Jesus-Break (Was: Maria omtalte sig aldrig som medforløserske) - Re: 2020 uge 03 (news samlet)

Jesus-Break (Was: Maria omtalte sig aldrig som medforløserske)

File 22.073 ...
Jesus says (Jesus siger)
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/jesus-says/22-073
Resurrection (Opstandelse)
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/resurrection/22-073
Catholic Church (Den Katolske Kirke)
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/catholic-church/22-073
Virgin Mary worship (Jomfru Maria dyrkelse)
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/virgin-mary/22-073

Google-auto-translation:
From Danish to English (and many other languages)...
http://translate.google.com/translate?hl=en&sl=da&tl=en&u=https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/virgin-mary/22-073

Other news:

2204 days to Nuclearwar (± unknown)

-

Dagens *keywords*:

Indtil Kristus kom, blev vi bevogtet af loven i en slags
beskyttende fængsel. Der var ingen frihed, ...

(Gal. 3,23)

-

Dagens Ord:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Gal+3&version=BPH

Galaterne 3, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Guds accept opnås ved tro, ikke ved at overholde de jødiske love

[ ... ]

Løfterne til Abraham sammenlignet med lovens pagt

[ ... ]

Abrahams velsignelse fås ved tro på Kristus, ikke gennem loven

Indtil det at tro på Kristus blev en mulighed, levede vi
jøder som i et fangenskab og blev bevogtet af loven.

Kommentar:

I den noget ældre BPH-oversættelse fra 1992 står der:

23

Indtil Kristus kom, blev vi bevogtet af loven i en slags
beskyttende fængsel. Der var ingen frihed, ...

[ ... ]

I er ikke umyndige slaver, men Guds børn

-

Dagens Ord fra ...

BibelLæserRingens andagtstekst
(fås som hæfte, der udgives 4 gange om året: jan, apr, jul og
okt), http://blr.dk/

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Joh+4.5-26&version=BPH

Johannes 4:5-26, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

(Jesus og den samaritanske kvinde, fortsat)

-

Dagens Ord fra ...

Et Ord til Dagen ...
http://www.ucb.dk/dagensord/

(Her kan du også få tilsendt gratis andagtsteksten i et hæfte
4 gange om året: dec, mar, jun og sep, og det er jo meget
smart, hvis man er væk på retræte eller noget andet.)

=== citat start ===

Ordet for 2020-01-19

Det er sådan, det fungerer!

"... Herren tog imod Abels offergave, men Kains offergave
tog han ikke imod ..."
1.Mos 4,4-5

=== citat slut ===

-

Dagens Ord fra ...

Daily Readings - Catholic Online
https://www.catholic.org/bible/daily_reading/
https://www.catholic.org/bible/daily_reading/?select_date=2020-01-19
Daily Reading for Sunday January 19, 2020

Reading 1, Isaiah 49:3, 5-6
Responsorial Psalm, Psalms 40:2, 4, 7-8, 8-9, 10
Gospel, John 1:29-34
Reading 2, First Corinthians 1:1-3
https://www.youtube.com/watch?list=PL58g24NgWPIzyoqbVhfNR7Jy8alGIAlWD&v=gNdWpGtqcoQ

-

TODAY'S BIBLE VERSE (from CBN) ...
http://www1.cbn.com/cbnnews/cwn
http://bible.cbn.com/#!/reading-plan/1/
http://www1.cbn.com/devotions

(2020-01-19, CET 11:3x-5x, GMT 10:3x-5x:)

"To those who listen to my teaching, more understanding will
be given, and they will have an abundance of knowledge. But
for those who are not listening, even what little
understanding they have will be taken away from them."
Matthew 13:12

-

Mogens Kall skrev ...

Subject: 2020 uge 03 (news samlet)
Date: Mon, 13 Jan 2020 09:04:32 +0100, GMT 08:04
22059 news:5e1c24a7$0$697$1472...@news.sunsite.dk
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/-8SPWF7Ywfs/OI453iRTBwAJ

https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/nuclearwar/21-xxx/21-221

https://groups.google.com/d/msg/no.kultur.folklore.ufo/I0YKzGo4NjU/-MKW2MicslIJ

https://sites.google.com/site/etfootsteps/home/kanzi-fortjent-beloenning/19-084

https://sites.google.com/site/kallpol4/home/countries/north-korea/21-xxx/21-286

https://sites.google.com/site/kalllitteratur/home/0/maa-jeg-godt-vaere-vred

> [...]
> Jeg er glad for at blive rost
> Jeg kan lide at få et knus
>
> Nr. 2
> Jeg kan godt lide at ...
>

> Med venlig hilsen,
> Mogens Kall, The servant of Michael.
> --
> Coming up news: Iran hit by a Asteroid. Iran is no more (Jer.49,34-) ?
> Last OUTPUT: 22017 news:5e0f7d03$0$704$1472...@news.sunsite.dk
> https://groups.google.com/d/msg/dk.test/MRWueyeFrn8/rCpkCW-5CQAJ
> Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no 22059

Jesus-Break (Was: Maria omtalte sig aldrig som medforløserske)

Min gode ven Abel, der er katolik, fortalte mig i dag søndag,
at Paven havde sagt noget interessant vedr. jomfru Maria.

Katolsk Orientering skriver således i deres seneste nummer:

nr. 1, 17. januar 2020

=== citat start ===

Paven:

Maria omtalte sig aldrig som medforløserske

[ ... ]

Tituleringen af Maria som medforløserske går tilbage til
middelalderen, og idéen om at erklære det som et kirkeligt
dogme blev drøftet, men ikke vedtaget, på 2. Vatikankoncil. ...

[ ... ]

Kirkens lære om Maria er indeholdt i de fire dogmer: Maria
som Guds moder, den ubesmittede undfangelse, Maria født uden
arvesynd, og Marias optagelse i himlen.

