Kristendommen trænger til at blive udskiftet med noget mere moderne.

Lyrik

Når teologien bliver forældet så må den udskiftes. Men når troen hænger
sammen med teologien , som plastiklåget på en engangsret, så ryger det
hele i skraldebøtten.

Men det er en stor beslutning, for hele Danmarks kultur hænger sammen
med den forældede tro.
Den forældede tro er god nok til at give os et udmærket samfund. Men
graver man ned for at se fundamentet, så består det i spekulation.

Vi tror på Jesus som skal komme igen og sortere os. Men vi bryder os
ikke om at blive sorteret. Og det er ikke os der skal kasseres, men
altid de andre.

Men kan Jesus holde vand? Ikke alt det han gik ind for er godt. "Hvis
dit lem forarger dig så hug det af!" Den får du ikke psykologien til at
sanktionere.
Trusler om at komme i Helvede? Helvede forsvandt da astronomien skiftede
verdensbilledet som beroede på 7 himle ud. Helvede var en del af det
billede og lå på 7. Himmelskal.

Men hvad med Det Gamle Testamente? En arrig gamling der fyrede sine
plantagearbejdere fordi de ikke kunne leve af frugt?
Derefter forbandede han både dem og deres afkom til evig tid. Uretfærdig
dum stodder! Ikke nogen vi kan bruge som gud.

Så skiftede han identitet fra død gamling til evig eksistens. Det
gjorde han ved at tale fra en tornebusk. Det var han nødt til for han
var død i mellemtiden, menneske som han var. Moses skabte ham som sin
egen personlige "Zelinskij". Han tog et mål Hammurabis lov og huggede
nogle parametre ind fra sin egen samvittighed.

Hele proceduren gjorde Jøderne til Guds folk, overmennesker der skal
undertvinge hele menneskeheden og gøre dem til Jødernes personlige
oppassere.
Sådan en gud kan vi ikke bruge-heller.

Så vi er i den situation at vi behøver en moderne gud, eller nogle
gudslove vi kan følge som danskere.

jenserik

Vidal

Den 03-05-2022 kl. 16:19 skrev Lyrik:
> [...]
>
>   Men kan Jesus holde vand? Ikke alt det han gik ind for er godt. "Hvis
> dit lem forarger dig så hug det af!" Den får du ikke psykologien til at

Det står der jo netop ikke nogen steder. Så din tanke
får heller ikke troens eller teologiens sanktion.

Luther, tolkede bjergprædiken som det uopnåelige, hvis
eneste funktion var/er at få folk til at indse, at
frelsen udelukkende fås gennem troen, og ikke ved
overholdelse af loven.

https://da.wikipedia.org/wiki/Bjergpr%C3%A6dikenen#:~:text=Den%20katolske%20kirke%20har%20tolket,skal%20overholde%20de%20almindelige%20bud.

Så for den kirkelige rettroenhed efter Martin Luther
skulle Bjergprædikenen kalde på menneskenets syndser-
kendelse og dermed føre til styrkelse i troen på
Jesus som den eneste retfærdige og Guds tilgivelse,
som den eneste mulighed for frelse

Hvad du har er ren fantasi, som end ikke strejfer
kristendommens virkelighed.

Måske skulle du slå dig sammen med EXLEX og skabe en ny
tro, der passer ind i jeres fantasier. så kan I diskutere
det med hinanden. Det har i hvert fald ikke nogen tilknyt-
ning til kristendom med nogen af jer.

> Trusler om at komme i Helvede? Helvede forsvandt da astronomien skiftede
> verdensbilledet som beroede på 7 himle ud. Helvede var en del af det
> billede og lå på 7. Himmelskal.

I den protestantiske lutheranisme er helvede at være uden Gud.

Vi slap af med alle de katolske fantasier for 500 år siden.
Men åbenbart ikke du.

> [...]
> Derefter forbandede han både dem og deres afkom til evig tid. Uretfærdig
> dum stodder! Ikke nogen vi kan bruge som gud.

