde
1.Mos.1,27-28; 2,24. Matt.19,4-6

2. Homoseksualitet er "en vederstyggelighed"
3.Mos.18,22; 20,13

3. Homoseksualitet er et resultat af verdens fordærv
Rom.1,26-27

4. Praktiserende komoseksuelle har ikke del i Guds rige
1.Kor.6,9-11. 1.Tim.1,9-11

(citat slut)

Til dig som er homoseksuel og læser dette (og måske har selvmordstanker):

Giv IKKE op; Gud ELSKER dig (Matt.11,28)

Har du behov for at tale med nogen desangående, kan denne adresse måske være
nyttig:
www.homofili.com
www.tilhelhet.no

Med venlig hilsen
Mogens Kall
The servant of Michael

Earthquake-Alarm:
1143 news:lDAKb.67894$jf4.4...@news000.worldonline.dk

Last-Informationfile:
1290 news:S1wPb.76779$jf4.4...@news000.worldonline.dk

File-number:
0666+0635=1301

Peter B. Juul

Jan 22, 2004, 8:33:30 AM1/22/04
"Kall, Mogens" <mogen...@ikke.til.raadighed.dk> writes:

> I desplatten om homoseksualitet skriver den kristne ugeavis Udfordringen d.
> 22 jan. 2004:

Materialet er såmænd interessant nok, men i og med at Udfordringen
sjældent udøver særlig grundig kildekritik[1], kan det være svært at
bruge den som kilde eller acceptabel fremstilling.

[1] Jeg husker specielt et partsindlæg i debatten "Er Harry
Potter-bøgerne satanistisk propaganda?", der var en seriøst ment
direkte oversættelse af en artikel på det satiriske website "The
Onion".

--
Peter B. Juul, o.-.o "Vreden gudinde besyng,
The RockBear. ((^)) som greb Montaquiden Romeo."

Kall, Mogens

Jan 22, 2004, 9:37:18 AM1/22/04
"Peter B. Juul" skrev (news:m2d69c9...@enzym.rnd.uni-c.dk):

> Materialet er såmænd interessant nok, men i og med at Udfordringen
> sjældent udøver særlig grundig kildekritik[1], kan det være svært at
> bruge den som kilde eller acceptabel fremstilling.

Ja, desværre er Udfordringen ikke altid lige grundig nok - journalistisk
set - og har også flere gange fået en offentlig påtale fra (vist nok)
Journalistrådet.

Men jeg finder ingen grund til i denne sag at miskreditere deres kilder New
York Times og www.newdirection.ca

Med broder-kærlig hilsen

[...]

0666+0637=1303

jørgen

Jan 22, 2004, 10:25:47 AM1/22/04

"Kall, Mogens" <mogen...@ikke.til.raadighed.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> 22 jan. 2004:
>
> Homoseksualitet er ikke medfødt
>
> Forskning dokumenterer at homoseksualitet kan "helbredes"

Spørgsmålet er om den undersøgelse beviser at der ikke er en medfødt
biologisk faktor, som ikke kan ændres ved viljestyrke, i alle tilfælde af
homosexualitet?
Det tror jeg ikke den gør. Alene premisset at man "meget gerne vil" ændre
sexualitet udelukker jo de homosexuelle som ikke vil og den gruppe kunne
måske være den biologisk-homosexuelle gruppe da det for dem ville være lige
så unaturligt at gå i seng med en kvinde som for mig at skulle gå i seng med
en mand, så følgelig vil de ikke det.

Undersøgelsen kan måske vise at EN DEL af homosexualitet er af miljømæssig
herkomst, men den kan ikke bevise at al homosexualiet er det, eller at al
homosexualitet kan ændres. Den biologiske faktor bør kunne
undersøges/bevises medicinsk.

mvh jørgen.

Andreas Falck

Jan 22, 2004, 10:39:56 AM1/22/04
I news:m2d69c9...@enzym.rnd.uni-c.dk skrev
Peter B. Juul følgende:

[ ... ]

> Materialet er såmænd interessant nok, men i og med at Udfordringen
> sjældent udøver særlig grundig kildekritik[1], kan det være svært at
> bruge den som kilde eller acceptabel fremstilling.

Ja, det er da helt klart og naturligt, at når man er Ugeavisen
Udfordringen, samt har en holdning der ikke er helt "politisk korrekt"
i disse pladderhumanistiske tider, da vil alt hvad der bringes til
torvs af dette blad være at betragte som en upålidelig og/eller
utroværdig kilde med en uacceptabel indstilling, uanset hvilken seriøs
de forsker de så end måtte citere fra.

Det ville naturligvis være langt mere troværdigt dersom det var Ekstra
Bladet, Se og Hør, Billedbladet eller mange andre, der havde bragt
historien.

http://sda-net.dk/ + http://skabelsen.info/
*** *Alle med debatforum* ***

Kall, Mogens

Jan 22, 2004, 11:07:56 AM1/22/04
"jørgen" skrev
(news:400febaf$0$27424$edfa...@dread16.news.tele.dk):

> [...]
> herkomst, men den kan ikke bevise at al homosexualiet er det, eller at al
> homosexualitet kan ændres. Den biologiske faktor bør kunne

Ja!

1304 news:UvRPb.77126$jf4.4...@news000.worldonline.dk

Hav' en god dag.

Med kærlig broder-hilsen

[...]

0666+0644=1310

Søren Kongstad

Jan 22, 2004, 11:38:05 AM1/22/04
> [...]
>

> Til dig som er homoseksuel og læser dette (og måske har selvmordstanker):
>
> Giv IKKE op; Gud ELSKER dig (Matt.11,28)

Men hvorfor vil han så ikke give de homoseksuelle adgang til hans rige? sjov
form for kærlighed!

Er det ikke mest de fundementalistiske religiøse tolkninger som evt give
homoseksuellse problemer med deres seksualitet?

/Søren

Jan 22, 2004, 12:40:14 PM1/22/04

"Kall, Mogens" <mogen...@ikke.til.raadighed.dk> wrote in message
> [...]

