Google Groups no longer supports new Usenet posts or subscriptions. Historical content remains viewable.
Dismiss

Hva skal det diskuteres her

237 views
Skip to first unread message

Jon Tveten

unread,
May 18, 2022, 3:27:32 AM5/18/22
to


Jeg er litt usikker på hva som kan diskuteres her. Er det OK med
kristendoms historie? Relgions historie? eller er det bare ateisme som
skal diskuteres?

Jørgen Nielsen

unread,
May 18, 2022, 4:12:40 AM5/18/22
to
Prøv at læse her
<http://usenet.dk/fundats/dk.livssyn.kristendom.txt>

--
Mvh. Jørgen
[e-mail address is valid]
Message has been deleted

Bjarne Østergård

unread,
May 18, 2022, 5:18:44 AM5/18/22
to
Alt der handler om kristendommen.

Og ifølge ateisterne også alle de emner de kan finde på for at håne og nedgøre alle kristne mennesker og deres tro.

Så du skal vide at hvis du skriver noget der kan opfattes som om du tror på kristendommen, skal du forvente at blive lagt for had af de sædvanlige tåber.

Og det er jo dem der er fleste af både her og ude i samfundet.

Lyrik

unread,
May 18, 2022, 5:44:37 AM5/18/22
to
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Kunne du stille dine egne kriterier op for hvem du betegner som dem du
omtaler som:" håne og nedgøre alle kristne mennesker og deres tro."
Fortæl mig hvem som udgør:"alle kristne mennesker og deres tro."?
Når du har specificeret hvem de er, hvilke trossamfund, så kan alle
kristne interesserede finde frem til dem.

De undgår derved ateismens forbandelse. Det vil du da godt hjælpe med,
ikke Bjarne?



jenserik

@

unread,
May 18, 2022, 10:09:32 AM5/18/22
to
On Wed, 18 May 2022 02:18:43 -0700 (PDT), Bjarne Østergård
<bjarn...@gmail.com> wrote:

>onsdag den 18. maj 2022 kl. 09.27.32 UTC+2 skrev Jon Tveten:
>> Jeg er litt usikker på hva som kan diskuteres her. Er det OK med
>> kristendoms historie? Relgions historie? eller er det bare ateisme som
>> skal diskuteres?
>
>
>Alt der handler om kristendommen.
>
>Og ifølge ateisterne også alle de emner de kan finde på for at håne og nedgøre alle kristne mennesker og deres tro.

nej, det er DIN påstand


at DU ikke tåler spørgsmål angående f.eks. de kristnes trosgrundlag er
dit helt eget problem


Bjarne Østergård

unread,
May 18, 2022, 11:53:06 AM5/18/22
to
Hvorfor i alverden skulle jeg dog spilde min tid med det.
Alle kristne mennesker ved det jo så udmærket.

Bjarne Østergård

unread,
May 18, 2022, 12:08:21 PM5/18/22
to
Jammen så rager det jo ikke dig.
Så gad vide hvorfor ateister altid blander sig i ting som de ikke tror på og som de bestemt ikke ved noget om.


Og jeg. tåler fint alle de spørgsmål som i stiller til mig.

Det er nok mere problemet at i ikke kan tåle mine svar.

I har det jo generelt meget svært med at tåle sandhen.
Og det er jo uanset hvem det skriver nogle sandheder.

Både Ole og Vidal får jo også på puklen når de oplyser om sandheden.

Men sådan skal det jo være.
Jesus forudså det jo for mere end to tusinde år siden.

Bjarne Østergård

unread,
May 18, 2022, 12:15:01 PM5/18/22
to
Nu er det sådan at ingen bliver ateist ved et uheld.
Ateisme er noget man vælger når man er grådig, doven og selvglade.


>
>
>
> jenserik

@

unread,
May 18, 2022, 12:48:39 PM5/18/22
to
On Wed, 18 May 2022 09:08:20 -0700 (PDT), Bjarne Østergård
<bjarn...@gmail.com> wrote:

>onsdag den 18. maj 2022 kl. 16.09.32 UTC+2 skrev @:
>> On Wed, 18 May 2022 02:18:43 -0700 (PDT), Bjarne Østergård
>> <bjarn...@gmail.com> wrote:
>>
>> >onsdag den 18. maj 2022 kl. 09.27.32 UTC+2 skrev Jon Tveten:
>> >> Jeg er litt usikker på hva som kan diskuteres her. Er det OK med
>> >> kristendoms historie? Relgions historie? eller er det bare ateisme som
>> >> skal diskuteres?
>> >
>> >
>> >Alt der handler om kristendommen.
>> >
>> >Og ifølge ateisterne også alle de emner de kan finde på for at håne og nedgøre alle kristne mennesker og deres tro.
>> nej, det er DIN påstand
>>
>>
>> at DU ikke tåler spørgsmål angående f.eks. de kristnes trosgrundlag er
>> dit helt eget problem
>
>Jammen så rager det jo ikke dig.

jo da i en dabatgruppe

>Så gad vide hvorfor ateister altid blander sig i ting som de ikke tror på og som de bestemt ikke ved noget om.

du kender beviseligt intet til viden

>
>
>Og jeg. tåler fint alle de spørgsmål som i stiller til mig.
>
>Det er nok mere problemet at i ikke kan tåle mine svar.

du svarer jo aldrig når man spørge om ting der er skrevet i bibelen


Hvor var Metusalem under syndfloden?