Igen, det er blot dine fantasier. Det har intet med biblen
eller kristentroen at gøre

> [...]
>
> Hele proceduren gjorde Jøderne til Guds folk, overmennesker der skal
> undertvinge hele menneskeheden og gøre dem til Jødernes personlige

Paulus skriver om jøderne:

Men du, som kalder dig jøde og sætter din lid til loven og er stolt af
Gud, du, som kender hans vilje og kan afgøre, hvad der er væsentligt,
fordi du er oplært ud fra loven, du, som tiltror dig selv at være
vejleder for blinde, lys for dem i mørke, opdrager for uforstandige og
lærer for umyndige, fordi du i loven ejer det fuldkomne udtryk for
kundskab og sandhed – du, som belærer andre, du belærer ikke dig selv!
Du, som prædiker, at man ikke må stjæle, du stjæler selv! Du, som
siger, at man ikke må bryde et ægteskab, du gør det selv! Du, som afskyr
afguderne, du begår selv tempelran! Du, som er stolt af loven, du
vanærer selv Gud ved at overtræde loven! For »på grund af jer bliver
Guds navn spottet blandt folkene,« som der står skrevet.

Altså er jøder ikke overmennesker i kristnes øjne.

> Sådan en gud kan vi ikke bruge-heller.

Heller ikke i Guds øjne. Det forklarer Jesus i sin bjergprædiken,
hvis du forstår at læse den. Vi er alle uhjælpelig syndere,
alle, både kristne og jøder og alle andre.

> Så vi er i den situation at vi behøver en moderne gud, eller nogle
> gudslove vi kan følge som danskere.
>

> jenserik

Vi er i de sidste tider. Satan er inkarneret og han vil os det
ikke godt. I vil tolke bjergprædiken, så den ikke har med virke-
lig heden at gøre. Men forstår du den, peger den hen mod din
frelse.

Lyrik

On 5/4/2022 8:35 AM, Vidal wrote:

> Det står der  jo netop ikke nogen steder. Så din tanke
> får heller ikke troens eller teologiens sanktion.
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Den diskussion kan jeg hurtigt vinde! Du benægter hvad Bibelen skriver!
Så er det jo bare op til mig at vise sort på hvidt at du tager fejl:
Dansk Bibel 19343:
Mattæus 5:

"29 Men dersom dit højre Øje forarger dig, så riv det ud, og kast det
fra dig; thi det er bedre for dig, at eet af dine Lemmer fordærves, end
at hele dit Legeme bliver kastet i Helvede. 30 Og om din højre Hånd
forarger dig, så hug den af og kast den fra dig; thi det er bedre for
dig, at eet af dine Lemmer fordærves, end at hele dit Legeme kommer i
Helvede."

Her står det! Og Helvede er nævnt 2 gange af Jesus selv som et faktum!

Du har bragt dig selv ud af Kristendommen med dit vrøvl om hvad
kristendommen virkelig mener. Du ryger ud af Kristendommens
Verdenssamfund med din benægtelse af at Helvede eksisterer!

Du prøver at fortolke dig ud af den rene og skære tekst. Forhold dig til
teksten! Syndige lemmer skal afhugges så du ikke ender i Helvede!
Helvede er et konkret straffested som din Herre Jesus Kristus troede på!

At du ikke tror på det afviser din påstand om at være Kristen.

Som jeg siger-vi har brug for en mere moderne tro! Det Bibelen forlanger
er noget ævl!
Du har konstrueret din egen tro, som er en kristendom uden baggrund i de
Bibelske tekster. Der må da være bare en som kan se at Vidal er på gale
veje?

jenserik

Vidal

Den 04-05-2022 kl. 10:04 skrev Lyrik:

> ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
>
> Den diskussion kan jeg hurtigt vinde! Du benægter hvad Bibelen skriver!

Nej, jeg forsøger at forklare hvad stramningen af loven betyder.

> [...]
> forarger dig, så hug den af og kast den fra dig; thi det er bedre for
> dig, at eet af dine Lemmer fordærves, end at hele dit Legeme kommer i

I har hørt, at der er sagt: ›Du må ikke bryde et ægteskab.‹ Men jeg
siger jer: Enhver, som kaster et lystent blik på en andens hustru, har
allerede begået ægteskabsbrud med hende i sit hjerte.

