Prædiken: Bønnens betydning, del 1, hvem og hvorfor

Ole Madsen

Lyrik

Den 24-09-2022 kl. 08:29 skrev Ole Madsen:
> http://www.danmarkforjesus.dk/artikler/boen/030-boennens_betydning_allan_kragelund_hansen.php
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Jeg har lyttet til hele dit link om bøn. 38 minutter og 4 sekunder.
Afsluttet med en "Sang vi skulle synge".

Allan forklarede at nogen beder til Helligånden, fordi det er blevet en
slags moderne.
De har nok tænkt at i Treenigheden er både far, Søn og Helligånd-Gud så
hvorfor ikke?
Allan retter denne misforståelse og forklarer at man kan bede til
Faderen og til Sønnen. Sønnen tiltager i betydning fordi faderen vil
følge enhver bøn bedt i Jesu navn.

Jeg tror vi trænger til at bede. Det dækker et åndeligt behov. Vi
foregøgles at vi får alt hvad vi beder om i Jesu navn.
Det er her at skoen falder af!

Vi bliver syge og beder om at blive rask!? Samler vi de ældste og bliver
salvet og bedt for?
Virker det?
Nej der er konsensus om at vi går til lægen og stoler på hans ekspertise.
Jeg har takket ja til den nyeste Coronavaccine. Det gør andre også. Man
stoler ikke på bønnen af indlysende grunde.
Under pesten gik flagellanter bedende igennem gaderne, men det hjalp dem
ikke! de døde af pesten.

Hvad gør bønnen så? den giver os kontakt med Gud hvilket må ses som en
yderligere bonus. hvis lægen slår fejl, så griber Gud måske ind og gør
os raske.

Men nu du har bragt emnet bøn, på bane, så spørger jeg dig. Hvem beder
du til! har du fået bønne-svar?

hav en god week-end Ole!

jens

Bjarne Østergård

lørdag den 24. september 2022 kl. 09.33.01 UTC+2 skrev Lyrik:
> [...]
> stoler ikke på bønnen af indlysende grunde.
> Under pesten gik flagellanter bedende igennem gaderne, men det hjalp dem

Nåhe! 5
Pesten forsvandt dog.

> Hvad gør bønnen så? den giver os kontakt med Gud hvilket må ses som en
> yderligere bonus. hvis lægen slår fejl, så griber Gud måske ind og gør
> os raske.
Og hvorfor er det så ynkeligt at gud gør os raske?

> Men nu du har bragt emnet bøn, på bane, så spørger jeg dig. Hvem beder
> du til! har du fået bønne-svar?
>

> hav en god week-end Ole!
>

> jens

Man får næsten altid svar på sin bøn.
Jeg har da aldrig prøvet ikke at få et svar.

Lyrik

Den 24-09-2022 kl. 13:17 skrev Bjarne Østergård:

> Man får næsten altid svar på sin bøn.
> Jeg har da aldrig prøvet ikke at få et svar.
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Uden eksempler er det svært at sige "ja" til.

jens

Bjarne Østergård

Ja men så må du jo lade vær.

Lyrik

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Men så bliver konklusionen at du fantaserer.

jens

Bjarne Østergård

Jammen så er alt jo som det plejer.

Tom Klausen

tomsrk55:
Ja!!!! Rart at se noget selverkendelse fra din side. :-)

mvh Tom

Bjarne Østergård

Selverkendelse fra min side???

Selverkendelse må vel være at erkende sig selv.
Men jeg har da altid erkendt at jeg er mig.

Men så er der det med min side.
Jeg har go mange sider, forside, bagside, venstre side, højere side og alle de andre sider.
Hvilken af disse sider mener du den kom fra?

Spændende at nogen sådan kan se usynlige ting via en tekst.

Det bør da studeres nærmere.