Bjarne Østergård

unread,
May 18, 2022, 2:01:05 PM5/18/22
to
Han var hjemme.
Og må jeg spørge om hvorfor du vil vide det, det kan vel ikke betyde noget hvor hvem var , for alle der ikke var ombord på arken døde jo .

Så at spørge hvor nogen var under syndfloden er jo et utroligt dumt spørgsmål.
De var alle ude at svømme.

EXLEX

unread,
May 18, 2022, 8:08:22 PM5/18/22
to
Heri har du helt sikkert ret.
Alle fødes som ateister.
...og *DET* er næppe et uheld.


> Ateisme er noget man vælger når man er grådig, doven og selvglade.

Så kristne kan ikke være grådige, dovne og selvglade?




--
EXLEX

Bjarne Østergård

unread,
May 18, 2022, 11:39:05 PM5/18/22
to
Nej.






@

unread,
May 19, 2022, 1:48:24 AM5/19/22
to
On Wed, 18 May 2022 11:01:04 -0700 (PDT), Bjarne Østergård
såh

mens hele kloden var oversvømmet!!!!

>Og må jeg spørge om hvorfor du vil vide det, det kan vel ikke betyde noget hvor hvem var , for alle der ikke var ombord på arken døde jo .

ja det er jo hvad der påstås i Gammelt testamente, hvor det også er
omhyggeligt remset op hvem der kom med i arken, Metusalem var IKKE
nævnt


>Så at spørge hvor nogen var under syndfloden er jo et utroligt dumt spørgsmål.

nej, yderst relevant da det viser at syndflodsmyten netop er en myte,
og ikke noget som skete i virkeligheden


Tom Klausen

unread,
May 19, 2022, 2:15:32 AM5/19/22
to
tomsrk55:
Du har muligvis overset det; men jeg skrev følgende til dig 31-01-2022:

"tomsrk55:
Der er ikke noget egentlig uløseligt problem eller nogen selvmodsigelse hvad Metusalem angår.
Ud fra det teksten i Bibelen angiver kan Metusalem være død i tiden lige op til Syndfloden,
eller han være blandt de som druknede."

https://groups.google.com/g/dk.livssyn.kristendom/c/6cqMe5q9FjA/m/6pugYxJqBAAJ

mvh Tom

EXLEX

unread,
May 19, 2022, 3:46:29 AM5/19/22
to
Så er antallet af kristne betydeligt lavere end jeg troede.




--
EXLEX

@

unread,
May 19, 2022, 6:13:27 AM5/19/22
to
nej

>eller han være blandt de som druknede."

nej
han døde først 14 år senere

Tom Klausen

unread,
May 19, 2022, 6:50:05 AM5/19/22
to
tomsrk55:
Beklager, men du tager fejl; https://www.biblen.info/Bibelen-1mos525.htm
giver en glimrende oversigt over kronologien.

mvh Tom

Bjarne Østergård

unread,
May 19, 2022, 7:38:55 AM5/19/22
to
Ja du er jo ikke klogere og bliver det nok aldrig.

Jeg har ellers vist jer i hundredevis hvis ikke i tusindvis af beviser på at syndfloden har fundet sted.

Men nu gider jeg ikke mere af jeres absolutte stupid ævl og kævl i denne omgang.

Jeg vil hellere bruge tid på ordentlige mennesker der er taknemmelige for at få nogen at dele erfaringer med.

Så jeg vil fortsætte med arbejdet med at finde beviser Bibelens sandheder.

Og bliv i blot fornærmet og forarget, der rager mig ikke en skid.

Mit råd til jer tåber er at i melder jer ind i en tudeklub hvor i så kan sidde og tude om kap med alle de andre tåber.

Tom Klausen

unread,
May 19, 2022, 7:52:16 AM5/19/22
to
tomsrk55:
Hvo'n går det med David og Folketællingen, Løgne Bjarne?

mvh Tom

Thocor 0133.447

unread,
May 19, 2022, 9:29:38 AM5/19/22
to
Bjarne Østergård wrote:
> onsdag den 18. maj 2022 kl. 16.09.32 UTC+2 skrev @:
>> On Wed, 18 May 2022 02:18:43 -0700 (PDT), Bjarne Østergård
>> <bjarn...@gmail.com> wrote:
>>
>> >onsdag den 18. maj 2022 kl. 09.27.32 UTC+2 skrev Jon Tveten:
>> >> Jeg er litt usikker på hva som kan diskuteres her. Er det OK med
>> >> kristendoms historie? Relgions historie? eller er det bare ateisme som
>> >> skal diskuteres?
>> >
>> >Alt der handler om kristendommen.
>> >
>> >Og ifølge ateisterne også alle de emner de kan finde på for at håne
>> >og nedgøre alle kristne mennesker og deres tro.
>>
>> nej, det er DIN påstand
>>
>> at DU ikke tåler spørgsmål angående f.eks. de kristnes trosgrundlag er
>> dit helt eget problem
>
> Jammen så rager det jo ikke dig.
> Så gad vide hvorfor ateister altid blander sig i ting som de ikke tror
> på og som de bestemt ikke ved noget om.

