Håb for psykopater ? - Dumt spørgsmål til gruppen

"Jesus-loves-you" skrev
7586 news:g43et3$10u2$1...@newsbin.cybercity.dk

[ ... ]
[ ... ]

+

7699 news:g66uf1$hsh$1...@newsbin.cybercity.dk

+

7736 news:g6r5nj$239e$1...@newsbin.cybercity.dk

> ... falsk identitet, ...
[ ... ]
> Dét, du har brug for, er, ...

Jeg drøftede forleden dag med min gode ven Jens Erik, *om* der er håb for
psykopater.

Pudsigt nok dukkede denne udtalelse så op:

( www.udfordringen.dk torsdag den 7. august 2008, leder side 6)

En af mine bekendte var en brutal voldsmand, som ingen medlidenhed viste med
sine ofre og ingen skyld følte over sin ondskab. Han var en håbløs psykopat,
som burde spærres inde - og blev det.

Men da han begyndte at læse i Bibelen, opdagede han sandheden om sig
selv - og han bad Gud om tilgivelse.
Han vendte om og begyndte at leve et nyt liv - ved Guds hjælp. I dag er
han et kærligt menneske, der tænker på andre. Han er ikke perfekt. Han
falder stadig, men han lever ikke i synd. Han vil ikke - han vil følge
Jesus.
Redaktør Henri Nissen

=== citat slut ====

(Enkeltstående tilfælde, or ... )

Kan psykopater kurreres (eller ér de håbløst fortabte) ?

Hmm ...

Måske kan hjernen ligefrem *blokere* (for en tid) social adfærd (herunder
hensyntagen til andre), når individet er eksistenstruet.

Compare with ...

... (selvmordsterror fx. Hamas i Gaza osv.) ...

Dette "overlevelses-program" så muligvis gået i en art baglås hos
psykopaten, eller måske aldrig sådan rigtig blevet udviklet og kommet under
den såkaldte impulskontrol ?

Last OUTPUT: 7753 news:g7b5q9$2gs2$1...@newsbin.cybercity.dk
http://groups.google.dk/group/no.kultur.folklore.ufo/msg/5b001b21207d4ab4?
( http://groups.google.dk/group/no.kultur.folklore.ufo/ ). File-number: 7754

Claudio Adam

Jesus-loves-you <John...@1.John4.8.Heaven> skrev:
>"Jesus-loves-you" skrev

Hvis du lige vil være så venlig at ud-definere hvilke sider af
Biblen, der passer ind i Dit kram/ se din forklaring vedrørende
psykopater"
- og Biblen.

Adam.

Ib Baagøe

"Jesus-loves-you" skrev i en meddelelse:

> [...]

Det er ikke en brist i hjernen. Der er tale om manglende
eller negativ opdragelse. Men da hjernen udvikles biologisk
gennem barndommen ud fra de påvirkninger, barnet udsættes
for, vil psykopatien blive "hardwired" og umulig at fjerne.

> Jeg drøftede forleden dag med min gode ven Jens Erik, *om* der er håb for
> psykopater.

Psykopater har ikke brug for håb og vil til enhver tid
benægte, at der er noget galt med dem.
Derimod har deres omgivelser i høj grad brug for håb
om at slippe af med sådan et individ.

> [...]
> han et kærligt menneske, der tænker på andre. Han er ikke perfekt. Han
> falder stadig, men han lever ikke i synd. Han vil ikke - han vil følge

Et typisk psykopat-fif. Man kan til enhver tid dressere sådan
en person ved hjælp af magtanvendelse eller betinget belønning.
Så hvis han kan slippe for en del af straffen ved at læse i Biblen
og "bede Gud om tilgivelse", vil han øjeblikkeligt gøre det. Lige
præcist fordi, han er blottet for samvittighed. Rent skuespil, der
kun virker så længe, som han er under tilsyn af en overmagt.

Se Stanley Kubricks film "A clockwork orange" fra vist nok 1971.

V.h. -- Ib

Claudio Adam

Ib Baagøe <ib-baagoeSNABELprivat.dk> skrev:

Biblen kan sammenlignes med De Islandske Sagaer/ eller og Njal,s
Saga.
Der findes ligeledes andre Skrifter der kan, kommer på højde med
Bibel.)

Ordet Psykopat: se Semantik, ord blomster etc.

Forklar venligst:
Hvor står den såkaldte Psykopat i følgende scenarioer:
På din side?
Eller på den anden side?
Midt i-mellem?
Poltikerne?
Den der Følger Ordren?
Den der giver Ordren?
Den der intet foretager sig?
Sofavælgeren?
Bla bla bla.............
Etc.etc.etc....

Se: Hvilket side af hegnet man står på i en Konflikt/Krig etc.

Sker det en anden anser som en forbrydelse:
Se krig i Gud,s navn eller Bibel?

Hvor langt skal den køres ud?
Og hvad er så tro?

Bibel er lig med Jungleloven, som alle Religioner.

Jeg vil rent umiddelbart da tro,
at ordet psykopat er et ord med mange aspekter.

Hilsen Adam.

TBC

"Ib Baagøe" <ib-baagoeSNABELprivat.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> gennem barndommen ud fra de påvirkninger, barnet udsættes
> for, vil psykopatien blive "hardwired" og umulig at fjerne.

[snip]

Jeg syntes nok liiiige du går en tand for fundamentalistisk og unuanceret
materialistisk indstillet til værks her. Det morsomme ved dét, er dog at det
fint afslører det imho ulykkelige, tomme, håbløse og fattige ved at have en
ultimativt 'ukrænkelig' og afgjort men overdreven unuanceret
fundamentalistisk materialistisk anskuelse af tilværelsen. Du fornægter i
princippet på materialismens alter alt der har med mental udvikling,
åndsegenskaber og tænkeevne at gøre. Sandt nok er en dyssocial
personlighedsforstyrrelse svær at få behandlet, og det kræver en betydelig
indsats, også af den der skal behandles, og særligt i starten kan det f.eks.
inkludere at en svært ramt psykopat ser fordelene ved at udvikle sig. Men
der findes terapi og behandling, og det er ikke mindst ligeledes velkendt at
de dyssociale personlighedstræk oftest er mest udtalte mens man er ung, og
at de ofte bliver mindre udtalte med alderen. Det skyldes netop at man
udvikler sig, og ofte gradvist bliver mere moden med alderen, og dermed
mindre personlighedsforstyrret.

Selv om psykopatens måde at opleve og fortolke på er forstyrret i forhold
til normen, så kan man altså ikke fuldstændigt udviske det forhold at også
psykopaten oplever, erkender og fortolker (om end forstyrret og skadet i sin
mentale og moralske udvikling), og i større eller mindre grad er i stand til
at udvikle sig bort fra sin personlighedsforstyrrelse. Selv om nogle
psykopater forbliver uden for håb og udvikling, behøver man altså ikke at
ofre ethvert håb om udvikling og bedring ud på materialismens alter i
tilbedelsen af altoverskyggende biologiske regelsæt. (End ikke på
materialismens egne mere nuancerede præmisser!)

Det er klart at går psykopaten blandt andre psykopater (som f.eks i
fængslerne, med deres "orden") er potentialet for udvikling særdeles ringe.
At samfundet og samfundsnormerne generelt er ved dreje skarpt til højre og
udvikle sig i mere egocentrisk og "psykopatisk" retning er naturligvis
heller ikke hverken videre befordrende eller opmuntrende.

> [...]
> præcist fordi, han er blottet for samvittighed. Rent skuespil, der
> kun virker så længe, som han er under tilsyn af en overmagt.

Jeg syntes personligt at det både er skræmmende og ikke mindst synd for
misforstående stålsatte fundamentalistiske materialister, at mange i
stigende grad på materialismen alter udviser så "psykopatiske" og
negligerende træk i retning af psykodynamikerne i en sund social kreds og
magten der ligger i ånd og tanke. Jeg forstod ellers at man netop troede på
en udvikling ;-) Det gør mig ondt at i tilsvarende i jeres holdninger til
bl.a. bibelen er blevet så hurtige, så negative og så afgjorte i at afvise
den positive kraft som bibelens budskab potentielt kan udøve på andre
mennesker end jer selv. Det er i øvrigt med tilgangen til bibelen, som det
er med tilgangen til behandling for en dyssocial personlighedsforstyrrelse:
Det befordres af at man ser fordelene ved at udvikle sig, indstiller sig på
det og åbner sindet for det. Det valg og den udfordring med den
ansvarsfølelse og de forpligtigelser der ligger i agtelsen af bibelens
budskaber, er naturligvis en udfordring og et valg som det er op til den
enkelte om denne vil begive sig ind i eller ej, og om det er noget man vil
vinde eller tabe.

> Se Stanley Kubricks film "A clockwork orange" fra vist nok 1971.

Fed film, som i øvrigt de fleste af Kubricks film imho.

TBC

"Claudio Adam (slet BE1XP)" skrev

Jeg har muligvis ikke forstået dit spørgsmål korrekt, Adam ... :-(

Men ...

Psykiatrisk set siger fx. Cullberg (en anerkendt psykiater), at ...

=== citat start ===

(side 263)

Psykopati

(side 264)

Psykopati og borderline-tilstande
... svigtende indlevelsesevne ...

(side 265)

Årsager
... Hvis de personer, der skal tjene som identifikationsobjekter for barner,
har en truende og inkonsekvent fremfærd, vil det ligeledes især gå ud over
dannelsen af Overjeg'et. Den logiske konsekvens bliver jungleloven, dvs. at
man tager for sig så godt man kan. ...
Der er her tale om en tillært holdning ...

(side 266)

... På den anden side mangler der vigtige empatiske (indfølende)
Jeg-egenskaber ...

(side 267)

... Defekter i Overjeg'et og tendens til impulsgennembrud, ...

=== citat slut ===

(Kilde: Dynamisk Psykiatri, Johan Cullberg, 3. udgave, 1984, 1986, 1989,
ISBN 87-412-3982-2)

Bibelsk og menneskelig set derimod forholder tingene sig ... (input memory
from) ...

1727 news:qV28c.126990$jf4.6...@news000.worldonline.dk

+

3646 news:QLiYd.104113$Vf.39...@news000.worldonline.dk

+

6036 news:9alyh.45$gw...@news.get2net.dk
6038 news:Y4Dyh.23$Z%7...@news.get2net.dk

> Og hvis Gud har magt til at tilgive synd, hvad er da jeg (for en slyngel)
> at forsøge at hindre Ham heri ?
>
> Gud HADER synd, men ELSKER *synderen* ... :-)

+

... (alt er muligt, all things are possible, Luke 18,27) ...

Hvad var det nu i grunden, du spurgte om, Claudio Adam ?

Hmm ...

Input memory from ...

2741 news:CuuFc.21086$Vf.11...@news000.worldonline.dk
2791 news:ev9Gc.22259$Vf.11...@news000.worldonline.dk
2805 news:9muGc.22807$Vf.11...@news000.worldonline.dk
2842 news:Q9THc.24290$Vf.12...@news000.worldonline.dk
4590 news:i5O0f.69895$Fe7.2...@news000.worldonline.dk
4595 news:xrQ0f.69917$Fe7.2...@news000.worldonline.dk
4608 news:2T61f.70013$Fe7.2...@news000.worldonline.dk
5379 news:q5tXf.78$nI4...@news.get2net.dk
5546 news:E5O7g.120$_S3....@news.get2net.dk

Noget vedr. *manglende* tro (og måske navnlig TILLID til Guds formåen mht.
frelse), or what ?

Last OUTPUT: 7760 news:g7ke4u$2vbf$1...@newsbin.cybercity.dk
http://groups.google.dk/group/no.kultur.folklore.ufo/msg/5b001b21207d4ab4?
( http://groups.google.dk/group/no.kultur.folklore.ufo/ ). File-number: 7761

"Ib Baagøe" skrev

[ ... file 7754 ... ]

> Det er ikke en brist i hjernen. Der er tale om manglende

> eller negativ opdragelse. ...

Det KAN det også være, men vi kan nok ikke tilskrive alt den psyko-sociale
opvækst.

Der ér også noget, som hedder *genetik*, selvom dette måske ikke ved første
øjekast bekommer alle Kristendomstilhængere lige godt (muligvis fordi man så
frygter en-eller-andet afvigelse mht. frelsesbudskabet).

> ... Men da hjernen udvikles biologisk

> gennem barndommen ud fra de påvirkninger, barnet udsættes
> for, vil psykopatien blive "hardwired" og umulig at fjerne.

"Apropos" Jesus Ord:

... (alt er muligt, all things are possible, Luke 18,27) ...

> Psykopater har ikke brug for håb og vil til enhver tid

> benægte, at der er noget galt med dem. ...

