Andagt: Min søn, giv mig dit hjerte!.

Ole Madsen

Ordet, N P Madsen

21 Januar

Min søn, giv mig dit hjerte!. - Ordspr. 23.26

En underfuld Gud!

Han beder mig ikke om noget stort - om store, gode gerninger, om et fromt liv, om en stor tro, om værdighed og fortjenester. Hvis han havde gjort det, var jeg fortabt. Thi jeg har intet deraf at byde ham.

Men han beder om mit hjerte - mit arme, fattige, syndefulde hjerte.

Og det fik han, og saa fik han alt det andet med - alt, hvad jeg kunde give ham. Det vidste han nok.

Og jeg fik hans i stedet. Hans store Frelserhjerte med al dets kærlighed og naade, med al dets fred og hvile, med dets rigdom og fylde.

Og jeg priser hans navn.

Kære sjæl, har du givet Jesus dit hjerte? Det nytter intet at ville give ham noget andet. Thi det har ingen som helst værdi for ham. Men giv ham dit hjerte, dig selv, og saa faar han jo alt, hvad du ejer, med det samme.

Og du faar ham og al hans frelse og al hans underfuldhed i stedet.

Og det er liv og salighed.