Passa al primo messaggio da leggere

Bjarne Østergård

da leggere,
20 set 2022, 13:31:3420/09/22
Følger man med i nyhederne fra hele verden, kan man nu tydeligt se hvordan de daglige nyheder præcist beskriver bibelens forudsigelser om jordens og menneskenes tilstand i begyndelsen til de sidste tider.

Det er faktisk umuligt ikke at kunne se bibelens profetier hver eneste dag meget præcist blive vist og beskrevet i nyhedsudsendelser fra hele verden.

Epidemi, tørke, skovbrande, krig og rygter om krig, fødevare mangel, sult og helt usandsynligt prisstigninger på daglige forbrugs varer.
Hertil en galoperende stigning i kriminalitet og moralsk forfald.

Homoseksuel adfærd og vielser i kirker, i jesu navn.
Flere kirker indfører ceremonier for skilsmisse også Velsignet i jesu navn.

Og listen er meget længere endnu.
Mon vi allerede er så langt at vi er vidne til at de fire ryttere er ved at blive sendt ud?

Hvad mener i andre om disse tider?
Hvor mange af jer kan se det jeg ser og kan forbinde det til det jesus fortalte om tegnene på at vi var ved at nå til de sidste tider inden Jesus vender tilbage?

Det er ihvertfald spændende at følge med i.

Lyrik

da leggere,
20 set 2022, 13:33:3620/09/22
Den 20-09-2022 kl. 19:31 skrev Bjarne Østergård:

> [...]
>
> Det er ihvertfald spændende at følge med i.

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Lidt Bibel-pirring til Bjarnebassen.

jens

Jørgen Nielsen

da leggere,
21 set 2022, 03:11:0421/09/22
tirsdag, 20-09-2022, Bjarne Østergård skrev:
> [...]
>
> Epidemi, tørke, skovbrande, krig og rygter om krig, fødevare mangel, sult og
> helt usandsynligt prisstigninger på daglige forbrugs varer.

Verden har altid været i forandring. vi har haft næsten fred i Europa i
en del år, men tidligere tider har også været plaget af magtliderliges
storhedsvandvid.
I 1978 steg fyringsolie fra en til tre kroner i løbet af få måneder og
først i firserne hørte jeg om renter på 22 %. Inflation og
dyrtidsregulering. I første halvdel af halvfjerdserene har jeg
uopfordret fået 20-25 % i lønforhøjelse.

> Hertil en
> galoperende stigning i kriminalitet og moralsk forfald.
Kriminaliteten ændrer sig ligesom resten af samfundet, men der er vel
ikke mere end der har været i mange år, men en del af den er
anderledes... der er ikke jævnligt bankrøverier. Rokkere og andet
ukrudt har jo eksisteret i mange år.

Moralsk forfald afhænger nok en del af øjnene der ser det... har du
overvejet at sammenligne med hvordan det var i halvfjerdserne.

> Homoseksuel adfærd og vielser i kirker, i jesu navn.
Det er kirken vel tvunget til af politikerne. Kirken har vel reelt fået
valget mellem at vie homoseksuelle eller ophøre med at være i Danmark.

> Flere kirker indfører ceremonier for skilsmisse også Velsignet i jesu navn.
Jeg kender ikke deres argument til at gøre det, men her forstår jeg
umiddelbart din undren.

> Og listen er meget længere endnu.
> Mon vi allerede er så langt at vi er vidne til at de fire ryttere er ved at
> blive sendt ud?
>
> Hvad mener i andre om disse tider?

Primært at du har en dårlig hukommelse om tidligere tider.

--
Mvh. Jørgen
[e-mail address is valid]

Helle Jensen

da leggere,
21 set 2022, 08:50:5021/09/22
Jørgen Nielsen wrote:

> [...]
> dyrtidsregulering. I første halvdel af halvfjerdserene har jeg
> uopfordret fået 20-25 % i lønforhøjelse.

Du ramte 5 år ved siden af, det var i 73.

Det første hus jeg købte i 1984 havde 18 plus 3 pantebreve,
det vil sige 18% i rente, og 3% i afdrag, men rentefradraget
var jo en til en dengang, men blev udhulet i takt med at renten
faldt.

--
Helle Jensen

0 nuovi messaggi