Dersom Bibelen har ret mht. Dommedag, Hvad skulle da en eventuel benægtelse
her hjælpe ?

> ... Derimod har deres omgivelser i høj grad brug for håb

> om at slippe af med sådan et individ.

Ja, under henvisning til ...

7551 news:4849ab50$0$90264$1472...@news.sunsite.dk

> 2Th 3:2
> og at vi må fries fra de vanartige og onde Mennesker;
> thi Troen er ikke alles.

Du må derfor, Mr. Psykopatus *omvende* dig, både mht. Georgia und-so-weiter
!!!

> Et typisk psykopat-fif. Man kan til enhver tid dressere sådan
> en person ved hjælp af magtanvendelse eller betinget belønning.

Dressur er i hver fald ikke ukendt (i de kredse).

> [...]
> præcist fordi, han er blottet for samvittighed. Rent skuespil, der
> kun virker så længe, som han er under tilsyn af en overmagt.

Du er IKKE nem at løbe om hjørner med, Ib ... :-)

> Se Stanley Kubricks film "A clockwork orange" fra vist nok 1971.

Kender den desværre ikke, og ønsker det heller ej, fordi jeg vitterlig
egentlig ikke bryder mig om psykopater, apropos Ruslands overgreb på
Tjetjenien og nu også Georgien. Jeg vil således helst bare være
FRI-FOR-DEM (af "uforklarlige årsager") ... :-)

Last OUTPUT: 7761 news:g7ke84$2vbv$1...@newsbin.cybercity.dk
http://groups.google.dk/group/no.kultur.folklore.ufo/msg/5b001b21207d4ab4?
( http://groups.google.dk/group/no.kultur.folklore.ufo/ ). File-number: 7762

Lyrik

> [...]

> gennem barndommen ud fra de påvirkninger, barnet udsættes
> for, vil psykopatien blive "hardwired" og umulig at fjerne.
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Jamen så behøver vi jo ikke at have visioner i den retning. Disse mennesker
kan afskrives som affald! Hvad er de som afskriver dem? Er de også
psykopater, fordi de ikke vil anerkende at en psykopat også er et menneske
som Jesus kristus er død for?

> Psykopater har ikke brug for håb og vil til enhver tid
> benægte, at der er noget galt med dem.
> Derimod har deres omgivelser i høj grad brug for håb
> om at slippe af med sådan et individ.

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Strider det ikke imod FN's menneskerettighedserklæring om at alle har ret
til et liv? Er der virkelig mennesker som ikke har brug for et håb?
Jeg giver dig ret i at de kan være en plage for deres omgivelser. Men kan
fremtiden ikke lave en resét på deres fejlopdragelse, eller skifte et
forkert gen? Det håber man jo på på alle andre områder.

> [...]
> kun virker så længe, som han er under tilsyn af en overmagt.

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Altså der ligner han os andre. Mange overholder kun moralske love fordi de
føler at det er imod GUD=overmagtens vilje at de overtræder dem. Eller Guds
forlængede arm på jorden. Som et JV sagde da jeg gjorde gældende at
retfærdigheden kom ved tro og ikke gerninger!-"Jamen så kunne man jo bare
gøre alt hvad man havde lyst til!?" -Her indikerede han at det han så havde
lyst til var "Øl-fisse og hornmusik!" Det religionen i hans regí producerede
var trænede psykopater!,-)

Den eneste overmagt den tidligere omtalte psykopat havde var jo netop den
samme nemlig Gud. Da denne Gud altid siges at være tilstede kunne det så
ikke tænkes at psykopaten tilegnede sig en opførsel som Gud kunne acceptere?
Iøvrigt var han ikke dresseret! Han havde dresseret sig selv! Der er en
forskel!
Vi er jo i grunden alle dresserede! Til at møde om morgenen til tiden i
skolen, så vi kan blive lækre for arbejdsmarkedet for eksempel. Så der er
autoriseret dressur og uautoriseret dressur.

Der var en filosofisk gruppe i 60-70-erne som kaldte sig
"eksistentialister." Deres projekt var at man skulle gøre alle mennesker til
psykopater!
Enhver skulle have lov at skrive sine egne love, idet opfattelsen var at
love slet ikke eksisterede lovmæssigt! Man kunne gøre præcis hvad man havde
lyst til.
Når man således kunne skabe psykopater, så kunne man måske også afmontere
dem!?

1.De love man kan indpode i et menneske som dette menneske senere følger i
egen kraft kan skabe psykopater!(selvmordsbombere, masseselvmordere,
diktatorer)
2.Psykopaten må holde op med at tro på psykopatiens love.
3.Indpodning af love for medmenneskelighed kan modvirke psykopati.
4.De farligste love er de man tror på! De kan skabe omgående
psykopati!(islamisk jihad, herrefolksforståelse, men også politisk
ekstremisme)
5.Den bedste modgift er gode love man tror på.(medmenneskelighed, tolerance,
ret til lykke for alle)

Har man kærlighed<Jesus>så er man imuniseret overfor psykopatisk dårligdom.
Den vil ikke forhindre negativ adfærd på grund af menneskelig fejlbarlighed,
men den vil altid trække i den rigtige retning.

Det var et oplæg.

Hilsen
jens

Peter

"TBC" <-sut...@2night.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> som det er op til den enkelte om denne vil begive sig ind i eller ej, og
> om det er noget man vil vinde eller tabe.

Det var ellers en ordentlig smøre men prøv at følge debatten på dk.politik
her er der nærmest stemning for at lynche uhyret.

TBC

"Peter" <l...@is.ok> skrev i en meddelelse news:g7ko5t$qll$1...@aioe.org...

> Det var ellers en ordentlig smøre men prøv at følge debatten på dk.politik
> her er der nærmest stemning for at lynche uhyret.

Jeg kigger såmænd ned i "skraldespanden" fra tid til anden, bare lige for at
chokere mig selv. Havde psykopaterne i dk.politik 'magt som de havde agt'
havde vi givet vis levet i et ret så uhyggeligt fascistisk og totalitært
samfund der allerede havde været gennem gået et par hurtige etniske
udrensninger, og sikkert havde et par til gode endnu mod anderledes
udseende, overbeviste og troende. Lov og retfærdighed ville være noget der
hurtigt ville kunne skifte størrelse efter dagens emotionelle status og
fordring, støvetramp ville hurtigt kunne følge. Jeg er meget meget
...MEGET(!) glad ved at gruppen ikke er et udtryk for nogen generel status i
den danske befolkning, men blot er en usenetgruppe som primært er overtaget
af højreekstreme og psykopatiske hadefulde mennesker.

Min egen indstilling til voldspsykopaten er nu også lidt en "strammer", men
heldigvis mere afbalanceret mindre affektkapret end en lynchning:
http://shor.ter.dk/161699730

TBC

TBC

> [...]

udrensninger, og sikkert havde et par til gode endnu mod anderledes
udseende, overbeviste og troende. Lov og retfærdighed ville være noget der

hurtigt ville kunne skifte størrelse efter dagens emotionelle behov og
fordringer, støvetramp ville hurtigt kunne følge. Jeg er meget meget

...MEGET(!) glad ved at gruppen ikke er et udtryk for nogen generel status i
den danske befolkning, men blot er en usenetgruppe som primært er overtaget

af højreekstreme og hadefulde psykopatiske mennesker.

Min egen indstilling til voldspsykopaten er nu også lidt en "strammer", men

heldigvis da mere afbalanceret og mindre affektkapret end en lynchning:
http://shor.ter.dk/161699730

TBC

Ib Baagøe

"Jesus-loves-you" skrev i en meddelelse:

> [en række seriøse udsagn]

Tak for et ædrueligt svar. Ja, personlighedsforstyrrelser er
et alvorligt emne, fordi det er så udbredt. Alene psykopater
(vel at mærke de diagnosticerede) udgør 7% af befolkningen.
Blandt chefer og politikere udgør de 15%, blandt præster 30%!

> Du er IKKE nem at løbe om hjørner med, Ib ... :-)

Nu forholder det sig sådan, at jeg gennem mit liv har samlet
på personlighedsafvigere, ligesom andre samler på frimærker
eller malerier. Det skyldes faktorer i mit eget sind (at jeg på
den ene side beundrer folk, der tør skide på reglerne, på den
anden side er belastet af masser af kristen moral, der hindrer
mig i at gøre ligeså). Og at jeg derfor har været nødt til at
uddanne mig også teoretisk i psykologi for at kunne håndtere
den type mennesker. Jeg har tilmed været gift med en kone
(nu er hun død), der havde det som job at dressere teenagere
med personlighedsforstyrrelser. Så en stor del af vores snak
her ved "kakkelbordet" har drejet sig om netop dette emne.
"Livslang læring".

Forholdet til kristendom svarer jeg på i næste indlæg.

V.h. -- Ib

Ib Baagøe

"Lyrik" skrev i en meddelelse:

> [....]

Jeg bytter lige lidt om på dine udsagn for at kunne svare
i logisk rækkefølge:

> Har man kærlighed<Jesus>så er man imuniseret overfor psykopatisk
> dårligdom. Den vil ikke forhindre negativ adfærd på grund af menneskelig
> fejlbarlighed, men den vil altid trække i den rigtige retning.

I tilfælde af "rigtig" kærlighed, så har du fuldstændig ret.
Problemet er bare, at ordet kærlighed er lige så udefinet
som "skønhed", "godhed" og tilsvarende subjektive begreber.
Og du vil aldrig kunne overbevise en psykopat om, at hans
påståede kærlighed til konen eller Jesus er svindel. Psykopaten
opbygger med stort talent sit eget verdensbillede, med ham
selv i centrum.
Netop blandt folkekirkepræster er der en stor procentdel
psykopater, fordi jobbet - selvstændig uden chef og med
en kaotisk organisation, der tillader hvad som helst magt-
misbrug - tiltrækker den type mennesker. Og en præst vil
naturligvis altid påstå, at han har kærlighed til Jesus.

> [...]
> mennesker kan afskrives som affald! Hvad er de som afskriver dem? Er de
> også psykopater, fordi de ikke vil anerkende at en psykopat også er et

Hvis jeg selv afskrev psykopaterne, ville jeg næppe samle
på dem! Men jeg forstår bestemt de mennesker, der blot
løber skrigende væk for ikke at sætte deres egen sjælefred
på spil. Alt for mange lader sig desværre trække rundt ved
næsen og kører med på psykopatens påfund, mens andre
- de virkelige ofre - kommer i dyb moralsk krise, fordi de
ikke har indsigt nok til at gennemskue uhyret og tror, at
det er dem selv, der er noget galt med. "Han er jo altid så
flink og charmerende" ;-)

> Strider det ikke imod FN's menneskerettighedserklæring om at alle har ret
> til et liv? Er der virkelig mennesker som ikke har brug for et håb?

Naturligvis har de ret til et liv, eventuelt bag tremmer. Og
de tre, der for nylig har udstillet sig selv på TV (Thorsen,
Brixtofte og Riskjær) er skam alle fulde af foretagsomhed og
fremtidshåb - føler sig blot uretfærdigt forfulgt af samfundet!

> Mange overholder kun moralske love fordi de føler at
> det er imod GUD=overmagtens vilje at de overtræder dem.
> Eller Guds forlængede arm på jorden.

Ja, "Øjet i det høje", som Trille/Jesper Jensen så rammende
beskriver det - i en morsom satire over den lovreligion, som
kristendommen i visse fortidige aftapninger havde udartet til.

I nutidig luthersk kristendom findes der kun ét bud: "Du skal
elske Herren din Gud og din næste som dig selv". Og dermed
er alt sagt med hensyn til psykopati: Det er kærligheden, der
mangler, både til Gud (det almene, fællesskabet) og næsten
(det enkelte andet menneske). Kun kærligheden til psykopaten
selv overskygger alt andet.
Og dermed er vi tilbage ved dit første udsagn, hvor vi altså er
helt enige: Det er kærlighed, det drejer sig om. En ringslutning,
for hvem (andre end Gud?) ved, hvad kærlighed er?

Biologisk psykologi har dog en slags svar: Man er hidtil gået
ud fra, at kærlighed, herunder næstekærlighed, skyldtes empati,
dvs. evnen til at sætte sig i andre menneskers sted, identificere
sig med dem. Ved hjernescanning af forsøgspersoner, mens
man viser film for dem, har man så fundet det sted i den ene
side af hjernen, hvor empatien er lokaliseret. Og aktiviteten
her viser sig at være meget forskellig fra det ene individ til
det andet.
For nylig har en østrigsk forsker så fundet ud af, at medfølelse
foregår et helt andet sted, i den modsatte side af hovedet. Og
at medfølelse altså ikke er det samme som empati, men en
delmængde. Ved scanning af psykopater er der stor aktivitet
i empaticentret, mens medfølelsescentret er helt inaktivt.
Psykologisk konklusion: Psykopater er særdeles dygtige til
at aflæse andre menneskers følelser. Hvilket de netop bruger
i deres magtspil, fordi de er ude af stand til at føle med dem.
Forbindelsen mellem de to hjernecentre mangler. Og den
slags forbindelser skabes gennem hjernens udvikling via de
input, det lille barn får fra sine forældre.

