Ny forskningsprojekt på Cern

Bjarne

Jan 16, 2024, 9:42:31 AMJan 16

nu skal Cern igang med at finde ud af hvad mørk energi og mørk stof er for
noget.
Det bliver sjovt at følge.
For det har altid stået i bibelen hvad det er for noget.

Mon dem med de store hjerner, kun har fået dem for at kunne rumme al den
stupiditet.
For den har de da i overflod.
De kalder sig selv for ateisterne

Nå heldigvis er der også mange der efterhånden har fundet ud af at bruge
deres hoveder mere fornuftigt.
De er de kristne.
🇩🇰🇩🇰😄😄

Bjarne.

Helle Jensen

Jan 16, 2024, 10:32:36 AMJan 16
Bjarne wrote:
> nu skal Cern igang med at finde ud af hvad mørk energi og mørk stof er for noget.
> Det bliver sjovt at følge.
> For det har altid stået i bibelen hvad det er for noget.

I hvilken bibel står det, for en søgning på biblselskabets bibel giver intet:
https://www.bibelselskabet.dk/brugbibelen/sog-i-bibelen?q=m%C3%B8rkt%20stof%20og%20m%C3%B8rk%20energi&sort-asc=ChapterOrder&form_build_id=form-IeZv6oNU_PgaXRsLtmcXaMX2jpInxyhh7LToE2g30Tg&form_id=bibelselskabet_bible_search_form

--
Helle Jensen

Tom Klausen

Jan 16, 2024, 11:43:23 AMJan 16
tirsdag den 16. januar 2024 kl. 15.42.31 UTC+1 skrev Bjarne:
> nu skal Cern igang med at finde ud af hvad mørk energi og mørk stof er for
> noget.
> Det bliver sjovt at følge.
> For det har altid stået i bibelen hvad det er for noget.

tomsrk55:
Så henvis til hvor i Bibelen det står.

> Mon dem med de store hjerner, kun har fået dem for at kunne rumme al den
> stupiditet.
> For den har de da i overflod.
> De kalder sig selv for ateisterne

tomsrk55:
Bjarne lufter atter sine mindreværdskomplekser.

> Nå heldigvis er der også mange der efterhånden har fundet ud af at bruge
> deres hoveder mere fornuftigt.
> De er de kristne.

tomsrk55:
Desværre er det det forkerte hovede, du har valgt at bruge.

mvh Tom

Bjarne

Jan 17, 2024, 12:26:03 PMJan 17
Jeg ved jo ikke hvad de forskellige hjemmesider skriver.
Prøv at læse i bibelen.

Bjarne.

Tom Klausen

Jan 17, 2024, 12:46:04 PMJan 17
tomsrk55:
Hvor i Bibelen står der noget om hvad mørkt stof er?
Hvis du virkelig *har læst* Bibelen burde du kunne besvare spørgsmålet.
Men det har du ikke, så det kan du ikke.

mvh Tom

Helle Jensen

Jan 17, 2024, 4:02:01 PMJan 17
Det er nok 117'ende gang at Bjarne postulerer, at mørkt stof er dokumenteret
i bibelen, men traditionen tro, ønsker, evner eller magter han ikke at dokumentere
sin påstand.

--
Helle Jensen

Helle Jensen

Jan 17, 2024, 4:05:10 PMJan 17
Nu er det jo blot bogen bibelen der tilgås online, og det ved du jo godt Bjarne,
så hvorfor fortæller du ikke bare hvor du mener mørkt stof er nævnt i bibelen?

> Prøv at læse i bibelen.

Prøv at dokumentere hvor i bibelen at mørkt stof er omtalt.

--
Helle Jensen

Bjarne Østergård

Jan 17, 2024, 5:36:09 PMJan 17
Hvornår tror du ordet mørk energi blev opfundet første gang?

Lige som ordet dinosaur, som først blev opfundet sidst i år 1800.
Derfor kan man ikke søge på dette ord i bibelen og så regne med at finde det.
Du må søge efter det det blev kaldt på den tid bibelen blev til.

Nu burde du da kunne finde det?
Eller skal du have endnu mere hjælp?

Tom Klausen

Jan 17, 2024, 6:01:15 PMJan 17
tomsrk55:
Med andre ord: Du ved det ikke.

> Nu burde du da kunne finde det?
> Eller skal du have endnu mere hjælp?

tomsrk55:
Don't push your luck, Kylling.

mvh Tom

Helle Jensen

Jan 18, 2024, 2:12:32 AMJan 18
Hans forklaring om ordet dinosaur er også i hegnet, ordet blev
foreslået i 1842, hvilket ikke er sidst i år 1800.