Du tror ikke det samme som ateisterne og ved meget lidt om det (f.eks
ikke hvem der er ateister og hvad ordet 'ateist' betyder); men alligevel
sviner du dem konstant til, og opretter tråde der kun handler om
ateister og slet ikke kristendom.

--
The ability to speak several languages is an asset,
but the ability to keep your mouth shut in any language is priceless

@

unread,
May 19, 2022, 11:10:34 AM5/19/22
to
læs lige hvad du limker til

fra linket:
<<<<<<<
Noa var 600 år, da vandfloden kom over jorden.

Med hvad så med Metusalem? Se på regnestykket i boksen til højre.
Metusalem fyldte 969 netop det år, da Syndfloden kom.

Sov Metusalem fredeligt ind, kort før Syndfloden druknede alt levende,
eller stod han desperat og hamrede sine blodige næver mod arken, mens
Noa sad indenfor i tørvejr og skraldgrinede af sin farfar? Vi ved det
ikke. Der er i sandhed mange mysterier i Bibelen.

Men hvad så med Metusalem og syndfloden? I Septuaginta kommer
syndfloden også, da Noa fylder 600 år (1 Mosebog 7,6-11). Hvis vi
gentager regnestykket fra før (se boksen til højre), ser vi, at
Metusalem kun var 955 år, dengang Syndfloden kom han havde stadig de
14 bedste år af sit liv til gode.

Hvordan tilbragte Metusalem sine sidste 14 år? Bibelen fortæller, at
»vandet steg femten alen over bjergene og skjulte dem« og at »alle
levende væsener på jorden blev udslettet« (1 Mosebog 7,20-24).
Alligevel har Metusalem overlevet flere hundrede dage under vandet, og
har levet 14 år bagefter.
<<<<<<<

@

unread,
May 19, 2022, 11:14:11 AM5/19/22
to
On Thu, 19 May 2022 04:38:54 -0700 (PDT), Bjarne Østergård
<bjarn...@gmail.com> wrote:


>Men nu gider jeg ikke mere af jeres absolutte stupid ævl og kævl i denne omgang.

som forudsagt
B Ø tilbage i samme skure
vll ikke svare og vil ikke denbattere

kun svine andre


Tom Klausen

unread,
May 19, 2022, 12:45:13 PM5/19/22
to
torsdag den 19. maj 2022 kl. 17.10.34 UTC+2 skrev @:
> On Thu, 19 May 2022 03:50:05 -0700 (PDT), Tom Klausen
> <toms...@gmail.com> wrote:
>
> >> >"tomsrk55:
> >> >Der er ikke noget egentlig uløseligt problem eller nogen selvmodsigelse hvad Metusalem angår.
> >> >Ud fra det teksten i Bibelen angiver kan Metusalem være død i tiden lige op til Syndfloden,
> >> nej
> >> >eller han være blandt de som druknede."
> >> nej
> >> han døde først 14 år senere
> >
> >tomsrk55:
> >Beklager, men du tager fejl; https://www.biblen.info/Bibelen-1mos525.htm
> >giver en glimrende oversigt over kronologien.
> >
> >mvh Tom

> læs lige hvad du limker til

> fra linket:
> <<<<<<<
> Noa var 600 år, da vandfloden kom over jorden.
>
> Med hvad så med Metusalem? Se på regnestykket i boksen til højre.
> Metusalem fyldte 969 netop det år, da Syndfloden kom.

tomsrk55:
Ja, men det regnestykke bygger *ikke* på teksten fra Septuagint.

> Sov Metusalem fredeligt ind, kort før Syndfloden druknede alt levende,
> eller stod han desperat og hamrede sine blodige næver mod arken, mens
> Noa sad indenfor i tørvejr og skraldgrinede af sin farfar? Vi ved det
> ikke. Der er i sandhed mange mysterier i Bibelen.

tomsrk55:


> Men hvad så med Metusalem og syndfloden? I Septuaginta kommer
> syndfloden også, da Noa fylder 600 år (1 Mosebog 7,6-11). Hvis vi
> gentager regnestykket fra før (se boksen til højre), ser vi, at
> Metusalem kun var 955 år, dengang Syndfloden kom han havde stadig de
> 14 bedste år af sit liv til gode.
>
> Hvordan tilbragte Metusalem sine sidste 14 år? Bibelen fortæller, at
> »vandet steg femten alen over bjergene og skjulte dem« og at »alle
> levende væsener på jorden blev udslettet« (1 Mosebog 7,20-24).
> Alligevel har Metusalem overlevet flere hundrede dage under vandet, og
> har levet 14 år bagefter.
> <<<<<<<

tomsrk55:
Det svar jeg oprindeligt postede til dig, var baseret på min egen
læsning af teksten, og ikke på biblen.info, men resultatet er det samme.
Og da den danske autoriserede Bibeloversættelse ikke baserer sig på
Septuagint, burde du have fortalt, at det er Septuagint du gå ud fra.

mvh Tom

EXLEX

unread,
May 19, 2022, 7:12:44 PM5/19/22
to
On 5/19/22 13:38, Bjarne Østergård wrote:

>
>
> Jeg har ellers vist jer i hundredevis hvis ikke i tusindvis af beviser på at syndfloden har fundet sted.