> [...]
> han så havde lyst til var "Øl-fisse og hornmusik!" Det religionen
> i hans regí producerede var trænede psykopater!,-)

Kristendommen har intet imod "øl, fisse og hornmusik", hvis
ellers dette er foreneligt med kærlighedsbudet. Og det kan kun
den enkelte afgøre gennem sit samspil med andre mennesker.
Med mindre han er helt kold over for medmenneskenes følelser.
Hvad en psykopat netop er.

> Vi er jo i grunden alle dresserede! Til at møde om morgenen til tiden i
> skolen, så vi kan blive lækre for arbejdsmarkedet for eksempel. Så der er
> autoriseret dressur og uautoriseret dressur.

Ja, i mangel af kristendom har politikernes småborgerlige moral
og jagten på mammon i dag dresseret folk i absurd grad. F.eks.
fire formålsløse ansøgninger om ugen for at tilfredsstille hævn-
tørsten hos dem, der føler sig truet af andres frihed. Men det er
en helt anden historie. Frie mennesker lader sig ikke dressere,
men arbejder og uddanner sig, fordi de ønsker at bruge deres
evner til gavn for helheden. Højtsvunget: af kærlighed til Gud
(jfr. Luther).

> Jeg giver dig ret i at de kan være en plage for deres omgivelser. Men kan
> fremtiden ikke lave en resét på deres fejlopdragelse, eller skifte et
> forkert gen? Det håber man jo på på alle andre områder.

Tja, hvem ved? Men der er så mange psykopater blandt lægerne,
at det næppe er psykopat-genet, der først bliver udskiftet ;-)

> [...]
> Enhver skulle have lov at skrive sine egne love, idet opfattelsen var at
> love slet ikke eksisterede lovmæssigt! Man kunne gøre præcis hvad man

Protest! Dette er altså historieforfalskning.
For det første var eksistentialismens blomstringstid 1945-60,
med rødder tilbage til 1920'erne. Men skidt med årstallene.
Vigtigere: Det centrale i eksistentialismen (der bygger på
Søren Kierkegaard) er *ansvaret* for andre, for helheden.
Og hvis nødvendigt og rationelt begrundet: *offeret* af ens
egne interesser, evt. ens eget liv. Unægtelig det modsatte af
psykopati.
Men du har ret i, at løsrevet fra kristendom kan eksistentialisme
udarte til at ligne psykopati i sine konsekvenser. Sådan som
det skete med RAF i Tyskland og med Blekingegadebanden
i Danmark.
Eksistentialismen drejede sig ikke om at gøre, hvad man
havde lyst til, men hvad man følte, man havde pligt til.

Dette blev til en alt for lang smøre, men der var unægtelig
også mange bolde i luften.

V.h. -- Ib

C. Overgaard

On 9 Aug., 22:02, "TBC" <-sut...@2night.dk> wrote:
> "Peter" <l...@is.ok> skrev i en meddelelsenews:g7ko5t$qll$1...@aioe.org...

Selvfølgelig er der håb for dem, men de skal stoppes tidligt. Tidligt
skal man gå til forældrene og bede dem om at være kritisk med hensyn
til opdragelsen.

Vi må lige se dette link omkring nogle åbenlyse nabostridigheder, som
to voksne har. Jeg vil ikke tage stilling til stridighederne. Det er
en opgave for en hegnssynsmand og en jurist. De skal have lov til at
opføre et 2,70 meter høj plankeværk.

Derimod vil jeg debattere det faktum at den ene voksne vælger at
medinddrage sin søn i denne nabokrig ved at godkende at barnet kaster
med sten mod naboen.

Dermed lærer han barnet at denne ikke skal sætte sig ind i naboernes
følelser. Det kan få afgørende betydning om 10 år når det nu voksne
barn måske kommer i en konflikt og skal forholde sig til at nok er
modparten uenig, men han er dog et menneske.

Kan man spotte psykopater i dette tidlige aldersstadie, så er der
efter min mening håb.

Se nu videoen og giv Jeres vurdering.

http://www.youtube.com/watch?v=xVCjeIv9_hA

Jeg er selvfølgelig ikke justitsminister og laver landets love, men i
den konkrete sag ville jeg sendt ungen (og dennes søster jvf. en anden
video) foran en "Teen court", så de kan få en konsekvens sat af unge,
som bla. lyder på en undskyldning til skadeslidte og samfundstjeneste,
som kunne gå på at være med til at opføre plankeværket. Faderen for en
normal domstol, så han kan dømmes for tilskyndelse af volden og naboen
for at forstyre privatlivets fred ved at udstyre sit hus med 16
kameraer for at optrappe konflikten (fra anden video).

Mvh
C.Overgaard
Om "teen courts" - http://www.retsreformnu.dk/ungdomsdomstolen.htm

Claudio Adam

Jesus-loves-you <John...@1.John4.8.Heaven> skrev:

>"Claudio Adam (slet BE1XP)" skrev

Godmorgen og god søndag.

Hvis der er nogen der ikke besidder indlevelses evne:
Er det Psykiatere.

Hilsen Adam.

S. A. Thomsen

On Sun, 10 Aug 2008 03:10:43 +0200, "Ib Baagøe"
<ib-baagoeSNABELprivat.dk> wrote:

> [...]
>(vel at mærke de diagnosticerede) udgør 7% af befolkningen.
>Blandt chefer og politikere udgør de 15%, blandt præster 30%!

Hvor har du de tal fra...???

Lyrik

>"Ib Baagøe" <ib-baagoeSNABELprivat.dk> skrev i meddelelsen

> Jeg bytter lige lidt om på dine udsagn for at kunne svare
> i logisk rækkefølge:
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Og jeg takker dig for dit inspirerende indlæg!

> I tilfælde af "rigtig" kærlighed, så har du fuldstændig ret.
> Problemet er bare, at ordet kærlighed er lige så udefinet
> som "skønhed", "godhed" og tilsvarende subjektive begreber.

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Når man beskæftiger sig med begrebet "kærlighed" i dag så har du ret.
Men prøv at undersøge NT for betydningen.

I dag forstår man det ikke, vil jeg hævde. Eksempel:
"Du skal elske din næste som dig selv!"-får svaret:"Jamen jeg elsker da ikke
mig selv!?"
NT forklarer meningen :"Du giver dig selv mad og drikke!"-Det skal man bryde
sin hjerne med i dag, for det forstår man ikke! Men i NT regí er
"kærlighed" det vi i dag kalder "nødhjælp!";-)))

Du viser kærlighed til din far og mor ved at give dem fornødenheder i deres
alderdom! (det gør vi også kollektivt i dag)

Det er så let at sige-jeg elsker dig-det er endda let at føle det(især når
den stærke følelse giver bonus i form af sex!)-Men hvis man bruger hele
overskudet på egne interesser og forholder den elskede en ny kjole, så er
det ikke kærlighed i NT forstand!-Så hylder kærlighedsføleriet én ind i en
falsk forståelse af at man er en aktiv person der virkelig elsker!-Mens man
i gerninger opfører sig som et røvhul, så beholder man illusionen om at man
er kærlig!

Derfor må kærlighed altid udmønte sig i overensstemmende handlinger, for at
det tilhørende kærlige følelsesliv kan blive blåstemplet som den ægte vare!

Jeg håber at dette forsøg på definition af kærlighed i NT regí kan få skæl
til at falde fra dine øjne!;-)))

> Og du vil aldrig kunne overbevise en psykopat om, at hans
> påståede kærlighed til konen eller Jesus er svindel. Psykopaten
> opbygger med stort talent sit eget verdensbillede, med ham
> selv i centrum.

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Peter var psykopat?!;-) Han sagde overbevist at han elskede Jesus-og så
fornægtede han ham tre gange! Hans kærlighed var svindel! Alligevel fik han
ansvaret med at bygge kirkens fundament. Jesus indså at psykopaten var den
mest effektive i
forretningslivet!!-eks.Thorsen-Riskjaer-Brixtofte...........!!!...;-))) ja
smileyer..men det er så sandt som det er sagt!

Vi mennesker vælger også ofte psykopater som ledere fordi de er de mest
slagkraftige ledere!-Hitler-Stalin-Lenin-Pol Pot-Idi Amin-Peter
Brixtofte-Mogens Glistrup! Så viser vi vores egen psykopati fordi vi
tillader dem at regere hen over kærligheden til næsten! Bare de giver det
resultat vi ønsker og som en karaktérafviger her på usenet udtrykker på
denne måde: Mest mulig lykke til flest mulige!

Projektet vil bare ikke rigtig lykkes for os. Det går hele tiden galt! Det
løber af sporet!Det bliver altid et rædselsregimente. Men i vort stille sind
bryster vi os af det nye Farum stadion der kom ud af det og i Italien priser
de Mussolini bag om kulisserne for alle de flotte motorveje o.s.v.!

Men psykopaten Peter måtte lære -og kunne lære kærligheden, som i Jesu regí
netop IKKE er elske andre som dig selv-det var kun hans Moselovscitater.
Hans egen udgave var:"I skal elske hinanden som jeg har elsket jer! Større
kærlighed har ingen end at sætte livet til for sine venner!"-Her ser vi igen
at kærlighed er en handling baseret på følelsen!-Peter blev korsfæstet med
hovedet nedad-"For jeg er ikke værdig til andet!"-Mon ikke der var kommet
lys i højre hjernehalvdel på dette tidspunkt?

> [...]
> slags forbindelser skabes gennem hjernens udvikling via de
> input, det lille barn får fra sine forældre.

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Det er interessant! Det ideellle ville jo så være at have stor empati og
stor medfølelse. Men allerstørst er det når hjernen samtidig befinder sig i
kærlighedens positive psykose. Forelskelsens psykose hensætter mennesket i
en salig tilstand som overgår alt hvad der kan gøres rede for! Her tørrer
svarene ind og forklaringerne forstummer.

> [...]
> den enkelte afgøre gennem sit samspil med andre mennesker.
> Med mindre han er helt kold over for medmenneskenes følelser.

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Jo men her er det enkelte menneske for involveret til at kunne dømme klart
om konsekvenserne.
Han er for meget part i sagen som er hans følelsesmæssige fornøjelse! Er han
fysisk trængende og får tilbudt at "få taget trykket", så kan han ikke
vurdere sagen. Han fik aids måske. Han gik igen og efterlod sig et knust
hjerte. Hun blev skilt fra sin mand.

Derfor er hold dig til din kone. Sex hører ikke til udenfor et fast forhold.
Det er det ansvarlige valg.

Hilsen
Jens Erik Bech

Vidal

Ib Baagøe skrev:

> [...]
> (vel at mærke de diagnosticerede) udgør 7% af befolkningen.
> Blandt chefer og politikere udgør de 15%, blandt præster 30%!

Hvor kommer de tal fra?

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Vidal

Ib Baagøe skrev:

> Men du har ret i, at løsrevet fra kristendom kan eksistentialisme
> udarte til at ligne psykopati i sine konsekvenser. Sådan som
> det skete med RAF i Tyskland og med Blekingegadebanden
> i Danmark.

Sartre var et fint eksempel på det.

"Ib Baagøe" skrev

[ ... file 7762 ... ]

> [...]
> (vel at mærke de diagnosticerede) udgør 7% af befolkningen.
> Blandt chefer og politikere udgør de 15%, blandt præster 30%!

Interrupt from ...

(Jeg kommer også til at melde mig i køen:)

Hvor har du de tal fra ?

> Nu forholder det sig sådan, at jeg gennem mit liv har samlet
> på personlighedsafvigere, ligesom andre samler på frimærker

> eller malerier. ...

Æh ... En noget pudsig beskæftigelse!

> ... Det skyldes faktorer i mit eget sind (at jeg på

> den ene side beundrer folk, der tør skide på reglerne, på den
> anden side er belastet af masser af kristen moral, der hindrer

> mig i at gøre ligeså). ...

Siger du dermed, at der i dig; altså i dit indre, er psykopatiske
tilbøjeligheder, som dog er under kontrol, men at du i grunden ønskede det
anderledes, or what ?

Nej. Det tror jeg næppe.

Kunne det derimod tænkes, at du har været udsat for et usundt miljø, fx.
under din opvækst, med al for megen kontrol og love mig her-og-der og alle
vegne (som har begrænset din livsvitalitet), som nu fx. en neurotiker kan
finde på at udsætte sine børn for (endog med vor Herres velsignelse ifølge
neurotikerens eget udsagn og de af neurotikeren manipulerede instanser,
herunder fx. menigheden) ...

