Det syvende rige

E.D

Men englen sagde til mig: »Hvorfor undrer du dig? Jeg vil fortælle dig hemmeligheden om kvinden og om dyret, der bærer hende, det, som har de syv hoveder og de ti horn. Dyret, du har set, var og er ikke mere, og det skal stige op af afgrunden og gå sin undergang i møde. Og de, der bor på jorden, og hvis navne ikke, fra verden blev grundlagt, står skrevet i livets bog, vil undres, når de ser dyret, som var og ikke er og vil komme. Her kræves der et sind med visdom! De syv hoveder er syv bjerge, som kvinden sidder på, og de er syv konger. De fem er faldet, én er nu, den sidste er endnu ikke kommet, og når han kommer, skal han kun være der kort tid. Og dyret, som var og ikke er nu, er selv både den ottende og én af de syv, og det går sin undergang i møde. Og de ti horn, du så, er ti konger, som endnu ikke har fået kongemagt, men som en enkelt time får magten sammen med dyret. De har alle samme tanke, og deres magt og myndighed giver de dyret. De vil føre krig mod Lammet, men Lammet vil sejre over dem, fordi det er herrernes herre og kongernes konge, og sammen med det sejrer de kaldede og udvalgte og trofaste, der er i dets følge.« (Åb, 17.7-14)

Bemærk vers 10-11: "De fem er faldet, én er nu, den sidste er endnu ikke kommet, og når han kommer, skal han kun være der kort tid. Og dyret, som var og ikke er nu, er selv både den ottende og én af de syv, og det går sin undergang i møde."

Spørgsmålet er nu følgende. Hvis du tror at endetiden, som denne er beskrevet i Bibelen, det vil sige de sidste tider før denne verdens ødelægelse er nærtforestående, må det syvende rige i rækken allerede have været aktiv og udøvet sin magt på jorden. Dette syvende rige skulle kun være aktivt i en kort tid, men altså også have de samme kendetegn som de andre i rækken. Hvilket rige er der tale om?

--

ED

E.D

>Hvilket rige er der tale om?

Mit svar er Nazi-Tyskland
https://da.wikipedia.org/wiki/Nazi-Tyskland

--

ED

Vidal

Problemet er, hvornår man tidsfæster et af rigerne.
For mig at se er både USA og Rusland i spil. Hvilket
nummer NaziTyskland evt er, kan man ikke vide.

E.D

De seks første er der bred enighed om.

Egypten
Assyrien
Babylon
Mederne-Persien
Grækerne
Romerne

--

ED

@

On Sun, 29 Jan 2023 05:43:53 -0800 (PST), "E.D" <dalga...@gmail.com>
wrote:
det syvende rige = USSR

Hiltlers"rige bestod jo lun i ganske kort tid

E.D

Netop, kort tid

Åb 17,9-10: Her kræves der et sind med visdom! De syv hoveder er syv bjerge, som kvinden sidder på, og de er syv konger. De fem er faldet, én er nu, den sidste er endnu ikke kommet, og når han kommer, skal han kun være der kort tid.

--

ED

Vidal

Hvis du læser videre til kap 18, beskrives nøje det Babylon,
Johannes ser. Det passer ikke på andre den unge nation USA.

E.D

mandag den 30. januar 2023 kl. 11.50.11 UTC+1 skrev Vidal:
[ ]
> Hvis du læser videre til kap 18, beskrives nøje det Babylon,
> Johannes ser. Det passer ikke på andre den unge nation USA.

Jeg tror du springer i teksten for at få den til at passe med din personlige overbevisning. Det syvende rige står ikke beskrevet som Babylon selv. I Åb 18 er vi fremme ved selve Dyrets manifestation på jorden, altså drejer det sig om det ottende og sidste rige i rækken.

Åb 17,11: "Og dyret, som var og ikke er nu, er selv både den ottende og én af de syv, og det går sin undergang i møde."

--

ED

Vidal

Ja, det som kvinden, Babylon er manifestationer af

Bjarne Østergård

Tror det er Europa altså de lande som er medlem af Unionen.
De er jo stumperne fra Romerriget.

E.D

mandag den 30. januar 2023 kl. 15.52.52 UTC+1 skrev bjarn...@gmail.com:
[ ]
> Tror det er Europa altså de lande som er medlem af Unionen.
> De er jo stumperne fra Romerriget.

Men landene i Europa er jo ikke forenet i et samlet rige og om de nogensinde bliver det er et åbent spørgsmål.

--

ED