[...]

> [...]
>
> 3. Homoseksualitet er et resultat af verdens fordærv
> Rom.1,26-27
>
> 4. Praktiserende komoseksuelle har ikke del i Guds rige

[...]

Heldigvis er der delte meninger om betydningen af disse bibelvers for
kristne. Det stoerste protestantiske trossamfund i Canada (United Church of
Canada) ordinerer allerede homoseksuelle praester og har tilkendegivet at
naar homoseksuelle aegteskaber bliver en del af Canada's lovgivning, vil
United Church vie saadanne par paa lige fod med heteroseksuelle par. Flere
provinsielle hoejesteretter har nemlig afgjort at det er et brud paa
Canada's grundlov at homoseksuelle par ikke kan indgaa aegteskab, hvilket
betyder at Canada's regering bliver tvunget til at fjerne diskriminationen
af homoseksuelle i aegteskabslovgivningen og beslaegtede omraader.

Andreas Falck

Jan 22, 2004, 12:47:03 PM1/22/04
I news:40100a61$0$19947$45be...@newscene.com skrev
#2066 følgende:

[ ... ]

> [...]
> Canada's regering bliver tvunget til at fjerne diskriminationen af
> homoseksuelle i aegteskabslovgivningen og beslaegtede omraader.

Jamen det er da helt fint at regeringen vil ligestille homoseksuelle
med heteroseksuelle i ægteskabslovgivningen. Men det er altså stadig
ikke det samme som at Kirken skal give en syndigt forhold en
velsignelse. Og kirken begår selv en stor synd ved at ordinere
praktiserende homoseksuelle som præster.

Og hvis den kirke du nævner vil give kirkelig vielse til homoseksuelle
på lige fod med heteroseksuelle, viser det blot hvor langt væk fra
kristendommen denne kirke så har bevæget sig. Det er en skam at
frafald og vranglære florerer så kraftigt inden for det der kaldes
kristendom.

Men jeg går da ind for at de homoseksuelle i alle borgerlige forhold
skal være ligeberttiget og at al diskrimination skal fjernes på dette
område (altså inden for de borgelige rettigheder).

Per Rønne

Jan 22, 2004, 12:49:50 PM1/22/04
jørgen <brothe...@hotmail.com> wrote:

> Undersøgelsen kan måske vise at EN DEL af homosexualitet er af miljømæssig
> herkomst, men den kan ikke bevise at al homosexualiet er det, eller at al
> homosexualitet kan ændres.

Snarere at det biologisk almindelige for de tre nært beslægtede arter
Pan paniscus [bonobo], Pan troglodytes [chimpanse] og Homo
sapiens [menneske] er - biseksualiteten. Men med forskellig vægt i
præferencerne.
--
Per Erik Rønne

Per Rønne

Jan 22, 2004, 12:49:55 PM1/22/04
Søren Kongstad <kong...@kongstad.net> wrote:

> Er det ikke mest de fundementalistiske religiøse tolkninger som evt give
> homoseksuellse problemer med deres seksualitet?

Det bygger kun på nogle ting i Pauli breve, hvis betydning der er
uenighed om.
--
Per Erik Rønne

Kall, Mogens

Jan 22, 2004, 2:09:26 PM1/22/04
"Søren Kongstad" skrev
(news:buou9d$jltdm$1...@ID-177910.news.uni-berlin.de):

> Men hvorfor vil han så ikke give de homoseksuelle adgang til hans rige?
> sjov form for kærlighed!

Hvorfor ville Jesus ikke give mig, tyveknægten (inden jeg blev kristen),
adgang til hans rige ?

Synd adskiller mennesket fra Gud (ifølge Bibelen).

> Er det ikke mest de fundementalistiske religiøse tolkninger som evt give
> homoseksuellse problemer med deres seksualitet?

- Følelsen af isolation og ensomhed.
- Ønsket om at komme bort fra en uudholdelig situation.
- Afmagt i forhold til fremtiden.
- Problemer med at acceptere sig selv som lesbisk/homofil.

... skulle være de mest fremherskende motiver til selvmordsforsøg.

Såfremt Kirken var årsagen til, at homoseksuelle skulle have
selvmordstanker, ville enhver normal velfungerende homoseksuel jo blot
droppe Kirken og dermed ophæve den uudholdelige situation m.m.

[...]

0666+0651=1317

Kall, Mogens

Jan 22, 2004, 2:08:56 PM1/22/04
"Andreas Falck" skrev
(news:s0UPb.1322$V01....@news.get2net.dk):

[ ... ]
> .... Og kirken begår selv en stor synd ved at ordinere
> praktiserende homoseksuelle som præster.

Amen.

Internal keyword:
Thi vi har del i Kristus, SÅFREMT vi holder den tillid, vi havde i
begyndelsen, urokkelig fast til det sidste.
(Hebr.3,14)

> [...]
> kristendommen denne kirke så har bevæget sig. Det er en skam at
> frafald og vranglære florerer så kraftigt inden for det der kaldes

Frafaldet måtte jo komme, som Jesus jo har profeteret om (Matt.24).

> [...]
> skal være ligeberttiget og at al diskrimination skal fjernes på dette
> område (altså inden for de borgelige rettigheder).

(alle skal være lige for loven i det verdslige samfund)

[...]

0666+0650=1316

Kall, Mogens

Jan 22, 2004, 2:09:41 PM1/22/04
"Per Rønne" skrev
(news:1g7z81k.rywfwr1gcrfn9N%per....@doesnt.work.spam.filter.invalid):

> Det bygger kun på nogle ting i Pauli breve, hvis betydning der er
> uenighed om.

Jesus siger:
"... enhver, der gør synd, er syndens træl."
(John.8,34)

Jesus-Break (2004-01-22, CET 20:06):
- "Tror du på Mig ?"

20:07
- "Men Jeg skal gøre jer virkelig frie."

[...]