Mon du vil henvise til blot 5 af disse beviser, som du *PÅSTÅR* at have
"vist" os?

...eller skal vi, som sædvanligt, blot antage, at du har løjet?

*IGEN*




--
EXLEX

Bjarne Østergård

unread,
May 20, 2022, 7:00:20 AM5/20/22
to
Dine antagelser styres udelukkende af dine begrænsninger , og da alle dine indlæg alle indeholder samme ene antagelse må man jo nok regne med at dit udvalg af antagelser =1.

Så dit indlæg om valg af antagelser er kun pral.

Det rækker dine evner ikke til hr. TåbeExlex.

Måske kan dine kammerater, TosseJørgen, Psykopat Tom, PipThocor Samt selvfølgelig Fantasi lyrik og Pjok@, hjælpe dig.

Til sammen må i da snart kunne finde på nogle nye og mere sindssyge løgne.




Bjarne Østergård

unread,
May 20, 2022, 7:16:24 AM5/20/22
to
Ups. jeg glemte da vist to fremtrædende medlemmer af løgne gruppen, nemlig, Hykler Jørgen og fjolle John.


Det er svært at skelne i medlemmer af Løgne gruppen fra hinanden.

I er jo nærmest ens i jeres ubehaglige adfærd og i bruger alle de samme gamle løgne.









Tom Klausen

unread,
May 20, 2022, 7:55:27 AM5/20/22
to
tomsrk55:
Du har bl.a. linket til nedenstående video, og påstået at den
"den indeholder viden og beviser på Noas oversvømmelse."
Fastholder du din påstand?

https://youtu.be/YMaUzNlDnSY

https://groups.google.com/g/dk.livssyn.kristendom/c/JgQdIn1Srtg/m/MddypIiaAgAJ

mvh Tom

EXLEX

unread,
May 20, 2022, 10:43:26 AM5/20/22
to
Det er ganske unødvendigt - du holder os så rigeligt forsynede.




--
EXLEX

Lyrik

unread,
May 20, 2022, 12:15:17 PM5/20/22
to
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Bravo Bjarne! Hvis du kan møde op i Himlen på søndag, så skal du få den
flotteste fortjenst-medalje noget menneske kan få! Kommer du Bjarne?
For du beviste klart at du var den eneste solide kristne på
livssyn.kristendom.dk der kunne holde stand overfor ateisterne.

jenserik

Bjarne Østergård

unread,
May 20, 2022, 12:42:22 PM5/20/22
to
Tak for de anerkendende ord, desværre varer det nok ikke så længe før man som kristen
skal gå under jorden for at holde sig i live.

Men vi ved jo det snart bliver sådan.

Så vi må blot glæde os til at det onde bliver udryddet.

EXLEX

unread,
May 20, 2022, 4:45:29 PM5/20/22
to
Man udleverer da ikke medaljer til desertører?
...han er jo stukket af før, når mosten blev for hård...



--
EXLEX

Vidal

unread,
May 21, 2022, 6:14:12 AM5/21/22
to
Den 18-05-2022 kl. 09:27 skrev Jon Tveten:
>
>
> Jeg er litt usikker på hva som kan diskuteres her. Er det OK med
> kristendoms historie? Relgions historie? eller er det bare ateisme som
> skal diskuteres?

En fordel vil være, bare man forstår bare lidt af, hvad
man gerne vil diskutere.

Tom Klausen

unread,
May 21, 2022, 6:29:17 AM5/21/22
to
tomsrk55:
Netop, Villy-Bjarne! Men du er her jo ikke for at diskutere; men udelukkende
for at afspore debatten.

mvh Tom

Jon Tveten

unread,
May 21, 2022, 6:36:28 AM5/21/22
to
In article <6288bb73$0$699$1472...@news.sunsite.dk>, vi...@webspeed.dk
says...
OK, har du noen noe som kan diskuteres?

EXLEX

unread,
May 21, 2022, 7:07:07 AM5/21/22
to
Det har da aldrig forhindret *DIG*?




--
EXLEX

Thocor 5710.424

unread,
May 21, 2022, 11:57:31 AM5/21/22
to
Man diskuterer/debatterer vel for at lære...

--
People have settled down in ignorance and craving,
constructed truths,
then settled down in the results of ignorance and craving

Bjarne Østergård

unread,
May 21, 2022, 12:53:35 PM5/21/22
to
Hvad kan man lære af dig?