Kan det tænkes, at du har fået spat af denne *traumatiserende* oplevelse, og
dybest set ønsker at frigøre dig fra dette og DERFOR beundrer mennesker, som
tør at bryde "lænkerne" ?

For - hvis det er tilfældet - da vil jeg våge at postå, at du gudskelov ikke
har psykopatiske tilbøjeligheder men blot i din underbevisthed ønsker at
komme videre (og således lade fortid være fortid, uden at det skal kunne
bestemme over din nutid og fremtid), hvilket er fuldt ud berettiget ... :-)

> ... Og at jeg derfor har været nødt til at

> uddanne mig også teoretisk i psykologi for at kunne håndtere

> den type mennesker. ...

Som sagt: En noget pudsig beskæftigelse!

Der må da stikke et-eller-andet under ?

> ... Jeg har tilmed været gift med en kone
> (nu er hun død), ...

Det gør mig ondt at høre, men sådan er livet jo desværre for os alle. Før
eller sidenhen skal vi og vores kære dø. Det faktum kan vi ikke løbe fra,
for sådan har det været siden tidernes morgen.

Hvor gammel blev hun, og døde hun en såkaldt normal død ?

Eller ... (en dybt traumatiserende oplevelse for dig) ...

> ... der havde det som job at dressere teenagere
> med personlighedsforstyrrelser. ...

Kunne de så dresseres (som en art hundevalp) ?

Havde hun succes med dette arbejde ?

> [...]

> "Livslang læring".
>
> Forholdet til kristendom svarer jeg på i næste indlæg.

(Her mener nok Ib Baagøe hans svar til Lyrik ... )

Sent: Sunday, August 10, 2008, CET 07:15, GMT 05:15

Okay. Jeg Jumper ... :-)

Last OUTPUT: 7767 news:g7mbce$jq4$1...@newsbin.cybercity.dk
http://groups.google.dk/group/no.kultur.folklore.ufo/msg/5b001b21207d4ab4?
( http://groups.google.dk/group/no.kultur.folklore.ufo/ ). File-number: 7768

Lyrik

"Vidal" <vi...@webspeed.dk> skrev i meddelelsen

> Sartre var et fint eksempel på det.
> Venlig hilsen,
>
> Villy Dalsgaard
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Ja det var ham jeg tænkte på da jeg kom med min fejldatering. Hans bog
Eksistentialisme er humanisme var i boghandlerne da jeg var juleassistance.
Det må have været omkring 1965?

Hilsen
jens

"Ib Baagøe" skrev

[ ... File 7754, tråd opstart ... ]

> Jeg bytter lige lidt om på dine udsagn for at kunne svare
> i logisk rækkefølge:

> I tilfælde af "rigtig" kærlighed, så har du fuldstændig ret.

Amen ... :-)

> [...]
> påståede kærlighed til konen eller Jesus er svindel. Psykopaten
> opbygger med stort talent sit eget verdensbillede, med ham

Det er i hvert fald den klassiske forståelse af psykopati; altså er der er
tale om en alvorlig narcissistisk forstyrrelse

> [...]
> misbrug - tiltrækker den type mennesker. Og en præst vil
> naturligvis altid påstå, at han har kærlighed til Jesus.

Indenfor Kirken kender vi godt til begrebet magtmennesker, men de trives nu
bedst i frikirker, som IKKE har en demokratisk ledelse, fx. Ruth Iversen
(Faderhuset), og navnlig i sekter, fx. Jehovas Vidner.

Men Folkekirken ... ?

Forudsat at der faktisk foreligger en narcissistisk forstyrrelse, så tror
jeg IKKE, at en psykopat kan stortrives som præst i en Folkekirke, fordi
vedkommendes sygelige trang til opmærksomhed (dét, at være verdens centrum),
ikke tilfredsstilles nok her (antager jeg).

En psykopat må da hade at skulle tage sig af de efterladte ved begravelsen
osv. ... Nej, jeg tror ikke, at de stortrives i Kirken. Og i så fald: Tak
for det, Jesus ... :-)

Er der en *personlig* grund til, at du indtager dette dit standpunkt ?

> Hvis jeg selv afskrev psykopaterne, ville jeg næppe samle

> på dem! ...

Som sagt: En noget pudsig beskæftigelse, med mindre ...

Er du fængselsbetjent ?

I så fald:

Du må IKKE forskelsbehandle de indsatte. Heller ej psykopaterne. Brixtofte
skal således straffes i 2 år !!!

> [...]

> ikke har indsigt nok til at gennemskue uhyret og tror, at
> det er dem selv, der er noget galt med. "Han er jo altid så

Charmeoffensiven er en del af det manipulerende bedrag, psykopaten
foretager.

Fra naturens side er en opportunist jo nødt til hele tiden at bedrage ...
det er et spørgsmål om at overleve!

En løve (eller et andet rovdyr), der ikke hele tiden prøver de fysiske
geograftiske grænser af overfor byttedyrene, vil få længere afstand og
dermed sværere ved at indhente byttedyret.

Charmeoffensiven er her blot et middel til at opnå et bedrag, apropos Putin.

For øvrigt:

SKIDE GODT GÅET, UKRAINE ... :-)

Forbyd de imperialistiske svin adgang til Jeres flådebase-territorium!

Er der håb for psykopater ?

Hvis du omvender dig nu, er der måske håb, ellers - i modsat fald - kommer
"løvemor" og æder dig med hud og hår (din slyngel) for at forsvare sit
afkom.

Sorry, einem little "teknich" udfald, Ib (undlad venligst at svare på dette
indlæg) ... :-(

Last OUTPUT: 7768 news:g7md79$kfq$1...@newsbin.cybercity.dk
http://groups.google.dk/group/no.kultur.folklore.ufo/msg/5b001b21207d4ab4?
( http://groups.google.dk/group/no.kultur.folklore.ufo/ ). File-number: 7769

Harald Mossige

Ib Baagøe skreiv:

> [...]
> (vel at mærke de diagnosticerede) udgør 7% af befolkningen.
> Blandt chefer og politikere udgør de 15%, blandt præster 30%!

Jeg synes det er sjokkerende tall du fremlegger, skjønt de bekrefrer den
misstanken jeg har hatt lenge.

Kan du angi en mer offisiell henvisning til kilden for de tallene?

HM

Martin Larsen

"Harald Mossige" <har...@hkabel.net> skrev i meddelelsen

> Ib Baagøe skreiv:

> Jeg synes det er sjokkerende tall du fremlegger, skjønt de bekrefrer den
> misstanken jeg har hatt lenge.

Man tør næsten ikke tænke på hvad tallene implicerer for Gud.

Mvh
Martin

Harald Mossige

Martin Larsen skreiv:

Det er for meg revnende likegyldig. For meg er kunskapen relevant for
dagliglivet mitt.

HM

Vidal

Harald Mossige skrev:

Jeg tvivler oprigtigt på, at Ib kan finde en
statistik, der påviser hans påstand. Jeg mener
at have set, at blandt folk, der arbejder
med elektronik, er procentdelen af psykopater
helt oppe mod de 43 %. ;-)

Ved du noget om det?

S. A. Thomsen

On Sun, 10 Aug 2008 20:44:31 +0200, Vidal <vi...@webspeed.dk> wrote:

>Jeg tvivler oprigtigt på, at Ib kan finde en
>statistik, der påviser hans påstand. Jeg mener
>at have set, at blandt folk, der arbejder
>med elektronik, er procentdelen af psykopater
>helt oppe mod de 43 %. ;-)

Og blandt matematiske genier er den oppe på 104%... :-)))

Cyril Malka

In article <6lfu94p7ftcni81km...@4ax.com>,

S. A. Thomsen <s_a_t...@yahoo.com> wrote:

> Og blandt matematiske genier er den oppe på 104%... :-)))

Ifølge Lars Olof Tunbrå, som var vist den første til vitterligt at tage
det op med psykopatiske chefer, så er der dobbelt så meget psykopater
blandt chefer end blandt den almen befolkning.

Altså 2 % til 3 % af befolkning antages for at være psykopater og
tallene (fra USA) siger at småt 4 % til 5 % af cheferne skulle være
psykopater.

Da dagens firmaer kræver chefer som er kan være nådesløse, barske og
rimelig ufølsom, så søger man ligefrem efter psykopatiske profiler :-)

Flere detaljer i hans bog, der er oversat til dansk (Psykopatiske chefer

Psykopatiske chefer - lige så farlige som charmerende (2004 - ISBN 13:
9788790617998).

Dog har jeg ikke set noget sted nogle tal med antal psykopatiske præster
;-)

Der er dog flere undersøgelser med sindslidelser og Jehovas Vidner.

--
Venligst,

Cyril

http://www.malka.dk
... Den, der ikke nyder livet får ingen dessert

Vidal

Ib Baagøe skrev:

> [...]
> misbrug - tiltrækker den type mennesker. Og en præst vil
> naturligvis altid påstå, at han har kærlighed til Jesus.

Jeg tvivler på, du har ret i at procentdelen af
psykopatiske præster skulle være markant større
end i andre grupper. Man ser da nok præster rage sig
ud i magtkampe med organister, kordegne, gravere og
andre præster, men det vil nok ikke give en psykopat
tilfredstillelse nok med en så begrænset skare.

Måske blandt de mere karismatiske præster kunne man
forestille sig det, men normalt er præster mere
blide gemytter, ihvertfald ifølge min erfaring.

Jeg har hørt, man har målt på præsters testosteronniveau
og fundet det gennemsnitligt ligger lavere end hos den
mandlige befolkning som helhed. :-)

Det plejer vel at præge mænd i en mildere retning?

S. A. Thomsen

On Sun, 10 Aug 2008 21:32:44 +0200, Cyril Malka <cy...@malka.dk>
wrote:

>Ifølge Lars Olof Tunbrå, som var vist den første til vitterligt at tage
>det op med psykopatiske chefer, så er der dobbelt så meget psykopater
>blandt chefer end blandt den almen befolkning.

Er det noget han GÆTTER på, eller hvad...???

>Altså 2 % til 3 % af befolkning antages for at være psykopater og
>tallene (fra USA) siger at småt 4 % til 5 % af cheferne skulle være
>psykopater.

"Antages"...??? Dvs. man VED det IKKE... :-)

Den oprindelige påstand var:

> [...]

>Flere detaljer i hans bog, der er oversat til dansk (Psykopatiske chefer
>
>Psykopatiske chefer - lige så farlige som charmerende (2004 - ISBN 13:

Er det hans egen lommefilosofiske konklusioner, eller....???

>Dog har jeg ikke set noget sted nogle tal med antal psykopatiske præster
>;-)
>
>Der er dog flere undersøgelser med sindslidelser og Jehovas Vidner.

Hvorfor ikke sige: Sindslidelser og religion generelt....??? :-)

Cyril Malka

In article <fiju9495r8jpe7301...@4ax.com>,

> Er det noget han GÆTTER på, eller hvad...???

Jeg vil råde dig til at _læse_ bogen. Så får du også den fordel, at du
ved, hvad vi taler om.

> "Antages"...??? Dvs. man VED det IKKE... :-)

Man kan ikke _vide_ den slags, medmindre man registrere og diagnotiserer
alle mennesker.

Her igen, vil jeg henvise dig til at læse bogen.

> Den oprindelige påstand var:
> "Alene psykopater (vel at mærke de DIAGNOSTICEREDE) udgør 7% af
> befolkningen. Blandt chefer og politikere udgør de 15%, blandt præster
> 30%!"

Det var ikke mit påstand og jeg kender derfor ikke til disse tal som er
meget forskellige fra de tal, man ellers har. Jeg kan derfor ikke
kommentere dem, men jeg har givet dig oplysninger, du (og/eller andre)
kan dykke lidt mere i, hvis det behøves.

> Er det hans egen lommefilosofiske konklusioner, eller....??

Du er den, der laver "Lommefilosofi".

Skal vi ikke sige, at måske skulle du prøve at læse lidt om emnet i det
hele taget, før du udtaler dig?

> Hvorfor ikke sige: Sindslidelser og religion generelt....??? :-)

Fordi disse undersøgelser er lavet i forbindelse med Jehovas Vidner og
sindslidelser og ikke om religion og sindslidelse.

Ganske enkelt.

S. A. Thomsen

On Sun, 10 Aug 2008 22:45:16 +0200, Cyril Malka <cy...@malka.dk>
wrote:

> [...]
>alle mennesker.
>
>Her igen, vil jeg henvise dig til at læse bogen.

Da det åbenbart kun er hjemmestrikket lommefilosofi, så gider jeg ikke
spilde min tid på det...