0666+0652=1318

Kall, Mogens

Jan 22, 2004, 2:28:23 PM1/22/04
"Per Rønne" skrev
(news:1g7z7yz.1cpcpx11koks5kN%per....@doesnt.work.spam.filter.invalid):

> [...]
> Pan paniscus [bonobo], Pan troglodytes [chimpanse] og Homo
> sapiens [menneske] er - biseksualiteten. Men med forskellig vægt i

Input memory:
Subject: Re: Forslag til et homoseksuelt vielsesritual? (krydspostet mellem
dk.politik og dk.livssyn.kristendom)
15. januar 2004 18:09

> Og Jesus afviser flere gange i NT brugen af Øje for Øje, Tand for Tand,

Hva', er du homofil, Per ?

Rasmus legitimerer sin adfærd med, at han finder det *menneskelig
naturligt*. Han er dog så ærlig, at han ikke længere kalder sig kristen.

Men hvad med dig. Er du kristen ?

Et hypotetisk udsagn:
Jeg finder det for øvrigt også meget *menneskelig naturligt* at begære min
næstes hustru, og denne min adfærd vil jeg ikke - skønt jeg kalder mig
kristen - kalde synd, selvom handlingen strider mod det 10. bud.

Var der en stemme, som sagde (?):
Længe leve hykleriet!

[...]

0666+0653=1319

jørgen

Jan 22, 2004, 3:02:39 PM1/22/04

> [...]
> næstes hustru, og denne min adfærd vil jeg ikke - skønt jeg kalder mig
> kristen - kalde synd, selvom handlingen strider mod det 10. bud.

Ja, såre naturligt og dog en synd.
Men mener du det ville være en større synd om du begærede din næstes MAND
end din næstes kvinde?
Jeg tror det ikke.
Begær er begær, og synd er synd.
Således kommer vi alle under samme dom, bøsser og heteroer, lesbiske og
bisexuelle. Vi har alle syndet og finder alle nåde i samme frelser. Vi kan
ikke bryste os at at være mindre syndere end andre.

mvh jørgen.

Per Rønne

Jan 22, 2004, 3:06:04 PM1/22/04
Kall, Mogens <mogen...@ikke.til.raadighed.dk> wrote:

> Men hvad med dig. Er du kristen ?

Ja. Men ikke bibelfundamentalist.

Tror du også på skabelsesberetningerne i Bibelen [i så fald: hvilke af
de tre]? Tror du også på at Jorden er en 6.000 år gammel?
--
Per Erik Rønne

Per Rønne

Jan 22, 2004, 3:06:20 PM1/22/04
> [...]

> Jesus siger:
> "... enhver, der gør synd, er syndens træl."

Hvilket kun er relevant i den forbindelse, hvis man tror på Pauli breve,
således som de i dag oversættes.
--
Per Erik Rønne

Mr. MC

Jan 22, 2004, 3:24:17 PM1/22/04
Homoseksualitet er syndigt. Os som ikke er homoseksuelle, synder så på andre
måder.
Jeg tror på, at Gud ikke kun ser på vores synder, men også på de gode
tanker/handlinger som vi evt. udfører i løbet af vores liv. Hvorfor skulle
en homoseksuel straffes med Helvede, hvis personen har været godheden selv
og igennem hele sit liv har været der for andre mennesker og hjulpet dem?
Jeg tror på Gud.

Andreas Falck

Jan 22, 2004, 3:39:20 PM1/22/04
I news:40103170$0$29367$edfa...@dread15.news.tele.dk skrev
Mr. MC følgende:

Prøv at læse kapitel 7 i Mathæus-evangeliet

Andreas Falck

Jan 22, 2004, 3:41:40 PM1/22/04
I news:40102c5c$0$27457$edfa...@dread16.news.tele.dk skrev
jørgen følgende:

[ ... ]

> [...]
> lesbiske og bisexuelle. Vi har alle syndet og finder alle nåde i
> samme frelser. Vi kan ikke bryste os at at være mindre syndere end

Den eneste forskel der er på den synder der går fortabt, og den synder
der bliver frelst, er om man erkender sin synd, bekender og, som Jesus
siger: "Synd fra nu af ikke mere", altså om fortsætter med at leve den
synd man har.

Andreas Falck

Jan 22, 2004, 3:43:23 PM1/22/04
skrev
Per Rønne følgende:

[ ... ]

> Tror du også på skabelsesberetningerne i Bibelen [i så fald: hvilke
> af de tre]?

Ja, jeg tror på alle de skabelsesberetninger der er i Bibelen.

> Tror du også på at Jorden er en 6.000 år gammel?

Ja, det tror jeg også på.

Andreas Falck

Jan 22, 2004, 3:44:46 PM1/22/04
skrev
Per Rønne følgende:

> Det bygger kun på nogle ting i Pauli breve, hvis betydning der er
> uenighed om.

Det er kun tvivlende liberalister og gudsfornægtere der kan være i
tvivl om hvad Paulus' egentlig mener. Og dit udtryk: "Bygger *kun* på
..." står ene og alene for din egen regning.

Andreas Falck

Jan 22, 2004, 3:45:38 PM1/22/04
I news:1g7ze7a.6ee3d392ll9mN%per....@doesnt.work.spam.filter.invalid
skrev
Per Rønne følgende:

[ ... ]

> Hvilket kun er relevant i den forbindelse, hvis man tror på Pauli
> breve, således som de i dag oversættes.

Således som de til enhver tid oversættes.

Paul Fisher

Jan 22, 2004, 4:03:22 PM1/22/04

"Kall, Mogens" <mogen...@ikke.til.raadighed.dk> wrote in message news:JeVPb.77263$jf4.4...@news000.worldonline.dk...

> [...]
> selvmordstanker, ville enhver normal velfungerende homoseksuel jo blot
> droppe Kirken og dermed ophæve den uudholdelige situation m.m.

