Majestætsfornærmelse

Input andagtstekst from BibelLæserRingen

Lørdag den 26. juni 2021

Last OUTPUT: 22901a <6098decb$0$691$1472...@news.sunsite.dk>
https://groups.google.com/g/dk.test/c/MRWueyeFrn8/m/BQ9aB3mQBgAJ
Website https://sites.google.com/view/kall-tree File no 22985a

Heaven-break -
Re: Majestætsfornærmelse

File 22.985b ...
Lèse-majesté (Majestætsfornærmelse)
https://sites.google.com/view/lese-majest/22-xxx/22-9xx/22-985b
https://sites.google.com/view/indsigelse/files/22-xxx/22-9xx/22-985b

-

Den 26-06-2021 kl. 23:35 skrev Kall, Mogens:

Subject: Majestætsfornærmelse
Date: Sat, 26 Jun 2021 23:35:42 +0200
22985a <60d79dae$0$695$1472...@news.sunsite.dk>
https://groups.google.com/g/dk.livssyn.kristendom/c/MzhcwRIjMrc/m/Ngrco9q-BgAJ

> Input andagtstekst from BibelLæserRingen
>
> Lørdag den 26. juni 2021

https://blr.dk/produkt/bibelnoeglen-2-2/

(
NB! Andagtstekst nedskrevet og trykt i hæfte FØR 26. februar 2021,
apropos det "eventuelle" *profetiske* budskab!

Lørdag den 26. juni 2021

Mal 1,1-14
https://www.biblegateway.com/passage/?search=Mal+1&version=BPH

Den store Guds kærlighed

[ ... ]

... Hvor pinligt er det da ikke, at det udvalgte folk nedgør Gud
med dårlige og falske gaver - de gør sig skyldige i
majestætsfornærmelse mod verdens konge!

=== citat slut ===

and ...

=== citat start ===

Mandag den 28. juni 2021

Mal 2,1-16
https://www.biblegateway.com/passage/?search=Mal+2&version=BPH

Gud kan ikke bedrages

Mange tager for givet, at de altid kan få Guyds velsignelse. Men
man skal ikke spøge med den store Gud - selv præsters velsignelse
kan Gud gøre til en forbandelse (v 1)! Velsignelse er ingen
trylleformular, der virker automatisk, bare fordi en præst siger
nogle pæne ord!

Malakias fortsætter opgøret med den falske offergudstjeneste -
temmelig bramfrit endda: *jeg tværer afføring fra offerdyrene ud*
*i jeres ansigter*, som det gengives i Bibelen 2020. Præster
skulle formidle Guds ord, arbejde for fred og forsoning og advare
folket mod synd. I stedet fører de mange til fald - som præsten
prædiker, sådan tror folket. De søgte ære og anerkendelse, men de
blev foragtet for deres grådighed og forskelsbehandling.

Derfor må han modså deres forsvar: Vi tror da på Gud og er
indlemmet i hans pagt (v 10)? Virkeligheden er bare, at folket har
svigtet Gud og åbnet sig for en fremmed religion. Så er det
ligegyldigt med al deres falske gråd og bøn.

Den fremmede og forførende religion vandt indpas ved, at mange
giftede sig medn vantro hustruer. Malakias bruger
religionsblanderiet som et billede på deres frafald: Gud var
deres ungdoms brud, men nu har de skiftet ham ud med en falsk
mage.

Refleksion:
Beskeden til utugtige, afgudsdyrkere og ægteskabsbrydere lyder:
Ved I ikke, at uretfærdige ikke skal arve Guds rige? Far ikke
vild! (1 Kor 6,9-10).

=== citat slut ===

Hmm ... (memory on from) ...

https://sites.google.com/view/indsigelse/files/21-xxx/21-3xx/21-314

temmelig bramfrit endda: *jeg tværer afføring fra offerdyrene ud*
*i jeres ansigter*, ...

Man slipper IKKE godt fra *majestætsfornærmelse* ...

Og netop i det samme hørte jeg en røst fra HImlen sige:
(2021-06-28, Monday, day no 179, CET 09:27; GMT 07:27
- "Skulle jeg hilse og sige!"

Website https://sites.google.com/view/kall-tree File no 22985b