=== citat slut ===

Se ...
https://www.katolskorientering.dk/forside/
https://www.katolskorientering.dk/blad-arkiv/
Download-siden kommer muligvis til at have følgende link:
https://www.katolskorientering.dk/fileadmin/Katolsk_Orientering/User_oploads/filer/2020/KO_01_2020_lowres.pdf

Subject: Re: Jomfru Maria dyrkelsen -
Re: Brev 2 -
Re: Brev 1 til Den Katolske Kirke: Spørgsmål vedr. Helligånden
Date: Wed, 27 Nov 2019 10:28:47 +0100, GMT 09:28
21943b news:5dde41e2$0$693$1472...@news.sunsite.dk
Catholic Church (Den Katolske Kirke)
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/catholic-church/21-943
Virgin Mary worship (Jomfru Maria dyrkelse)
https://sites.google.com/site/kallfaith0/c/t/virgin-mary/21-943
https://groups.google.com/d/msg/dk.livssyn.kristendom/rRwseb-fZ6I/c6WT3J1ABwAJ

[ ... ]

[ ... ]

> [...]
> den himmelske helligdom og stænkede blod på
> forsoningsstedet. Men det var ikke blod fra gedebukke
> eller tyrekalve.[c] Det var hans eget blod, og dermed har
> han skabt forsoning for vores synder og sat os fri fra
> skyld for evigt.
>

> Det er *fuldbragt*!
>
> Amen?
>

> Derimod står der INTET i Bibelen om Maria-dyrkelsen (som en
> betingelse for vores frelse)!
>
> Ergo må det skrevne Ord (i Bibelen) *veje tungere* end alle
> andre argumenter (herunder traditioner), skønner jeg!

Det er gode nyheder, DERSOM Paven (og de forrige) IKKE
inddrager Maria i frelsesbegrebet, synes jeg.

Men ...

Mht. Kirkens lære om Maria ...

1.
som Guds moder,

2.
den ubesmittede undfangelse,

3.
Maria født uden arvesynd, og

4.
Marias optagelse i himlen.

... er vi protestanter FORTSAT uenige:

Ja, vi tror på at Jesus er født af jomfru Maria, og at hun
derfor er Hans moder. Og da vi også lærer, at Jesus er Gud
Hamselv - herpå hviler hele *kristendommen* - ja så må Maria
også være Guds moder!

Ja, vi tror på, at Jesus var helt UDEN synd, men det er nok
IKKE det, der lægges i ordene under punkt 2 (den ubesmittede
undfangelse).

Vi protestanter tror således på, at selv jomfru Maria var -
ligesom alle os andre - undfanget på normal vis og dermed
besmittet med *arvesynden*!

Sorry! Men sådan ligger altså landet!

Vi protestanter tror derfor heller ej på, at Maria forblev
jomfru, men at Jesu søskende var Marias børn, som hun fik med
hendes jordiske mand Josef!

Vi protestanter tror derfor heller ej på, at Maria skulle
være blevet optaget i himlen på en anden måde end alle os
andre (gennem Jesu frelse)!

Amen?

:-)

ER vi kristne så optaget i himlen?

Jesus siger:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Luk+23.43&version=BPH

Lukas 23:43, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Jesus svarede: „Det siger jeg dig: I dag skal du komme
med mig til Paradiset.”[a]

Footnotes:

23,43 Kan måske også oversættes: „Det siger jeg dig i
dag: Du skal komme med mig i Paradiset.” De oprindelige
græske håndskrifter havde ikke tegnsætning.

*Sekten* Jehovas Vidner har MISFORSTÅET dette skriftsted,
fordi ...

For dem er det vigtigt at påpege, at Jesus IKKE kom i Himlen,
da Han døde men nedfor til dødsriget.

De vil derfor gerne ha', at der skal stå:

Jesus svarede: „Det siger jeg dig i dag: ...

Men hvor ofte har I hørt om, at nogen finder på at udtrykke
sig så *klodse'?:

Sandelig siger jeg dig i går!
Sandelig siger jeg dig i morgen!
Sandelig siger jeg dig i dag!

Det er HELT *overflødigt* at udtrykke sig på denne måde, at
dét, Jesus har sagt, da Han sonede vor straf, er, at i dag
skal vi være med Ham i Paradis!

Fordi ...

Jesus har jo et andet sted sagt: Jeg er sandheden, vejen og
*livet*!

Så når Jesus død på korset og kommer ned i dødsriget, da er
det Livet Himself (og ALT, hvad dette står for), der er på
besøg i dødsriget!

Ergo er det Paradiset, som er på besøg i Dødsriget, ikke
sandt?

Og hvor Gud er, der er Himlen vel også?

Så ...

HVIS du tror på Jesus og har *overgivet* dig til Ham (så din
synd er *korsfæstet* med Ham°, og dermed henrettet, død!), da
skal du leve evigt, om end du dør!

Amen?

Og det er dét, der er det vigtige mht. begrebet Himlen,
skønner jeg: At være præcis dér, hvor Jesus ér, for dér ér
Livet!

Amen?...

Og netop i det samme hørte jeg en røst fra Himlen sige:
(2020-01-19, Sunday, day no 19, CET 16:24, GMT 15:24)
- "Jeg er opstandelsen."

24
- "Den, der tror på Mig"

24
- "skal leve,"

24
- "om han end dør!"

Dronningen rammer Harry og Meghan med jernnæven, siger kommentator
19. jan. 2020, 02:02 Opd. 19. jan. 2020, 06:36 ...
USA lancerer ny uniform til rumstyrke – internettet er nådesløst i kritikken
19. jan. 2020, 08:23 ...

-

NRK:
19. januar 2020 kl. 08:01