Thocor 2331.571

unread,
May 21, 2022, 1:26:20 PM5/21/22
to
Bjarne Østergård wrote:
> lørdag den 21. maj 2022 kl. 17.57.31 UTC+2 skrev Thocor 5710.424:
>> Vidal wrote:
>> > Den 18-05-2022 kl. 09:27 skrev Jon Tveten:
>> >>
>> >>
>> >> Jeg er litt usikker på hva som kan diskuteres her. Er det OK med
>> >> kristendoms historie? Relgions historie? eller er det bare ateisme som
>> >> skal diskuteres?
>> >
>> > En fordel vil være, bare man forstår bare lidt af, hvad
>> > man gerne vil diskutere.
>>
>> Man diskuterer/debatterer vel for at lære...
>
> Hvad kan man lære af dig?

Hvad du lærer af en diskussion ? Det ved jeg ikke, prøv det en dag, og
erfar det selv.

--
Please accept my resignation. I do not want to belong to a club that
would have me as a member. - Groucho Marx

Bjarne Østergård

unread,
May 21, 2022, 1:36:25 PM5/21/22
to
Ja det var jo ikke meget.

Vidal

unread,
May 22, 2022, 6:01:48 AM5/22/22
to
Den 21-05-2022 kl. 17:57 skrev Thocor 5710.424:
> Vidal wrote:
>> Den 18-05-2022 kl. 09:27 skrev Jon Tveten:
>>>
>>>
>>> Jeg er litt usikker på hva som kan diskuteres her. Er det OK med
>>> kristendoms historie? Relgions historie? eller er det bare ateisme som
>>> skal diskuteres?
>>
>> En fordel vil være, bare man forstår bare lidt af, hvad
>> man gerne vil diskutere.
>
> Man diskuterer/debatterer vel for at lære...
>
Ikke dig. Jeg har fortalt dig en masse, som burde være
almen viden, men du har tilsyneladende ikke lært noget.

Den klassiske uddannelse, som vi ellers har dyrket i
Danmark, er stærkt på retur disse år.

Thocor 0652.965

unread,
May 22, 2022, 6:08:44 AM5/22/22
to
Vidal wrote:
> Den 21-05-2022 kl. 17:57 skrev Thocor 5710.424:
>> Vidal wrote:
>>> Den 18-05-2022 kl. 09:27 skrev Jon Tveten:
>>>>
>>>>
>>>> Jeg er litt usikker på hva som kan diskuteres her. Er det OK med
>>>> kristendoms historie? Relgions historie? eller er det bare ateisme som
>>>> skal diskuteres?
>>>
>>> En fordel vil være, bare man forstår bare lidt af, hvad
>>> man gerne vil diskutere.
>>
>> Man diskuterer/debatterer vel for at lære...
>
> Ikke dig. Jeg har fortalt dig en masse, som burde være
> almen viden, men du har tilsyneladende ikke lært noget.

Du har fremsat mange påstande, men aldrig argumenter der overbiser, om
at dine påstande skulle være sande.

> Den klassiske uddannelse, som vi ellers har dyrket i
> Danmark, er stærkt på retur disse år.

Hvis du saver i den gren du sidder på, skal du sikre dig at saver på den
rette side... det gør du ikke lige nu.

--
If you can solve your problem, then what is the need of worrying?
If you cannot solve it, then what is the use of worrying?

Thocor 0907.564

unread,
May 22, 2022, 6:10:57 AM5/22/22
to
Vidal wrote:
> Den 21-05-2022 kl. 17:57 skrev Thocor 5710.424:
>> Vidal wrote:
>>> Den 18-05-2022 kl. 09:27 skrev Jon Tveten:
>>>>
>>>>
>>>> Jeg er litt usikker på hva som kan diskuteres her. Er det OK med
>>>> kristendoms historie? Relgions historie? eller er det bare ateisme som
>>>> skal diskuteres?
>>>
>>> En fordel vil være, bare man forstår bare lidt af, hvad
>>> man gerne vil diskutere.
>>
>> Man diskuterer/debatterer vel for at lære...
>
> Ikke dig. Jeg har fortalt dig en masse, som burde være
> almen viden, men du har tilsyneladende ikke lært noget.

Du har fremsat mange påstande, men aldrig argumenter der overbeviser, om
at dine påstande skulle være sande.

Måske du kunne lære, at hvis du vil overbevise andre, skal du komme med
solide argumenter...

> Den klassiske uddannelse, som vi ellers har dyrket i
> Danmark, er stærkt på retur disse år.

Hvis du saver i den gren du sidder på, skal du sikre dig at saver på den
rette side... det gør du ikke lige nu.

