Andagt: midlertidige velsignelser

Ole Madsen

Charles Haddon Spurgeon
Spurgeons fødselsdagsbog

April 14

Her bærer mine bedste glædesbevisninger "dødelig" på deres øjenbryn, min smukke løvhytte svinder, mine skønne kopper er drænet til bundfald, mine sødeste fugle falder for dødens pile, mine behagelige dage er skygger ind i nætter, og flodens tidevande af min lykke aftager til ebbe af sorg; men i himmelen er alt udødelig, harpen forbliver uden rust, kronen uden at visne, øjet uden at miste styrken, stemmen mistes ikke, hjertet fast, og den hele væren badet i uendelig fryd.