Nej, det er ikke rigtigt. I et land, hvor kirken er den dominerende faktor, vil de homoseksuelle opleve at blive forfulgt. Jeg har så ofte hørt at Gud har givet mennesker deres frihed og at mennesket er skabt i Guds billede - fint nok - men åbenbart gælder frihed ikke for homoseksuelle, eller for folk med andre religionssyn (hedenske), snart rygere, og jeg ved snart ikke hvad.

Lad dog homoseksuelle være homoseksuelle. At andre mennesker er anderledes end normen er netop et af livets smukkeste træk. Jøderne kan stadig huske hvordan det har været at være jaget vildt. Jeg undres i dén grad over at den kristne kirke ikke er kommet ud af middelalderen endnu.

Efterhånden har jeg en fornemmelse af at Jesus begik selvmord, fordi hans filosofi blev forvrænget og at hans selvmord, af hans tilhængere, blev bortforklaret som en ofring.
Jeg har virkeligt ondt af filosoffen Jesus, som så sine ord blive tolket på en måde, som han selv kunne se ikke var hverken hensigtsmæssig eller konstruktiv. Ikke noget at sige til at den stakkels mand fik en depression. Det værste er at hans filosofi stadig bliver vendt og drejet og overfortolket og brugt efter for godt befindende.

På den anden side, må jeg så også erkende, at jeg har mødt helt fornuftige kristne mennesker og set mindst én her på usenet, men desværre er disse mennesker i stort undertal... Måske fordi fundementalisterne råber højere og er mere hysteriske... Jeg ved det ikke...

Mit syn, er at mennesker er mennesker lige. For mig er de fejl jeg ser i andre mennesker, fejl i mig selv, som jeg kun kan bebrejde mig selv for - ikke andre mennesker. Hvis der _er_ en kærlig Gud, ville denne Gud ikke afvise nogen mennesker, men omfavne alle. Hvis det ikke er en kærlig Gud, tja så er den Gud vel ikke værd at tro på...eller hvad?

Anyway... Så ER religion i bunden god og kærlig og jeg tror på, at det er de dele af religionen der overlever i fremtiden og indgår i et farverigt, men fredeligt og harmonisk samfund.

:o)
-Paul

Andreas Falck

Jan 22, 2004, 4:14:21 PM1/22/04
I news:40103a4b$0$1648$edfa...@dread14.news.tele.dk skrev
Paul Fisher følgende:

[ ... ]

> Lad dog homoseksuelle være homoseksuelle.

Jamen det er da også hvad jeg siger! De må da være lige så meget
honmoseksuelle de har lyst til. Men de skal da ikke komme og forlange
at få Kirkens velsignelse. De skal da ikke bestemme hvem Kirken skal
hverken vie eller velsigne.

De homnoseksuelle kræver frihed til at være det de er, og den frihed
skal de også have, og det krav støtter jeg dem også i, endda i at de i
alle borgerlige henseender skal være fuldt ligestillet med alle andre.

Men så skal de homoseksuelle jo også give Kirken frihed til at vælge
hvem de vil vie og hvem de ikke vil, hvem de vil velsigne og ikke
velsigne.

Det er vel ikke kun de homoseksuelle der skal have frihed. Kirken skal
vel også have frihed [nåh nej forresten, kirken er jo kun kirken og så
skal den da selvfølgelig makke ret og efter de ikke-troendes ønsker,
det er jo klart. Hvem andre end de ikke-troende skal da ellers have
hals- og håndsret over kírken]

Per Rønne

Jan 22, 2004, 4:14:02 PM1/22/04
Andreas Falck <andrea...@jyde.invalid> wrote:

> skrev
> Per Rønne følgende:
>
> [ ... ]
>
> Ja, jeg tror på alle de skabelsesberetninger der er i Bibelen.

> Ja, det tror jeg også på.

Ja, på en sådan absurditet er det spild at bruge tid på. Men jeg forstår
så på dig at du forkaster Augustin.
--
Per Erik Rønne

Per Rønne

Jan 22, 2004, 4:14:04 PM1/22/04
> [...]

> Per Rønne følgende:
>
> [ ... ]
>
> Således som de til enhver tid oversættes.

Oversættelserne har faktisk varieret ganske meget gennem tiderne,
således at de har passet til den enkelte tids fordomme :-).
--
Per Erik Rønne

Andreas Falck

Jan 22, 2004, 4:19:01 PM1/22/04
skrev
Per Rønne følgende:

[ ... ]

> Ja, på en sådan absurditet er det spild at bruge tid på.

Du spurgte om jeg tror på at jorden er 6.000 år gammel. Ja, det tror
jeg virkelig på.

Du spurgte ikke om jeg tror at jorden *KUN* er 6.000 år gammel!

Nogle gange er det en fordel at man gennemlæser det spørgsmål man selv
har stillet, og sammenligner med det svar man har fået, inden man i
hast drager en masse konklussioner primært baseret på forskruede og
forudfattede fejlagtige forhåndsholdninger!!

> Men jeg forstår så på dig at du forkaster Augustin.

Naturligvis forkaster jeg den nyplatoniske hedningefilosof Augustin.
Jeg er jo kristen :-)

Andreas Falck

Jan 22, 2004, 4:19:42 PM1/22/04
skrev
Per Rønne følgende:

[ ... ]

> Oversættelserne har faktisk varieret ganske meget gennem tiderne,
> således at de har passet til den enkelte tids fordomme :-).

Dokumentation?

Paul Fisher

Jan 22, 2004, 4:23:57 PM1/22/04

"Andreas Falck" <andrea...@jyde.invalid> wrote in message news:O2XPb.1396$eC4...@news.get2net.dk...

> [...]
> skal den da selvfølgelig makke ret og efter de ikke-troendes ønsker,
> det er jo klart. Hvem andre end de ikke-troende skal da ellers have

Hmmm... Jeg troede at kirkens døre stod åbne for alle fra nær og fjern. Gammel tradition med at i Guds hus havde alle Guds beskyttelse, men måske var det i et eventyr, jeg hørte det...
Jeg kan da af dine ord udlede, at der er specielle grupper i samfundet, som ikke vil åbne døren for.
Hvad blev der er lignelsen med 'tornen i din broders øje'?