> [...]
>kommentere dem, men jeg har givet dig oplysninger, du (og/eller andre)
>kan dykke lidt mere i, hvis det behøves.

Nej, jeg spørger om der er konkrete videnskabelige undersøgelser,
eller om det bare er gætterier...

>Skal vi ikke sige, at måske skulle du prøve at læse lidt om emnet i det
>hele taget, før du udtaler dig?

Hvorfor...??? Jeg VED at jeg IKKE kender til antallet af psykopater,
men at andre skriver en bog, betyder ikke at de VED mere...

>Fordi disse undersøgelser er lavet i forbindelse med Jehovas Vidner og
>sindslidelser og ikke om religion og sindslidelse.
>
>Ganske enkelt.

Dvs. den siger ikke en skid... :-(

Hvis den sagde noget om Jehovas Vidner, så ville den have andre
religioner med i undersøgelserne, for at vise om J.V. var mere eller
mindre blæst i låget end tilhængere af andre religioner...

Udfra dine skriverier om bogen, er den umiddelbart bare en "Jehovas
Vidner"-bashing-bog, der absolut ikke er værd at spilde tid på....

At J.V. er blæst i låget, behøver jeg ikke at læse en bog, for at
vide...

Ib Baagøe

"Ib Baagøe" skrev i en meddelelse:

> Alene psykopater (vel at mærke de diagnosticerede) udgør
> 7% af befolkningen. Blandt chefer og politikere udgør de
> 15%, blandt præster 30%!

Til alle jer, der har efterlyst kilder eller har protesteret:

Min friskeste kilde er den velskrevne og underholdende
men yderst seriøse bog fra 2007: "Forklædt - Pæne
psykopater og deres ofre" af Irene Rønn Lind. 152 sider,
ca. 200 kr. ISBN 978-87-7242-299-2
Der er tale om et kandidatspeciale i psykologi fra
Pædagogisk Universitet, så da arbejdet har været underlagt
professionel kritik og bedømmelse, er der ingen grund til
at betvivle de faktuelle oplysninger i bogen. Den indeholder
bl.a. 6 sider noter og litteraturhenvisninger.

Med hensyn til procenterne, så skriver Irene Rønn side 32:
"De fleste statistikker siger, at ca. 5% af befolkningen er
psykopater med over fem gange så mange mænd som
kvinder".
Så de 7% er min egen opfindelse. På den anden side, hvis
jeg omformulerer mit udsagn (et typisk psykopat-fif! ;-) til
"7% af den mandlige befolkning", er det ikke overvurderet,
for eftersom halvdelen af befolkningen er kvinder, svarer
de 5% M/K til ca. 8% mænd plus ca. 2% kvinder.

Videre skriver forfatteren side 32:
"En engelsk undersøgelse fra slutningen af 1990'erne
angiver, at 12-16% af virksomhedslederne har domine-
rende psykopatiske træk. Nogle skandinaviske vurde-
ringer angiver, at 10% af alle chefer har dominerende
psykopatiske træk".

Med hensyn til præster (og her kunne jeg have inkluderet
menighedsrådmedlemmer, især formænd) foreligger der
ikke nogen statistisk psykopati-undersøgelse, men Irene
Rønns bog tager netop afsæt i hendes egne erfaringer fra
Folkekirken. (Og jeg har selv oplevet tilsvarende). Hun
gør udførligt rede for, hvorfor kirken er en åben slagmark
for psykopati. Det vides konkret, at der er "samarbejds-
problemer" i 25% af de 3000 kirker. Og det omfatter
kun de problemer, der bliver kendt uden for murene.
Så jeg indrømmer, at mine 30% er et privat skøn. Måske
er det kun 20% - halvdelen af præsterne er kvinder.

Endelig vil jeg ligesom forfatteren understrege, at psykopati
ikke er et enten-eller men en egenskab, vi alle bærer rundt
på i en eller anden udstrækning, som et værktøj i vores
overlevelsesstrategi. Hvor man vil sætte grænsen, er tids-
og kulturbestemt. Tidligere har man kun interesseret sig
for psykopati i forbindelse med kriminelle (som blot er de
psykopater, der ikke er for knøv), og det giver naturligvis
meget lavere procenter.
Jeg tager i min egen vurdering af folk afsæt i Robert Hare's
psykopatikriterier, der netop ikke specielt drejer sig om
kriminalitet, men om "almindelig" menneskelig adfærd:
http://en.wikipedia.org/wiki/Hare_Psychopathy_Checklist
Hare sætter temmelig liberalt diagnose-grænsen ved 75%
(30 ud af 40 mulige points), men det er nok fordi, testen
skal benyttes til kun at frasortere de sorteste får.
De to pragteksemplarer i min psykopatsamling, jeg pt er
tættest på, ligger på 80% psykopati iflg. Hare. Naturligvis
har jeg også testet mig selv, og det gav 12%, men det må
jeg nu hellere lade en uvildig person bedømme ;-)

Til slut - for at det ikke skal blive for tørt - en lille historie
fra slutningen af 1970'erne, fortalt til mig af et øjenvidne:

I den nybyggede kirke i Albertslund var der en meget
seriøs, regelret og afholdt præst, som man ikke kunne
kritisere for noget som helst. Menighedsrådsformanden,
der var charmerende og selvhævdende psykopat, kunne
derfor ikke udstå præsten og gjorde mange forsøg på
at få ham fyret, men det var umuligt, da han aldrig lavede
fejl.
Så fik menighedsrådsformanden en kreativ idé: Han
inviterede præsten hjem til et forsoningsmøde med god
middag og megen rødvin. Præsten drak ellers aldrig
alkohol (og måske har der også været en sovepille i),
så han faldt i søvn sidst på aftenen. Formanden og hans
kone klædte præsten af og lagde ham midt i dobbelt-
sengen, smed selv kludene og krøb op til ham. Ringede
derpå til EkstraBladet, der rykkede ud midt om natten
med en fotograf. Næste dag billede på forsiden: "Præst
i Albertslund i gang med en trekant!"
Da præsten blev præsenteret for forsiden, sagde han
selv sin stilling op og rejste til udlandet!

V.h. -- Ib

Ib Baagøe

"Jesus-loves-you" skrev i en meddelelse:

> Siger du dermed, at der i dig; altså i dit indre, er psykopatiske

> tilbøjeligheder, som dog er under kontrol,

Ja, det har vi alle, se mit udførlige svar ovenfor.

> men at du i grunden ønskede det anderledes, or what ?

Hmm, godt spørgsmål. Men tænk f.eks. på "Egon Olsen".
Vi elsker ham alle, og han har endda fået den vej opkaldt
efter sig, hvor Keld og Benny venter med den udbombede
amerikanerbil for at afhente ham efter den sidste løsladelse.
Mon ikke vi alle sidder med en fryd i maven over de
psykopater af guds nåde, der optræder i Olsen-bande
filmene?
(Og nu har han lige lavet sit kup nr. 14, oven i købet tæt
ved Vridsløse: "En elastik, seks skraldebiler, en gummiged
og en tøjklemme". Det er sgu da morsomt!).

> Kunne det derimod tænkes, at du har været udsat for [...]

Dine gæt på mine forudsætninger rammer helt ved siden
af. Mit projekt er personlig frihed (under ansvar over for
samvittigheden). Og i det nuværende røvsammensnerpede
samfund har friheden mere og mere trange kår. Her må
jeg tage hatten af for de kreative psykopater, der så at
sige som en slags kanonføde kaster sig ud i kampen mod
undertrykkelsen, selvom deres motiver er andre end mine.
"Min fjendes fjender er mine venner".

Skal jeg endelig krænge sjælen helt ud (og det har noget
med kristendom at gøre), så er min "dødssynd" hovmod,
overvurdering af egne psykiske kræfter. Derfor har jeg
livet igennem stolet på, at jeg sagtens kan lægge arm med
en karakterafviger og styre forholdet til personen.
Da de fleste mennesker vender ryggen til den slags folk,
hvad jeg altså ikke gør, er jeg på den måde blevet et
fluepapir for psykopater.

> Hvor gammel blev hun, og døde hun en såkaldt normal død ?
> Eller ... (en dybt traumatiserende oplevelse for dig) ...

58 år. Død af kræft, der på grund af total svigt fra
sundhedsvæsenet først blev diagnosticeret 2 mdr.
før hendes død.
Jeg er i gang med at skrive en bog om den sag, så det
vil jeg ikke udbrede mig yderligere om her.

> Kunne de så dresseres (som en art hundevalp) ?
> Havde hun succes med dette arbejde ?

"Dressur" var et spøgefuldt udtryk fra min side. Hun
benyttede sin vilje, tålmodighed, eksemplets magt.
Succes tror jeg nok, men det er jo umuligt at måle.
I hvertfald sled hun sig op på jobbet.

V.h. -- Ib

S. A. Thomsen

Altså, dim oprindelige påstand: "Alene psykopater (vel at mærke de
DIAGNOSTICEREDE) udgør 7% af befolkningen. Blandt chefer og politikere
udgør de 15%, blandt præster 30%!", er noget sludder... ;-)

De 7% indrømmer du selv er forkert, de 15% er ikke nødvendigvis
psykopater og de 30% har du grebet ud af luften.... :-)

Per Vadmand

Cyril Malka wrote:

> Fordi disse undersøgelser er lavet i forbindelse med Jehovas Vidner og
> sindslidelser og ikke om religion og sindslidelse.

Man kunne være så fræk at hævde, at enhver tro på noget overnaturligt er en
slags sindslidelse.

Per V

--
Der findes ikke neutral klædedragt.

Vidal

Per Vadmand skrev:

> Man kunne være så fræk at hævde, at enhver tro på noget overnaturligt er en
> slags sindslidelse.

Så er det jo godt, der findes nogle *få*
normale til at diagnosticere resten af
verden.

Ser du pointen?

Cyril Malka

In article <489fedf5$0$56771$edfa...@dtext02.news.tele.dk>,
"Per Vadmand" <pe...@post.tele.dk> wrote:

> Man kunne være så fræk at hævde, at enhver tro på noget overnaturligt er en
> slags sindslidelse.

Næh, fordi mange ting var "Overnaturlige" før vi forklarede dem.

Videnskab og "Lukket sind" er to forskellige begreb.

--
Venligst,

Cyril

Det nye testamente - Fortæller man dig alt? => http://www.nytestamente.org
Følg mig på twitter: http://twitter.com/cyrilmalka
... Catholic - which I was until I reached the age of reason.

Cyril Malka

Praktisk psykologi: http://www.malka.dk/
Nyheder om psykologien: http://www.psyken.com/

Cyril Malka

Poul Nielsen

"Per Vadmand" <pe...@post.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Cyril Malka wrote:
>>
> Man kunne være så fræk at hævde, at enhver tro på noget overnaturligt er
> en slags sindslidelse.
>
> Per V

Ja Perve´s situations fornemmele er helt formidabel. Det store flertal af
menneskeheden lever i den 3 verden og de er med et overvældene flertal
stærkt religiøse. Så det er kun Perve og hans lille klike af venner der
normale alle vi andre er gale ;-).

Niels P Sønderskov

Poul Nielsen skrev:

> [...]
> menneskeheden lever i den 3 verden og de er med et overvældene flertal
> stærkt religiøse. Så det er kun Perve og hans lille klike af venner der

Næh, vi må nok finde os i at det 'normale' (hvis det sættes af
flertallet) er tro på en eller anden form for humbug. Frihed og
ansvarlighed har stadig vanskelige forhold, men står dog bedre end for
100 år siden.

--
Niels

"Jesus-loves-you" skrev
7769 news:g7mf0l$la3$1...@newsbin.cybercity.dk

[ ... ]

> ... UKRAINE ... :-)

> Forbyd de imperialistiske svin adgang til Jeres flådebase-territorium!

Interrupt return from ...

Subject: Re: Russian warcrimes. Put their leaders on trial at the
International Court of Justice, the Hague
7783 news:g7qakg$23nh$1...@newsbin.cybercity.dk

[ ... ]

Den russiske psykopat tænker (omtrent):

Enten er du vores vasal-stat, eller også er du vores fjende.

Men det ku' faktisk også være, at de blot er Jeres nabo'er!

Måske var det på høje tid at finde *Gevalia*-kaffen frem (i ordets
dobbeltbetydning).

Internal help-code = 1.18.1-count

(Æv. Der fik dette firma gratis kaffe-reklame.)