--

Bjarne Østergård

unread,
May 22, 2022, 8:13:45 AM5/22/22
to
søndag den 22. maj 2022 kl. 12.10.57 UTC+2 skrev Thocor 0907.564:
> Vidal wrote:
> > Den 21-05-2022 kl. 17:57 skrev Thocor 5710.424:
> >> Vidal wrote:
> >>> Den 18-05-2022 kl. 09:27 skrev Jon Tveten:
> >>>>
> >>>>
> >>>> Jeg er litt usikker på hva som kan diskuteres her. Er det OK med
> >>>> kristendoms historie? Relgions historie? eller er det bare ateisme som
> >>>> skal diskuteres?
> >>>
> >>> En fordel vil være, bare man forstår bare lidt af, hvad
> >>> man gerne vil diskutere.
> >>
> >> Man diskuterer/debatterer vel for at lære...
> >
> > Ikke dig. Jeg har fortalt dig en masse, som burde være
> > almen viden, men du har tilsyneladende ikke lært noget.
> Du har fremsat mange påstande, men aldrig argumenter der overbeviser, omom vi
> at dine påstande skulle være sande.
> Måske du kunne lære, at hvis du vil overbevise andre, skal du komme med
> solide argumenter...
> > Den klassiske uddannelse, som vi ellers har dyrket i
> > Danmark, er stærkt på retur disse år.
> Hvis du saver i den gren du sidder på, skal du sikre dig at saver på den
> rette side... det gør du ikke lige nu.
>
> --
> The ability to speak several languages is an asset,
> but the ability to keep your mouth shut in any language is priceless


Det er svært at lære jer fra løgne gruppen noget da i jo altid afviser alt sandhed som løgn.

Selv om vi henviser til anerkendte videnskabsmænd og kvinder fra nogle af verdens førende universiteter , erklærer i dem straks som ynkelige løgnere som ikke ved noget om det de taler om.

Det er faktisk komisk selv om det også er ufattelig ynkeligt og pinefuldt sørgeligt.

Blot læs jeres egne kommentarer til disse henvisninger hvis i vil have beviser.

Thocor 1534.583

unread,
May 22, 2022, 10:16:26 AM5/22/22
to
Bjarne Østergård wrote:
> søndag den 22. maj 2022 kl. 12.10.57 UTC+2 skrev Thocor 0907.564:
>> Vidal wrote:
>> > Den 21-05-2022 kl. 17:57 skrev Thocor 5710.424:
>> >> Vidal wrote:
>> >>> Den 18-05-2022 kl. 09:27 skrev Jon Tveten:
>> >>>>
>> >>>>
>> >>>> Jeg er litt usikker på hva som kan diskuteres her. Er det OK med
>> >>>> kristendoms historie? Relgions historie? eller er det bare ateisme som
>> >>>> skal diskuteres?
>> >>>
>> >>> En fordel vil være, bare man forstår bare lidt af, hvad
>> >>> man gerne vil diskutere.
>> >>
>> >> Man diskuterer/debatterer vel for at lære...
>> >
>> > Ikke dig. Jeg har fortalt dig en masse, som burde være
>> > almen viden, men du har tilsyneladende ikke lært noget.
>> Du har fremsat mange påstande, men aldrig argumenter der overbeviser, omom vi
>> at dine påstande skulle være sande.
>> Måske du kunne lære, at hvis du vil overbevise andre, skal du komme med
>> solide argumenter...
>> > Den klassiske uddannelse, som vi ellers har dyrket i
>> > Danmark, er stærkt på retur disse år.
>> Hvis du saver i den gren du sidder på, skal du sikre dig at saver på den
>> rette side... det gør du ikke lige nu.
>
> Det er svært at lære jer fra løgne gruppen noget da i jo altid
> afviser alt sandhed som løgn.
>
> Selv om vi henviser til anerkendte videnskabsmænd og kvinder fra nogle
> af verdens førende universiteter , erklærer i dem straks som ynkelige
> løgnere som ikke ved noget om det de taler om.
>
> Det er faktisk komisk selv om det også er ufattelig ynkeligt og
> pinefuldt sørgeligt.
>
> Blot læs jeres egne kommentarer til disse henvisninger hvis i vil have
> beviser.

Arbejder du stadig med, at finde og dokumentere løgne, i det indlæg; som
du påstod du kunne ? Eller fik du taget munden for fuld der ?

--
Follow them who seeks the truth,
but beware of those who claim to have found it

Bjarne Østergård

unread,
May 22, 2022, 12:45:29 PM5/22/22
to
Det er længe siden jeg blev færdig med det.


Og jeg behøver ikke nogen dokumentation på dine og resten af løgne gruppes løgne.

Jeres løgne er så tydelige at de dokumenter sig selv uden det store arbejde.
Og derudover er jeg bedøvende ligeglad så lyv i blot videre.


EXLEX

unread,
May 22, 2022, 12:54:20 PM5/22/22
to
Der er vis tale om en ren tilståelsessag af løgnerbjarnes u-formåen.
Han er fortsat tilfreds med at slynge usande *PÅSTANDE* om andres
"løgne" ud - men nægter hårdnakket at forholde sig til sine egne.

Vi bør blot notere os endnu et af løgnerbjarnes selvmål.




--
EXLEX

Thocor 1449.921

unread,
May 22, 2022, 4:16:54 PM5/22/22
to
> Det er længe siden jeg blev færdig med det.