I har hørt loven sige: Du må ikke bryde, et ægteskab. Men i
virkelig-heden, hvis du kaster et lysten blik på en kvinde, har du brudt
ægte-
skabet. Så hvis du vil forblive i 'good standing' med Gud, må du
gribe til helt andre drastisk regler. Det er ikke nok du lader være,
for tanken/lysten alene gør dig skyldig, så det vil kræve helt andre
midler, at undgå synden.

Helt umulige! Ingen normal person kastrerer sig selv, for at undgå at
føle lyst.

Osv. med de andre eksempler! Det eneste der kan redde dig er Guds
tilgivelse. Ellers ville en hver kristen forsamling være et egen-
dommeligt syn af kastrerede, enhåndede, blinde, enøjede osv.

Det ønsker Jesus ikke. Derfor siger han at troen frelser.

Sindelagskontrol, men der er råd for det. Tro på Gud!

Bjarne Østergård

Det er dog helt utroligt hvor meget du har misforstået i Bibelen.

Det Jesus fortæller er jo for at slå fast at for et menneske er frelsen fra døden en umulighed, men for gud er alt muligt.

Gud kan frelse hvem han vil.
Det er dog frivillig for hver enkelt at fravælge Guds frelse.
Gud fravælger ingen.

Alle detaljer om det står skrevet i Bibelen.

Tom Klausen

tomsrk55:
Vidal&Lyrik = dlk's Tante 1 & Tante 2

mvh Tom

Tom Klausen

Lyrik

On 5/3/2022 4:19 PM, Lyrik wrote:
> [...]
>
>   Vi tror på Jesus som skal komme igen og sortere os. Men vi bryder os
> ikke om at blive sorteret. Og det er ikke os der skal kasseres, men
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Jesus skulle komme igen indenfor hans egen generation. Det lovede han,
men han kom ikke.
Nogen syntes de havde set ham eller talt med ham, men han kom ikke. Han
var blevet en afdød filosof som bragte verden til en bedre civilisation.
Men han kom ikke igen.

> [...]
> Trusler om at komme i Helvede? Helvede forsvandt da astronomien skiftede
> verdensbilledet som beroede på 7 himle ud. Helvede var en del af det
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Jesus verdensbillede bestod ikke. Det blev skiftet ud af
videnskaben.Vores nye religion skal ikke have noget Helvede. Der er ikke
noget Helvede!
Katolikkerne beholdt Helvede fordi de frygtede at folk ikke ville opføre
sig ordentligt uden frygt.

Det der kommer til at holde os i ørerne under den nye religion er
Samvittigheden.Den er både "Himmel og Helvede".
Adlyd den og overtræd den ikke. Den indeholder den perfekte domstol og
du kan ikke undslippe. Den vil plage dig dag og nat i årevis, hvis du
overtræder den.
Så samvittigheden er den lov vi undergiver os i den nye religion.
Hvad er vores formål i livet? At føde børn til verden. At skabe mere
liv. At understøtte Jorden som levende planet.
Er der et liv efter døden? Jeg vil lade det spørgsmål stå åbent.

Vi starter og slutter med "Big Bang"! Hvad der var før Big Bang, kan vi
ikke vide.Ud over at der var en Gud der lancerede Big Bang.
Det eneste vi kan vide om ham er via den samvittighed han indbyggede i
os. Vores eneste teologi er videnskaben.

jenserik

Bjarne Østergård

torsdag den 5. maj 2022 kl. 13.24.28 UTC+2 skrev Lyrik:

> ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
> Jesus skulle komme igen indenfor hans egen generation. Det lovede han,
> men han kom ikke.
Sikke da noget vås.
Vil du virkelig sprede løgn om Jesus.

> Nogen syntes de havde set ham eller talt med ham, men han kom ikke. Han
> var blevet en afdød filosof som bragte verden til en bedre civilisation.
> Men han kom ikke igen.

Helvede er ikke forsvundet besøg en kirkegård og se for dig selv.

> ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Det er vist kun i din himmelskal alt det vås eksisterer.

> [...]
>
> Det der kommer til at holde os i ørerne under den nye religion er
> Samvittigheden.Den er både "Himmel og Helvede".

Du hænger godtnok fast i den gamle overtro.
vågn dog op

> [...]
> liv. At understøtte Jorden som levende planet.
> Er der et liv efter døden? Jeg vil lade det spørgsmål stå åbent.