--
Helle Jensen

Tom Klausen

Jan 18, 2024, 3:30:47 AMJan 18
tomsrk55
Bjarnes dovenskab og uvidenhed er legendarisk.:-)

Mvh Tom

Bjarne

Jan 18, 2024, 6:13:57 AMJan 18
Er det derfor at jeg er den eneste der har forsket mig frem til resultatet?

Det er ikke så ringe endda med det dovenskab og uvidenhed så.

Tænk at være så klog at man intet fatter, så at være ateist er ikke noget
for mig.

Bjarne.

Thocor 4008.833

Jan 18, 2024, 6:40:41 AMJan 18
En anden forklaring kunne være, at du tager fejl ;-)

--
All religions are like different cars all moving in the same direction.
People who don't see it have no light in their hearts.

Thocor 4051.472

Jan 18, 2024, 6:42:09 AMJan 18
Så vi leder efter et sted i biblen, som (du) kan tolke som, at det
handler om mørkt stof.

Så giver det mening, hvorfor du ikke vil afsløre, hvad i biblen du
mener, der understøtter din påstand.

--
Time you enjoy wasting is not wasted time

Thocor 4253.3

Jan 18, 2024, 6:44:07 AMJan 18
16/01-24 15:42, Bjarne wrote:

nu skal Cern igang med at finde ud af hvad mørk energi og mørk stof er for
> noget.
> Det bliver sjovt at følge.
> For det har altid stået i bibelen hvad det er for noget.

Det bliver ikke sandt af, at du dum-stædigt vedliver at påstå det. Og du
overbeviser ingen, ved dine krum-spring for at undgå at henvise til hvor
i biblen du mener at det står.

--
Please accept my resignation. I do not want to belong to a club that
would have me as a member. - Groucho Marx

Helle Jensen

Jan 18, 2024, 8:29:31 AMJan 18
Bjarne wrote:

> [...]
>
> Det er ikke så ringe endda med det dovenskab og uvidenhed så.
>
> Tænk at være så klog at man intet fatter, så at være ateist er ikke noget

Forsket dig frem til resultatet?
Jamen Bjarne, du siger jo at bibelen blot skal læses ord for ord?

Altså bibelen skal hverken tolkes eller forskes, så hvorfor fortæller
du os sådan noget vrøvl?

--
Helle Jensen

Bjarne

Jan 18, 2024, 10:55:46 AMJan 18
Nu er det jo ikke mig der har skrevet det ned i bibelen.
Jeg har bare læst det, og fundet ud af at de nævner det som forskerne ikke
kan finde ud af hvad er.

Så hvordan skulle jeg kunne tage fejl.
Det er jo ret simpelt at finde ud af.

Bjarne.

Bjarne

Jan 18, 2024, 11:00:36 AMJan 18
For dig er alt logik jo vrøvl.
Men så ved du det altså også nu.
For det er kun at læse Bibelen uden at fortolke noget.
Værre er det at finde ud af hvad videnskaben mener det mørke stof og energi
er.

Bjarne.

Bjarne

Jan 18, 2024, 11:05:41 AMJan 18
Hvis jeg blot fortæller det vil l ikke tro på det.
Hvis jeg derimod kunne få jer selv til at regne det ud, ville i sikkert
hellere tro på det.
Det er jo trods alt jer der er de kloge.
Men hvad var det videnskabsmanden Hubbel fandt ud af.

Bjarne.

Tom Klausen

Jan 18, 2024, 1:58:35 PMJan 18
tomsrk55:
Hvilket resultat?

> Det er ikke så ringe endda med det dovenskab og uvidenhed så.

tomsrk55:
Jo, det er lige netop hvad det er; når man som du ikke har opnået andet
end at gøre dig selv til grin.

> Tænk at være så klog at man intet fatter, så at være ateist er ikke noget
> for mig.

tomsrk55:
Det har du nok ret i, Kylling.

Mvh Tom

Tom Klausen

Jan 18, 2024, 2:03:16 PMJan 18
tomsrk55:
Ja, hvis du fortæller os, hvor i Bibelen hvor det er nævnt.

mvh Tom

Tom Klausen

Jan 18, 2024, 2:13:01 PMJan 18
tomsrk55:
Hvis du fortæller hvor i Bibelen det står, har vi en mulighed for
at tage stilling til din påstand.
> Hvis jeg derimod kunne få jer selv til at regne det ud, ville i sikkert
> hellere tro på det.

tomsrk55:
Jeg kan sagtens regne ud at at du snakker og røven går.
Keder du dig?

> Det er jo trods alt jer der er de kloge.

tomsrk55:
Ja så; dig er det i alt fald ikke.

