Re: Heaven-Break - Was: Qatari support for Hamas. SHAME on You, Qatar! - Re: ... News 2023-10-24

Subject: Heaven-Break -
Date: Tue, 24 Oct 2023 12:38:21 +0200
25712 <65379ea0$0$713$1472...@news.sunsite.dk>
Terror (abuse of power)
https://sites.google.com/view/terror-abuse-of-power/files/25-xxx/25-7xx/25-712
Qatar
https://sites.google.com/view/kall-qatar/files/25-xxx/25-7xx/25-712
https://groups.google.com/g/dk.politik/c/EZP1yZu7a0c/m/7suWKXVZBAAJ

> [...]
> (2023-10-24, Tuesday, day no 297 (68 left), CET 12.25, GMT 10:25)
> - "Min øjesten,"
>
> 25
> - "Israel,"
>
> 26
> - "har du ..."
>
> 27
> - "gjort ondt imod!"
>
> Means something like:
> (
> - "Min øjesten, Israel, har du gjort ondt!"
> )
> =>
> - "The apple of my eye, Israel, hast thou harmed!"

=>

https://sites.google.com/view/kall-litteratur/0/profeten-zakarias

Profeten Zakarias og hans budskab - en udfordring
af Samuel Roswall
LogosMedia 2002
i samarbejde me Ordet og Israel
ISBN 87-7425-527-4
www.logosmedia.dk
https://www.ordetogisrael.dk/webshop/bibelkommentarer/profeten-zakarias-og-hans-budskab

=== citat start ===

(side 5)

DEL II: Kap 1,7-6,8: Otte nattesyner

[ ... ]

Kap 2,5-17: Tredje syn. Jerusalem i nær og fjern fremtid ... 19

[ ... ]

(side 20)

For det andet: Der var også et budskab til fangevogterne.

(side 21)

Det lød: Den, der rører mit folk, rører mit øjeæble. I
Bibelen findes nogle meget stærke billeder, når forholdet
mellem Gud og hans folk beskrives. Her er et af dem. Folket er
hans øjeæble, et af de mest ømfindlige og sårbare lemmer,
som samtidig bringer os i kontakt med omverdenen. Zion
er Guds øjesten. Israel er det folk og land, han valgte til sin
tjener: Gennem dette folk har Gud bragt sig i kontakt med
omverdenen. Ved det valg har han imidlertid også gjort sig
sårbar. Når folket ved synd og frafald gjorde landet urent -
så var det en vanhelligelse af Guds navn og ære, jfr. Ez
36,20ff. Dem, han valgte som tjenere for sin frelsesplan
blandt folkene, var også dem, som ødelagde Guds internationale
ry. Det skete i en grad, så Herren selv måtte tage
affære.
Men selvom ordene altså tager afsæt i den historiske situation
på Zakarias' tid, så har budskabet samtidig en dimension,
vi skal være opmærksomme på. ...
Hele budskabet her er altså messiansk. Dermed kommer
ordenens historiske virkeliggørelse til at række langt længere
end til profetens samtid. ...

=== citat slut ===

Website https://sites.google.com/view/kall-tree File no 25713