Nu tør jeg kalde ham Far

Bilquis Sheikh skriver i sin bog:

Nu tør jeg kalde ham far
DMS-Forlag (1980)
ISBN 87-7431-090-9

Engelsk originaludgave (1978)
I Dared To Call Him Father

(side 49)

=== citat start ===

... Men dr. Santiagos ord blev ved med at hjemsøge mig: "Tal til Gud! Tal
til Ham, som om Han var Deres Far."

Da jeg var blevet alene i mit værelse, faldt jeg på knæ og forsøgte at
kalde Ham "far". Men det var spildte kræfter, og jeg rejste mig modløs op.
Det var latterligt. Ville det ikke være en synd at prøve at drage Den
Ophøjede ned på vort eget niveau ? ...

=== citat slut ====

Herefter errindrer forfatteren sin jordiske far. Forfatteren har været
heldig, fordi uanset hvor travlt faderen havde, havde han dog altid tid til
dette sit barn.

Så fortsætter Bilquis Sheikh:

(side 50)

=== citat start ===

... Lad os antage, kun *antage*, at Gud var som en far. Hvis min jordiske
far ville lægge alt til side for at lytte til mig, ville min himmelske far
så ikke gøre det samme ...?

=== citat slut ====

Og videre skriver Bilquis Sheikh:

(side 51)

=== citat start ===

... Jeg rakte over til mit natbord, hvor Bibelen og Koranen lå side om side.
Jeg tog begge bøger og løftede dem op, én i hver hånd. "Hvilken af dem,
Far ?" spurgte jeg, "hvilken af dem er Din bog ?"

Så skete der noget fantastisk. Jeg havde aldrig opblevet noget lignende i
hele mit liv. Jeg hørte en stemme inden i mig, en stemme, der talte til mig
lige så klart, som om jeg talte til mig selv. Ordene lød tydeligt og var
fulde af mildhed, men samtidig fulde af myndighed.

"I hvilken bog møder du Mig som din Far ?"

Jeg svarede automatisk: "I Bibelen." Det var det hele. Nu var der ingen
tvivl i mit sind om, hvilken bog der var Hans. ...

=== citat slut ====

Heaven-Break:
(2005-04-23, CET 18:43)
- "Amen."

SETI: Win (vind) 4000 Danish Kr. (around 700 US $), jump ...
3640 news:idWXd.103947$Vf.39...@news000.worldonline.dk
Info: 3904 news:tWy7e.112614$Vf.41...@news000.worldonline.dk
(use perhaps http://www.google.dk/grphp ). File-number: 4032

Henrik Svendsen

Jeg ser også, at du er gået bort fra det der "Daddy-Break" og nu bruger
"Heaven-Break". Men hvorfor så ikke "Far-Afbrydelse"?