:o)
-Paul

Andreas Falck

Jan 22, 2004, 4:43:58 PM1/22/04
I news:40103f1d$0$1607$edfa...@dread14.news.tele.dk skrev
Paul Fisher følgende:

[ ... ]

> [...]
> samfundet, som ikke vil åbne døren for.
> Hvad blev der er lignelsen med 'tornen i din broders øje'?

Der er noget du enten har misforstået, eller gerne vil misforstå. Hvis
Kirken lever op til det at være en *kristen* kirke, hvilket den altså
*ikke* altid gør, hverken på godt eller ondt, så vil *alle* være
velkommen i Kirken, men Kirken kan ikke give sin velsignelse til
*alle* handlinger der udføres af kirkegængere.

Skal Kirken give vielse og velsignelse til homoseksuelles seksuelle
handlinger, skal den vel også give sin velsignelse til pædofiles
seksuelle handlinger og alt muligt andet.

Peter B. Juul

Jan 22, 2004, 5:01:32 PM1/22/04
"Andreas Falck" <andrea...@jyde.invalid> writes:

> [...]
> torvs af dette blad være at betragte som en upålidelig og/eller
> utroværdig kilde med en uacceptabel indstilling, uanset hvilken seriøs

Pis med dig!

Jeg skrev ganske simpelt, at Udfordringens "track record" mht. at
kigge på kilden til den information, der bringes, ikke er for god.

Jeg gav endda et godt eksempel.

Det har _intet_ med pladderhumanisme og hvad du ellers kan kalde det,
at gøre.

Ville du betragte "Scientology-nyt" som en god kilde til kritisk
information om Scientology?

--
Peter B. Juul, o.-.o "Får kan ikke lide at blive slået med en pind."
The RockBear. ((^)) -Marianne Juul, 2003

Andreas Falck

Jan 22, 2004, 5:06:23 PM1/22/04
I news:m2y8rz8...@enzym.rnd.uni-c.dk skrev
Peter B. Juul følgende:

[ ... ]
> Pis med dig!

Jeg troede helt ærligt at du for længst var holdt op med at læse mine
indlæg, - men jeg kan se at jeg stadig kan bringe dit pis i kog :-)

Peter B. Juul

Jan 22, 2004, 5:13:41 PM1/22/04

> Jeg troede helt ærligt at du for længst var holdt op med at læse mine
> indlæg,

Det er jeg også. Du har været i mit kill-filter lige siden du bad mig
smide dig deri. Men af og til kigger jeg efter om der er nogen, der
har svaret på et af mine indlæg og så opdager jeg jo så, at du stadig
er lige så meget ude af stand til at læse hvad folk skriver, som du
var, da du røg i filteret.
--
Peter B. Juul, o.-.o "Vreden gudinde besyng,
The RockBear. ((^)) som greb Montaquiden Romeo."
I speak only 0}._.{0 -Shakespeares "Iliaden"
for myself. O/ \O

Per Rønne

Jan 22, 2004, 5:19:36 PM1/22/04
Andreas Falck <andrea...@jyde.invalid> wrote:

> skrev
> Per Rønne følgende:
>
> [ ... ]

> Dokumentation?

isbn 0-9624751-9-X. Bogen kan sikkert lånes gennem bibliotekerne.
--
Per Erik Rønne

Per Rønne

Jan 22, 2004, 5:19:45 PM1/22/04
> [...]

> honmoseksuelle de har lyst til. Men de skal da ikke komme og forlange
> at få Kirkens velsignelse. De skal da ikke bestemme hvem Kirken skal

Rent faktisk velsigner Kirken, folkekirken, jo i dag registrerede
partnerskaber, og borgmester og giftefoged er forlængst kommet ind i
kriken for at foretage selve vielsen, under en pause i gudstjenesten.

Kun folketinget kan naturligvis gå ind og ændre ægteskabslovgivningen,
så kirken også må vie folk af samme køn. Indtil videre findes her kun
den borgerlige vielse.
--
Per Erik Rønne

Per Rønne

Jan 22, 2004, 5:19:52 PM1/22/04
Andreas Falck <andrea...@jyde.invalid> wrote:

> Skal Kirken give vielse og velsignelse til homoseksuelles seksuelle
> handlinger, skal den vel også give sin velsignelse til pædofiles
> seksuelle handlinger

Vås. Absurd.
--
Per Erik Rønne

Andreas Falck

Jan 22, 2004, 5:43:59 PM1/22/04
I news:m2u12n8...@enzym.rnd.uni-c.dk skrev
Peter B. Juul følgende:

[ ... ]

> så opdager jeg jo så, at du
> stadig er lige så meget ude af stand til at læse hvad folk skriver,
> som du var, da du røg i filteret.

Vil du så love mig at du putter mig i filteret igen, og please!!! lad
mig blive der forever. Jeg vil så nødig være skyld i at du får det
dårligt, højt blodtryk, mavesår, tarmslyng, sammenbidt ansigtsudtryk,
rysten på hænderne, eller hvad ved jeg. :-)

Andreas Falck

Jan 22, 2004, 5:45:44 PM1/22/04
skrev
Per Rønne følgende:

[ ... ]

> isbn 0-9624751-9-X. Bogen kan sikkert lånes gennem bibliotekerne.

Jeg kan da også slynge om mig med en masse af den slags!

Bring nogle velunderbyggede eksempler med tilhørende dokumentation.

Andreas Falck

Jan 22, 2004, 5:48:04 PM1/22/04
I news:1g7zkoj.ew7jhz5kj14N%per....@doesnt.work.spam.filter.invalid
skrev
Per Rønne følgende:

> Vås. Absurd.

Hvorfor er det vås og absurd?