Der er mange der er døde men der er da mange der lever endnu.
Så selvfølgelig er der liv selv efter at du dør.

Jeg syntes du skal læse i Bibelen i stedet for selv at fantasere dig til hvad du mener den siger.

For intet af dine fantasier har hold i den sande bibel.

> [...]
> Det eneste vi kan vide om ham er via den samvittighed han indbyggede i
> os. Vores eneste teologi er videnskaben.

Du kan selv være et big bang.

Det er jo løgn og svindel det hele.

Læs skabelsens beretningen og bliv klogere.

Hvorfor vil i ateister og afgudsdyrkelse altid lyve om alt der står i bibelen?
Ved i ikke at det er satans lærer i udbreder?

Lyrik

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Tossemik! Det du skriver behøver ingen besvarelse.
"Skabelsesberetningen"om at mennesket er 6.000 år gammelt der er
ingenting i Bibelen som går længere tilbage end til ,enneskets
eksistens. Din gud er blank omkring dinosaurer.

jenserik

Lyrik

On 5/5/2022 2:45 PM, Bjarne Østergård wrote:
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Livet begyndte på jorden for 4,2 Milliarder år siden. Der kom planter,
fisk, fugle dinosaurer og alt muligt levende. Tilsidst kom der Homo
Sapiens. Alt sammen skete i løbet af 4,2 milliarder af år.
Det er videnskab Bjarne! Sådan foregik tilblivelsen af alt liv. I løbet
af 4,2 milliarder af år udviklede alle arter sig. Der var endda flere
menneske arter. Altså ikke bare racer, men arter!
Og så sidder du her og leger jean de France med dit vrøvl. Vi er nødt
til at lægge vrøvlet på hylden og gå for en tro der matcher videnskaben.
Videnskaben er den sandhed vi stræber efter.

Men nu skal du hører noget der vil få dine ører til at falde af!!
intet i dette univers kan frembringe liv! Livet kan ikke opstå af dødt
materiale, hverken på jorden eller i universet. Det kan slet ikke lade
sig gøre at frembringe liv af dødt materiale.
Defor er videnskaben lige nu gået i stå. For den er løbet tør for
forklaringer.

Livet har altid været her!! Livet var en del af Big Bang! I Big Bang var
alle bestanddele af universet, inklusive liv!
Derfor er universet isklodt! For at levende celler kunne leve som nedfrosne!
Levende celler er en del af enhver galakse. Her bestøver livet
planeterne i galakserne. På måske en enkelt planet i hver galakse sætter
livet sig fast. Og her udvikler livet planeten fra en død planet til en
levende planet. Det var det der skete med Jorden. Den blev en levende
planet.
Så alt har en mening. Når der er en blomst er der også en bi. Når der er
et univers er der potentielle levende planeter. Kepler forsøget viste at
stort set alle stjerner har planeter rundt om sig. Men en levende planet
er så sjælden at svenske forskere mente at det var umuligt at finde en
levende planet. Well! der er en levende planet-Jorden. Og selve meningen
med universet er at skabe levende planeter.

jenserik

Bjarne Østergård

Du ved så ikke hvem min gud er, for han beskriver da fint dinosaurer dog ikke dem alle.

Det er dig der er blank om virkeligheden.
Mærkeligt for du virker ikke som en tåbe som de andre ateister man støder på her inde på debatten.

Men du skriver nu mange tåbelige ting.

Lyrik

On 5/5/2022 5:56 PM, Lyrik wrote:

> [...]
> levende planet. Well! der er en levende planet-Jorden. Og selve meningen
> med universet er at skabe levende planeter.
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Hvordan kan man få den tanke? Vi takker Gud for vores eksistens. men vi
kan ikke forstå at han tillader ondskab.

Havde vi fulgt vores samvittighed ville der ikke have været ondskab.
Gud har bygget samvittigheden ind i hvert eneste menneske, for at
forhindre ondskab! Der kunne stadig ske ulykker, men der ville have
været flere rækværk omkring kanter hvor vi ville kunne falde ned.

