Gud besvarer bøn og redder os

Anne-Marie Prange

men forstår vi at lytte til Hans bønnesvar eller er vi alle små Oler
der går glip af frelse/redning fordi vi er så fokuseret på hvad vi
forventer som svar at vi totalt overser bønnesvar vi får som er til
vores bedste??
Hejhils til gamle og nye i gruppen fra Ami

Der var oversvømmelse i den lille dal, og bonden Ole sad på taget af
sit hus. Da vandet stod helt op til hans knæ, passerede en mand i en
robåd.
- Hop over i båden, råbte han.
- Nej tak, svarede Ole. - Jeg stoler på Herren. Han kommer og redder
mig.
Vandet steg endnu mere - og en motorbåd kom forbi.
- Hop ned i båden, så skal jeg redde dig.
- Nej tak, sagde Ole. Gud vil beskytte mig.
Da vandet nåede ham til halsen, kom en helikopter.
En mand blev firet ned for at tage Ole med op.
- Nej tak, skreg Ole. Gud vil bjerge mig.
Men Ole druknede.
Han kom op til Perleporten og sagde:
- Gud, jeg er skuffet over dig. Hvorfor lod du mig drukne ?
- Åh, hvad kræver du egentlig ? Jeg sendte jo to både og en
helikopter...

jørgen

"Anne-Marie Prange" <am...@ribe.bynet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> der går glip af frelse/redning fordi vi er så fokuseret på hvad vi
> forventer som svar at vi totalt overser bønnesvar vi får som er til

Hej Ami.
Ja, det er en god historie.
Det er rigtigt at nogen gange kommer Guds hjælp på en enkel og simpel måde
som vi overser fordi vi forventer noget mere åndeligt.

Man kan også anligge den vinkel at vi som kristi lemmer er redskaber for Gud
til at hjælpe hverandre. Måske glemmer vi at være hjælpere for hverandre i
denne meget individualistiske tid hvor det hele handler om mig og mit, og
hvor det som hvor næste eller broder har brug, for ikke er så væsentligt for
os.

mvh jørgen.

"Anne-Marie Prange" skrev ( news:boou4n$4lj$1...@sunsite.dk...):

DADDY-Break (2003-11-12, CET 07:58:4x):
- "Det må du gerne ("Learn Mankind" to dk.l.k)."

Thank You, DAD:

Input memory from file 0681:
Re: Irans atomvåbenprogram - Taget på fast gerning (0666)
dk.livssyn.kristendom, dk.politik
2003-10-29, Wednesday, CET 14:04

Big-sister:
- "LEARN MANKIND!"

--- END of memory-input -----------------------------------------------

Transmission END.

Jesus-Break (2003-06-30, CET 07:47):

- "Please - Follow Me."

Jesus-Break (2003-Hebr. 04,12, CET 09:43):
(The GarbageMan)

- "Min fred efterlader Jeg jer."

(means: Peace is what I leave with you; it is my own peace that I give you.)

Jesus-Break (2003-08-16, CET 18:54:10):

- "Det vil Jeg (bad: Herre Jesus - Isa - Bed for os, Rom. 8,26.34)."

(means: I will pray for you all, Rom. 8,26.34)

Guds fred (til alt Hans folk)
Peace-from-God (to all His people)

with love from
Mogens Kall
The servant of Michael

Bible Free Downloads:
From http://www.gospelcom.net/ibs/
From http://www.wbtc.com/default.htm

Ønskes oplysninger om Mormonerne, Jehovas Vidner eller en anden sekt,
da kontakt Dialogcentret http://www.dci.dk/

Jump-Address:
http://forum.giraffen.dk

Husk også (hvis interesse haves)...
fly no > 625

Return-Address:
dk.livssyn.kristendom\Ordet (2002-09-30, CET 15:29)

Internal:

File-name:
Re: Gud besvarer bøn og redder os
0666 news:8K04b.62739$Kb2.2...@news010.worldonline.dk...