Last OUTPUT: 7783
http://groups.google.dk/group/no.kultur.folklore.ufo/msg/5b001b21207d4ab4?
( http://groups.google.dk/group/no.kultur.folklore.ufo/ ). File-number: 7784

Ib Baagøe

"S. A. Thomsen" skrev i en meddelelse:

> [...]
> De 7% indrømmer du selv er forkert, de 15% er ikke nødvendigvis
> psykopater og de 30% har du grebet ud af luften.... :-)

Jeg noterer mig dine smiley'er og undlader derfor at svare,
hvad jeg egentlig har lyst til ;-)

Men til glæde for emnets klarlæggelse: Psykiske egenskaber
hos mennesker er jo ikke matematiske størrelser. Og grænsen
for, hvornår man vil kalde et individ for psykopat, er aldeles
arbitrær og afhænger af den givne sammenhæng. Hvis man
har ham som chef, er man nok ligeglad med, om han misrøgter
sine børn og tæver konen. Hvorimod manipulation, bagtalelse,
løgnagtighed, mobning og økonomisk uhæderlighed er de
relevante faktorer. Så det kan godt være, at chefen kun får
50% efter Hare's pointsystem, men alligevel er han skingrende
psykopat i det job, han har. Det er, hvad der menes med
"dominerende psykopatiske træk".

Tilsvarende med Folkekirken. Dette firma sælger produkter
såsom "næstekærlighed", "tilgivelse", "frelse" etc. Derfor
må man stille skærpede krav i forhold til, hvis der var tale
om en brugtvognsforhandler eller ejendomsmægler. Så det
du kalder "grebet ud af luften" er min personlige vurdering
af psykopatiprocenten i relation til firmaets varesortiment.
Baseret på omtalte bog samt egne oplevelser og adskillige
historier i omløb.

V.h. -- Ib

S. A. Thomsen

On Tue, 12 Aug 2008 02:04:57 +0200, "Ib Baagøe"
> [...]

>for, hvornår man vil kalde et individ for psykopat, er aldeles
>arbitrær og afhænger af den givne sammenhæng.

Halloooo...!!! Du skrev DIAGNOSTICEREDE...!!!

> [...]
>relevante faktorer. Så det kan godt være, at chefen kun får
>50% efter Hare's pointsystem, men alligevel er han skingrende

Det er da muligt at chefen er et dumt svin, men det har INTET med
psykopati at gøre....

>Det er, hvad der menes med
>"dominerende psykopatiske træk".

At en eller anden har lavet et pointsystem betyder da ikke at alle der
scorer et vist antal point (af en IKKE fagkyndig), automatisk bliver
psykopat af den grund....

>Tilsvarende med Folkekirken. Dette firma sælger produkter
>såsom "næstekærlighed", "tilgivelse", "frelse" etc.

Ja, en masse løgnehistorier.... Og....???

>Derfor
>må man stille skærpede krav i forhold til, hvis der var tale
>om en brugtvognsforhandler eller ejendomsmægler.

Hvorfor dog det...??? Socialister sælger da også en masse
løgnehistorier om solidaritet og lignende, men det bliver de da ikke
psykopater af....

>Så det
>du kalder "grebet ud af luften" er min personlige vurdering
>af psykopatiprocenten i relation til firmaets varesortiment.

Er DU uddannet psykolog...???

>Baseret på omtalte bog samt egne oplevelser og adskillige
>historier i omløb.

LOL... Altså på grundlag af en bog.... :-)))))

Jeg kunne da på samme måde "diagnosticere" alle socialister som
psykopater, men det bliver det da ikke sandt af.... :-)

Vidal

Ib Baagøe skrev:

> [...]
> 50% efter Hare's pointsystem, men alligevel er han skingrende
> psykopat i det job, han har. Det er, hvad der menes med

Egentligt troede jeg ordet psykopat var et skældsord
og ikke en diagnose. Er det ikke rigtigt?

"S. A. Thomsen" skrev

[ ... file 7762 udløber ... ]

> Halloooo...!!! Du skrev DIAGNOSTICEREDE...!!!

Ib forstår givetvis ikke, hvad der menes med begrebet
*psykiatrisk diagnose* (herunder psykopati) !

(Og det gør mange i den russiske befolkning måske heller ej, or what ?)

-

Coming up (når tid haves)
svar på Ib Baagøes indlæg ...

Last OUTPUT: 7787 news:g7rhut$2h3u$1...@newsbin.cybercity.dk
http://groups.google.dk/group/no.kultur.folklore.ufo/msg/5b001b21207d4ab4?
( http://groups.google.dk/group/no.kultur.folklore.ufo/ ). File-number: 7788

Lyrik

>"Ib Baagøe" <ib-baagoeSNABELprivat.dk> skrev i meddelelsen
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Fin redegørelse. Man burde ikke være ligeglad. I NT går udvælgelsen af det
vi i dag ville kalde "inspektører"-men som den gang hed "episkopos", "epi"
tryk og "skopevo" beskue, vi kender udtrykket fra peri skop(evo)-en
"omkringkigger."På det religiøse område erstattet med det intetsigende ord
"Biskop"
Men så tænker vi på en "ejendomsinspektør" og ved at han skal residere i sin
egen familie på yderst respektabel vis. "Inspektør" er et godt udtryk der
dækker funktionen.IMHO. Burde erstatte "biskop"- han inspicerer.

Det burde gælde for alle ledere at de skal være yderst respektable og
forbilledlige familiefædre. De må ikke være som du beskriver. Og vi må ikke
være ligeglade. Vores politikere bliver jo også bedømt på flere end de
politiske punkter. Der er røget ikke så helt få af dem, så man vurderer folk
på deres moralske habitus!

Hilsen
Jens

Peter

"Vidal" <vi...@webspeed.dk> skrev i en meddelelse

> Egentligt troede jeg ordet psykopat var et skældsord
> og ikke en diagnose. Er det ikke rigtigt?
>
> --
> Venlig hilsen,
>
> Villy Dalsgaard

Ja du har ret ordet psykopat er både et skældsord, men også en diagnose. Man
har gennem tiden forsøgt at slippe uden om skældsordet ved at ændre det
først til "karakterneurose" så til personlighedsforstyrrelse. Men det gode
gamle ord/diagnose "Psykopat" bliver atter flittigt brugt igen. Det
interessante omkr psykopati debatten er jo at vi lever i narcissismens og
individualismens tidsalder og det må IMHO forøge mængden af psykopater der
kravler op af jorden. Jeg mener endda at vi lever i psykopatens tidsalder.

Peter

"Niels P Sønderskov" <npso...@gmail.com> skrev i en meddelelse

Skal vi (altså flertallet) forstå dit indlæg derhen at du ligesom Per V
mener at alle der tror på en skaber af universet er sindslidende?. Eller
nedjusterer du de troende til idioter.

"Jesus-loves-you" skrev
7754 news:489bc6a5$0$90264$1472...@news.sunsite.dk

> Kan psykopater kurreres (eller ér de håbløst fortabte) ?

Ikke mindst på baggrund af den aktuelle situation i Kaukasus melder
spørgsmålet sig:

Hvorfor har psykopaten behov for The Empire über alles ?

Svaret herpå er nok i første omgang:

Dominans

... altså et *genetisk* styret program, som vi jo også ser i naturen hos dyr
fx. løver. En hanløve ihjelslår således løveunger, hvis de ikke er hans
egne, således at han kan parre sig med hunløven og få unger, som
repræsenterer *hans* gener!

Men det jeg tænker på er: Mennesket er jo forskelligt fra dyreriget ved at
vi har en højtudviklet storehjerne.

Løvehjernen, som kun benytter sig at dens lillehjerne, mangler altså noget i
forhold til os! Den er som et barn måske vil være i omkring 3-års alderen.

Og det er denne forskel jeg fokuserer på, fordi netop omkring 3-års alderen
gennemlever menneskesindet den såkaldte anale fase, og hvis noget her går
galt ... ja, så melder spørgsmålet sig: Vedbliver man så at være på det
stadium ?

Tillad mig at forklare (mistanken):

Foreligger muligheden, at der bag en psykopats sind *også* er et alvorligt
mindreværdskomplex; forstået på den måde, at psykopatien dækker over (eller
kompenserer for) en neurotisk tilstand ?

Hmm ...

Cullberg skrev:

> [...]
> Jeg-egenskaber ...
>
> (side 267)
>
> ... Defekter i Overjeg'et og tendens til impulsgennembrud, ...

Prognotisk set kan vi således forvente et *sammenbrud*, når/dersom
patientens verdensbillede bryder sammen, og ubevidst vil pt derfor kæmpe med
næb og klør for netop lige dette sygelige verdensbillede, antager jeg.

Men alle andre end pt. kan jo godt se det fuldstændige *vanvittige* i The
Empire über alles!

Last OUTPUT: 7815 news:g7um78$kg7$1...@newsbin.cybercity.dk
http://groups.google.dk/group/no.kultur.folklore.ufo/msg/5b001b21207d4ab4?
( http://groups.google.dk/group/no.kultur.folklore.ufo/ ). File-number: 7816

Per Vadmand

Peter wrote:

> Skal vi (altså flertallet) forstå dit indlæg derhen at du ligesom Per
> V mener at alle der tror på en skaber af universet er sindslidende?.
> Eller nedjusterer du de troende til idioter.

Sindslidende er et stort ord. Lad os nøjes med at kalde det
vrangforestillinger eller lidt for livlig fantasi.

Niels P Sønderskov

Peter skrev:

> Skal vi (altså flertallet) forstå dit indlæg derhen at du ligesom Per V
> mener at alle der tror på en skaber af universet er sindslidende?. Eller
> nedjusterer du de troende til idioter.

Ingen af delene. Snarere uoplyste, overtroiske og undertrykte af de
skiftende præsteskaber, der har præket om en skaber og andre fjollede
idéer. Men der er bestemt både sindslidende og folk med ringe mentale
ressourcer iblandt.

--
Niels

Vidal

Niels P Sønderskov skrev:

Ligesom der er blandt ateister.

Vidal

Per Vadmand skrev:

> Sindslidende er et stort ord. Lad os nøjes med at kalde det
> vrangforestillinger eller lidt for livlig fantasi.

Vrangforestillinger er et demokratisk begreb. Hvis
99% har en bestemt opfattelse, er det den ene
procent, der tager fejl.

Per Vadmand

Vidal wrote:

> Vrangforestillinger er et demokratisk begreb. Hvis
> 99% har en bestemt opfattelse, er det den ene
> procent, der tager fejl.

Aha - æd-lort-argumentet?

Vrangforestillinger er ikke noget "demokratisk" begreb. Hvis man tror på
noget, som objektivt bevisligt ikke findes, er det en vrangforestilling
uanset hvor mange der tror på den.

Jorden var ikke flad indtil 1492.

Vidal

Per Vadmand skrev:

> Aha - æd-lort-argumentet?

Nej, realiteter.

> Vrangforestillinger er ikke noget "demokratisk" begreb. Hvis man tror på
> noget, som objektivt bevisligt ikke findes, er det en vrangforestilling
> uanset hvor mange der tror på den.

Ok. Hvor finder du lige noget, der objektivt beviseligt
ikke findes?

> Jorden var ikke flad indtil 1492.

Nej, indtil da stod den på ryggen af en skildpadde
og under den, var der skilpadder hele vejen ned.

Vidal

Peter skrev:

> [...]

> kravler op af jorden. Jeg mener endda at vi lever i psykopatens tidsalder.

Bruger man ordet i psykiatrien?

Cyril Malka

In article <48a34ca8$0$56771$edfa...@dtext02.news.tele.dk>,
"Per Vadmand" <pe...@post.tele.dk> wrote:

> Jorden var ikke flad indtil 1492.

Mig bekendt var det først i 1980'erne at paven anerkendte og
tilkendegav, at jorden IKKE var universets centrum.

Det må da tage tvivlen fra en masse mennesker (og forvirre en masse
andre, lige som da paven anerkendte, at der var noget, der hed udvikling)

Vidal

Cyril Malka skrev:

> Mig bekendt var det først i 1980'erne at paven anerkendte og
> tilkendegav, at jorden IKKE var universets centrum.

Hvis ikke jorden er universets centrum, hvad da?
Paven må have været lidt forvirret den dag.

> Det må da tage tvivlen fra en masse mennesker (og forvirre en masse
> andre, lige som da paven anerkendte, at der var noget, der hed udvikling)

Ja, var du ikke katolik på det tidspunkt?

Lyrik

"Cyril Malka" <cy...@malka.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
>
> Det må da tage tvivlen fra en masse mennesker (og forvirre en masse
> andre, lige som da paven anerkendte, at der var noget, der hed udvikling)
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Til gengæld er den overtro lyslevende at verdens grimmeste folk, med verdens
grimmeste næser og svulmende underlæber er Guds udvalgte herrefolk og
overmennesker i verden!
Den overtro kan ikke drives ud af folk! Ikke engang en videnskaben tør gå
imod dette dogme om overmenneskene!