Vi planter korn og vi takker Gud for høsten. Men Gud hiver ikke i frøene
for at gøre dem til korn?
Kornet vokser af sig selv.
Alting bliver til af sig selv. Vokseværket er indbygget.
Og lige meget hvor vi ser, foregår det på den måde. Stjerner bliver til
af sig selv.
Ser vi dybere, så blev Jorden og dens liv til af sig selv. Jorden fik
plantet et levende frø fra Universet. Det slog rod og skabte en levende
planet. Livet skabte Jorden.Fra dette "Superfrø" kan alt levende blive
til! Fra mos til dinosaurer, fra guppyer til blåhvaler. Fra aber til
mennesker.
Så ser vi storheden hos Skaberen. Han serverede en færdig
"Pakke":"Univers-pakken"! På een gang! Færdigt arbejde!
"Så kunne han trække sig tilbage og hygge sig med familien"-mens alt
relateret til Universet,-skabte sig selv!!! Grundstofferne skabte sig
selv i stjernernes fusionsreaktorer. De skulle bruges når de levende
planeter havde skabt sig selv! Når menneskets hånd rakte ud efter dem,
så var de der. De havde skabt sig selv.

jenserik

Vidal

Den 05-05-2022 kl. 17:56 skrev Lyrik:

> [...]
> til at lægge vrøvlet på hylden og gå for en tro der matcher videnskaben.
> Videnskaben er den sandhed vi stræber efter.

Mao folkekirken?

> [...]
> sig gøre at frembringe liv af dødt materiale.
> Defor er videnskaben lige nu gået i stå. For den er løbet tør for

I min forståelse er alt liv betinget af ånd. Grundtvig
er min inspirator. Han tog, så vidt jeg ved, ikke skridtet
fuldt ud og omfattede alt liv, som åndens manifestation,
men 'nøjedes' med mennesket, som inkarnation af ånd.

I min forståelse er *alt liv* fra den mindste mikrobe til
den blåeste hval manifestationer af ånd, dvs manifesta-
tioner af Gud, inkarnationer af Gud.

Skaberværket! Hele skaberværket er Guds ånd. Alt liv
har dets åndelige pendant. Det ligner *lidt* den frem-
stilling du selv fører her:

> [...]
> levende planet. Well! der er en levende planet-Jorden. Og selve meningen
> med universet er at skabe levende planeter.

Det kan man jo ikke rigtigt vide noget om. Meningen
med hele universet er i min forståelse at skabe et
hjem for livet - her smørhullet for liv - jorden.

Jorden er jo, så vidt vi ved, det eneste sted der
er egnet for liv. Her er så mange variabler, der
smelter sammen, at det ikke kan være tilfældigt.

Universet er generelt et stærkt ugæstfrit sted.
Jorden udgør et smukt særtilfælde.

https://en.wikipedia.org/wiki/Goldilocks_principle

Vidal

I folkekirken er uddannelsen til præst videnskabelig.

Alle præster er i princippet videnskabsmænd og viser
at kristendom og videnskab går fint hånd i hånd.

Her i dlk er det ateister, der er helt blanke om
forhold der ellers efterhånden er blevet banal
*viden*, så meget det faktisk er umuligt at føre
en normal diskussion baseret på viden her i dlk.

Uvidenhed er blevet sat i system så meget, det faktisk
ligner religion, næsten mere end de falske religioner
vi kender fra USA.

Jon Tveten

In article <6274c28d$0$695$1472...@news.sunsite.dk>, vi...@webspeed.dk
says...
> Jorden er jo, så vidt vi ved, det eneste sted der
> er egnet for liv. Her er så mange variabler, der
> smelter sammen, at det ikke kan være tilfældigt.

Har du noe bevis for en slik påstand?

Bjarne Østergård

Det er jo totalt håbetsløs at fortælle dig noget om kristendommen.

Igen er det eneste jeg kan give dig af råd er at du finder ud af hvad kristendommen er for noget.
Start evt med at læse Bibelen og tal med en præst eller anden sagkyndige person i kristendom.

For alt det du beskriver her er det rene vås.

Det er jo hverken kristendom eller videnskab, kun forviklet fantasi og vås.

Bjarne Østergård

Ja og dem har der blevet fortalt om her mange gange .

Og du kan finde i tusindvis af disse beviser i videnskabelige artikler.

Men det vil du jo ikke vide af.