Igen, viser du, at du ikke kan læse og forstå det du besvarer.

Hvilke dele af det indlæg var så løgn, og hvad er din dokumentation for
at det i det indlæg er løgn ?

> Og jeg behøver ikke nogen dokumentation på dine og resten af løgne
> gruppes løgne.

Det var dig, der påstod du kunne dokumentere det. Men det kan du så
ikke.

--
Sometimes the best you can do for yourself,
is to help someone else in need

Tom Klausen

unread,
May 23, 2022, 2:05:17 AM5/23/22
to
tomsrk55:
Hvem er "vi"; og hvad er "Den klassiske uddannelse"?

mvh Tom

Tom Klausen

unread,
May 23, 2022, 2:28:43 AM5/23/22
to
tomsrk55:
Så du behøver, lige som din Herre Vidal, ikke at overholde
det ottende Bud ;Du må ikke sige falsk vidnesbyrd imod din næste".

mvh Tom

Vidal

unread,
May 23, 2022, 7:11:00 AM5/23/22
to
Den klassiske uddannelse var en uddannelse, hvor man
lærte græsk og latin.

Tom Klausen

unread,
May 23, 2022, 7:20:54 AM5/23/22
to

Vidal

unread,
May 24, 2022, 6:01:36 AM5/24/22
to
Hvis I vil diskutere uddannelse, kan I begynde med
jeres egen.

Tom Klausen

unread,
May 24, 2022, 6:22:33 AM5/24/22
to
tomsrk55:
Villy, du skrev: "Den klassiske uddannelse, som vi ellers har dyrket i
Danmark, er stærkt på retur disse år."
så det er dig selv som lægger op til en diskussion om *din* uddannelse.

Jeg har ved en tidligere lejlighed fortalt dig at min består i en realeksamen.

Du mere end antyder, at du har taget en klassisk-sproglig studentereksamen.
Så jeg tillader mig at spørge dig; har du eller har du ikke taget en sådan.

mvh Tom

Bjarne Østergård

unread,
May 24, 2022, 8:00:22 AM5/24/22
to
Vil du mon ansætte Vidal , siden du vil vide sådan noget.

Er det en online jobsamtale du har gang i.

Fis dog tilbage i cellen.



Tom Klausen

unread,
May 24, 2022, 9:44:38 AM5/24/22
to
tomsrk55:
Det fremgår af det du "kommenterer"; så læs det en gang til.

mvh Tom

Vidal

unread,
May 25, 2022, 6:22:17 AM5/25/22
to
Det tvivler jeg stærkt på, du har. Med mindre selvfølgeligt,
det er en *katolsk* realeksamen.

Tom Klausen

unread,
May 25, 2022, 6:33:32 AM5/25/22
to
tomsrk55:

https://groups.google.com/g/dk.livssyn.kristendom/c/pmrGUQV_xWE/m/C28BfLGQBQAJ

Hvad er en *katolsk* realeksamen.?

> > Du mere end antyder, at du har taget en klassisk-sproglig studentereksamen.
> > Så jeg tillader mig at spørge dig; har du eller har du ikke taget en sådan.

Svar udbedes!

mvh Tom

Vidal

unread,
May 26, 2022, 2:32:39 AM5/26/22
to
!!!

>>> tomsrk55:
>>> Villy, du skrev: "Den klassiske uddannelse, som vi ellers har dyrket i
>>> Danmark, er stærkt på retur disse år."
>>> så det er dig selv som lægger op til en diskussion om *din* uddannelse.
>>>
>>> Jeg har ved en tidligere lejlighed fortalt dig at min består i en realeksamen.

"Hvis I vil diskutere uddannelse, kan *I* begynde med
jeres egen."

'I' 3.person flertal.

"Jeg har ved en tidligere lejlighed fortalt ..."

'Jeg'. Første person ental.

Så saml du op på Corell og Exlex!

>> Det tvivler jeg stærkt på, du har. Med mindre selvfølgeligt,
>> det er en *katolsk* realeksamen.
>
> tomsrk55:
>
> https://groups.google.com/g/dk.livssyn.kristendom/c/pmrGUQV_xWE/m/C28BfLGQBQAJ
>
> Hvad er en *katolsk* realeksamen.?

Hvis du ikke ved det, er der nok ingen, der gør det.

>>> Du mere end antyder, at du har taget en klassisk-sproglig studentereksamen.
>>> Så jeg tillader mig at spørge dig; har du eller har du ikke taget en sådan.
>
> Svar udbedes!

Hvis det kunne sandsynliggøres at min tidlige uddannelse
har nogen betydning for kristendommen, ville din imperativ,
sikkert være undskyldelig, her er den bare uopdragen
og jeg ser det som en stopklods for videre diskussion.

You know: EOD

Men hvis du leder i dk.politik tror jeg, jeg i et
indlæg har gjort detaljeret rede for min tidlige
uddannelse. Så kan du jo få tiden til at gå med
det, hvis du finder det relevant
> mvh Tom

Tom Klausen

unread,
May 26, 2022, 7:05:23 AM5/26/22
to
tomsrk55:
"Jeg har ved en tidligere lejlighed fortalt dig at min består i en realeksamen."