Jens

Bo Warming

"Vidal" <vi...@webspeed.dk> skrev i en meddelelse

Nej, de er skiftet til karakterafvigelser og personlighedsforstyrrelser, men
det er IKKE PSYKOSE dvs ikke sindsyge

Vi er alle psykopater, mere eller mindre

Det er om dårlig moral, dårlig opdragelse og jeg har nok lært af min mor at
være kynisk og nogen oplever det som uheldig karakterafvigelse når jeg
argumenterer for Nietzsche moralrelativisme

Bo Warming

> Nej, realiteter.

Meget sultne mennesker og dyr æder lort, dem om det.

Hvis hele menneskeheden undtagen en havde et synspunkt, og den ene tænkte
modsat, ville menneskeheden have lige så lidt ret til at censurere mod den
ene, som han, hvis han havde magt, ville have ret til at censurere mod
menneskeheden. John Stuart Mill l806-l873

> Ok. Hvor finder du lige noget, der objektivt beviseligt
> ikke findes?

Hvis nogen ser små blå mænd så lad dem dog det og kald det ikke sygdom før
de lejliger politiet med pjat
Hvis hypokondorere opfinder symptomer for at få opmærksomhed, så bør det
måske straffes , men hallucinationer er oftest ufarlige og bør ignoreres -
hvis ikke tossen selv ønsker medicin. Som han bør betale selv. For det er
ikke sygdom.

> Nej, indtil da stod den på ryggen af en skildpadde
> og under den, var der skilpadder hele vejen ned.

Få gad overveje om disse ligegyldigheder som ikke påvirker nogens liv
rund eller flad, who cares?

Per Vadmand

I rest my case.

Per Vadmand

Lyrik wrote:

> [...]
> herrefolk og overmennesker i verden!
> Den overtro kan ikke drives ud af folk! Ikke engang en videnskaben
> tør gå imod dette dogme om overmenneskene!

Hvad har du dog mod negre? Og hvem påstår, de er Guds udvalgte folk? Mugabe?

Andreas Falck

Per Vadmand skrev i

[ ... ]

> Jorden var ikke flad indtil 1492.

Den mente den tids videnskabsfolk jo - selv om Bibelen aldrig har sagt det!!

http://bibeltro.dk/ + *DebatForum*
http://skabelsen.info/ + *DebatForum*

Andreas Falck

Cyril Malka skrev i

> lige som da paven anerkendte, at der var noget, der hed
> udvikling)

Kristne har da aldrig været i tvivl om at der foregår udvikling - selv om
paver Malka'er måske ikke har del i en sådan udvikling.

Cyril Malka

In article <48a3e802$0$56782$edfa...@dtext02.news.tele.dk>,

> Hvad har du dog mod negre? Og hvem påstår, de er Guds udvalgte folk? Mugabe?

Det er ikke negre, han mener, det er jøder.

Jf. de karikaturtegninger fra nazi-tyskland og dagens iranske
karikaturer (grimme næser - svulmende underlæber og "Guds udvalgte").

Per Vadmand

Cyril Malka wrote:

> Det er ikke negre, han mener, det er jøder.
>
> Jf. de karikaturtegninger fra nazi-tyskland og dagens iranske
> karikaturer (grimme næser - svulmende underlæber og "Guds udvalgte").

Tja, det var et forsøg på en vits - alternativet ville have været at plonke
ham som nazisvin, men han skriver jo af og til fornuftige indlæg, så jeg
foretrak at lade, som om jeg ikke troede, et fornuftigt menneske kunne mene
sådan noget i fuldt alvor.

Lyrik

>"Per Vadmand" <pe...@post.tele.dk> skrev i meddelelsen
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Mene hvad? At jøderne uimodsigeligt er Guds udvalgte folk blandt alle andre
og i GT selverklærede overmennesker?
Eller at det i vore normer er verdens grimmeste folk? Synes du at Herbert
Pundik er smuk? Han har hele livet opført sig som overmenneske. Eller hvad
med Thøger Seidenfaden? Eller hvad med Cyril Malka? gi'r han den ikke som
overmenneske? Psykoanalytiker? Jeg kan ikke komme i tanke om andre af den
slags end Freud! Status som overmenneske er sikret!
Selverklæret farisæer der forbander Jesus som ond søn af en romersk soldat!
Nu spiller han salvelsesfuld som den hykler han er!
Når man forbander Jesus kan man så ikke kaldes verdens grimmeste mand? Et
overmenneske der forbander Jesus i farisæismens navn på en kristen
nyhedsgruppe!
Jesus forbandede også dem. Er han så nazist?

Jens

Per Vadmand

Nå, så ER du altså et nazisvin.

Jeg vil ikke svine mig til med at krybe ned på dit rendestensniveau, så
PLONK!

Peter

http://da.wikipedia.org/wiki/Psykopat

Vidal

Peter skrev:

> "Vidal" <vi...@webspeed.dk> skrev i en meddelelse

> http://da.wikipedia.org/wiki/Psykopat

Altså ikke?

Peter

> Venlig hilsen,
>
> Villy Dalsgaard

Du kan vel læse og tænke selv.

"Det bruges dog alligevel af nogle fagfolk ud fra princippet om at "kalde en
spade for en spade", eller fordi det er det begreb, der har været brugt i
litteraturen hidtil"

Ib Baagøe

"Vidal" skrev i en meddelelse:

> Bruger man ordet i psykiatrien?

Ja, i frokostpausen. I arbejdstiden er det blevet
dømt "politisk ukorrekt", fordi det også bruges
som skældsord.

Det er naturligvis latterligt - enhver betegnelse for
en sygdom/afvigelse kan benyttes som skældsord.
Det bliver ordet ikke dårligere af.
Hvis folk foretrækker det, kan jeg da godt sige
"din forbandede karakterafviger" - det bliver
udsagnet vist ikke venligere af!

Jeg kunne som eksmpel nævne: Da jeg var barn,
sagde man: "det er helt til Ebberødgård". Så blev
åndssvageanstalten, som det kaldtes den gang,
omdøbt til "Svaneparken". Så da min søn var barn,
sagde han: "det er helt til Svaneparken". Nu har de
vist nok omdøbt stedet til noget helt tredie!
En håbløs kamp om ord. En skovl er og bliver en
skovl.

V.h. -- Ib

Ib Baagøe

"S. A. Thomsen" skrev i en meddelelse:

> Halloooo...!!! Du skrev DIAGNOSTICEREDE...!!!

Ja, fordi disse tal bygger på individer, som man har undersøgt.
Og det er en udvalgt flok og ikke et repræsentativt udsnit
af menneskeheden. Fordi der er en grund til, at folk bliver
undersøgt, typisk at de har begået kriminalitet, eller at de også
har andre psykiske lidelser. Psykopati kan meget vel være
følgesvend til maniodepressiv psykose eller paranoia.

Der er således al mulig grund til at antage, at procenten af
psykopater, taget over hele befolkningen, er større end
procenten af diagnosticerede psykopater.

> Det er da muligt at chefen er et dumt svin, men det har INTET med
> psykopati at gøre....

Hvis det ikke blot er dig, der synes chefen er et dumt svin, taler
alt for, at chefen faktisk er psykopat. Man kan for så vidt godt
sætte lighedstegn mellem "dumt svin" og "psykopat". Blot med
det forbehold, at det første entydigt er et skældsord. Men hvis
det er et berettiget skældsord, betegner det en karakterafviger.

> At en eller anden har lavet et pointsystem betyder da ikke at alle der
> scorer et vist antal point (af en IKKE fagkyndig), automatisk bliver
> psykopat af den grund....

Et pointsystem er et forsøg på at objektivisere bedømmelsen.
Men i den sidste ende beror pointgivningen naturligvis på en
vurdering hos den, der uddeler pointene. Det svarer ganske
til konkurrencer i musik og sang.
Folk bliver ikke psykopater (eller musikgenier) af at få point.
Pointene er udtryk for omverdens vurdering af dem.

V.h. -- Ib

Bo Warming

"Peter" <l...@is.ok> skrev i en meddelelse news:g822b2$ofa$1...@aioe.org...

> "Vidal" <vi...@webspeed.dk> skrev i en meddelelse

Diagnoser er OK hvis de skaber brug af rette medicin mod rette lidelse

Men psykopat har ikke bidraget til sådan gavn

Snarere deler diagnoserne afvigermænd op i grupper der foragter hinanden -
del og hersk politik

At medicinere skitzofrene og karakterafvigere osv betyder passivisering og
ulykke.

Jeg kender ikke anden gavn af psykiatri end at nogle selvmord er blevet
forhalet - ikke forhindret

Bo Warming

"Ib Baagøe" <ib-baagoeSNABELprivat.dk> skrev i en meddelelse

Skovle kan være ens når fra samme firma, men mennesker er forskellige

Psykopat lyder som noget teknisk veldefineret, men det er det ikke.

Ib Baagøe

> [...]

> sine børn og tæver konen. Hvorimod manipulation, bagtalelse,
> løgnagtighed, mobning og økonomisk uhæderlighed er de

Som sendt fra himlen var der 12/8 i P1-radioavisen et indslag
om karakteregenskaberne hos danske erhvervsledere. En
forsker havde interviewet vist nok omkring 150 stykker. Det
er for lille et materiale til at give præcise statistiske tal, men da
antallet af erhvervsledere i DK er beskedent, kan resultaterne
alligevel give et fingerpeg. Spørgsmålene var tydeligvis stillet
til erhvervslederne med skelen til Hare's psykopat-checkliste.

Nu fik jeg ikke skrevet tallene ned (de kan nok findes på DR's
hjemmeside?), men de bekræftede fuldstændig, at mindst 15%
af dem (snarere 25%) er karakterafvigere. Af høflighed blev dog
hverken ordet karakterafviger eller psykopat brugt i indslaget.

Nok så interessant var, at P1 havde bedt erhvervslivets mediestar
Asger Aamund om at kommentere resultatet af undersøgelsen.
Nu er Aamund jo en særdeles klog mand, så han nøjedes ikke
med en eller anden undvigende uld-i-mund kommentar. Men gik
lige til biddet - eller i fælden - og leverede i en enkelt sætning,
hvad man kan kalde for psykopaternes trosbekendelse. Nemlig:

"Man har jo ikke nogen forpligtelse til at være en omvandrende
Jesus Kristus".

Et fantastisk udsagn, der dels udsiger, at manden intet forstår
af, hvad Jesus/kristendom går ud på. Dels med formuleringen
"ikke nogen forpligtelse" rammer lige i centrum af psykopatiens
kerne, årsag og konsekvenser: Ansvarsforflygtigelse som følge
af forældres ansvarssvigt, gnedet af på omverden. Dels med
ordene "man" og "jo" præsenterer enhver psykopats standard-
forklaring: "Sådan er alle mennesker jo sådan gør de alle sammen,
jeg er ikke værre end alle de andre". Dels definerer kristendom
og psykopati som to modpoler i menneskenes sociale univers.

Eddemame en skarp hjerne, der kan udsige så meget i en enkelt
kort sætning!

V.h. -- Ib

Ib Baagøe

"Cyril Malka" skrev i en meddelelse:

> Mig bekendt var det først i 1980'erne at paven anerkendte og
> tilkendegav, at jorden IKKE var universets centrum.

Centrum for mit univers ligger i Odsherred. Jeg vil gætte på,
at Pavens centrum ligger på Peterspladsen i Rom.

V.h. -- Ib

S. A. Thomsen

On Fri, 15 Aug 2008 02:03:38 +0200, "Ib Baagøe"

> [...]
>psykopater, taget over hele befolkningen, er større end
>procenten af diagnosticerede psykopater.

Der er vist al mulig grund til at antage at du gætter, uden at have
noget som helst at basere disse gæt på...

>Hvis det ikke blot er dig, der synes chefen er et dumt svin, taler
>alt for, at chefen faktisk er psykopat.

Hvad er det dog for noget hjemmestrikket vrøvl....???

>Man kan for så vidt godt
>sætte lighedstegn mellem "dumt svin" og "psykopat".

ROTFL.... :-))))

>Blot med
>det forbehold, at det første entydigt er et skældsord. Men hvis
>det er et berettiget skældsord, betegner det en karakterafviger.

Suk... At DU mener en eller anden er et "dumt svin", betyder da ikke
at personen rent faktisk er det...

>Et pointsystem er et forsøg på at objektivisere bedømmelsen.

Jeg kunne da også lave et pointsystem der viste at socialister er
dummere end andre folk, men det blev det da ikke sandt af...

>Men i den sidste ende beror pointgivningen naturligvis på en
>vurdering hos den, der uddeler pointene.

Som i dette tilfælde IKKE er en sagkyndig person...

>Det svarer ganske
>til konkurrencer i musik og sang.