Vidal

Bevis for hvad? På 'såvidt jeg ved'?

Vidal

Den 06-05-2022 kl. 08:12 skrev Lyrik:

> ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
>
> Hvordan kan man få den tanke? Vi takker Gud for vores eksistens. men vi
> kan ikke forstå at han tillader ondskab.

Gud tillader ikke ondskab. Men efter mennesket viste
sig ulydig i Paradis blev mennesket sat fri, så vi
kunne se konsekvensen af at være ulydig overfor Gud.

I den konsekvens lever vi nu.

> [...]
> planet. Livet skabte Jorden.Fra dette "Superfrø" kan alt levende blive
> til! Fra mos til dinosaurer, fra guppyer til blåhvaler. Fra aber til

Katolske forskere/teologer har fremsat den tanke,
at Gud i virkeligheden "kun" skabte naturlovene
og så skabte universet sig selv, så at sige:
Big Bang all inclusive. Livet tog ånden sig af.
Ånden er livets 'struktur'. Så på en eller anden vis
tror jeg. vi er enige, så længe du holder sig fra
dine plantageejer analogier.

> [...]
> selv i stjernernes fusionsreaktorer. De skulle bruges når de levende
> planeter havde skabt sig selv! Når menneskets hånd rakte ud efter dem,

Vi er dybt enige og endda også med katolske fysikere/teologer.
Jeg er glad for at se, du har strakt dig ud over dine oprinde-
lige JV rødder.

Thocor 2603.53

Læs det du besvarer. Tror mere der henvises til "..at det ikke kan være
tilfældigt".

--
Anything is happening all the time

Jon Tveten

In article <62760849$0$705$1472...@news.sunsite.dk>, vi...@webspeed.dk
says...
Vidal nei du påstår at vår planet er det eneste sted for liv. Hvis din
gud skapte hele universet, hvorfor skulle han/hun så bare plasere liv på
en liten planet?

Bjarne Østergård

Tror i da at Guds ord i Bibelen er løgn.

Skabelsens beretningen er da klart og tydeligt, og det gud siger er altsammen noget vi kan opleve dagligt i den virkelige verden.
Hvorfor er det ikke bevis nok?

Jeg ville aldrig turde kalde gud for en løgner.
Og jeg ved også at det er han ikke alt han har sagt står til troende i alle detaljer.

Prøv at bevise det modsatte.

Vidal

Først og fremmest kan vi ikke ane det mindste om det.
Kun se på sandsynlighederne. Imod taler forholdene, men
for, at universet er så fantastisk stort og derfor
stepper sandsynlighederne op

Jeg så Star Trek, da jeg var yngre og det var jo
fint som Enterprise bevægede sig fra planet til
planet i galaksen, fra civilisation til civilisa-
tion. Men det var jo en fantasi.

99.9 % af universet er præget af høje/lave tempe-
raturerer, høj og for mennesker skadelig stråling og
sære huller i tyngdekraften.

Men er måske er hele universet en nødvendighed, for
at kunne lave en safezone for jorden, a collateral
damage so to speake. Ridley Scotts 'Prometheus'
var jo også interessant og rummer en svag mulighed
for en alternativ, ikke jordisk civilisation, men
igen, ren fantasi ...

Vi kan ikke vide det ringeste om det.

Tom Klausen

tomsrk55:
Hverken Vidal eller Lyrik tror at Bibelen er Guds ord.

> Skabelsens beretningen er da klart og tydeligt, og det gud siger er altsammen noget vi kan opleve dagligt i den virkelige verden.

> Hvorfor er det ikke bevis nok?

tomsrk55: Bevis nok på hvad?

> Jeg ville aldrig turde kalde gud for en løgner.

tomsrk55:
Tør du kalde din Herre Vidal for en løgner?

> Og jeg ved også at det er han ikke alt han har sagt står til troende i alle detaljer.
>
> Prøv at bevise det modsatte.

tomsrk55:
Bevise det modsatte af at *du* ved at det er han ikke alt han har sagt står til troende i alle detaljer.

Hvorfor? Du beviser selv igen og igen, at du dels ikke har læst "alt han har sagt",
og dels at du ikke ved hvad "alle detaljer" betyder.

mvh Tom