Går du ikke ind for ligeret og ligestilling. - nåh nej forresten, det
er jo kun homoseksuelle der skal have ligeret og ligestilling!
Forresten med hvem? Dem selv, eller de krav og forventninger de selv
stiller og opstiller. Er det ikke den slags man kalder positiv
særbehandling?

Andreas Falck

Jan 22, 2004, 5:51:41 PM1/22/04
skrev
Per Rønne følgende:

[ ... ]

> Kun folketinget kan naturligvis gå ind og ændre
> ægteskabslovgivningen, så kirken også må vie folk af samme køn.
> Indtil videre findes her kun den borgerlige vielse.

ja og der er da ikke brug for andet. De har jo ligestilling! Hvad
piver du så for.

Alle de præster og biskopper og hvad de nu ellers er, der giver
kirkelig velsignelse til gennemførelse af homoseksuelle ægteskaber er
frafaldne vranglærere.

Men dette ændrer ikke ved at de homoseksuelle naturligvis skal have de
fulde rettigheder til en borgelig vielse på ligefod med alle andre der
har ret til en borgelig vielse.

Peter B. Juul

Jan 22, 2004, 5:58:52 PM1/22/04
"Andreas Falck" <andrea...@jyde.invalid> writes:

> Vil du så love mig at du putter mig i filteret igen, og please!!! lad
> mig blive der forever.

Du er der skam stadig. Men når du sviner mig til i offentlighed, som
du gjorde i forbindelse med mit ganske afdæmpede og rimelige indlæg om
Udfordringen, så er jeg nødt til at reagere.

--
Peter B. Juul, o.-.o "Could it possibly get uglier? I used to be a
The RockBear. ((^)) highly respected Watcher and now I'm a wounded

Rasmus Underbjerg Pinnerup

Jan 22, 2004, 6:25:15 PM1/22/04
"Andreas Falck" <andrea...@jyde.invalid> mælte sligt:

>Hvorfor er det vås og absurd?

Fordi det er udtryk for en aldeles hysterisk mentalitet at sammenligne
et konsensuelt kærlighedsforhold mellem to mennesker af samme køn med
seksuelle overgreb mod småbørn.

Venlig hilsen,
Rasmus Underbjerg Pinnerup
--
"Folkekirkebisp
Anerkender ej JV.

Andreas Falck

Jan 22, 2004, 6:38:13 PM1/22/04
I news:m2oesv8...@enzym.rnd.uni-c.dk skrev
Peter B. Juul følgende:

[ ... ]

> Du er der skam stadig. Men når du sviner mig til i offentlighed, som
> du gjorde i forbindelse med mit ganske afdæmpede og rimelige indlæg
> om Udfordringen, så er jeg nødt til at reagere.

Pladder med dig. Du kan jo slet ikke se at jeg har svaret på dit
indlæg når jeg er i dit filter.

Og jeg svinede dig overhovedet ikke til på nogen som helst måde. Det
er bare dig der er alt for overfølsom og nærtagende, eller har en
forudindtaget holdning om at jeg absolut har til hensigt at skulle
svine dig til.

Jeg finder dig ikke værdig til at blive svinet til. Enhver der i
oprigtighed og ærlighed står ved sin tro, uanset hvad, er ikke værdige
til tilsvining. Selv om der nok ikke er så forfærdelig meget vi kan
blive enige om, hvad kristendom angår, så har jeg dog ikke oplevet
andet end oprigtighed i troen fra din side.

Men put mig gerne tilbage i dit filter, så er jeg overbevist om at du
nok får det meget bedre, og at dit humør igen vil være fuldt med glæde
og sprudlende. Jeg vil jo så nødig have at du skulle kunne give mig
skylden for dine nervøst rystende hænder og blødende mavesår.

Andreas Falck

Jan 22, 2004, 6:40:36 PM1/22/04
I news:9jm0109rjuiu9dkgp...@4ax.com skrev
Rasmus Underbjerg Pinnerup følgende:

[ ... ]

> Fordi det er udtryk for en aldeles hysterisk mentalitet at
> sammenligne et konsensuelt kærlighedsforhold mellem to mennesker af
> samme køn med seksuelle overgreb mod småbørn.

Hvor gamle skal disse småbørn være inden det ikke længere vil blive
klassificeret som pædofili? 13, 15 eller 17 år eller en helt anden
alder?

Lad mig høre *din* udlægning af det.

Per Rønne

Jan 22, 2004, 6:45:28 PM1/22/04
> [...]

> Jeg kan da også slynge om mig med en masse af den slags!
>
> Bring nogle velunderbyggede eksempler med tilhørende dokumentation.

Du får mig altså ikke til at afskrive en bog på 120 sider. Læs den nu
selv.
--
Per Erik Rønne

Per Rønne

Jan 22, 2004, 6:45:36 PM1/22/04
> [...]

> Forresten med hvem? Dem selv, eller de krav og forventninger de selv
> stiller og opstiller. Er det ikke den slags man kalder positiv

Kan du virkelig ikke se forskellen mellem hvad to voksne gør med
hinanden, og så hvad en voksen gør med et barn? Vil du også ligestille
det hele med nekrofili?

Du er vist en yderst fordomsfyldt fyr. Homofobe plejer at være bange for
en undertrykt homoseksuel side af dem selv - men jeg har jo aldrig modt
dig, så jeg skal ikke sidde her og spille lommepsykolog.

Men måske skulle du studere denne hjemmeside nærmere:

<http://www.pbs.org/wgbh/pages/frontline/shows/assault/roots/freud.html>
--
Per Erik Rønne

Per Rønne

Jan 22, 2004, 7:02:34 PM1/22/04
> [...]

> Hvor gamle skal disse småbørn være inden det ikke længere vil blive
> klassificeret som pædofili? 13, 15 eller 17 år eller en helt anden

Efter dansk lov 15 år, medmindre det drejer sig om en forælder eller en
der er i forælders sted [som en {gymnasie}lærer som undertegnede].
Personligt mener jeg dog ikke at et seksuelt forhold mellem lærer og
elev er passende, uanset alder, og uanset om det så finder sted på
universitetet. Den ene af parterne kan altid udnytte situationen.