Aha... Et forslag til et TV-program "Hit med psykopaten"...??? :-))

>Folk bliver ikke psykopater (eller musikgenier) af at få point.
>Pointene er udtryk for omverdens vurdering af dem.

Altså er de SUBJEKTIVE og ikke som du påstår "objektive"...

"Jesus-loves-you" skrev
7754 news:489bc6a5$0$90264$1472...@news.sunsite.dk

[ ... ]
> (Enkeltstående tilfælde, or ... )
>
> Kan psykopater kurreres (eller ér de håbløst fortabte) ?

Interrupt RETURN from ...
7830 news:g8274o$1vsm$1...@newsbin.cybercity.dk

> Når altså først det humane er borte (fra personligheden), som tilfældet nu
> *reelt* er, da forstår psykopatus kun ét sprog:, det primitive sprog på
> savannen: Jungleloven.

Er der håb for psykopatus ?...

ET-Break:
(2008-08-15, Friday, day no 228, CET 07:15, GMT 05:15)
- "Nej."

Skulle du ikke hellere se at få smidt den sten ned i vandet udfor
Murmansk...

CET 07:19
- "Svar mig ?"

Hvad ?

CET 07:21
- "Er du gået fuldstændig fra forstanden ?"

Nej. Overhovedet ikke, ET. Tværtimod.

Psykopatus forstår som sagt kun ét sprog og det er rå magtanvendelse. Og
hvis du ellers overhovedet har nogen-som-helst interesse i os jordboere, da
bør du også komme os til undsætning (under henvisning til dk straffelovens
§253)!

Vi har AKUT brug for assistance.

Please understand, (stupid) computer !!!

Men BEVARES,

Du må da godt ødelægge hele Putin-hæren for min skyld, men husk nu på,
at ...

Input memory from ...

Sent: Friday, February 09, 2007, CET 13:27, GMT 12:27
Subject: Sunni-oprørere tilbyder våbenhvile -
Was: Jesus elsker Osama Bin Laden, eller hva' ?
6045 news:FMZyh.28$IE...@news.get2net.dk

> [...]
> garnisonen bl.a. i Tyskland. For en del år siden blev hun kristen (Russisk
> Ortodoks), og hendes mor kom også til tro, muligvis pga. de mirakuløse
> helbredelser, hun blev vidne til. Faderen accepterer deres tro, men det
> bliver vist nok ved det (indtil videre).
> Hun er en meget smuk, attraktiv kvinde, og minder mig - billedlig
> talt - ikke så lidt om *bruden*, apropos the Big-Wedding ... :-)
>
> Mine tanker gik videre: Sæt nu der havde været Verdenskrig (fx. pga.
> Cuba-krisen 1962), så var hun måske aldrig blevet født, denne *enestående*
> skabning! Og det skar mig i hjertet, ...

CET 07:25
- "Mother Russia ?"

CET 07:26
- "I'm calling you."

CET 07:26
- "All."

CET 07:26
- "Do you want this ?"

CET 07:26
- "Program ?"

Last OUTPUT: 7831 news:g832ol$29d0$1...@newsbin.cybercity.dk
http://groups.google.dk/group/no.kultur.folklore.ufo/msg/5b001b21207d4ab4?
( http://groups.google.dk/group/no.kultur.folklore.ufo/ ). File-number: 7832

Vidal

Peter skrev:
> [...]

> spade for en spade", eller fordi det er det begreb, der har været brugt i

Det er der så delte meninger om. Se f.eks.:

http://www.psyknet.dk/ som jeg ser som langt mere
seriøs end din wikipediaside.

Vidal

Ib Baagøe skrev:

> Ja, i frokostpausen. I arbejdstiden er det blevet
> dømt "politisk ukorrekt", fordi det også bruges
> som skældsord.

Det er vel i højere grad, fordi det er unøjagtigt.

Vidal

Lyrik skrev:

> [...]
> Eller at det i vore normer er verdens grimmeste folk? Synes du at
> Herbert Pundik er smuk? Han har hele livet opført sig som overmenneske.

Jeg deler ikke dine synspunkter. Jeg synes da også
mange jøder er smukke mennesker, du er alt for
generaliserende. Det er med jøder, som med alle
andre mennesker, nogle er gode, nogle er ikke så
gode, nogle er smukke, andre ikke.

Lyrik

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Du har ret! Jeg beder om tilgivelse! Det gik mig som det gik Bileam. Gud
bremsede mig!
Jeg vil i stedet prise jøderne lykkelige som de der er udvalgt ved kødet
til at være Guds førstefødte. Som førstefødte har de fået en dobbelt
portion gaver af Vorherre.
Lad dem bruge disse til gavn for Guds plan som er at forenes med hans nye
folk de kristne og sluttelig tage imod Jesus som Messias. Som beskrevet af
apostelen Paulus.
Undskyld jøder!

Hilsen
Jens

--
Sendt med Operas banebrydende postklient:
http://www.opera.com/mail/

Vidal

Lyrik skrev:

> Det gik mig som det gik Bileam.

Er det så mig, der er æslet? ;-)

Lyrik

> Er det så mig, der er æslet? ;-)
> Venlig hilsen,
>
> Villy Dalsgaard
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Hvis du mener rollen passer for dig, så er det OK!;-)))
Faktisk ville jeg have skærpet tonen og været endnu værre, men jeg kunne
ikke sende indlægget! Jeg er jo erfaren usenetbruger og jeg kiggede det
efter for "mekaniske fejl", rettede i det, men jeg kunne ikke sende det!
Lige meget hvad jeg gjorde kunne jeg ikke sende det. Jeg fjernede alle andre
grupper end livssyn.kristendom-men jeg kunne ikke sende det!
"Tredie linie er for lang, sagde serveren"
Jeg sendte en repost på dk.test-den gik igennem. jeg vendte tilbage og
prøvede igen! jeg kunne ikke sende det! Så åbnede jeg et andet
afsenderprogram-Opera mail-strømlinede mit indlæg og-jeg kunne ikke sende
det! Jeg blev stædig og prøvede tre gange til-Intet resultat! Jeg kunne ikke
sende det!
På det tidspunkt tænkte jeg mig godt om.............................:-)
Da jeg så i dag så "æslet tale":-) Blev jeg inspireret til noget ydmyghed og
remorse.

Hilsen
jens

Per Vadmand

Vidal wrote:

> Er det så mig, der er æslet? ;-)

Det tror jeg ikke.

Per V.
--
Peter Skaarup, DF: "Hvis videnskaben ikke passer til det, jeg tror,
tror jeg ikke på videnskaben."

Cyril Malka

In article <48a56a92$0$56795$edfa...@dtext02.news.tele.dk>,
"Per Vadmand" <pe...@post.tele.dk> wrote:

> Peter Skaarup, DF: "Hvis videnskaben ikke passer til det, jeg tror,
> tror jeg ikke på videnskaben."

Er ovenstående en ægte citat eller er det for sjov?

[...]

S. A. Thomsen

On Fri, 15 Aug 2008 13:49:38 +0200, Cyril Malka
<ma...@nytestamente.org> wrote:

>Er ovenstående en ægte citat eller er det for sjov?

Det er et kikset forsøg på at være morsom...

Per Vadmand

Det er kvintessensen af en Skaarup-udtalelse. Da han blev foreholdt, at al
forskning i kriminalitet, straf og forebyggelse sagde, at straf ikke virkede
sådan, som han mente, svarede han "Så tror jeg ikke på forskningen."

Og det er desværre ikke morsomt. Vi har jo nu i 7 år haft en Statsminister,
der mener, at "almindelige mennesker" ved bedre end "eksperter."

Per V
--
Peter Skaarup-syndromet:: "Hvis videnskaben ikke passer til det, jeg

Henrik V Blunck

Den 15.08.2008 kl. 13:49 skrev Cyril Malka <ma...@nytestamente.org>:
> Er ovenstående en ægte citat eller er det for sjov?

Ikke helt for sjov, men sandsynligvis relaterende til denne "nyhed":
http://www.tv2lorry.dk/moduler/tv2nyheder/default.asp?id=14181645&

Vi er mange der er dybt uenige med den nuværende regerings inkonsekvens.

Når en person, under sin prøveløsladelse, sætter sig bag rattet af sin bil
med spiritus i blodet og kører 120km/t, så vil man ikke engang prøve sagen
med jury men alene nøjes med domsmandsprøvelse med deraf følgende resultat
at anklagemyndigheden maksimalt går efter 4 år i stedet for 8 år.

http://ekstrabladet.dk/112/article1044293.ece

Han er jo en stakkels misforstået sag, så "eksperterne" vil gerne mildne
luften for endnu en forbryder... Fydaføjda.

Henrik Blunck - Dianalund
Har du læst bloggen Kristendommens mangler?
http://www.blunck.dk/kristendommens_mangler

Cyril Malka

In article <48a5854d$0$56783$edfa...@dtext02.news.tele.dk>,
"Per Vadmand" <pe...@post.tele.dk> wrote:

> Og det er desværre ikke morsomt. Vi har jo nu i 7 år haft en Statsminister,
> der mener, at "almindelige mennesker" ved bedre end "eksperter."

Med forlov, så er spørgsmålet nærmest om danskerne ikke har fået en
statsminister der svarer udmærket til deres væremåde?

Se bare i denne tråd hvor mange uvidende udtaler sig om ekspertiser og
ekspertviden (psykopati i dette tilfælde), om psykiatere og psykiatri
uden at have den mindstesmule uddannelse i dette felt og rent faktisk
uden at begribe hvad de taler om.

--
Venligst,

Cyril

Det nye testamente - Fortæller man dig alt? => www.nytestamente.org
... Den, der ikke nyder livet får ingen desssert.

Cyril Malka

In article <op.ufxll...@macintosh.local>,

"Henrik V Blunck" <hen...@blunck.dk> wrote:

> [...]
> med jury men alene nøjes med domsmandsprøvelse med deraf følgende resultat
> at anklagemyndigheden maksimalt går efter 4 år i stedet for 8 år.

Well. Jeg må indrømme at jeg aldrig har syntes at (længe(re))
fængselsstraf hjælper noget som helst.

Vi har nu erfaring på flere hundrede år som gør, at man kan slutte, at
det ikke hjælper bare at smide folk i fængsel.

Har fjolset 2 mg i blodet, så kan straffen for den sags skyld være
dødsstraf, han vil stadig gøre det. Det hjælper ikke meget at sætte
strafferammen op.

Og jeg kan ikke se hvorvidt man lider mindre af, at have fået sit barn
kørt over at manden går i fængsel i 4 eller i 8 år.

Jeg mener det bedste vil være at vi kan sikre os at vedkommende ikke gør
det igen. Og hvordan når man det? Mig at se, ikke ved at smide ham
4-8-25 år i fængsel.

(har fjernet dk.livssyn.kristendom i FUT'en fordi det har ikke meget med
kristendom at gøre - jeg følger btw ikke (og agter ikke at følge)
dk.politik, så jeg vil kun se svarene i dk.videnskab.psykologi :-))

Martin Larsen

> [...]
> forskning i kriminalitet, straf og forebyggelse sagde, at straf ikke
> virkede sådan, som han mente, svarede han "Så tror jeg ikke på

Det ville da også være hjernedødt at tage Balvigs "forskning" alvorligt.

Mvh
Martin

Poul Nielsen

"Cyril Malka" <ma...@nytestamente.org> skrev i en meddelelse

> Er ovenstående en ægte citat eller er det for sjov?
>
> --
> Venligst,
>
> Cyril

Det er en omskrivning af Axel larsens gamle citat: "hvis det er fakta så
giver jeg ikke fem flade øre for fakta".
Socialister som Vadmand tror kun på noget hvis det vel og mærket bekræfter
det de tror på i forvejen.

Vidal

Cyril Malka skrev:

> [...]
> ekspertviden (psykopati i dette tilfælde), om psykiatere og psykiatri
> uden at have den mindstesmule uddannelse i dette felt og rent faktisk

Jamen, så kan du jo roligt tale med, også.

Vidal

Poul Nielsen skrev:

> Det er en omskrivning af Axel larsens gamle citat: "hvis det er fakta så
> giver jeg ikke fem flade øre for fakta".

Det er ikke et Aksel Larsen citat. Det er blevet sagt
spøgende af flere politikere, men stammer oprindeligt
fra det jyske folketingsmedlem Søren Kjær, som sagde:
"hvis det skal kaldes fakta, så benægter a fakta."

Per Vadmand

Martin Larsen wrote:

> Det ville da også være hjernedødt at tage Balvigs "forskning"
> alvorligt.

Velkommen i Skårups faktabenægterbrigade.

Per V

--
Peter Skaarup-syndromet:: "Hvis videnskaben ikke passer til det, jeg

It is loading more messages.