Villy:"Det tvivler jeg stærkt på, du har. Med mindre selvfølgeligt,
det er en *katolsk* realeksamen."

Hvad er en "*katolsk realeksamen"?

> >>> Du mere end antyder, at du har taget en klassisk-sproglig studentereksamen.
> >>> Så jeg tillader mig at spørge dig; har du eller har du ikke taget en sådan.
> >
> > Svar udbedes!

> Hvis det kunne sandsynliggøres at min tidlige uddannelse
> har nogen betydning for kristendommen, ville din imperativ,
> sikkert være undskyldelig, her er den bare uopdragen
> og jeg ser det som en stopklods for videre diskussion.

tomsrk55:
"Den klassiske uddannelse, som vi ellers har dyrket i
Danmark, er stærkt på retur disse år."

Kan du sandsynliggøre at ovenstående har nogen "betydning for kristendommen"?

mvh Tom

Tom Klausen

unread,
May 26, 2022, 7:38:50 AM5/26/22
to
torsdag den 26. maj 2022 kl. 08.32.39 UTC+2 skrev Vidal:
tomsrk55:

Villy skrev: "Jeg har i flere indlæg, bemærket den usikkerhed, der
præger flere af jer. Måske er det testosteron I
mangler. Det er jo synd, men så skulle I ikke kaste
jer ud i diskussioner med rigtige mænd."

mvh Tom

Bjarne Østergård

unread,
May 26, 2022, 8:09:50 AM5/26/22
to
Psykopater er ikke rigtige mænd.
De er blot højtråbende kujoner.

Men jeg kan da tilbyde at pisse lidt på dig så du i det mindste kan lugte som en rigtig mand.

Tom Klausen

unread,
May 26, 2022, 8:15:20 AM5/26/22
to
tomsrk55:
Stinker du af pis, eller du ikke en "rigtig mand", Løgne Bjarne?

mvh Tom

Vidal

unread,
May 27, 2022, 2:30:23 AM5/27/22
to
Den 26-05-2022 kl. 13:05 skrev Tom Klausen:
> tomsrk55:
> "Den klassiske uddannelse, som vi ellers har dyrket i
> Danmark, er stærkt på retur disse år."
>
> Kan du sandsynliggøre at ovenstående har nogen "betydning for kristendommen"?

Det ville lette diskussionen, så vi ikke var
nødt til at starte med Adam og Eva, i ethvert
spørgsmål.

Tom Klausen

unread,
May 27, 2022, 2:54:05 AM5/27/22
to
tomsrk55:
Mener du, at "betydning for kristendommen" er lig med betydning for diskussionen?

Med dit svar fortæller du endnu en gang indirekte, at du har taget en klassisk sproglig
studentereksamen. Har du?

Hvad er en *katolsk* realeksamen?

mvh Tom

Bjarne Østergård

unread,
May 27, 2022, 5:23:58 AM5/27/22
to
Det er naturligvis en studentereksamen på katolsk.

Og hvis du heller ikke ved hvad det er, så er det naturligvis en katolsk studentereksamen.

Klippet ud i pap og ind med skeer så selv du må kunne forstå lidt af det.

Tom Klausen

unread,
May 27, 2022, 5:40:34 AM5/27/22
to
tomsrk55:
😂😂😂😂😂😂🥳🤡🤏

mvh Tom

EXLEX

unread,
May 27, 2022, 10:21:00 AM5/27/22
to
On 5/27/22 11:23, Bjarne Østergård wrote:
> fredag den 27. maj 2022 kl. 08.54.05 UTC+2 skrev toms...@gmail.com:
>> fredag den 27. maj 2022 kl. 08.30.23 UTC+2 skrev Vidal:
>>> Den 26-05-2022 kl. 13:05 skrev Tom Klausen:
>>>> tomsrk55:
>>>> "Den klassiske uddannelse, som vi ellers har dyrket i
>>>> Danmark, er stærkt på retur disse år."
>>>>
>>>> Kan du sandsynliggøre at ovenstående har nogen "betydning for kristendommen"?
>>
>>> Det ville lette diskussionen, så vi ikke var
>>> nødt til at starte med Adam og Eva, i ethvert
>>> spørgsmål.
>> tomsrk55:
>> Mener du, at "betydning for kristendommen" er lig med betydning for diskussionen?
>>
>> Med dit svar fortæller du endnu en gang indirekte, at du har taget en klassisk sproglig
>> studentereksamen. Har du?
>>
>> Hvad er en *katolsk* realeksamen?
>>
>> mvh Tom
>
>
> Det er naturligvis en studentereksamen på katolsk.


"På katolsk"?
...er det et særligt sprog, eller hvad?




--
EXLEX

Bjarne Østergård

unread,
May 27, 2022, 2:55:42 PM5/27/22
to
Exagtlig
0 new messages