Derudover findes der en reminiscens fra den gamle straffelov fra før
1930, hvor den seksuelle aldersgrænse var 12 år, hvor pigerne i øvrigt
også blev anset for giftemodne. Seksuelt forhold til børn i alderen 12,
13 eller 14 straffes kun med halv straf i forhold til yngre børn, og jeg
vil tro at denne aldersgruppe også er den hvor der for den ældre finder
straffrihed sted, hvis de to parter er nogenlunde lige »i alder og
udvikling«. Det ville da også være absurd at sætte en 15-årig i fængsel
for et »pædofilt« forhold til en 14-årig. Jeg har dog ikke antydningen
af erfaring i disse spørgsmål.

Endelig finder jeg dit spørgsmåls formulering absurd. Det har vist
aldrig været kotume at kalde teenagebørn for »småbørn«.
--
Per Erik Rønne

Rasmus Underbjerg Pinnerup

Jan 22, 2004, 7:02:37 PM1/22/04
> [...]

>Hvor gamle skal disse småbørn være inden det ikke længere vil blive
>klassificeret som pædofili? 13, 15 eller 17 år eller en helt anden

Jeg ved ikke, om fagkundskaben opererer med en bestemt alder, men jeg
vil tro, at man normalt med pædofili sigter på seksuelle forhold mellem
en voksen og et barn på op til omkring de 12-13 år. Det afhænger
givetvis også af aldersforskellen. Et forhold mellem én på 18 og én på
13 vil nok ikke blive opfattet som nær så slemt som et forhold mellem én
på 50 og én på 15, selv om det første er ulovligt og det andet lovligt.

Det altafgørende i denne sammenhæng er, at der ved homoseksualitet er
tale om to mennesker, der gensidigt bestemmer sig for et forhold, hvor
der med pædofili som regel menes en ældre person, der begår seksuelt
overgreb mod en mindreårig mod dennes vilje. De to ting er
væsensforskellige, ganske som samleje og voldtægt er det.

Venlig hilsen,
Rasmus Underbjerg Pinnerup
--

"Og så ser det ud til at du svarer dig selv under flere forskellige
synonymer! Menså får du jo også det svar du helst vil høre."

Andreas Falck

Jan 22, 2004, 7:18:51 PM1/22/04
I news:1g7zoi5.ia76qh71q0N%per....@doesnt.work.spam.filter.invalid
skrev
Per Rønne følgende:

[ ... ]

> Du får mig altså ikke til at afskrive en bog på 120 sider. Læs den
> nu selv.

Er argumenterne så svage og intetsigende at der skal 120 sider til?

Det kan da vel ikke være så svært at komme med et par enkelte
veldokumenterede eksempler.

Skulle jeg læse alle de bøger jeg får anbefalet skulle jeg læse
adskillige bøger hver dag, så jeg er nødt til at prioritere meget
hårdt i hvad jeg skal læse og ikke skal læse

Per Rønne

Jan 22, 2004, 7:21:58 PM1/22/04
Andreas Falck <andrea...@jyde.invalid> wrote:

> Er argumenterne så svage og intetsigende at der skal 120 sider til?

Jeg har faktisk gengivet en del fra nævnte bog adskillige gange. Jeg
orker ikke mere. Læs den nu bare - samlet.
--
Per Erik Rønne

Andreas Falck

Jan 22, 2004, 7:25:37 PM1/22/04
I news:qlo010po0fi8a3cmo...@4ax.com skrev
> [...]

> begår seksuelt overgreb mod en mindreårig mod dennes vilje. De to
> ting er væsensforskellige, ganske som samleje og voldtægt er det.

Så efter din definition er det ikke pædofili når begge parter indgår i
et frivilligt jævnbyrdigt forhold, for så er der jo ikke tale om
overgreb eller misbrug?

I visse stater i USA (ved ikke om det gælder hele USA) kan det være
(eller endda være det) strafbart for en over 18 år at have et seksuelt
forhold til en under 18 år, medmindre de er gift med hinanden.

Når du beskylder mig for urimelighed i min sammenstilling må du da i
det mindste kunne være klart afgrænset i din definition på hvad du
mener helt klart må være pædofili.

Andreas Falck

Jan 22, 2004, 7:27:47 PM1/22/04
skrev
Per Rønne følgende:

[ ... ]

> Du er vist en yderst fordomsfyldt fyr.

Det kan du kun udtale fordi du åbenbart slet ikke har fulgt med i hvad
jeg har skrevet om emnet homoseksuelle og ligestilling!

Når du har læst op på det pensum kan vi fortsætte.

Andreas Falck

Jan 22, 2004, 7:30:21 PM1/22/04
skrev
Per Rønne følgende:

> Jeg har faktisk gengivet en del fra nævnte bog adskillige gange. Jeg
> orker ikke mere. Læs den nu bare - samlet.

Er det den du også har henvist til i din "argumentation" for at David
og Saul skulle have haft et homoseksuelt forhold? I så fald gider jeg
ikke spilde min kostbare pensionisttilværelse på noget så usagligt og
useriøst pladder.

Hvis det er en anden bog, så giv nogle korte konkrete ekesmpler fra
bogen.

Bo Warming

Jan 22, 2004, 7:45:04 PM1/22/04
"Rasmus Underbjerg Pinnerup" <pinnerup@*fjerndette*privat.dk> wrote in
message news:9jm0109rjuiu9dkgp...@4ax.com...

> [...]
>
> Fordi det er udtryk for en aldeles hysterisk mentalitet at sammenligne
> et konsensuelt kærlighedsforhold mellem to mennesker af samme køn med

Da ingen af os har erfaring med pædofili, ved vi ikke om det er 0,1% eller
10% af disse voksen-barn kontakter, der er skadelige.
Jeg gætter på 1%

Vedr bøssers brug af hinanden er det nok en meget lavere brøkdel, der har
præg af krænkelse og misbrug.