> Men hvad var det videnskabsmanden Hubbel fandt ud af.

Hubbel?

mvh Tom

Bjarne

Jan 18, 2024, 10:01:13 PMJan 18
Ja ham teleskopet er opkaldt efter.

Bjarne.

Helle Jensen

Jan 19, 2024, 1:11:15 AMJan 19
Ekstremt underligt at Bjarne lige nævner ham, hvis navn han så heller
ikke kan stave til, for han var åben for tanken om at universet var
startet med en eksplosion?!

--
Helle Jensen

Bjarne

Jan 19, 2024, 1:17:06 AMJan 19
Du er på sporet, hvis du da ellers kan tænke i andre baner end at finde
noget negativt om andre.
Hvad var det han opdagede?

Bjarne.

Helle Jensen

Jan 19, 2024, 1:20:24 AMJan 19
Jamen det må jo stå i klartekst, for du siger jo at bibelen ikke skal tolkes
eller forskes, så hvorfor henviser du ikke bare til hvor det står?

Ufatteligt så labilt et temperament jeres gud har, han er jo en ren psykopat:
https://www.bibelselskabet.dk/brugbibelen/bibelenonline/Klages/2?gclid=EAIaIQobChMIrNmTnubogwMVkGZBAh3VNw-AEAAYASAAEgIgjPD_BwE

Nå, men sådan er det jo så meget i jeres vildt mærkelige tro.

--
Helle Jensen

Helle Jensen

Jan 19, 2024, 1:22:35 AMJan 19
Det er jo ikke det der var spørgsmålet, men derimod hvor i bibelen
at mørk energi er nævnt.

--
Helle Jensen

Bjarne

Jan 19, 2024, 4:30:15 AMJan 19
Har jeg forklaret dig i et tidligere indlæg.

Bjarne.

Bjarne

Jan 19, 2024, 4:45:35 AMJan 19
Det ved du når du finder ud af hvad det er Hubbel opdagede og gjorde ham så
berømt.

Det er forudsætningen for at du ville kunne forstå hvad Gud fortæller om.

Hvis du ikke selv vil tilegne dig visdom, bliver du aldrig i stand til at
forstå bibelen.
Sådan er det bare.
Også dette er forklaret i bibelen, og også hvorfor det først er i vores tid
at vi vil kunne tilegne os denne visdom.

Bibelen er ikke som andre bøger.
Det er der mange der ikke kan forstå.
De ord der står i bibelen er Guds ord, og de ord kan skabe mirakler når man
forstår dem.
Men det kræver arbejde at tilegne sig, og er vist helt umuligt når man ikke
vil bede Gud om hjælp til det.

Men ber du Gud om at give dig denne visdom, vil du også få den.

Alt hvad du ber Gud om vil han give dig.

Bjarne.

Helle Jensen

Jan 20, 2024, 4:33:16 AMJan 20
Så du stiller dig tilfreds med en sociopatisk, grænsende til psykopatisk,
ondsindet gud?

--
Helle Jensen

Helle Jensen

Jan 20, 2024, 4:36:14 AMJan 20
Jamen en straksoverførsel på 100.000 ville da ikke være af vejen,
men hvis jeg nu spytter i den ene hånd, og ønsker de 100 tusinde i
den anden, hvilken hånd tror du så jeg ender at have mest i?

--
Helle Jensen

Bjarne

Jan 20, 2024, 6:26:02 AMJan 20
Hvorfor gør du dog det.
Bjarne.

Bjarne

Jan 20, 2024, 6:27:58 AMJan 20
Prøv det, det virker da for mig.
Bjarne.

Helle Jensen

Jan 25, 2024, 2:29:14 AMJan 25
Hvorfor læser du dog ikke de indlæg du svarer på?

--
Helle Jensen

Helle Jensen

Jan 25, 2024, 2:34:22 AMJan 25
Arh, det er der vi har er forklaringen på, at dine små fedtede fingre
nemt glider på tastaturet og giver underlige indlæg.

--
Helle Jensen

Bjarne

Jan 25, 2024, 12:18:36 PMJan 25
Nå er det det.
Bjarne.

Helle Jensen

Jan 25, 2024, 3:21:00 PMJan 25
Har du da en bedre forklaring på dine underlige abrupte indlæg?

--
Helle Jensen

Bjarne

Jan 26, 2024, 12:42:10 PMJan 26
Nej uha da, hvis du har opfundet er forklaring, som du kan forstå, hvad det
så ind er, vil jeg da aldrig turde betvivle den.

Det er jo nærmest som et mirakel.

Bjarne.