Aparte bliver kanøflet, og bøsser er af journalisterne blevet gjort
ufarlige, hvorimod børnevennerne tilsvines verbalt. Der er gradsforskel
mellem de to afvigelser, og kun i specifikke tilfælde, hvor skade er
sandsynliggjort, er kritik berettiget.

Bo Warming

Jan 22, 2004, 7:47:28 PM1/22/04
"Rasmus Underbjerg Pinnerup" <pinnerup@*fjerndette*privat.dk> wrote in
message news:qlo010po0fi8a3cmo...@4ax.com...

> [...]
> overgreb mod en mindreårig mod dennes vilje. De to ting er
> væsensforskellige, ganske som samleje og voldtægt er det.

Der er flydende overgang mellem voldtægt - halvufrivilligt samleje og gode
samlejer

Aldersgrænsen er vist skarp - 15 år - vedr pædofili, men journalisterne
lægger røgslør - og dermed gift - ud for debatten ved at sammenblande
ufarlige børn-voksen møder med de krænkende.

Bo Warming

Jan 22, 2004, 7:51:07 PM1/22/04
"Paul Fisher" <Existenz(remove)@os.dk> wrote in message

> [...]

ikke vil åbne døren for.
Hvad blev der er lignelsen med 'tornen i din broders øje'?

BW: Jeg er enig med Paul Fisher i at kirkens præster burde velsigne hvad de
har tid til at velsigne og kun sige nej til bøsser, hvis de har travlt.

Men det er ikke en menneskeret at blive viet hvor man vil.

Hvis præster åbnede sig for alskens utraditionelle ritualer, incl med
kæledyr, ville de opfylde deres missionsberfaling og komme i kontakt med
ensomme, som de kan gavne. Jeg tror de er for snobbede til det

De vil hellere have respekt fra tyve gamle damer, der er de eneste
kirkegængere, og som ofte er snerpede og ser ned på bøsser.

Andreas Falck

Jan 22, 2004, 7:55:07 PM1/22/04
I news:m8_Pb.2078$Yv3....@fe01.usenetserver.com skrev
Bo Warming følgende:

[ ... ]

> Vedr bøssers brug af hinanden er det nok en meget lavere brøkdel,
> der har præg af krænkelse og misbrug.

Jeg tror ikke på at krænkelse og misbrug blandt homofile er større end
i den resterende del af befolkningen, snarere tvært imod. Generelt er
disse mennesker, bedømt ud fra mine personlige erfaringer) jo langt
mere omsorgsfulde, kærlige og hjælpsomme end den øvrige del af
befolkningen. I min meget nære omgangskreds findes der faktisk en del
homofile. Nogle af dem hører til mine aller bedste og nære venner. -
Og ja, de kender udmærket min holdning til deres livssyn.

Andreas Falck

Jan 22, 2004, 7:57:15 PM1/22/04
I news:3e_Pb.2115$Yv3...@fe01.usenetserver.com skrev
Bo Warming følgende:

[ ... ]

> De vil hellere have respekt fra tyve gamle damer, der er de eneste
> kirkegængere, og som ofte er snerpede og ser ned på bøsser.

Du er godt nok fyldt godt op med forkvaklede og urigtige fordomme,
hva' bette Bo, der ikke engang tør tage en seriøs udfordring op.

Kall, Mogens

Jan 22, 2004, 8:10:28 PM1/22/04
"Mr. MC" skrev
(news:40103170$0$29367$edfa...@dread15.news.tele.dk):

> Homoseksualitet er syndigt. Os som ikke er homoseksuelle, synder så på
> andre måder.

Amen.
Alle har vi syndet mod Gud, om ikke i handling så da i hvert fald i
tanker/ord. Ikke-én-er-retfærdig står der skrevet (Romerbrevet 3,10. Salme
14,1-3; 53,2-4)

> [...]
> og igennem hele sit liv har været der for andre mennesker og hjulpet dem?

Din tankegang er smuk, Michael C - menneskelig set.

For mig er Bibelen også svær at forstå på dette punkt, hvorfor Guds Ord er
så hårdt og kontant.

Men hvis du læser nøjere efter, vil du opdage, at formålet med de hårde ord
(til os alle) NETOP har til formål, at få os til at indse, at vi har behov
for en Frelser, Kristus Jesus.

Rigtig mange af os har personlig erfaret, at når vi kommer til Ham og får et
personligt møde; da fødes der i vort indre en lyst til at behage Ham (Gud).
Synden har nu ikke længere magten i vort sind. Vi er blevet sat i frihed af
Gud.

Gud siger (om Sig Selv), at Han ikke vil, at nogen skal fortabes, men at
alle skal nå til omvendelse (2.Pet.3,9). Gud omtaler Sig Selv som *alle
menneskers frelser, særligt de troendes* (1.Tim.4,10).
Gud vil hellere-end-gerne frelse os, men Han kan IKKE tvinge os, fordi
Han er en gentleman, som respekterer vor selvstændighed. Hvis vi skal få
fred-med-Gud, da må vi selv give Ham lov til at komme ind i vort liv og
forvandle os ...

Heaven-Break (2004-01-23, CET 02:03)
- "Amen."

... Herre Jesus! Kom ind i vort liv og borttag Du al vor synd og skyld og
skam!

Jesus:
02:05
- "Jeg vil [gerne] - men giver du Mig lov, Mit barn ?"

Ja, Herre!

> Jeg tror på Gud.

Det glæder mig at høre.

Må Gud velsigne dig, og alle I andre, som læste med.

Guds fred.

[...]

0666+0658=1324

Jan 22, 2004, 9:27:08 PM1/22/04
Ja, det er jo hvad man kunne vente af buffetkristne - tag de bibelske forbud
og paabud der passer til ens fordomme og lad resten vaere.

Maa jeg henvise til:
http://cgi.cse.unsw.edu.au/~elip/old/humour/GODS_LAW.html?

Bo Warming

Jan 22, 2004, 9:37:33 PM1/22/04